Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
!Paxen said:
Robert Jonsson said:
!Paxen said:
Dom som klagar på "anklaga" tekniken är dumma i huvet. Det är bättre att förhala lite än att rösta ut en bybo.
...sa han som alla misstänker. Surprise. Not. :gremwink:

Bara för det:

Röst: !Paxen
Så, jag får inte tycka att det är en bättre ide att anklaga fpolk istället för att lägga röster på folk direkt? Isåfall så är det bättre att ni röstar ut mig.


Jag förväntar mig att när jag får röster/anklagelser mot mig att folk vill antingen 1. rösta ut mig 2 få någon analys 3 att jag ska outa något 4 att jag ska säga vad jag tycker om spelet och hur man ska ta fast byborna, dvs om jag tycker att det finns en bättre taktik än att hålla på och rösta ut folk så skall jag säga det.

Men, fair enough. Rösta ut mig på vad jag tycker. Jag föredrar att å¨ka ut nu isåfall än att få röster på mig varje runda just för att jag tycker att en taktik är bättre än alla andra
Ta fast byborna? Typisk varulvsfelsägning. håller även mef Elmrig om svordomarna.

MEN Robban. även om pax går från klarhet till klarhet ska vi inte rösta än /mukwa från mob
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nuså var alla med i spel.

Blandad aktivitet dock, men nu när alla är med i spel så är det dags att börja jobba som ett lag.

!Paxen har förklarat sig tillräckligt väl för min del och det rör sig väl mest om en random 50/50 och att fortsätta hacka på !Paxen kommer som vanligt inte att hjälpa oss (i nuläget).

Åter till aktiviteten. Nu är det så här va; Alla (eller nästan alla i alla fall) har gått ut med hur pass aktiv de kommer att vara. De som känner att de inte har tid att vara aktiv får således anstränga sig en gång om dagen. Det jag vill ha är ett inlägg med tankar från de som har för avsikt att inte vara allt för aktiv. Det ger oss något att jobba med och det ger oss lite fresh fakta om vad alla tycker och tänker.

Jag ser att R.J har en lite beef med !Paxen just i detta nu. Inget fel med det, men att hoppa över frågor som jag ställt till honom och istället inrikta sig att traggla lite med !Paxen ser jag som ett dåligt tecken. Jag har varit i farten och anklagat folk till höger och vänster och då förväntar jag mig att mina anklagelser (stora som små) skall besvaras. Det hjälper mig att jobba vidare. Att dissa mina frågor/funderingar/anklagelser ser jag således som förhalande och det är ulvigt.

Mukwa/Vimes (säkert nån mer) har bemött mina frågor och funderingar väldigt bra i mitt tycke att se på det hela. Jag har sedan dissat deras förklaringar, men jag har noterat dem och har ju givet detta i bakhuvudet hela tiden.

Så.

Nu skall jag läsa ikapp lite till och se om det finns nått att jobba på.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
!Paxen said:
Att jag trodde att en läkare/helare var med har att göra med att jag helt enkelt läste det. Okej, så det kanske inte fanns med i startinlägget, men jag läste faktiskt det (dvs, jag inbillade mig). Jag är faktiskt enormt förånad över att läare inte ska finnas med. Men, men.
Jag kan godta den här ursäkten, men jag tycker fortfarande att det var skumt.

!Paxen said:
Jag förväntar mig att när jag får röster/anklagelser mot mig att folk vill antingen 1. rösta ut mig 2 få någon analys 3 att jag ska outa något 4 att jag ska säga vad jag tycker om spelet och hur man ska ta fast byborna, dvs om jag tycker att det finns en bättre taktik än att hålla på och rösta ut folk så skall jag säga det.
Jag skulle gärna vilja bara få ett förtydligande på meningen:
4 att jag ska säga vad jag tycker om spelet och hur man ska ta fast byborna

Det kan vara jag som feltolkar det men för mig låter det som att du vill plocka byborna men jag antar att du menade komma fram till vilka som är bybor?

Skulle du kunna förklara lite mer genomgående vad du anser att den bästa taktiken är?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
!Paxen said:
att jag ska säga vad jag tycker om spelet och hur man ska ta fast byborna,
Ta fast byborna? Typisk varulvsfelsägning.
Bra nailat.
Jo jag reagerade på det med, men hade det varit någon annan än !paxen så hade det pingat satan med ulv för mig men har brukar skriva konstiga saker.
Men min röst kommer att ligga kvar på !Paxen då det kommer fler och fler saker som pingar lite smått.

Ursäkten att man lästa att det fanns en läkar... visst det är möjligt men.. jag vet inte min mage säger mig att !Paxen kan vara ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Elmrig said:
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Jag har stressat med läsandet idag och insåg inte att jag missat att svara på RJ's tidigare fråga innan det påpekades. Jag svarade då, utan att uppdatera tråden innan, och såg därmed att du redan svarat åt mig först i efterhand.
Du känns inte så värst stressad om man skall kolla på tidsdifferensen. (Nu må jag vara lite mosig i huvudet så rätta mig om jag har fel. Eller förklara för mig vad du menar med att du inte uppdaterat tråden innan).

22:23 skriver K.K sitt förtydligande till R.J

23:00 skriver Elmrig exakt samma sak.

Under de här 37 minuterna har du alltså inte uppdaterat tråden och missat att jag ninjat ditt inlägg.
Stressen -> Missa Roberts fråga tills det påpekades att jag missat den.
Mos i huvudet -> Missat att uppdatera tråden

Rörande fetstilta röster så tackar för förtydligandet, här är det jag byggde min tolkning på, länkar från förra spelet: https://www.rollspel.nu/threads/55838/post-727439
Noterar.

Och funderar vidare över varför du bygger dina tolkningar gällande Vicotniks varulvslir med hjälp av förtydligande ur Mukwas varulvslir. Inget du behöver svara på eller fundera över utan det är lugnt för min del.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag kommer att vara mer aktiv idag då jag sitter på jobbet och har inte massor att göra.

Hade vi folk som har kört klassiska varulvsspel dvs spel utan fluff?

Jag har inte gjort det.
Reagerade på en annan sak !Paxen skrev.

3 att jag ska outa något
Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Spider Jerusalem said:
3 att jag ska outa något
Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.
Du förstod inte att jag menade varulvsspel generellt, inte detta spel specifikt?

Förstår du det nu?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Konrad Konvalj said:
Jag ser att R.J har en lite beef med !Paxen just i detta nu. Inget fel med det, men att hoppa över frågor som jag ställt till honom och istället inrikta sig att traggla lite med !Paxen ser jag som ett dåligt tecken. Jag har varit i farten och anklagat folk till höger och vänster och då förväntar jag mig att mina anklagelser (stora som små) skall besvaras. Det hjälper mig att jobba vidare. Att dissa mina frågor/funderingar/anklagelser ser jag således som förhalande och det är ulvigt.
Du får gärna påpeka vilka frågor det är jag har missat, för den enda jag sett dig rikta mot mig är "Du är ny, va?" och den har jag svarat på. Du har skrivit massor till folk som skrivit saker till mig däremot, men jag är inte de personerna. Så... Hur tänkte du här? :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas, ToDoList

xyas said:
Jahopp, då ska vi se vad vi går för.

Beträffande aktivitet så har jag massor med jobb att göra denna veckan, och har inget internet alls lördag-söndag. Så det blir väl sådär med aktivitet tyvärr.

Jag erkänner villigt att jag känner mig lite vilsen på att spela ett såhär pass avskalat vaulvsspel. Men intressant ska det bli.
xyas. Du har bra varulvssniffar näsa så du behöver ju inte känna dig allt för vilsen.

Eftersom du inte kommer vara så aktiv och dessutom sakna internetz ett gäng med dagar så vore det bra om du gjorde följande:

* Läs hela tråden då du har en bra lucka.
* Hitta någon som du kan motivera en röst på.
* Lägg din röst där och låt den sedan ligga.

Det bästa är ju om du är riktigt tydlig med dina åsikter och funderingar här. Motiverar väl så att vi verkligen vet vart du står.

Dis out.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
3 att jag ska outa något
Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.
Du förstod inte att jag menade varulvsspel generellt, inte detta spel specifikt?

Förstår du det nu?
Ser inte poänger med att prata om varulvsspel rent generellt då vi inte spelar ett spel med fluff, det får mig bara mer att tycka att du försöker skapa kaos genom att introducera irrelevant infomration.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Spider Jerusalem said:
!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
3 att jag ska outa något
Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.
Du förstod inte att jag menade varulvsspel generellt, inte detta spel specifikt?

Förstår du det nu?
Ser inte poänger med att prata om varulvsspel rent generellt då vi inte spelar ett spel med fluff, det får mig bara mer att tycka att du försöker skapa kaos genom att introducera irrelevant infomration.
Först skriver du "Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.". När du sen får reda på att jag menar det generellt så säger du att jag skapar kaos genom att prata om varulvsspel generellt. Jag tror att du vill att jag ska åka ut och därför försöker att svartmåla mig så mycket som möjligt. Frågan är om du gör det för att du ärligt tror att jag är en ulv, eller att du själv är en ulv.

Anklaga: Spider Jerusalem

Endast pga din taktik just nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca postar ett inlägg där hon kritiserar anklagasystemet. Just eftersom vi har anklaga: kan vi se röstningsmönster utan att blåsa av rundorna. Det kommer finnas mer att analysera än med korta rundor. Blir anklagadreven stora och de flesta av oss är säkra på vem vi vill ha ut så är ju anklagadreven exakt lika pressande som ett vanligt drev. Dessutom blir det ingen sista minuten-panik som ställer till det.
KK vänder kappan efter vinden och det är lite disturbing, men mest disturbing är brynolfs slappa medhåll. För mig låter det som "Yes! Där har vi en bra ursäkt för att korta ned rundorna! Dreggeldreggel"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vimes tankar kring lunch.

Alltså, jag vet inte om jag har blivit sjukt blasé eller nått, men jag kan verkligen inte finna det i mitt hjärta att reagera på Paxens konstigheter. Jag menar, jag tycker liksom att hans långa förklaringsinlägg härovan var ganska bra (trots att han skriver att han vill ta fast byborna). Jag vet inte, jag får ingen ping på Paxy ännu.

Sen tycker jag att Sleepwalker känns som ett fräsht nytillskott. KK ondgör sig lite över att han inte besvarar några frågor, men jag tycker han agerar på ett sunt sätt versus Paxen.

En halvläskig hunch jag fick är att Mukwas långa bra inlägg var skrivet INNAN spelstart. Det är nämligen allmänna resonemang (det är fortfarande ett bra inlägg). De korta inlägg som är skrivna live sedan tycker jag inte alls tyder på samma tankedjup. Det är lite heads up här tycker jag. Jag vill inte fastna i ett spår där jag automatiskt börjar tänka på Mukwa som grön bara för att han skrev ett vettigt inlägg direkt i början.

Sen är det Recca. Jag tycker att hennes pungspark på "anklaga"-taktiken var välbehövlig. Jag är inte säker på att hon nödvändigtvis har rätt, men jag tycker att det var ett bra inlägg i den diskussionen (som vi måste fortsätta hålla levande).

För röstningen nu är ju ett tvåeggat svärd. Den är farlig för byn, för vi vill inte servera ulvarna bybor med dåligt genomtänkta röster. Å andra sidan är en röst så mycket mycket tyngre i det här spelet än i de med fasta deadlines. En röst här betyder verkligen att den man röstar på är den man helst ser åka ut. Och det måste vara jobbigare för ulvarna. Så jag svajar lite i vad jag tycker.

Eller, en sak är klar: tycker jag att det finns ett bra case, då kommer jag rösta på det också. Och försöka förmå andra att rösta med mig. Dock tycker jag alltså i nuläget inte att vi har något vettigt case, i varje fall inget som motiverar utröstning.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
!Paxen said:
Först skriver du "Vi har fått av Vic hur rollerna ser ut och då det inte finns något fluff så ser jag inte meningen med det här... Känns som du försöker skapa kaos !Paxen.". När du sen får reda på att jag menar det generellt så säger du att jag skapar kaos genom att prata om varulvsspel generellt. Jag tror att du vill att jag ska åka ut och därför försöker att svartmåla mig så mycket som möjligt. Frågan är om du gör det för att du ärligt tror att jag är en ulv, eller att du själv är en ulv.

Anklaga: Spider Jerusalem

Endast pga din taktik just nu.
Då du börjar prata om saker som inte är relevant för detta spelet. Det ser jag som att försöka skapa kaos, det för inte med sig något gått du skriver det inte i den posten och du förklarar det endast när jag påpekar det. Just nu ser jag dig som den jag vill ha ut.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Robert Jonsson said:
Du får gärna påpeka vilka frågor det är jag har missat, för den enda jag sett dig rikta mot mig är "Du är ny, va?" och den har jag svarat på. Du har skrivit massor till folk som skrivit saker till mig däremot, men jag är inte de personerna. Så... Hur tänkte du här? :gremwink:
Kånkel said:
Så R.J (Sleepwalker?), du har misstolkat mig helt och hållet, men använt det för att rikta lite brunt ljus mot Elmrig.
Jag freebasar en del då jag skriver och fick för mig att ovanstående citat var en fråga till dig. Jag ser ju nu att det inte är en rak fråga så jag får väl formulera om mig en aning.

R.J: Du misstolkade mig helt och hållet. Vill du vara vänlig att kika igenom min förklaring på hur du misstolkat mig? På det sätt du misstolkat mig har du sedan använt dig av misstolkningen för att rikta brunt ljus mot Elmrig så den anklagelsen du fällt mot Elmrig är ju inte baserad på det jag egentligen menade.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Elmrig said:
!Paxen, vilka tre tycker du är skummast hitintills? Vilka skulle du helst se grillade under dagen?
!Paxen, vad jag sett har du inte svarat på det här ännu? Varför inte?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Konrad Konvalj said:
R.J: Du misstolkade mig helt och hållet. Vill du vara vänlig att kika igenom min förklaring på hur du misstolkat mig? På det sätt du misstolkat mig har du sedan använt dig av misstolkningen för att rikta brunt ljus mot Elmrig så den anklagelsen du fällt mot Elmrig är ju inte baserad på det jag egentligen menade.
Huruvida jag tolkade dig fel eller rätt är väl inte relevant längre? Som du ser anklagar/röstar/whatever jag inte längre på Elmrig. Att du sen verkar vilja rentvå Elmrig skulle ju rent hypotetiskt stödja min tes att du och Elmrig faktiskt är ulvar och samarbetar, men det spåret ska vi ju inte ta, eller hur? :gremwink:
 
Top