Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Gött att du återigen räddar ett lir genom att hoppa in! Det är guld.

Dessvärre suger det här för en av toppkandidaterna får helt plötsligt allting gratis nu. Antingen hänger vi SJ med motiveringen att SJ verkade skum, eller så släpper vi SJ helt och baserar allt på OBD. I sådant fall tappar vi en hel runda (typ) på OBD. Inget av det är särskilt bra.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Jag ska också ta ställning. SJ/OBD har folk börjat rösta på, och jag tror att det är bra att ha igång ett drev till, eller två. 4/4/4 har vi för låg aktivitet för att fixa, dessutom är det ju en perfekt balans av allas röster, vilket bara kommer hända när byn är helt uppdelad. Jag håller SJ och Tyr som toppkandidater, och det har jag redogjort för tidigare. Jag kommer rösta på Tyr för att se om fler tycker att han är tillräckligt skum för att vara en av kandidaterna. Purga är också en kandidat, men jag vill kolla mer på honom innan jag röstar där.

Röst: Tyr
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Ond bråd död said:
Hej!

Kul med sånt varmt mottagande. Två röster till och med. :gremsmile:

Jag ska svara på Vimes frågor, allteftersom jag jobbar mig igenom alla sidor. Jag gör en genomgång av mina tankar för varje 50 poster och lägger extra fokus på Tyr och Purgatory.
Superbra!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca om sin taktik

Mukwa said:
Vimes är överväldigad av ulvfällan, det är inte jag. Visst, det är en bra taktik som har använts förr och som kommer användas igen. Vad som däremot suger är att det i det här spelet aldrig kommer vara någon som är tillräckligt grön för att fredas från kritik.
Jag tycker din bump här är jättebra Mukwa. Du gör en till liten bra bump längre ner (eller upp nu då) där du röstar på Tyr.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Detta är mest en minneslista för min egen del, men jag kanske hittar nåt som missats.

Reagerar som de övriga på att !Paxen börjar jiddra om att en ulv åker dit på sin roll-pm. Jag har dock spelat med !paxen förr.

Robert gör en grej av att han är nybörjare. Verkar genuint senare.

Många som säger sig ha dåligt med tid.

Mukwa kommer med ett förslag som tycks lite väl ulvvänligt, att ”anklaga” istället för att rösta. Fick känslan att han ville styra byn lite väl. Mysigt för ulvar att bara råka ut för och slänga runt hårt devalverade ”anklagelser” istället för skarpladdade röster.

KK hänger på anklaga-idén. Vimes och Tyr mer skeptiska.

Inget särskilt på Tyr och Purg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spider ut, Ond Bråd Död in.

Mukwa said:
Gött att du återigen räddar ett lir genom att hoppa in! Det är guld.

Dessvärre suger det här för en av toppkandidaterna får helt plötsligt allting gratis nu. Antingen hänger vi SJ med motiveringen att SJ verkade skum, eller så släpper vi SJ helt och baserar allt på OBD. I sådant fall tappar vi en hel runda (typ) på OBD. Inget av det är särskilt bra.
Också en jättebra bump. Fan du har varit riktigt bra idag Mukwa :gremsmile: igår kväll kändes du lite speedad, men nu har du hittat lugnet.

Jag tycker vi låter OBD går igenom 600+ poster och fälla en kommentar var 50:e post så som han planerar att göra. Helt klart svårare att börja analysera någon som kastas in i spel nu, men det handlar ju egentligen om vilka nya tankar och funderingar OBD tar in i spelet. Gör har det bra och byboigt tycker jag det hjälper oss framåt. Vi kan då släppa Spider(OBD) den här rundan och välja ett bättre offer för hängning.

xyas sitter ju i lite samma sits. Vad han kommer fram till (om han ens dyker upp?) är ju av rätt stor vikt för honom.

Vi hejar på OBD ett tag och sen tar vi ställning hans insats.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Vimes said:
Det som ska hända nu är att Purg, SJ och Tyr ska diskutera varandra. Vem är mest trolig ulv av de andra två? Är båda ulvar? Är ingen av dom ulv?
Efter Vimes-drevet är det mest troligt att Spider är ulv av de två. Han tyckte förvisso att det var dumt att rösta ut någon bara för att få information, vilket är sunt. Men sedan motiverade han sin röst med att Vimes var skum typ, inget mer. Vart fick han det från? Den enda jag kan komma ihåg som tyckt det är Mukwa. Stort scum tell. Stor chans för ulv.

Purgatory var lägligt borta från drevet och dök upp precis efter allt var förklarat och gav sin åsikt. Annars är de det gamla vanliga att han sällan tar ställning och inte säger så mycket egentligen. Rätt stor chans för ulv.

Jag skulle kunna flytta tillbaka min röst till Spider, men jag vet ju att allt jag säger och gör ses i brunast möjliga ljus. Det hittas till och med på skit om mig. Så pga detta och att jag inte vill att vi ska rösta ut en bybo, dvs mig, så håller jag aktiviteten nere. Blir inte direkt pepp på att lägga ner tid om det ändå blir till nackdel för byn.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Tyr said:
Vimes said:
Det som ska hända nu är att Purg, SJ och Tyr ska diskutera varandra. Vem är mest trolig ulv av de andra två? Är båda ulvar? Är ingen av dom ulv?
Efter Vimes-drevet är det mest troligt att Spider är ulv av de två. Han tyckte förvisso att det var dumt att rösta ut någon bara för att få information, vilket är sunt. Men sedan motiverade han sin röst med att Vimes var skum typ, inget mer. Vart fick han det från? Den enda jag kan komma ihåg som tyckt det är Mukwa. Stort scum tell. Stor chans för ulv.

Purgatory var lägligt borta från drevet och dök upp precis efter allt var förklarat och gav sin åsikt. Annars är de det gamla vanliga att han sällan tar ställning och inte säger så mycket egentligen. Rätt stor chans för ulv.

Jag skulle kunna flytta tillbaka min röst till Spider, men jag vet ju att allt jag säger och gör ses i brunast möjliga ljus. Det hittas till och med på skit om mig. Så pga detta och att jag inte vill att vi ska rösta ut en bybo, dvs mig, så håller jag aktiviteten nere. Blir inte direkt pepp på att lägga ner tid om det ändå blir till nackdel för byn.
Men kom igen, aktivitetsdrop är inte rätt väg! Mukwa hintade förvisso om att han skulle "rulla över på rygg" men han spelade sig ur sin belägenhet, det var inte så att vi "glömde bort" honom.
Du lyfter ett par poänger i ditt inlägg, utveckla dem lite och se vart de leder eller hitta på något nytt, att det skulle vara "till nackdel för byn" att du är aktiv och försöker hitta ulvar har jag väldigt svårt att se. Shape up!

Vad det är för påhittade anklagelser som flugit runt är jag också nyfiken på.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Konrad Konvalj said:
Tyr said:
Det hittas till och med på skit om mig.
Upplys mig.
Mukwa antog att jag var på drevet mot Vimes eftersom han tycker att jag är röd. Då har det gått lite för långt och det borde stå klart (inte bara för mig) att det bedrivs häxjakt. Antagligen från förvirrade bybor, men än dock häxjakt. Om ett par inlägg postas utan att det jag skriver målas ut i brunast möjliga ljus så kanske jag kan bli mer aktiv igen och försöka göra bättre ifrån mig. Just nu känns det poänglöst. Vadå att jag protesterade svagt emot Vimes-drevet tex...jisses...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Elmrig said:
Men kom igen, aktivitetsdrop är inte rätt väg! Mukwa hintade förvisso om att han skulle "rulla över på rygg" men han spelade sig ur sin belägenhet, det var inte så att vi "glömde bort" honom.
Du lyfter ett par poänger i ditt inlägg, utveckla dem lite och se vart de leder eller hitta på något nytt, att det skulle vara "till nackdel för byn" att du är aktiv och försöker hitta ulvar har jag väldigt svårt att se. Shape up!
Jag är bybo. Så om vad jag än skriver gör att jag gräver byn kollektiva grav än djupare så bör jag hålla nere skrivandet. Även de inlägg som av en del ansetts vara bra har också bemötts med att även en ulv hittar rätt ibland. Med lite tur klipper vi en ulv istället för mig och kanske jag kan ses i lite grönare ljus. Iaf så pass att jag kan komma igång igen. Just nu känns det kontraproduktivt för mig att göra annat än att svara på inlägg.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag måste logga ut snart och är sedan och spelar rollspel tills efter midnatt. Röstas OBD ut innan han hunnit reagera och kommentera bli jag missnöjd, det känns som att vi har mer att hämta genom att vänta tills imorgon.

Röst: Ingen

Längsta rundan ever? :gremtongue:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Tyr said:
Just nu känns det poänglöst.
Nämen ge inte upp! Ok att du är misstänkt, men röstar vi ut dig och du visar dig vara bybo så kommer vi ju ha mycket hjälp av det du skrivit. Apati var en ping på Mukwa och det är en ping på dig.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Brynolf said:
Tyr said:
Just nu känns det poänglöst.
Nämen ge inte upp! Ok att du är misstänkt, men röstar vi ut dig och du visar dig vara bybo så kommer vi ju ha mycket hjälp av det du skrivit. Apati var en ping på Mukwa och det är en ping på dig.
Givetvis så kommer jag inte hålla tillbaka om jag verkar vara på väg ut. :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Elmrig said:
Röstas OBD ut innan han hunnit reagera och kommentera bli jag missnöjd, det känns som att vi har mer att hämta genom att vänta tills imorgon.
Definitivt.
Längsta rundan ever? :gremtongue:
Definitivt.

Röst: Tyr
Ska ut och cykla några timmar men när jag är tillbaka vill jag hemskt gärna se Tyr ha rest sig upp och gjort helikoptern.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Tyr said:
Det hittas till och med på skit om mig.
Upplys mig.
Mukwa antog att jag var på drevet mot Vimes eftersom han tycker att jag är röd. Då har det gått lite för långt och det borde stå klart (inte bara för mig) att det bedrivs häxjakt. Antagligen från förvirrade bybor, men än dock häxjakt. Om ett par inlägg postas utan att det jag skriver målas ut i brunast möjliga ljus så kanske jag kan bli mer aktiv igen och försöka göra bättre ifrån mig. Just nu känns det poänglöst. Vadå att jag protesterade svagt emot Vimes-drevet tex...jisses...
Ja, jisses... Om du läser alla mina trötta inlägg igår ser du att jag förklarar varför jag fick för mig att du röstat på Vimes, det är inte ens nån grej, men herr Tyr ryter lite oTyraktigt ifrån på minsta lilla. Det noteras.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Purgatory! Spider! Tyr!

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Tyr said:
Det hittas till och med på skit om mig.
Upplys mig.
Mukwa antog att jag var på drevet mot Vimes eftersom han tycker att jag är röd. Då har det gått lite för långt och det borde stå klart (inte bara för mig) att det bedrivs häxjakt. Antagligen från förvirrade bybor, men än dock häxjakt. Om ett par inlägg postas utan att det jag skriver målas ut i brunast möjliga ljus så kanske jag kan bli mer aktiv igen och försöka göra bättre ifrån mig. Just nu känns det poänglöst. Vadå att jag protesterade svagt emot Vimes-drevet tex...jisses...
Men Mukwa reagerade ju rätt kraftigt mot sig själv när han blandade ihop dig med SJ (eller det kanske var Brynolf) för den delen (och han reagerade inte så kraftigt heller för den delen). Jag tycker häxjakt är bra och är man i den bruna zonen är det ju bara att kötta på. Är det en häxjakt så vill jag ju nästan lova att det flockas ulvar ikring en bybo för att hjälpa till att brunmelera denna och sånt hjälper ju oss i slutändan.

Antagligen är det bara från förvirrade bybor säger du samtidigt som du var 1 millimeter från att lyckas hänga storulven Mukwa här om kvällen. Mukwa må ha satt dig på en rätt röd stol och antagit att du satt på Vimes tåget och blandat ihop dig, men sånt är ju bara bra. Det här inlägget är kan ju användas för att måla brunfärg på hela Tyrsans balkong lixom. Du vill inte vara häxan som vi jagar utan kör med ännu ett aktivitetshot.

Om ett par inlägg postas utan att det jag skriver målas ut i brunast möjliga ljus så kanske jag kan bli mer aktiv igen och försöka göra bättre ifrån mig. Just nu känns det poänglöst.

Angrip en ulv som sprayar brunkanderad färg över dig så skall du se att du blir på bättre humör. Alla gör ju sitt bästa för att hitta ulvarna och jag tror att du försöker med det hela tiden också. Kan du bättre så tycker jag inte du skall vänta med det tills pöbeln slutar upp med att bedriva en häxjakt mot dig. Gör det före istället.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Lite tankar innan 22:00

Mukwa said:
Recca... Recca gör faktiskt som jag gjorde i Familjen runda 1. Jag letade upp dirt överallt och hade inga som helst problem med det. Vad jag däremot behövde se upp med i Familjen var att hålla ordning på allt dirt som jag letat reda på, och vara mer konsekvent. En rankning av Recca skulle hjälpa till att hålla koll på vad hon värderar som värst ping och vilken dirt som inte visat sig vara så stark. För i ärlighetens namn, leta upp dirt har hon gjort ok, tagit ställning har hon varit mycket sämre på, när rösterna väl ska läggas har det inte varit någon Einstein-motivering direkt.
Jag har en annan uppfattning om din strategi i Familjen. I Runda 1 bestod din strategi till störst del av att anklaga Luukaazh för att vara ulv samtidigt som du råkade pricka rätt med din millerstatus (dvs, ingen annan var miller än du). Jag bedömde att den risk du tog när du gjorde så var för stor för att du skulle kunna vara en ulv och jag med flera försvarade din bybostatus genom spelet på grund av din miller-claim. Du var därför grön i tre-fyra rundor för att du hade chansat lite lyckosamt. Angående att "leta skit på folk" är det en av få strategier vi bybor har i ett flufflöst spel, fast du väljer att uttrycka det på ett sätt som kastar brunt ljus över de som gör så. Enligt min tolkning av det alster du skriver här ovan så försöker du hitta något sätt att röda mig...

Sen undrar jag vad du menar med Rankning av Recca. Menar du att jag ska ranka folk eller att folk ska ranka mig? För det framgår inte av din formulering.

Men om du menar att jag bör recensera deltagare för att du ska kunna bedöma huruvida jag är en ulv eller ej så tycker jag att du är helt ute och cyklar. Jag kommer försöka att sätta dit ulvar och gröna bybor. Om du vill hitta skit på mig har jag skrivit väldigt många inlägg du kan kritisera i godan ro. Jag tänker inte göra ditt smutsjobb men jag bemöter gärna angrepp från dig. :gremsmile:

/Recca, som kommer vara borta från sju till midnatt ikväll pga rollspel.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Kommentera listan

Några inlägg upp skrev jag en lista över hur jag ser på spelet just nu. Jag tycker att jag fått på tok för få kommentarer på den här listan. Så därför undrar jag vad ni andra har för kommentarer på den. Är det något ni håller med om eller något ni skulle vilja invända mot?
Recca said:
!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj
Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Ond bråd död
Tyr
Vimes
xyas
Alla är varmt välkomna att delta men varmast välkomna är OBD, Tyr, Spider Jerusalem och Mukwa.
 
Top