Varulv Hitta Jesus - Anmälan

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
artwork(2).png



Satanisterna har nästlat sig in i församlingen! Som kristna troende måste ni göra er av med dem, ty Kristi återkomst är här. Men vem av er är egentligen Messias, vår frälsare? Och vad händer om satanisterna offrar honom till sin mörke herre? Rösta varje runda om vem som ska kastas ut ur guds hus.

Joråsåatteh...
Det här får bli mitt första försök till att göra ett varulvsspel. Jag är fullt inställd på att jag missat något, gjort något korkat eller ogenomtänkt och att ingenting kommer gå som jag tänkt. Men lika glad är jag för det, men gladast är nog ulven. Har ni tips till en rookie-SL tar jag tacksamt emot dem.

Så därför går vi in på ett religiöst tema!
Satanister (ulvar) kommer att ställas mot kristna (bybor), och någonstans mitt bland alla deltagare gömmer sig Jesus, Kristi återkomst, Guds son, vår befriare, Messias.
Det kan nog anses vara ett ganska traditionellt ulvspel, med en dold twist.

Jesus kan saker ingen annan kan.

Jag tänker att spelstarten kommer att ske en bit in i augusti, lite på ett ungefär lagom till att jag börjat få upp en del saker efter flytten jag ska genomföra i början på månaden.
Vill ni delta i denna potentiella tågkrasch anmäler ni er i tråden genom att skriva en väl vald bibelvers (Hesekiel 25:17 ger minuspoäng).
Anmälan stänger den 8/8.

Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampar på någons religiösa tår, det är verkligen inte min mening.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag anmäler mig!

(Även om det här är ditt första arr, @Anthrox, så är i varje fall inte jag så orolig för att det ska bli nått knas. Du har ju visat dig vara en skarp mekanikanalytiker i de senaste spelen. Dessutom är det ju så, säger mig min varulvsspelsdesignererfarenhet, att det aldrig någonsin riktigt blir som man föreställt sig! I värsta fall går hela spelet sönder. Det är ok! En finfin grej med varulvsspelscommunityt är att vi verkar vara helt okej med att leka med i skarpa spelstester av visionära men inte alltid helt prövade speldesigner. Jag är pepp!)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Och jag skall taga stor hämnd på dem och tukta dem i förtörnelse. Och när jag låter min hämnd drabba dem, då skola de förnimma att jag är HERREN

Jag kan inte delta men minuspoäng är ju kung
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Omkring tre månader senare sade man till Juda: »Din svärdotter Tamar har horat, och nu är hon med barn.« Då sade Juda: »För ut henne, hon skall brännas!

Jag anmäler mig!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Omkring tre månader senare sade man till Juda: »Din svärdotter Tamar har horat, och nu är hon med barn.« Då sade Juda: »För ut henne, hon skall brännas!

Jag anmäler mig!
Hårda tag i GT
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Anmäler mig men riskerar att bli lågflygande pga någon slags medeltidsvecka...
Men nån ska väl upp på korset?

Men Herrens nåd tar inte slut, hans barmhärtighet upphör aldrig. Varje morgon är den ny – stor är din trofasthet.
Klagovisorna 3:22-23
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hesekiel 39:8 ”Se, det kommer, ja, det fullbordas! säger Herren, HERREN. Detta är den dag om vilken jag har talat.”
1690451012165.jpeg
Herren har talat - St.Sidd den helige anmäler sig!😇
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Uppar tråden lite, så vi kanske kan lura in något mer av de fromma fåren till slakt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
You had me at "fromma får" @Anthrox ! Jag är med!

"Fadern sade till honom: Mitt barn, du är alltid hos mig, och allt mitt är ditt.". (Lukasevangeliet 15:11-32)

(Jag brukar faktiskt säga så ordagrant till mina söner: "allt mitt är ditt", och då är jag vare sig döpt eller konfirmerad! 😇)
 
Last edited:

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Då tog han honom åt sidan, bort från folket. Han stoppade fingrarna i hans öron, spottade och rörde vid hans tunga. Sedan såg han upp mot himlen, suckade och sade: "Effata!" – det betyder: Öppna dig! Genast öppnades hans öron och hans tunga löstes, och han talade tydligt och klart. - Markusevangeliet 7: 33-35

Jag är väl med jag med då :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Om jag räknat rätt är det 8 anmälda nu och tre dagar kvar innan vi stänger butiken. For personal reasons vore det gôtt med en person till :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kunde ju vara kul om @Lukas ställde upp med tanke på att han är (?) religionslärare OCH namne med evangelisten själv. Och så undrar jag ju många gånger hur det skulle vara att spela med @Skarpskytten som i ett svagt ögonblick var försiktigt intresserad. Men nu är det väl säsong för historikermöten gissar jag? 😉. Hur jag ska klara mig utan @BiobunkerVII har jag inte riktigt räknat ut. Jag tror att jag tänker låtsas att han är med ändå - som en varulvsspelens Mållgan 🙂.

Kan ni inte nu ses vi kanske i framtiden? Hoppas så!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Kunde ju vara kul om @Lukas ställde upp med tanke på att han är (?) religionslärare OCH namne med evangelisten själv. Och så undrar jag ju många gånger hur det skulle vara att spela med @Skarpskytten som i ett svagt ögonblick var försiktigt intresserad. Men nu är det väl säsong för historikermöten gissar jag? 😉. Hur jag ska klara mig utan @BiobunkerVII har jag inte riktigt räknat ut. Jag tror att jag tänker låtsas att han är med ändå - som en varulvsspelens Mållgan 🙂.

Kan ni inte nu ses vi kanske i framtiden? Hoppas så!
Jo, jag är ju fascinerad av den här sortens spel, men drar mig lite då jag gissar att jag är kass på den. Denna gång kan jag dock skylla på en köksrenovering (förhoppningsvis den första och sista i mitt liv) och nya skärmtidsregler (=min skärmtid går till att skriva rollspelskampanj).
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jo, jag är ju fascinerad av den här sortens spel, men drar mig lite då jag gissar att jag är kass på den. Denna gång kan jag dock skylla på en köksrenovering (förhoppningsvis den första och sista i mitt liv) och nya skärmtidsregler (=min skärmtid går till att skriva rollspelskampanj).
Vi kommer nog fortsätta tjata.

Och svarar du att "åh, men jag fattar att det låter otroligt, men det blev faktiskt en till köksrenovering! Så tyvärr." så blir det:

Röst: Skarpskytten
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Imorgon klockan 12 stängs anmälan och jag börjar förbereda stöffs!
 
Top