Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Jag har bestämt mig.

Jag kommer rösta för att rösta ut Glom den här rundan.

Vi har drevat honom tidigare, och efter drevet har han blivit mer aktiv. Dock får jag känslan av att han mest är "hjälpsam utan att egentligen bidra med så mycket eget". Han känns fortfarande skum.

Dessutom:

Glom och Zebulon outade samma förmåga. BDG påpekade att det kanske var så att de helt enkelt hade en default-blufförmåga i varulvslägret (#681296). Förmågan är dessutom sjukt lätt att ljuga ihop (den behöver inte ens vara en lögn): en av de muterade människorna tillhör ÖK. Noterar också att BDG blev plockad av överklassen, kanske var hans idé kring Zebulon-Glom en tråd så mycket hetare än Risings kring Zebulon-Krank?

Glom hoppar opportunistiskt på Hjk-drevet utan att förklara sig närmare.

Slutligen, varför jag hellre röstar ut Glom än någon annan: Om Glom är borgare har vi i varje fall fått hans info kring MM och Överklassen. Vi röstar inte ut rassiaren Krank, doktorn Kefka eller Hjk som vi inte ens vet vad han har för förmåga.

Glom är den bästa rösten i nuläget. Rösta på honom.

Röst: Glom
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,182
Location
Ereb Altor
Re: Jag har bestämt mig.

IMM: Glom
MM: Vimes, Paxen, Pilzeman
MD: Vildkatt, Persson, Vicotnik, Rising
MMD: Purgatory, Hjk
PSI: krank
RBT: kefka, Basenanji, Måns

Nu när vi har infon får vi göra det bästa av den. Ok, vi vet att en utav MM är ÖK, samt att dessa var 4 från början. Vimes, Paxen, Pilzeman och X.

1 IMM??? Det verkar vara sjukt lite. 1 PSI??? Är inte det också sjukt lite? Spontant känns det som att någon ljuger här. Även om alla utröstade bar PSI elller IMM verkar siffran för låg. Givetvis är det prio ett nu för alla med förmågor som funkar att dubbelkolla det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

Måns said:
Givetvis är det prio ett nu för alla med förmågor som funkar att dubbelkolla det här.
Krank är rassiare. Din röst ligger på honom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

hjk(5): Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson, Vildkatt

krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising

kefka(3): Purgatory, krank, Paxen

Glom(1): Vimes

Paxen (1): Basenanji
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Måns said:
Givetvis är det prio ett nu för alla med förmågor som funkar att dubbelkolla det här.
Om jag överlever så kanske ni kan få besked imorgon =)

Spontant känns MD-gruppen ganska stor. Jag håller med om fördelningen, men hur bör jag fokusera mitt siande?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Vimes said:
Jag kommer rösta för att rösta ut Glom den här rundan.
Här är det till att ha storhetsvansinne... Tänkte du rösta ut honom alldeles själv, tänkte du? Jag hoppar för all del gärna på, men heter det inte "rösta på"...? =)

Eftersom kefkadrevet känns svårt dött och kefka grönare:
Röst: Glom
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

Krank! Tänker du rösta ut Kefka? Tänker du rösta ut någon annan? Eller tänker du sejfa och rösta på någon som inte blir utröstad?

Dessa frågor gäller Paxen och Purgatory också. Vilka är motiven för att ha kvar era röster på Kefka?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Vimes said:
Krank! Tänker du rösta ut Kefka? Tänker du rösta ut någon annan? Eller tänker du sejfa och rösta på någon som inte blir utröstad?
Too late, mon. =) Redan flyttat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jag har bestämt mig.

Hörni, varför värderar ni andra kranks siarförmåga så lågt?

Vad har jag missat?

Eller är det DTF som vill ha med ett ord i laget?

Man kanske borde säga DT(MD)F? :gremwink:

Den Tredje [Muterade Djur-] Fraktionen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

Bra! (du kan ju bortse från mitt senaste inlägg).

Och: Ja. Hjk ÄR grönare än Glom.

Vad jag menade med att jag "röstar för att rösta ut Glom" var just det. Att jag har bestämt mig för att Glom är den jag helst ser ryker denna runda, inget drev för info eller whatever. Jag har bestämt mig för att Glom är den jag helst leder till galgen.

Röstläget:

hjk(5): Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson, Vildkatt

krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising

kefka(2): Purgatory, Paxen

Glom(2): Vimes, Krank

Paxen(1): Basenanji
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Jag har bestämt mig.

Lite spridda tankar.

-krank, jag misstänker fortfarande krank. Jag skulle gärna rösta ut honom, mitt intryck av Basenaji var att han försökte skydda krank. Om krank är varulvs sà tror jag Basenaji är det med. Dock verkar ingen annan tro detta, sà jag vet inte. Men Risings resonemang kring krank känns solid. Hmm, nu när jag tänker närmare sà vorde Basenajis och kranks förmàgor tillsammans en mycket stark kombination för överklassen. Detta skulle tala emot att bägge är överklass. Eller sà ljuger en av dem (Basenaji?).

-Glom, jag har misstänkt Glom förut, jag skulle gärna rösta ut honom, men krank känns intressantare.

-hjk, jag har ärligt talat ingen aning om hjk, han hör till en grupp med spelare (Vildkatt, Paxen) som mycket väl skulle kunna vara varulv. Jag tror att nàgon av dem är det-
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jag har bestämt mig.

Ja, det är Glom som har gått ut med infon att det finns fyra MM. Kan det vara en tanke att han har gått ut med missledande info?

Det är en svag anledning att rösta på honom, jag vet, men ingen annan än jag har fått upp spår på paxen/Persson/Pilze...och kranks siarförmåga behövs i fortsättningen. Om man inte vill dölja raserna hos deltagarna, vill säga.

Röst: Glom

Men det känns jävligt knäppt att rösta på någon som verkar gröngul...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

Det stora problemet med att rösta på Krank är (förutom att Risings idé kring att Zebulon och Krank har pratat med varandra privat inte alls är så förbaskat vattentät) att han är rassiare, och att vi just har outat våra raser utan att få någon pay-off. Jag tycker gott att vi borde vänta och se med Krank, han kan bli mycket användbar.

Rösta på Glom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jag har bestämt mig.

Röstningsläget


hjk(5): Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson, Vildkatt

krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising

Glom(3): Vimes, Krank, Basenanji

kefka(2): Purgatory, Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jag har bestämt mig.

hjk(5): Pilzeman Glom, Vicotnik, Persson, Vildkatt

krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising

Glom(3): Vimes, Krank, Basenanji

kefka(2): Purgatory, Paxen
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Persson said:
Basenanji said:
Persson- Gulröd på min lista. Tja, här har vi ett MD som inte röstade på Zebulon. Han kan spåra drinkar och vill ha alkohol. Kan man ha både alkoholtålighet och mutation?

Alltså, du har nog inte läst mina inlägg särskilt tydligt. Min alkoholtålighet är inte en förmåga jag har. Alla karaktärer har inget intervall på sin alkoholtålighet. Det finns ingen procentsats där jag slutar fungera. Min förmåga att se vilka folk ger sin drink till påverkas INTE av alkohol.

Är det så jävla svårt att förstå?

Jag ändrar inte min röst ifrån hjk till någon annan ännu då jag ska till universitetet men när jag kommer hem så får jag snabbläsa allt som sagts så får vi se om jag ändrar mig eller kör på hjk.


Vem vil ha min drink?
Men varför röstar du på mig? Du är ju helt random hela tiden. VArför tror du Krank är borgare? Är du skum eller full? Jag börjat fan fundera igen på om inte du är varulv.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

Jag vill förresten ha förslag på hur jag ska använda min rassiarförmåga. Aldrig haft en sådan tidigare.

Sedan funderar jag... Jag vet inte om jag tror att nån ljugit om sin ras. Detta grundar jag på att det vore oerhört korkat att göra detta efter att det kommer fram att det finns rassiare.

Fortfarande möjligt, antar jag.

Släng fram några förslag, hörni. Dels kommer det väl att säga en del om er som ger förslag, och dels får jag lite hjälp att välja. Jag kommer dock inte säga vem jag kommer att sia förrän nästa runda.

Låter det bra? Om inte, varför?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Du spelar minst lika konstigt som Persson! Jag kanske har missat nånting men när blev Persson och Paxen clearade? Persson har iaf inte gjort nånting som clearar.

Och så misstänker du Vimes och mig! Vi som la de röster som tippade över vågskålen för att rösta ut Zebulon. Det borde cleara oss, eller åtminstone ses som mer gröna! Dessutom har du misstankar mot rising som borde vara den som är helt clearad efter Zebulon-drevet! Vad har du för argument där? Jag vill ha en vettig förklaring till alla konstiga idéer du kommer med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jag har bestämt mig.

Vem var det som sa att han/hon var MD eller MMD?

Börja där, skulle jag säga.

Annars skulle jag gärna sia på:

Rising
Paxen
Pilze
Måns
kefka

...men jag har väl supit bort mitt förtroende tack vare kefkaincidenten...
 
Top