Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,371
Välkomna till Thibaultkoden

[här kan ni föreställa er en flufftext som handlar om siffror, typ streckkoder eller något däråt. Det är valfritt!]

Vinstvillkor:
Byn vinner om alla varulvar är utröstade.
Varulvarna vinner om de är lika med eller fler än byborna, eller om byborna inte vunnit spelet i och med deadlinen måndagen den 29:e 22:30.

Regler:
- Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.
- Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.
- Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.
- Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.

Dagsfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Vimes”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar).
Tidsstopp - Varje kväll vid 22:30 så kommer rundorna stoppas tillfälligtvis och jag kommer räkna rösterna. Har någon spelare mer än 50% av rösterna så kommer nattfasen inledas och rundan avslutas. Där efter så kommer en ny runda och dagsfas påbörjas. Om ingen spelare har mer än 50% av rösterna så kommer jag låta rundan fortsätta ytterligare ett dygn (Dvs till 22:30 nästa dag).
Om inaktivitet - Jag förbehåller mig rätten att godtyckligt tycka att någon är inaktiv och leta efter ersättare.

Nattfasen:
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen.
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.

Deltagare
-Konrad Konvalj
-!Paxen
-Brynolf
-Recca
-xyas
-Vicotnik
-LJSLarsson
-anth
-Korpa
-Basenanji
-Björn den gode

Frågor?
Tveka inte att kontakta mig! Ju fortare desto bättre!
____________________________
Första deadline: imorgon 22:30!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ålrajt! Fluffet tycks vara upp till oss, så jag föreslår ICA-butik. Där finns nuffror i mängder. Alternativt Auswitzchschrh, men det är svårare att stava och inte lika kul.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Ålrajt! Fluffet tycks vara upp till oss, så jag föreslår ICA-butik. Där finns nuffror i mängder. Alternativt Auswitzchschrh, men det är svårare att stava och inte lika kul.
Ja, och Auschwitsnitzel är koncentrationsläger och det är inte heller populärt.

När jag såg min roll så fick jag upp en tanke om hur det är upplagt, och det verkar vara fortsatt samma tanke jag kör på.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
All right, då kör vi! :)

Skall vi diskutera strategier för byn? Nu är jag ingen luttrad spelare, men av de rundor jag har följt har jag förstått att byn tjänar på aktiva bybor och att när det förekommer fluff så drevar man så att man outar delar av informationsfluff, helst på ett sätt som inte ger för mycket info till varulvar (som antagligen har annan typ av fluff) men på ett sätt som gör det svårt för varulvar att bluffa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tja, nu finns ju inget direkt fluff att relatera till men det är klart vi ska vara så aktiva som möjligt.

En grej är ju hur mycket tid vi har på oss. Två veckor tills vi torskar om vi inte hittar alla scums. Ska väl inte vara nåt problem, men vi har inte tid att sitta och masa som vi gjorde några rundor i Klassikern.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Tjabbahejdsanhallå från en tvättäkta bybo! Vad kul att vi är igång!

Nu ska jag läsa vad ni andra har skrivit.

Puss och kram till Vimes änb en gång, utan dig...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Har lite problem med internet just nu. Skriver detta från min mobil. Förhoppningsvis löser det sig om någon timme. Jag fick Dan Brown vibbar med koder och sånt. Jag börjar rösta i omvänd alfabetisk ordning. Eftersom anth är i början på alfabetet.

Röst: xyas
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Tja, nu finns ju inget direkt fluff att relatera till men det är klart vi ska vara så aktiva som möjligt.

En grej är ju hur mycket tid vi har på oss. Två veckor tills vi torskar om vi inte hittar alla scums. Ska väl inte vara nåt problem, men vi har inte tid att sitta och masa som vi gjorde några rundor i Klassikern.
Vaddå inget fluff att relatera till?

Menar du att du inte har nåt i ditt rollpm?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej förresten. I följande spel kommer jag försöka vara mer kort i tonen eftersom jag pajjat mina armar o händer med skrivande och spelande den senaste tiden. Det betyder alltså bl.a att jag har ett par vita dagar från Guild wars 2 framöver. Bra för vargspelet med andra ord. Men som sagt, kommer undvika överansträngning i den mån jag kan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
All right, då kör vi! :)

Skall vi diskutera strategier för byn? Nu är jag ingen luttrad spelare, men av de rundor jag har följt har jag förstått att byn tjänar på aktiva bybor och att när det förekommer fluff så drevar man så att man outar delar av informationsfluff, helst på ett sätt som inte ger för mycket info till varulvar (som antagligen har annan typ av fluff) men på ett sätt som gör det svårt för varulvar att bluffa.
Bra. Vi bör bolla strategier. Jag vill gärna bolla strategi med någon som har lite ulvspel bakom sig dock, så jag väntar gärna med teorier tills en sån infinner sig i tråden förutsatt att det går undan.

Inget illa menat.

/Recca, som har dåliga aningar om den stress hennes stackars armar o händer kommer utsättas för i ulvspelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Okej, jag tänker så här i nuläget:

– jag ska försöka spela så sakligt som möjligt och inte dra iväg så mycket.

– det där med faser som slutar 22.30 och flytande röstning är knepigare än vad det ser ut som i förstone. Jag har aldrig spelat ett sånt lir så det ska bli spännande att läsa vad varulvsveteraner som Recca, BDG och Vicotnic kan bidra med.

– jag är bybo

– jag gissar på att det här spelet ligger nära klassikern vad förmågor/roller beträffar, dels för att Vimes inte har utvecklat något fluff och dels för att den korta förberedelsetiden innebär att det är svårt att hitta på något invecklat med tusen märkliga roller/förmågor/whatnot hit och dit.


Röst: Björn Den Gode


Du behövs, sätt igång och gör din grej!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Basenanji said:
det där med faser som slutar 22.30 och flytande röstning är knepigare än vad det ser ut som i förstone. Jag har aldrig spelat ett sånt lir så det ska bli spännande att läsa vad varulvsveteraner som Recca, BDG och Vicotnic kan bidra med.
I Klassikern hade vi samma upplägg men utan slutdeadline. Det gynnade byn eftersom ulvarna var jävligt skraja för att lägga utslagsröster och att sticka ut i största allmänhet. Med deadlinen tror jag pendeln svänger i riktning ulvafördel ganska lagom mycket.

– jag är bybo
Vad bra.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Okej, nu är jag hemma efter träningen. Det här ska bli roligt! Jag kan också upprepa det jag skrev i meddelandekonversationen. Jag ska på begravning i helgen och kommer att försöka hänga med och bidra, men om jag är sporadiskt aktiv så vet ni varför. Det är också skönt att det är deadline vid 22:30, då blir det inte lika stressigt efter att jag är hemma från träning 21:00 måndagar och onsdagar.

Mina första tankar:
- Två veckor är inte jättelång tid, så vi kan inte såsa alltför mycket. Att rösta ut någon redan imorgon känns förhastat, frågan är om alla har hunnit komma igång då. Vi behöver börja sätta press redan nu och diskutera hur vi ska röka ut ulvarna.

- 11 spelare, alltså bör det vara minst två ulvar, max tre. Hade det varit tolv spelare hade jag inte blinkat innan jag hävdade tre, en fjärdedel brukar vara lagom balans.

- Det finns inget egentligt fluff, men jag kan med säkerhet anta att siffror är viktiga.

Och för att börja sätta press så lägger jag min röst.
Röst: Björn Den Gode
Motivering: Välkommen till spelet. Vad tycker och tänker du?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tycker det är bra att vi kommit igång och drevar, men Björn Den Gode är inte online.

Jag är mer nyfiken på Brynolf och hans kommentar om att han inte har något fluff i sitt pm.

Röst: Brynolf
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
Tycker det är bra att vi kommit igång och drevar, men Björn Den Gode är inte online.

Jag är mer nyfiken på Brynolf och hans kommentar om att han inte har något fluff i sitt pm.

Röst: Brynolf
Menar vi samma sak med fluff här? Jag har alltså ingen målande karaktärsbeskrivning, har du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Bra. Vi bör bolla strategier. Jag vill gärna bolla strategi med någon som har lite ulvspel bakom sig dock, så jag väntar gärna med teorier tills en sån infinner sig i tråden förutsatt att det går undan.
Jag ser ju här ovan varför du inte vill bolla med SJSL, men är inte det lite skevt Recca?

En "ny" spelare bör ju tillföra med en helt annan dimension än en gammal stöt som exempelvis Klemers Kastanj.

Du tar rätt mycket avstånd till SJSLarsson här och det finner jag lustigt. Detta i samband med att ni båda tycks få ihop det mot Brynolf.

Lixom, du och SJSLarsson har redan nu börjat snacka teorier i och med att båda reagerar rätt hårt på att Brynolf skriver:

Brynte said:
Tja, nu finns ju inget direkt fluff att relatera till men det är klart vi ska vara så aktiva som möjligt.
Jag tycker vi går tillväga som så här:

Eftersom SJSLarson och du har fått svar av Brynte om vad han snackar om så tycker jag att det inte är mer än rätt att ni snackar lite granna nu.

Fyller på med:
Brynolf said:
Menar vi samma sak med fluff här? Jag har alltså ingen målande karaktärsbeskrivning, har du?
Har du en målande karaktärsbeskrivning Recca?
 
Top