Nekromanti #spelmaraton

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Jag brukar emellanåt skriva en del saker på bloggen Nutopia om allt från filmer till spel. Idag så publicerades artikeln Förberedande spelfrossa, där jag presenterar min idé att från och med i morgon, tisdag, sätta igång med ett spelmaraton där jag planerar att spela tills jag stupar (alltså, inte rent fysiskt dö då, utan mer "orkar inte längre"). Senast jag gjorde något liknande varade det i 20 timmar, längsta tillfället 38 timmar. Jag planerar att hamna någonstans där emellan.

Under tiden kommer jag att livetwittra om det här under hashtaggen #spelmaraton (under mitt twitterhandle @NateTraveller), som ni är välkomna att följa och kommentera!

Men... Jag behöver er hjälp. Min skämshög är rätt stor och jag hade tänkt beta av de spel som folk tycker jag ska spela först. Skämshögen är som följer:

• Batman Arkham Asylum
• Beowulf - the Game
• Bioshock 2
• Bourne Conspiracy
• Dante’s Inferno
• Darksiders
• Deus Ex: Human Revolutions
• Eat Lead - The Return of Matt Hazard
• Gray Matter
• Halo: Reach
• Left 4 Dead 2
• Mass Effect 3
• Metro 2033
• Portal 2
• Prince of Persia
• Silent Hill HD Collection
• Silent Hill: Homecoming
• Sonic Generations
• Split/Second Velocity
• Star Wars: The Complete Saga
• Star Wars: The Force Unleashed II
• The First Templar
• Tomb Raider: Legend
• Too Human
• Tron: Evolution
• Two Worlds II

En motivering till vad jag kommer fokusera på i respektive spel finns i artikeln. Så, hjälp mig. Vad tycker ni att jag ska spela? Flest röster vinner!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Jag gillar Haloserien, men kan egentligen inte uttala mig om Reach då jag bara spelat 1-3. (Och de andra ligger ospelade på hyllan...)

Öht har du en massa spel jag inte spelet eller iaf inte spelat igenom. Jag är dock väldigt nyfiken på både Silent Hill 2 HD och på Halo: Reach. Givetvis ska du skriva kortrecensioner av spelen du spelar!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Tackar!

Hittils har mest röster hamnat på Two Worlds II och Halo: Reach, så det är dessa spel som jag kommer att börja med imorgon då jag startar. :gremsmile:

Bra idé med kortrecensioner. Jag lovar att uppdatera tråden här allt eftersom. :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag tror att det bara är 2 spel jag kan säga att du ska spela, Batman: Arkham Asylum och Deus Ex: Human Revolution.

resten har jag ingte spelat, eller inte gillat.
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Att prioriteras (i den ordningen):
• Bioshock 2
• Portal 2
• Deus Ex: Human Revolutions
• Batman Arkham Asylum
• Mass Effect 3

Att spelas för att de är kul, men inte längre optimalt:
• Left 4 Dead 2

Att brännas & aldrig tala om igen:
• Star Wars: The Force Unleashed II
 
Top