Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

  • Jag är skum för att Zebulon pratade mycket om mig
  • Dessutom är jag skum eftersom Zebulon för korkad för att fatta en breadcrumb, trots att andra såvitt jag minns sagt att de fattade.
  • Jag är skum eftersom jag var frustrerad när jag försvarade mig i början av rundan.
  • Jag är skum eftersom jag pratat mycket men inte varit tillräckligt proaktiv.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Jag har bestämt mig.

Glom(7): Vimes, Krank, Basenanji, hjk, Rising, Kefka, Purgatory

hjk(2): Glom, Vildkatt

Vildkatt(1): Pilzeman

kefka(1): Paxen

Ingen (2): Persson, Vicotnik

Jag kan tillägga att jag vet att min Vildkatt-röst troligtvis inte kommer leda någonvart. Ser gärna att den gör det, men det verkar alltmer oundvikligt att Glom ryker. Han har redan hälften av rösterna. Min röst ligger kvar då jag egentligen inte misstänker Glom, så att säkra det drevet ser jag ingen mening med.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag har bestämt mig.

Jag har beslutat mig att lita på Rising, hur jag än vider och vänder på hur han har spelat, väldigt mycket fram och tillbaka och att säga emot sig själv. Men sen han som förste person noterat Zebulon och då utan att Zebulon hade något drev eller någon större uppmärksamhet riktad mot sig så har jag svårt att se att Rising skulle riskera att driva på så hårt som han gör mot krank om han var överklassare, eftersom han mer eller mindre sätter allt på spel i mina ögon genom att driva en linje så hårt som han gör.

Jag tror tyvärr att det vore smidigast för oss ifall krank åkte ut, han är trots allt i detta nu lägget ett orosmoment som gör det svårt för oss att fokusera. Så jag tänker lägga min röst på krank.

Röst: krank
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Jag har bestämt mig.

Rising said:
Zebulons klavertramp kring kranks alkoholtålighet /.../ - som förresten absolut inte kan bortförklaras på något rationellt sätt.
Nej, det kan det inte. Över huvud taget kan vi inte applicera rationella förklaringar på Zebulons agerande, även med vetskapen om att han var varulv.

Hade Zebulon agerat rationellt som varulv, med Krank som varulvskompis, hade han gett sin drink till Krank och sedan sagt att han uppfattat Kranks breadcrumbande. Nu gav han inte Krank sin drink men sa ändå att han uppfattat att Krank hintat om sitt alkoholbehov.

Det är facking ologiskt. Rationella förklaringar does not apply.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Jag har bestämt mig.

Om krank glömmer bort att använda sin förmåga kommer jag att mula honom med grusigt snö från fuckin' vägkanten tills han säger: "Jag är inte immersionist längre! Jag vill bara spela traditionellt för resten av livet!"

:gremmad:

:gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Jag har bestämt mig.

Så, nu blir det StarCraft II resten av kvällen. När jag kommer tillbaka hoppas jag att vi har nypt en varulv till.

Nästa runda vill jag titta på Vicotnik och Pilzeman/Hellzon. Och Rising kanske kan övertyga mig om att det är asbra att rösta ut Krank. Vi får se.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Basenanji said:
Om krank glömmer bort att använda sin förmåga kommer jag att mula honom med grusigt snö från fuckin' vägkanten tills han säger: "Jag är inte immersionist längre! Jag vill bara spela traditionellt för resten av livet!"
Ingen fara; jag fick ju för mig att det var torsdag igår, så jag skickade in redan då.

Fast nu har jag skickat in en ny, där jag bytt mål.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Jag har bestämt mig.

Purgatory said:
Kom precis tillbaka från föreläsningar och ser att en hel del har hänt sedan igår kväll. Jag ska försöka göra en lista på misstänkta för att sortera mina tankar lite.


Vildkatt
Verkar spela lite för sig själv och clearar folk utan motiveringar. Dessutom är det i flera fall folk som ingen/få andra har clearat.

Vicotnik
Mest baserat på att han hela tiden tycks hålla sig i bakgrunden utan att dra allt för mycket uppmärksamhet till sig, men är ändå rätt aktiv i jakten på varulvar. jag får känslan av att han försöker hålla sig under radarn.

Krank
Pga hela Zebulon-affären förra rundna.

Glom
Spelade väldigt lågt till att börja med, rätt så aktiv i runda 2 men verkar ha försvunnit lite sedan dess. Inte så mycket konkret i hanns inlägg.

Helst skulle jag i detta läget vilja rösta på Krank, men om han kan börja använda sim förmåga inatt så kanske han kan cleara sig lite. Rösten få istället falla på Glom.

Röst Glom
Gokväll, det ser visst ut som om jag får lämna festen ikväll. Jag har inte läst vad det var som fick er att bestämma er för att jag var överklass men förhoppningsvis kan ni lämna var sin klar o redig förklaring.

Jag skulle vilja börja med Purgatory, vad skulle du vilja ha haft för mer konkret information från mig? Var gärna konkret.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Jag har bestämt mig.

Söt-Rising said:
Frånsett från det så tycker jag att han har totalt fel i allt han skriver, och hittar på konstiga anledningar att misstänka folk, som han kunde kollat själv är helt out of the blue. Dessutom försvarar han krank av helt pudas anledning.
Om du hade deltagit lite mer i det här spelet i stället för att diskutera oreganons roll i italiensk renässansmatlagning i vrållådan, så hade det nog hjälpt.

För Rising, har du någon bra förklaring till att du spelar helt annorlunda nu än förra gången?

Kan inte du ge oss en tanke kring andra fraktioner? Din senaste kan vi ju skrota, då vi inte har en seriemördare bland oss (kefka the drinksmuggler är ju tydligen en läkarrobot)?

Eller vill du prata om förhållandet mellan Visbys ringmur och den medeltida balladen ur ett post-socio-konstruktivistiskt perspektiv i vrållådan hellre?

:gremsmirk:
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Jag har bestämt mig.

Vimes said:
Jag kommer rösta för att rösta ut Glom den här rundan.

Vi har drevat honom tidigare, och efter drevet har han blivit mer aktiv. Dock får jag känslan av att han mest är "hjälpsam utan att egentligen bidra med så mycket eget". Han känns fortfarande skum.
..

Glom hoppar opportunistiskt på Hjk-drevet utan att förklara sig närmare.



Slutligen, varför jag hellre röstar ut Glom än någon annan: Om Glom är borgare har vi i varje fall fått hans info kring MM och Överklassen. Vi röstar inte ut rassiaren Krank, doktorn Kefka eller Hjk som vi inte ens vet vad han har för förmåga.

Glom är den bästa rösten i nuläget. Rösta på honom.

Röst: Glom
Menar du när jag som enda person valde att rösta på hjk istället för Zebulon, eftersom hjk inte hade sagt något förutom att heja på och slänga ut sig fyra superskurkar utan motivering. Strax därefter röstade även vicotnik och Purgatory på hjk.

Det andra argumentet är vettigt, det är bättre att offra mig än nån av dem som faktiskt kan göra något. Jag har inte läst in dagens forumskörd men hjk hade ju lite press på sig denna rundan,(Jag har röstat på Paxen större delen av rundan) har han inte kommit med någon hint om sin förmåga alls??

Jag skrev att jag hoppades han skulle öka på dialogerna och det gjorde han ju med besked i början av tredje rundan, när han och krank korsförhörde varandra.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Paxen said:
Vicotnik said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Paxen said:
Hmm, vem misstänker jag mest, Krank eller Kefka?

Kefka har jag noll koll. Det känns som att hans uttalanden inte har varit så framåt. Krank är en av dom aktivaste.

Jag röster på Kefka än så länge. Om nån tycker att jag röstar fel så kan ni säga det, och varför.

Röst: Kefka
</div>Vad tror du om kefkas claim som doktor och att han skyddar folks förmågor med sina drinkar.
Jag är inte helt säker på vad jag tror om den för jag är inte helt säker på vad jag tror om honom. Visst kan det finnas någon med en sån förmåga, men är vi säkra på att Kefka har den verkligen?

Just nu röstar jag dock bara som utslagsröst, jag valde mellan Krank och Kefka för att dom hade flest röster. Kommer nog ändra senare beroende på hur det ser ut. </div></div>

ah meeh, kom igen. Är det här det enda Paxen kan komma med. Skulle du kunna komma med någon liten form av misstanke mot någon här?
Och som sagt, om du känner för det kan du ju förklara varför du riktade din förmåga mot just Vimes.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Vimes said:
Glom said:
Om han (edit:paxen)inte har något att säga, så skulle ju Vimes kunna säga om det är så att han har en passiv förmåga eller om han kanske önskar fler drinkar för att komma i stämning?
Nej, jag har ingen passiv förmåga och alkoholnivån spelar ingen roll för mig.
Tack för svaret Vimes, jag misstänkte att Paxen inte skulle uppfatta att jag frågat honom.
Intressant att du har en förmåga men inte använder den, men det finns ju många roliga förklaringar till det. Jag hade dock för mig att din förmåga inte fungerade vid tom tank, men så var det alltså inte?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Jag har bestämt mig.

Glom said:
Jag skulle vilja börja med Purgatory, vad skulle du vilja ha haft för mer konkret information från mig? Var gärna konkret.
Lite mer analyser av spelare samt lite utförligare listor på vilka du misstänker och varför. Det är just sådana saker som är väldigt svåra för varulvar att göra, det vet jag av egen erfarenhet.
Just nu är jag mer intresserad av en motivering till varför vi INTE ska rösta ut dig, försvara dig liksom.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Jag har bestämt mig.

Purgatory said:
Glom said:
Jag skulle vilja börja med Purgatory, vad skulle du vilja ha haft för mer konkret information från mig? Var gärna konkret.
Lite mer analyser av spelare samt lite utförligare listor på vilka du misstänker och varför. Det är just sådana saker som är väldigt svåra för varulvar att göra, det vet jag av egen erfarenhet.
Just nu är jag mer intresserad av en motivering till varför vi INTE ska rösta ut dig, försvara dig liksom.
Ni skall nog rösta ut mig, eftersom jag inte har någon vidare bra förmåga att använda framöver. För det fortsatta spelet är det dock intressant och viktigt att alla motiverar varför de vill rösta ut mig.

Du har rätt om mina analyser de är rätt gamla.
#681570

#681579

Den enda jag har kvar är Paxen för att han outade sin förmåga så tidigt.

Sen hade jag en konpiratonsteori där baserat på de konstiga beskyllningarna som gick mellan Purgatory och Basenanji & Måns i förra rundan, det tydde på att ni var i olika lag, vem som var "god2 kunde jag dokc inte avgöra.

p.s.
Jag tittade över mina antecknignar och att Vimes förmåga var alko-beroende var en gammal vag misstanke. glöm det.
d.s.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag har bestämt mig.

För Rising, har du någon bra förklaring till att du spelar helt annorlunda nu än förra gången?
Jag ser inte det själv, och förutom du så är de flesta som påstått detta sådana som jag misstänker. Jag är övertygad om att krank är skurk, jag tror inte längre så mycket på någon tredje fraktion (om inte kefka är skurk) och de diskussioner som gått här i tredje rundan tycker jag har varit rätt blajjiga; så de har jag inte velat delta i.

Din senaste kan vi ju skrota, då vi inte har en seriemördare bland oss (kefka the drinksmuggler är ju tydligen en läkarrobot)?
Säger han, i varje fall. Jag tycker att hans förmåga låter skum, men måste erkänna att han svarat extremt bra och konsekvent på alla frågor vi har ställt till honom.

Eller vill du prata om förhållandet mellan Visbys ringmur och den medeltida balladen ur ett post-socio-konstruktivistiskt perspektiv i vrållådan hellre?
Jag vill hellre rösta ut krank, som helt självklart är Överklass, än att spekulera kring tredje fraktioner.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Noterar med intresse att Rising tycker att det är så självklart att jag är Överklass att han inte ens tycker att han behöver reagera på mitt försvar.

Iiiiiiinterresting...
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Måns said:
Det enda konkreta vi tycks ha att gå på är att en av dessa är varulv:

Pilze/Hellzon MM
Vimes MM
Paxen MM
X* MM

*X är en saknad MM. Det kan vara någon som redan har lämnat oss, eller någon som ljuger. Det kan förstås också vara så att vår information är fel, men det tror jag inte. Det som är lite märkligt här är att ingen röst, nästan, ligger på de här typerna. Pilze, Vimes och Paxen...Och kanske en till. Jag ska genast börja kolla de här mot Zebulon.
Jag vill bara förtydliga att minst en av de 4 MM är ÖK.

För övrigt vill ja göra klart att jag inte tar någon information med mig ut ur festen.
Jag är IMM, min förmåga är mina kontakter med ovanstående info och så vitt jag vet så påverkas inte förmågan av min alkoholhalt. Hade varit intressant att gå ner till 0% och s eom något händer.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag har bestämt mig.

Jag tycker inte att du hade något försvar att komma med. Det var bara blaj, och jag ser inte riktigt någon poäng med att jiddra om saken. Självklart måste du försvara dig och säga att alla anklagelser mot dig är fel, det är en del av spelet, men det betyder att vi bara skulle köra på tomgång om vi skulle börja debattera mot varandra.

Nu när du fått strålkastarljuset mot dig så tycker jag att du blivit helt menlös. För ett tag sedan frågade du till och med oss vem du skulle använda din siarförmåga mot!

Jaha; så du kommer bara göra så som vi säger åt dig att göra från och med nu. På det viset kommer du inte att råka göra något skumt, men du kommer inte att bidra med något heller. Du röstar undvikande, dina teorier är avvaktande, du gör inte mycket framåt utan är mest defensiv. Och det är inte konstigt. Du har inte så mycket annat att göra.

Du kommer att spela på det viset nästa runda också, och jag kommer att propagera för att vi röstar ut dig då med. Men jag kommer nog att ignorera dig till dess, för det finns liksom inte så mycket mening med att prata med dig längre. Du kan inte försvara dig mot Zebulon's blunder, och du kommer inte att kunna skriva något som är särskilt intressant att analysera.

Jag är alltså inte misstänksam mot dig. Hade jag varit det så hade jag frågat ut dig en massa, och tagit upp småmissar du begått (såsom att inte använda din förmåga i förra draget, vilket du självklart inte var särskilt intresserad av, eftersom du är överklass och inte har någon större användning av en rassiarförmåga) för att addera till caset emot dig. Men det är alltså irrelevant för mig nu, för jag är redan så säker som jag kan bli på att du är överklass. Jag vill bara ha ut dig, och jag är bara intresserad över vilka andra spelare som begriper detta, och vilka som blivit lurade av din/dina överklasskompisar.
 
Top