Varulv [Varulvsspel7] - Spelet är över

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Och byn har vunnit!

Martin3 var den sista varulven.

---


Grattis byn! Jag tror spelet var viktat till ulvarnas fördel, men alltid svårt att veta med balans på få spelare. Varulvsspel är förstås en del slump ( ;) ) men jag tycker man måste ge byn att de snyggt landade i Fjodor och Martin, som båda gjorde en bra match som lagom laid back ulvar! I ett större spel tror jag ulvarnas spelstil hade betalat sig bättre vad gäller resultat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Whoop whoop!🥳

Tack för bra spel! Ursäkta för alla slag under bältet och oförskämdheter.

Bra jobbat, Martin3! Jag tyckte att Sidd och Basse faktiskt gjort ett väldigt bra jobb för att gröna sig, lite svagare insatser där så hade du nog fått utdelning på ditt försök till uppgiven bybo i r3.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Grattis byn! Jag så säker på vinst när fjodor röstades ut att jag hade svårt att hitta någon vinkel kvar att anfalla. Mycket väl spelat.

intressant fotnot. Jag skrev inlägget om att byta till Sidd när rösterna vändes mot fjodor. Så nära var ulvarna vinsten.

Jag var andreulv och spelade rakt igenom för att vara bybo, inget annat.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag tror spelet var kraftigt viktat till varulvarnas fördel.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,018
Kul spel. Grymt svårt att göra nått vettigt. Hade troligtvis spelat exakt lika som bybo faktiskt.

Det här med lågflygande vill jag verkligen påpeka att jag spelade typ kanske 3-4 gånger så mycket just för att jag satt i karantän jämtemot att ha jobbat.

Sen gällande egna analyser och annat så är det svårt att göra när ingen annan postar alls. Men nått rätt borde jag ha gjort i R1 då Basenanji inte sköt mig på fläcken ;)

När man väl gör utsvävningar så kommer hammaren på spiken direkt och slår tillbaka en. Kände verkligen i runda 2 att oavsätt om jag var aktiv (med eller utan substans) eller afkade hela rundan så skulle alla rösta på mig. Min enda ordentliga out var att hoppa på Basenanjitåget men jag kände att det var en ulvfälla. Klart alla ulvar vill ha ut Basenanji! ;)

Jag var glad att jag nästan lyckades vända rösterna på slutet dock.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,543
Location
Oktoberlandet
Strålande Vimes med det här för mig helt nya upplägget.
Intressant och svårt utan fluff.
Tackar alla deltagare för roligt spel.
Roligt att spela med elefantporslinskrossaren. Otroligt starkt att du inte i rent självförsvar gav dig på mig eller Impetigo mer (bara det gjorde mig ännu mer misstänksam)
Jag var alltså igenom hela spelet övertygad om att Basse var ulv som klampade på med flit och att denne planerat att när nån påpekar detta översmulande så skulle han köra detta försvar att det skulle vara för mycket.
Jag tror jag tappat Basse-feelingen som jag alltså inte alls haft. 😇

Nu så här i eftersnack: tror ni inte vi kunnat få nått vettigare gjort med väktandet?
Koordinerat oss eller outat eller nåt?
Att inte ha siare Vimes är inte snällt för byn!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Tack för kul match! Basse kan ta den där stjärtfjädern i att bli mördad och behålla, jag är hellre kvar i spel framöver som tips till alla framtida ulvar.
En rolig parentes är alltså att Basse och jag skyddade ulvarna R1 - jag skyddade nämligen Martin.......
Får väl be Rasmus och Sidd om ursäkt, vetetusan vad det är med Rasmus som gör att jag ser rött. Trodde liksom Sidd ett tag att Tjackpundarn faktiskt var på riktigt vilket också säger hur mycket övertalningskraft som kan ligga i en terrier-bybo som driver typ Smulgate ända in i kaklet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Strålande Vimes med det här för mig helt nya upplägget.
Intressant och svårt utan fluff.
Tackar alla deltagare för roligt spel.
Roligt att spela med elefantporslinskrossaren. Otroligt starkt att du inte i rent självförsvar gav dig på mig eller Impetigo mer (bara det gjorde mig ännu mer misstänksam)
Jag var alltså igenom hela spelet övertygad om att Basse var ulv som klampade på med flit och att denne planerat att när nån påpekar detta översmulande så skulle han köra detta försvar att det skulle vara för mycket.
Jag tror jag tappat Basse-feelingen som jag alltså inte alls haft. 😇

Nu så här i eftersnack: tror ni inte vi kunnat få nått vettigare gjort med väktandet?
Koordinerat oss eller outat eller nåt?
Att inte ha siare Vimes är inte snällt för byn!
Tycker att det här med balansen är svårt. I förra partiet kändes det som siaren gjorde att balansen vägde över till byn med så få spelare.


Jag tror fortfarande att Rasmus och Sidds ide om mass-skyddandehade varit galen - jag hade t.ex föreslagit Martin i R1 och då hade det blivit precis som jag var rädd för.
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,543
Location
Oktoberlandet
Tack för kul match! Basse kan ta den där stjärtfjädern i att bli mördad och behålla, jag är hellre kvar i spel framöver som tips till alla framtida ulvar.
En rolig parentes är alltså att Basse och jag skyddade ulvarna R1 - jag skyddade nämligen Martin.......
Får väl be Rasmus och Sidd om ursäkt, vetetusan vad det är med Rasmus som gör att jag ser rött. Trodde liksom Sidd ett tag att Tjackpundarn faktiskt var på riktigt vilket också säger hur mycket övertalningskraft som kan ligga i en terrier-bybo som driver typ Smulgate ända in i kaklet.
Undrar lite varför fjodor valde dig i R1 för jag tyckte du rörde om lite väl friskt i grytan vilket ulvarna borde gillat.
Hade de tex klipt Impetigo så borde Basse fått det hett om öronen.
Jag tyckte verkligen inte att jag såg nåt ludet på Rasmus alls vilket är lurigt i sig för det gjorde jag inte när han var med och lurade brallorna av byn som ulv för ett par ggr sedan heller. Rasmus är svårläst.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag tror följande, men Fjodor får väl rätta mig.
Så fort jag läste att jag mördats misstänkte jag Fjodor eller Impetigo som båda grönade mig i R1. Lustigt nog gjorde det att jag började läsa Sidd som grön. Instinktivt kommer man titta på de som varit på och härjat med nattmordsoffret så att han grönade mig var ett sätt att smita undan uppmärksamheten.
Eller också tyckte han jag var jobbig som skrev hela tiden, lättare att lågflyga om byn är lite avslagen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,543
Location
Oktoberlandet
Eller också körde han på Basses taktik och trodde jag var valpen
Njjejj valpargumentet skyddar tror jag.
Jag tror jag levt starkt på det.
Jag tror det är värre att vara i gruppen erfarna gamla listiga rävar.
Dessa verkar i alla fall ge sig på varandra lite mer för gammal ost liksom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,566
Wow! Vilken omgång!

Tack alla - inte minst till @Vimes som ännu en gång konstruerar ett finfint spel med rolig take!

Bra jobbat byn! Jag var ju dumsäker i R1 och messade faktiskt Vimes mina misstankar i hybris. Helt säker på att jag prickat två ulvar. 🤦‍♂️

Sen det där med att bli nattmördad R1: jag ville ju bli det! Varför tog ni inte mig ulvgenget? Det hade känts så himla mäktigt, men det är nog bättre att låta en sån som mig leva kvar som kan fortsätta med knäppa teorier och fantasifulla förklaringar...☺

Tycker kaaanske att spelet var viktat i byns favör, eller hur funkade skyddet? Innebar det att byborna i princip blev immuna mot nattmord?

Tack hursomhelst! Superkul!
 
Top