Min plan var att låta Basenanji få vara kvar för att vara en bra foil för byn och hoppas på att Sidd skulle dra på sig blickarna i R2.Jag tror följande, men Fjodor får väl rätta mig.
Så fort jag läste att jag mördats misstänkte jag Fjodor eller Impetigo som båda grönade mig i R1. Lustigt nog gjorde det att jag började läsa Sidd som grön. Instinktivt kommer man titta på de som varit på och härjat med nattmordsoffret så att han grönade mig var ett sätt att smita undan uppmärksamheten.
Eller också tyckte han jag var jobbig som skrev hela tiden, lättare att lågflyga om byn är lite avslagen.
Vem nattmördade du i R2 eller missade du att göra det?
Vem tänkte du nattmörda I R3?
Skydden såg ut såhär:
Basse skyddar Impetigo
Rasmus skyddar Basse
Bio skyddar Sidd
Sidd skyddar Rasmus
Impetigo skyddar Bio
Det enda som faktiskt blev av var Basses skydd av Impetigo i R2.
Att det inte blev något nattmord i R2 berodde dock på att försteulven dog. Jag tänkte att det var givet att ni skulle tolka reglerna så, men där hade det kunnat vara tydligare kanske.
Nä, jag skyddade väl ändå Bio?![]()
JahaaaaJa, men hade du skyddat Basse hade han faktiskt blivit skyddad. D.v.s. listan ovan är vilka skyddslingar ni fått slumpade innan spel.
Men då är det väl bara att ge sig tillkänna? Båda ulvarna vet ju att det är två ulvar kvar.i det här spelet (med regeln oavgjord röstning = ingen åker ut och vinstvillkoret "ulvarna vinner när byn inte kan vinna") var det ju inte självklart att ulvarna skulle vinna vid t.ex. 2-2, om de inte känner varandra.
Men då är det väl bara att ge sig tillkänna? Båda ulvarna vet ju att det är två ulvar kvar.
Hepp Hepp Stop å belägg här nu.Det hade varit fucking amazing att dra den switcharoon som bybo!
Hepp Hepp Stop å belägg här nu.
Jag måste erkänna att det är faktiskt jag som är varulv!
…men ni får inte rösta på mig…
Hade det inte blivit en väldigt unik slutrunda där de två ulvarna skulle försöka bevisa för övriga att de är scummare än mig?
Lycka till![]()
Hepp Hepp Stop å belägg här nu.
Jag måste erkänna att det är faktiskt jag som är varulv!
…men ni får inte rösta på mig…
Hade det inte blivit en väldigt unik slutrunda där de två ulvarna skulle försöka bevisa för övriga att de är scummare än mig?
Lycka till![]()