Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Krank, du som undervisar i "Datorkunskap Grund för Dummies" borde veta att "Platt visning" har varulvsspelare kört med sedan stenåldern.

Vad jag snackar om är att nån planterar brus.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Rising said:
Jag gav min drink till mig själv.
Det gjorde jag också. Till mig, alltså. För jag ville få igång min förmåga.

Den är för övrigt well and truly igång nu. Den kommer att funka i flera rundor framöver, om jag så inte får en enda drink till.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Känns det inte som att Zebulons varulvighet är en ganska bra motivering för att rösta på dig? Det är iaf det främsta motivet tillsammans med din återhållsamma speltsil när Zebulon hotades röstas ut.

Hur blev det med drink skickandet hörni? Jag gav min till zebulon ivf.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Basenanji said:
Vad jag snackar om är att nån planterar brus.
Något Hellzon påpekade i ett inlägg jag läste tidigare, när jag analyserade, sade att en del wrnu:are betedde sig konstigt. Inte som de brukade.

Det är ett allmänt intryck jag haft också, utan att kunna sätta fingret på det. Björn gick ju på som han brukar, vilket var en av mina huvudanledningar till att inte misstro eller rösta på honom ens när jag tyckte att han sa helt wacko grejer.

Men... Jag vet inte. Svårt att sätta fingret på, men jag tror att någon av "högprofilarna" i spelet är Överklass. Det betyder du, jag, Rising... Måns? Vicotnik, kanske? Något känns... fel.

Jag ska sova på saken, se hur det känns imorgon.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag gav drinken till mig själv.

Och jag har fått något i mig...(precis som Vicotnik förra rundan). Törs man gissa att Victonik är MD eller MMD och att dessa pillerpuppor förgiftar oss djur?

Tack för gott deltagande Björn den gode du var riktigt duktig.

Välkommen tillbaka Pilzeman och glöm inte kravatten när du går Zebulon.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
En överklassare borta!!!,
Jag misstänker främst Krank och Glom. Får se hur det artar sig. Så jag kör från start.

röst: Krank


Jag gav min drink till Persson.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Då jag själv varit på tapeten vad gäller Något I Drinken börjar jag med en sån där drinklista:

Vildkatt (80 -> 75%)
Rising (30 -> 35%)
krank (20 -> 65%)
Persson (20 -> 35%)
Glom (15 -> 10%)
Vicotnik (15 -> 20%)
Basenanji (10 -> 15%)
Hellzon -> Pilzeman (5 -> 0%)
Vimes (5 -> 10%)
hjk (0%)
kefka (0 -> 10%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)

VildKatt, Glom och jag själv är inga frågetecken, enkel tillnyktring.
Rising, Basenanji, Vimes och kefka har fått vars en drink.
Persson drog två, varav en hade Något I Sig, och krank hinkade fem.
Vicotnik nyktrade från 15 till 10 och höjdes sedan till 20, vilket för hans del innebär två drinkar (eller en enda superspecial 25%-drink, men det är osannolikt).

13 drinkar har utdelats till levande personer. 16 drinkar delades ut. Det säger sig självt att Björn och Zebulon fick dela på 3 av dem. Jag gav min drink till Zebulon (som jag kanske sagt, har ännu inte stenkoll på vad Hellzon sa innan han blev jag).
krank och Rising gav till sig själva.

Alltså:
Person som fick - person(er) som gav
Rising - Rising
Basenanji - (?)
Vimes - (?)
kefka - (?)
Persson - Persson , kefka
krank - krank, Purgatory , (?) , (?) , (?)
Vicotnik - (?) , (?)

Zebulon - hjk, Pilzeman
Björn -

Återkommer med kommentarer.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Givet det material som framkom under förra rundan om spelare Glom så tänker jag fortsätta på den biten och yrka på en utröstning av denne spelare. Där Zebulon var Pippin är Glom Merry.

Röst: Glom
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag drack min själv. Jag tänkte att jag skulle ge den till någon som hade bett om drink, men sedan vågade jag inte riktigt ge den till krank eller Persson.

Jag tycker att det är konstigt att Rising blev så tyst under slutet på runda 2 trots att han hängt ordentligt mycket i vrålan. Varför deltog du inte under slutet av rundan Rising? Tröttnat?

/Basse, hoppas inte det... :gremcry:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
kefka said:
Jag gav min drink till Persson.

Du förstår väll vilka misstankar det här skänker er närvaro? Där två drinkar givits mig har en varit förgiftad.

Visste ni eller Visste ni inte om att detta skulle ske?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Perssons drinkande:
Han lär inte medvetet ha smusslat något i en drink till sig själv. Hypoteserna från förra rundan:

(1. Han ljuger. Om både han och Vico ljög är de i maskopi, om Vico talade sanning och han ljuger nu så... tja, det går inte att dra andra slutsatser än att någon av dem är skum. Inte särskilt trolig.)

2. kefka är smusslaren, och smusslar i något i sin egen drink. Förutsatt att smusslet är dåligt är det synd om kefka om det här är fallet för en sån roll är helt värdo (vilket också sagts förut). En sån här roll blir nämligen ganska uppenbart lynchad senast runda 3 förutsatt att det hålls koll på drinkarna vilket vi gör. Möjligtvis skulle smusslet kunna vara något bra, men då vore det ganska dumt att inte säga det högt.

3. Smusslaren väljer någon vars drink blir smusslad med. Förra rundan valdes Vico, Måns eller kefka; denna rundan valdes kefka eller Persson. En smusslare som försöker frejma kefka är inte alls otroligt.

4. Smusslaren väljer en person som ska få smussel i sig förutsatt att denne får minst en drink. Förra rundan valdes Vicotnik, denna rundan Persson. I princip samma som sprutaren i cthulhu-omgången (som för övrigt fluff-mässigt var på den goda sidan) men med den lilla variationen att nykterister är immuna.

Jag håller 3 som mest sannolik av meta-skäl: 2 vore en asjobbig roll att ha, 4 skulle förringa drinkarnas roll i spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag håller med Plizeman om att alternativ tre (smusslaren väljer en drinkgivare att manipulera) nog är det troligaste. Men jag håller alternativ fyra för inte helt otroligt heller.

Informationsmässigt måste jag säga att det här var en höjdarnatt. Vi nitade en varulv, och varulvarna nitade en högprofilspelare, båda dessa grejer lämnar (eller borde göra det) efter sig mycket information att bearbeta den här rundan. Imorrn efter jobbet ska jag sätta mig in i Zebulons förehavanden och BDGs teorier lite extra.

Dessutom känns det faktum att Zebulon var varulv bra iom att Rising blir mer trovärdig. Det är bra.

---

Jag gav min drink till migsjälv. Funderade på att ge den till Krank, men tänkte att han kanske kunde få för mycket sprit för sin förmåga. Dessutom litar jag inte alls på Krank.

Lite försiktigt outar jag att jag INTE är ett djur. Med förhoppningen att vi kan få något att snurra och att jag inte säger för mycket.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Oh spännande att vara åter och se att en varulv blivit plockad, få veta att jag är MD eller MMD (eh.. vad är MMD? MD står för muterat djur vet jag, men det andra?) och.. sörja att BDG är ute ur spelet.

Jag kommer dock fortsatt vara upptagen då jag, i morgon, ska försöka lappa ihop min krockskadade bil så att den blir körduglig igen, men jag håller ett öga på saker och ting.

I övrigt så såg jag att Persson var fortsatt säker på att Glom är en medhjälpare till Zebulon medan jag, efter min summering av Gloms inlägg, börjar bli lite osäker även om vi nu faktiskt fick ut Zeb. Är de verkligen i maskopi med varandra?

Vimes är för mig inte grönad, och blev hemskt upprörd när jag tjötade på honom i förra drinkrundan efter hans analys av läget, så jag tror jag börjar snegla ditåt igen. Purgatory känns också grön numera som faktiskt gjort nytta med sin förmåga (Tack, tack!) och allt jag hoppas på nu är att nyktra till så jag får en förmåga jag med.

Så mina grönlistade är alltså:
Persson, Purgatory och Paxen i nuläget. Eh.. Vad mycket P det blev... Nu blev jag nästan misstänksam bara därför.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Och just! Lika bra att åter påpeka att jag gav min drink till den misstänkte Kefka, som verkar ha tagit normal alkoholhalt på sig. Antagligen inte robot alltså?
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Vildkatt, MMD står för Mentalt Muterat Djur.
Om procenten på robotar kan gå upp med alkohol som på alla andra, vet vi inte ännu.


Vi har alltså SEX raser med i spelet:
RAS..(EJ)DJUR..(EJ)MUT..(EJ)MENT..(EJ)MÄN..(EJ)RBT
IMM...EJ_DJUR...EJ_MUT...EJ_MENT..--MÄN--..(EJ)RBT
MM....EJ_DJUR...--MUT-...EJ_MENT..--MÄN--..(EJ)RBT
MD....--DJUR-...--MUT-...EJ_MENT..EJ_MÄN...(EJ)RBT
MMD...--DJUR-...--MUT-...--MENT-..EJ_MÄN...(EJ)RBT
PSI....EJ_DJUR...EJ_MUT...--MENT-..--MÄN--..(EJ)RBT
RBT...EJ_DJUR...EJ_MUT...EJ_MENT..EJ_MÄN...--RBT--

kefka-----RBT...EJ_DJUR...EJ_MUT...EJ_MENT..EJ_MÄN...--RBT--
Persson---MD....--DJUR-....--MUT-...EJ_MENT..EJ_MÄN...(EJ)RBT
Purgatory-MMD...--DJUR-...--MUT-...--MENT-..EJ_MÄN...(EJ)RBT
Paxen-----MM....EJ_DJUR...--MUT-...EJ_MENT..--MÄN--.(EJ)RBT

Glom------????...?????????...EJ_MUT...???????..???????..???????
Vimes-----????...EJ_DJUR...???????...???????..???????..???????
 
Top