Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Nedifrån och upp på Brynolfs sista timmar

Vicotnik said:
STOPP!

Röstläget:
Mukwa (3): Purgatory, Robert Jonsson,
Vimes (3): Recca, Brynolf, Spider Jerusalem,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Elmrig,
Purgatory (2): Vimes, Tyr,

START!
Hey! Det sätter ju mig i dålig dager! Bara för att Robban har ett efternamn när ingen annan har det ska väl inte han få ge ut två röster? och vem säger att hans efternamn röstar på samma person som hans förnamn gör? :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Nedifrån och upp på Brynolfs sista timmar

Mukwa said:
Vicotnik said:
STOPP!

Röstläget:
Mukwa (3): Purgatory, Robert Jonsson,
Vimes (3): Recca, Brynolf, Spider Jerusalem,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Elmrig,
Purgatory (2): Vimes, Tyr,

START!
Hey! Det sätter ju mig i dålig dager! Bara för att Robban har ett efternamn när ingen annan har det ska väl inte han få ge ut två röster? och vem säger att hans efternamn röstar på samma person som hans förnamn gör? :gremsmile:
Sorry, rättad rösträkning
Vimes (3): Recca, Brynolf, Spider Jerusalem,
Mukwa (2): Purgatory, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Elmrig,
Purgatory (2): Vimes, Tyr,

Känns det bättre nu?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Nedifrån och upp på Brynolfs sista timmar

Sorry, rättad rösträkning
Vimes (3): Recca, Brynolf, Spider Jerusalem,
Mukwa (2): Purgatory, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Elmrig,
Purgatory (2): Vimes, Tyr,

Känns det bättre nu?
Mycket :gremsmile: Tack. Fast just nu känns det som att du bara försöker verka oumbärlig för byn, orkar du lista dina mest misstänkta också så vore det grymt, Vico :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca om sin taktik

De första fem dagarna av runda 1 har vi nött in ett mönster. Mukwa har mer och mer fallit in i ulvfacket. K.K, jag, Elmrig och Vimes har börjat hamna i ett bybofack. Ulvar såväl som bybor påverkas av denna struktur i utveckling. Det har med andra ord blivit extremt lätt för ulvarna att falla in i ledet. Och jag tror att vi har blivit lite blinda genom att bara ha vårt fokus på Mukwa. Genom att bryta med tidigare mönster skapas nya ställningstaganden. När vi tvingar ulvarna att ta ställning kommer misstagen.

Att rösta ut Mukwa blev väldigt lätt för ulvarna när vi, Vimes, Recca, K.K och Elmrig alla ville se honom hängd. Betänk att alla rundor är potentiellt oändliga och att vi ännu inte ens hört från alla deltagare i runda ett.

Flera har nu påpekat att jag inte har motiverat min röst på Vimes ordentligt, och det har jag inte heller. För jag tycker inte att Vimes har spelat som en ulv, tvärtom tycker jag att han varit byboig överlag. Så när K.K kom med sin idé om att rösta på Vimes såg jag det som ett möjligt sätt att skaka loss spelet litegrann. Jag har varit helt övertygad om att K.K följt samma plan som jag själv. Få ulvarna att agera i ett alltmer stagnerat spel. Enligt mig har det gett effekt att vi röstade på Vimes. Det jag sett när vi gjorde detta är följande:

Brynolf lägger en "medvetet" omotiverad röst på Vimes. Enligt mig grönar det Brynolf (eller ger åtminstone honom rejält med bybopoäng).
Mukwa börjar släppa sina misstankar mot Vimes och börjar blanda sig i spelet. Han ser alltmer grön ut.
SJ dimper in med en ganska kass röst på Vimes (jag tänker inte gå in på detaljerna för andra har redan skrivit ganska uttömmande om detta).
Purgatory syns inte ens till (han rödar sig på min ställningstagarlista igen - tredje gången gillt).
Elmrig visar att han verkligen är en bybo genom att protestera högljutt.
Tyr protesterar lite mer ljummet... Han ser varken grönare eller rödare ut, men han är rätt så röd sedan innan, enligt mig.
Vimes visar att han är bybo genom att resonera på ett byboigt vis.

Xyas hinner tyvärr inte ta ställning och det gäller R.J också. Två möjliga ulvar.

Min nya lista ser ut så här:
!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj
Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Vimes
xyas

Notera den orangea färgen på SJ. Jag har mest skummat inläggen dock då jag spelat svart av kval hela kvällen. Orangea färgen är en osäker rödning av SJ.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca om sin taktik

Röst: Ingen

Jag vill ha in xyas, R.J och Purgatory i spel. Jävla hemlisgubbar.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Re: Recca om sin taktik

Jag lovar att göra ett försök till det då det här är över. Blir nog bort tisdag och onsdag, sen sover jag nog bort torsdagen för att sakta komma igång på fredag. Tidigast då skulle jag gissa. Får se hur mycket det blir att läsa igen då. Lär inte bli roligt! XD
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca om sin taktik som passar med K.K´s taktik

Tack för det här inlägget Recca. Nu behöver jag inte förklara mig så djupt och ingående eftersom vi använt oss av samma taktik i det här spelet.

Äh. Så slapp kan jag ju inte vara dock.

Jag lade min röst på Vimes med en rätt invecklad manöver av olika själ. Dels så är jag grön som en sommaräng och har rätten att agera så som jag har gjort. Med det menar jag ju så klart att jag vill ju få ut max av Kloster Klostrofilikon denna runda då det finns en överhängande risk att jag ryker vid ett nattmord. Visserligen är jag ju nästan för grön för att vara värd ett nattmord, men jag tänkte mest utifall jag inte får delta nästa runda så skall jag banne mig göra nån nytta i den här rundan. Jag tror även att grönheten är rätt bra för K.K som då kan spela något vågat och udda för att få fart på saker och ting?

Jag vill ju egentligen att någon skall anklaga mig för ulveri, men det är det ingen ulv som vågar. Att öppet komma med anklagelser mot Klasse Kongo skulle betyda problem för en ulv, men att ta ställning till det K.K skriver måste man ju göra för att absolut inte framstå som en ulv och sitta tyst i båten.

Bybor som Vimes kan snacka sig ur en sådan situation som jag skapade på ett bybomässigt vis och Vimes kan även ta det lite piano och låta mig hålla på (har jag en bra känsla av). Min röst skapade ett rätt tydligt ställningstagande mellan Mukwa och Vimes vilket var precis vad jag ville. Det som har kommit fram ur det är ju en väldans massa som redan listats av Recca.

Jag tycker det inte är någon mening med att jag går in på hur jag skrev min motivering till rösten på Vimes. Det var väldigt mycket som talade emot sig själv i den posten, men jag ville rikta ulvanklagelser på en väldans massa spelare för att träffa någorlunda rätt lixom. Egentligen hade jag ju velat behålla min röst på Vimes ett tag till eftersom ett flertal spelare inte tog ställning. Jag tänker främst på Purgatory..Han står högt på min ulvlista och jag hade gärna sätt hans ställningstagande i Mukwa vs. Vimes situationen. Varför jag drog bort rösten idag var mest utifall någon random snubbe skulle dyka upp och hänga den gode Vimes helt i onödan.

Jag tycker vi har fått en massa gott att jobba på i och med det hela och spelare som tidigare mest flytet med och inte tagit riktig ställning har gjort det nu. Är det så att jag numera inte är lika grön tack vare detta drag låt mig veta det. Anklaga mig för ulveri!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Har varit borta flera dagar nu, och kommer vara borta typ hela nästa vecka också. Därför kommer mitt deltagande vara väldigt begränsande och det finns inget jag kan göra åt det. Detta har jag sagt innan och jag är fullt medveten av att det är anledningen till att jag är väldigt misstänkt just nu.
Finns dock inte speciellt mycket jag kan göra åt det, tyvärr.
Men lite snabbt då: Mukwa vs. Vimes.
Jag hängde aldrig med i argumentet mot Vimes och enligt min uppfattning var rösterna mot honom väldigt dåligt underbyggda. Jag tror inte han är rätt person att hänga dag ett. Muwka har skärpt sig en del, men jag håller fortfarande fast vid att han är en lämplig kandidat att rösta ut just för att han har varit i fokus för rösterna i princip under hela rundan. Mycket info med andra ord.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa said:
Brynolf: What?
Som du redan läst så misstänkte jag inte Vimes, och tyckte först Konrad och Recca lirade jävligt konstigt. Jag såg ingen som helst logik bakom deras (som jag bägge ser som gröna) röster på Vimes, så det bara måste vara ett försök att röra om och locka in några ulvar i ett drev. Ingen av oss tre som plötsligt hoppade på Vimes motiverade oss, eftersom det egentligen inte fanns något case (i mina ögon i alla fall). En plan som kändes vettig, men som skulle bli mer effektiv med lite fler röster, så fler vågade hoppa på trots de underliga omständigheterna.

Spider hakade ju på och försökte till och med motivera sig, vilket betyder att han faktiskt lade en riktig röst. En stor ping i mina ögon. Tyr gick inte i fällan, men att han röstade på Purgatory i stället går ju att tolka på lite olika sätt, som någon skrev ovan.

Konrad Konvalj said:
Brynte said:
Det är visserligen klart att en eventuell riktig väktare skulle kunna sätta dit Paxen redan nu, eller till och med vänta tills vi röstat ut två bybor. Oavsett tror jag inte Paxen kommer komma undan med att ljuga.
Jag tycker det slurkar lite slang om du är av åsikten att vi har råd att invänta att två bybor hängs för att en eventuell annan väktare är sugen på att jinxa med !Paxen.
Nej, jag tycker ju inte det är en bra idé, men det är teoretiskt möjligt att vänta så länge. Det var allt jag menade.

Mukwa said:
Mer att analysera? nej. Vi får som mest att analysera när vi tar ut en ulv, för då ser vi vem den bekräftade ulven har polat med, vem den har undvikit och vem den här smädat. Den riktiga väktaren ska ut den här rundan, annars tvingas vi tro på !Paxen.
Men ju mer ulven hinner snacka, desto lättare ser vi vem han polat med. Men men, jag håller ju med er. Allt jag ville säga var att Paxen inte kommer komma undan om han ljuger. Och därför gör han sannolikt inte det heller. Nu kan vi släppa det här tycker jag.

Nu har jag tillräckligt med tåt för att hänga Spider.
Röst: Spider Jerusalem
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Recca om sin taktik

Men herregud vad skönt att det var så KK och Recca. Det var min första tanke. Men efter ett tag började jag tvivla (kunde ni inte brödsmulat att det var ett skendrev?) skönt att ni inte är idioter i varje fall.

Ulvarna är:
Tyr
Purg
SJ
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Purgatory! Spider! Tyr!

Det som ska hända nu är att Purg, SJ och Tyr ska diskutera varandra. Vem är mest trolig ulv av de andra två? Är båda ulvar? Är ingen av dom ulv?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca om sin taktik

Vimes said:
Men herregud vad skönt att det var så KK och Recca. Det var min första tanke. Men efter ett tag började jag tvivla (kunde ni inte brödsmulat att det var ett skendrev?) skönt att ni inte är idioter i varje fall.

Ulvarna är:
Tyr
Purg
SJ
Du var så söt när du var helt förvirrad. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Recca om sin taktik

:gremsmile:

Väldigt snitsigt av KK det här. Att KK ville skaka fram ulvar var jag ganska säker på, men att Recca och Brynolf var ännu snitsigare och spelade med i charadern var mer svårsmält. Well played. Jag pendlade mellan att tänka "men det här måste väl vara ett trick?" och att skriva arga omskrivningar för "idioter" som jag raderade för att det inte skulle bli för dålig stämning.

---

Jag kommer att spela brädspel under stora delar av dagen idag, och kommer sannolikt inte skriva några fler inlägg förrens ikväll. Det jag vill se just nu är fyra saker:

Tyr skriver om Spider och Purgatory
Spider skriver om Purgatory och Tyr
Purgatory skriver om Tyr och Spider

Xyas kommer in i spel

Att trion ska skriva om varandra är givet, som det ser ut nu ligger byns kollektiva misstanke med extremt stor tyngd åt det här hållet. Jag kan tänka mig att i varje fall en av dessa tre är bybo, och den tredje ulven är typ xyas eller RJ. Så det finns all anledning att för er att skriva.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Spider ut, Ond Bråd Död in.

Spider Jerusalem har meddelat mig att han inte har tid att fortsätta spela. Ersättare för Spider Jerusalem är: Ond Bråd Död, som tar över efter Spider Jerusalem med omedelbar verkan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Vicotnik said:
Spider Jerusalem har meddelat mig att han inte har tid att fortsätta spela. Ersättare för Spider Jerusalem är: Ond Bråd Död, som tar över efter Spider Jerusalem med omedelbar verkan.
Usch då, det var synd. Välkommen till en knivig sits, ODB! =) Vimes har just kommit med en lysande ide gällande dig, purga o tyr alldeles här ovan. Där har du ditt första uppdrag, should you choose to accept it.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Vicotnik said:
Spider Jerusalem har meddelat mig att han inte har tid att fortsätta spela. Ersättare för Spider Jerusalem är: Ond Bråd Död, som tar över efter Spider Jerusalem med omedelbar verkan.
Oh. Nice!

OBD, jobba din in i Spiders hjärna och kom ut med nått nytt vettja.

Röst: OBD

För att få igång skrället.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Välkommen OBD. Har du kommit såhär långt i läsningen så vet du redan att jag är skeptisk till hur SJ har spelat, du är min ulvkandidat #1 just nu, väntar med spänning på svaren på Vimes frågor.

Jag gissar att vi får vänta lite på att du ska läsa ikapp men kanske kan Tyr och Purga bidra med något under tiden?

Röst: OBD
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Recca om sin taktik

Vimes är överväldigad av ulvfällan, det är inte jag. Visst, det är en bra taktik som har använts förr och som kommer användas igen. Vad som däremot suger är att det i det här spelet aldrig kommer vara någon som är tillräckligt grön för att fredas från kritik.

KK, Recca och Brynolf har lagt helt omotiverade röster, och det är en scum tell. Av dessa har jag inte ett skit på KK. Brynolf har jag inte granskat tillräckligt, men han känns ganska stabil. Recca måste börja jobba nu. Du presenterar en grön/röd-lista, och det är bättre än ingenting, men jag vill ändå att du tar ställning till dina tells som du har grävt fram. I mina ögon har du inte alls råd att ignorera det här. Du blir bara mer suspekt av det. Så grön att du kan göra som du vill kommer du aldrig bli i det här partiet, och jag vill fortsätta lita på dig.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Hej!

Kul med sånt varmt mottagande. Två röster till och med. :gremsmile:

Jag ska svara på Vimes frågor, allteftersom jag jobbar mig igenom alla sidor. Jag gör en genomgång av mina tankar för varje 50 poster och lägger extra fokus på Tyr och Purgatory.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Jättebra, odb! Hejja hejja. Jo,och förstås...

Röst: Ond bråd död
 
Top