Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
14 festprissar traskar omkring i rummet.
- Det börjar ju bli riktigt spännande det här.
- Stämningen är elektrisk.
- Mitt hjärta slår volter.
- Jag har svept ett helt batteri med drinkar.
- Okej, nu släpper vi det här och sörjer våra fallna kamrater. Skål för Björn Den Gode som stirrades bort av överklassen och gjorde en bugning lika ful som ett babianarsle.
- Skål för Zebulon som briljerade med bugning lika vacker som en förzinkad skarprättare!


Vi tappar alltså Borgaren Björn Den Gode och Överklassaren Zebulon den här vändan. Ni får gärna göra ett sista inlägg, men givetvis inte posta spelrelaterad information. Tack för ert deltagande.

Minglet fortsätter med följande drinksvepare:

Vildkatt (75%)
krank (65%)
Persson (35%)
Rising (35%)
Vicotnik (20%)
Basenanji (15%)
Glom (10%)
kefka (10%)
Vimes (10%)
Pilzeman (före detta Hellzon) (0%)
hjk (0%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)

Runda slutar 21:30 på torsdag.

Notera alltså att Pilzeman hoppar in som ersättare. Jag förstår om ni kan tycka att det känns konstigt då han har startinfo om en bortplockad roll, men jag gör hellre såhär än att fimpar en aktiv roll. Välkomna Pilzeman åter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Yes!

Tack för spel Zebulon och Björn den Gode. Välkommen Plizeman!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Okej, så jag kom med. Även wohoo, Zebulon var ÖK! Då vet vi att de hemfaller till "håll tyst och hoppas att du glöms bort" den här gången också. Han försvarade sig ju i princip inte alls det sista.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
"Jag?!
Men guuuud!

Hörni, jag går själv, det luktar svett och billig parfym härinne.
Jag går till Huggormsrummet på Snabelgatan, där är det klass och man släpper inte in vad som helst!

Hmpf!"


Tack för ett härligt spel allihop!
Kör hårt!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Och tråkigt att BDG åkte för han har haft mycket vettigt att tillföra. Tror att han är den som gjort mest nytta, eller blandar jag ihop allt?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Yes! Vi plockade en överklassare RUNDA #2!!!

Då tänker jag sticka ut hakan och säga att vi inte bör ställa några frågor till Pilzeman om dennes tidigare roll i spelet. Det vore fuskigt.

Om inte Zebulon hade pingats som överklassare så hade jag inte vågat föreslå det, eftersom sådana förslag enbart hjälper överklassarna, men eftersom jag startade caset mot Zebulon och var så säker på att han var skurk att jag lät min röst ligga på honom hela rundan ut efter att jag lagt mitt case, så känner jag mig tillräckligt grönad för att stå för att vi inte bör ta till några orättvisa fördelar av att Pilze återvänt till spelet.

Att Björn åkte ut är förstås inte ett dugg konstigt.

Jag gav min drink till mig själv.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Först och främst så vill jag välkommna Pilze. Förhoppningsvis så är du borgare igen, annars så kommer vi att hänga upp dig i kalsipperna.

Sen så måste jag säga att det är glatt att vi har blivit av med en ÖK. Förhoppningsvis så blir det många fler.

Sen så är jag lite dyster över att BDG inte var ÖK. Fan, jag tolkade den agressivitet han visade som ett aktivt försvar, vilket jag är väldigt sur över nu..

Anyhoo, Krank, kan du använda din förmåga än?

Någon som använde sin förmåga? Mot vem?

Vilka är Varulvar? Är Glom fortfarande på tapeten? Ska vi försöka få dom som är lite tysta att tala högt?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Då tänker jag sticka ut hakan och säga att vi inte bör ställa några frågor till Pilzeman om dennes tidigare roll i spelet. Det vore fuskigt.
Bra kommentar. Pilzeman förbjuds härmed att säga nåt om sin tidigare roll.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Skönt att bli av med en överklassare, och synd att förlora BDG. Och förstås välkommen tillbaka Pilze, och det är bäst för dig att du är borgare :gremsmile:

Jag använde min förmåga mot Vildkatt och hon är bekräftad som djur, antingen MD eller MMD.

Och till sist för att följa upp från föra rundan

Röst: hjk

Vad har du för ras, förmåga och vilka är dina misstänkta?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
hjk said:
Och tråkigt att BDG åkte för han har haft mycket vettigt att tillföra. Tror att han är den som gjort mest nytta, eller blandar jag ihop allt?
Han var aktiv, men jag vet inte om jag tycker att han bara gjorde nytta. Men å andra sidan är det ingen hemlighet att han och jag är som materia och antimateria i såna här spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
JAAAA!

Haha Zebulon haha haha haha! :gremgrin: Jag tyckte att du försvarade dig slarvigt och vad sa du då? "Meh, ja' jode faktiskt mitt bästa!" eller nåt. Haha, där fick du din sillstrypare!

Nämen, ärligt tack för allt hittills Zeb och BDG. Jag blev grymt impad av BDG under runda två och saknar honom lika mycket som jag saknade (?) Pilze, men nu är Pilze tillbaka...så nu känns det lite bra iaf.

Eller? Varför ska vi lita på "Hellzon 2" egentligen? Hm.

---

En annan grej: jag tycker att vi skriver för mycket. Fan, typ 50+ sidor att läsa är åtminstone tio för många.
Jag ska skärpa mig och bara skriva bra saker i fortsättningen.

Basse, Sa jag att jag kände mig som Helena Jonsson? Jag borde ha sagt: Jag känner mig som Tore i FC Z.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
hjk said:
Välkommen Pilze!

Röst: Krank

Känns bra detta!
Åja, bättre motivation, tack. Jag har försvarat mig ganska grundligt mot de anklagelser Måns riktade mot mig, så vill du komma undan med en röst på mig får du allt antingen presentera något nytt eller åtminstone argumentera bättre än ett "Känns bra detta".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Basenanji said:
En annan grej: jag tycker att vi skriver för mycket. Fan, typ 50+ sidor att läsa är åtminstone tio för många.
Äh, förra tråden blev ju bara 8 sidor, det tog mig knappa halvtimmen att summera ALLT en spelare sagt under både första och andra rundan sammanlagt. Så mycket tycker jag inte att det är.

//Krank, många inlägg per sida och platt visning is the shiznits
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Asså, har du inga mer uppenbara att jaga?
De misstänkta radade jag upp igår och det var väl inga överraskningar precis.

Jag kan avslöja ras och förmåga om det finns ett allmänt intresse för det, men inte bara för att du kräver det.
 
Top