Varulv Varulvsspelskalendarium 2023

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nä men fuck it, jag fick ju en massa fritid nu ( :mad: ) så jag hittade på ett spel till, som jag som SL inte behöver vara lika närvarande vid som i mina andra spelidéer. Så jag kan nog få till att arrangera det, trots att jag har lite ont om tid.

Så i augusti kan ni ställa in er på att Hitta Jesus.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Paradise Ulvtell (18+)

Anmälan öppnar under augusti, när jag gjort mig hemmastadd. Spelstart tidigt i månaden om inte någon hade tänkt arrangera något spel i augusti.
Mycket bra! Dokusåpafluff brukar vara en given succé i varulvssammanhang!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ska vi inte ha något julspel i december? Typ en tomte som delar ut klappar till den snälla byn och en grinch och en scrooge som försöker sabba allt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag får erkänna att det är lite klent på inspirationsfronten här, och att det nog är roligare både för er och för mig om jag håller ett spel som förberetts med kärlek.

Så jag sätter gärna mitt arr på paus och släpper november fri. Så återkommer jag i framtiden. Härligt att ni kör så bra och regelbundet förresten!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hmm, Feuflux ställer in och ingen har planerat något för december. Vad ska vi nu göra resten av året?

Måste jag alltså arra ett tredje spel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag kan tänka mig att arra i november! Traditionellt spel på tema ”Utkante - en liten by bland drakar och demoner”. Spel för 8-12 spelare. Inspirerat av LJS Larssons ”Varulvarnas kyrkogård”. Förslag på spelstart 17/11, R2 19/11 därefter 24-timmars rundor.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag kan tänka mig att arra i november! Traditionellt spel på tema ”Utkante - en liten by bland drakar och demoner”. Spel för 8-12 spelare. Inspirerat av LJS Larssons ”Varulvarnas kyrkogård”. Förslag på spelstart 17/11, R2 19/11 därefter 24-timmars rundor.
Hur ser fördelningen ut enligt den klassiska Austen-Jokern-skalan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hur ser fördelningen ut enligt den klassiska Austen-Jokern-skalan?
Det är ett traditionellt spel m bybor, ulvar, väktare och siare. Twisten är att man kan ta sig runt i Utkante för att lära sig mer om spelupplägget + en grej till som ni säkert listar ut om ni läser LJS underbara spel.

Så, c:a 70% Austen och 30% Jokern skulle jag gissa.

@frialigan eftersom jag gör reklam för produkt så tar jag gärna emot spons mm. PM:a mig så löser vi de praktiska detaljerna! 😊

#rollspelsmiljonerna
 
Top