Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Brynolf said:
Björn den gode said:
Tyvärr stämmer väl inte det där helt, eftersom det faktiskt kan finnas någon annan person vars två högsta siffror blir samma summa som reccas högsta siffra (mina eller Korpas dvs).
Fan, du var ordningsman i skolan, va? =) Ok, bra.

(jag började skriva om ovanstående uppställning utifrån ditt inlägg, men kom fram till samma sak... Vad menar du är skillnaden rent praktiskt, Björn?
Jag menar, om Recca är grön så måste LJS vara ond snubbe: antingen har han verkligen de siffrorna han säger att han har och är då röd enligt Recca, eller så har han ju ljugit och är därför hikeligt ondskefull. Så...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
anth said:
Vicotnik said:
Basenanji: 8 1 6 3 = 18
Var det inte Basse som Först sa att summan var 18, SEN ändrade sig till 19 - för "rätt ska vara rätt"?

Hur svårt är det att addera 4 siffror?
Tvärt om. Han sa först att han hade 19 ändra sig sen till 18.
Sorry me
Basse är grön #81658, #810283, #810370
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Eftersom rundan kommer ta slut nu så finns det en risk att någon blir nattmördad och jag tror att det vore bäst om jag delar med mig av min info, särskilt innan det börjar kastas alldeles för onda blickar mot LSJLarsson och Basse.

Jag vet att det finns två personer med samma förmåga.

Anledningen till varför jag väntar tills nu med att nämna det är dels för att jag åkt en massa bil ikväll men också för att jag först ville vänta tills folks förmågor började krypa fram. När det sedan blev två som outade tracker-förmågan blev jag nöjd åtminstone. I min mening så kan vi rikta vår uppmärksamhet åt andra håll, för de är gröna (eller så är en av de en riktigt vågad ulv, men jag tror inte det).

Sedan så har jag siffrorna 2 3 9 5.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Brynolf said:
Brynolf said:
Björn den gode said:
Tyvärr stämmer väl inte det där helt, eftersom det faktiskt kan finnas någon annan person vars två högsta siffror blir samma summa som reccas högsta siffra (mina eller Korpas dvs).
Fan, du var ordningsman i skolan, va? =) Ok, bra.

Jag menar, om Recca är grön så måste LJS vara ond snubbe: antingen har han verkligen de siffrorna han säger att han har och är då röd enligt Recca, eller så har han ju ljugit och är därför hikeligt ondskefull. Så...
Om Recca är grön så kan LJS ha de siffrorna han säger sig ha utan att vara ulv, eftersom mina siffror (tex) skulle också kunna vara sådana att de två högsta summerar till 9. Reccas information sa väl att en ulv hade två högsta siffror som summerade till 9, inte att alla som hade två högsta siffror som summerade till 9 var ulvar eller hur?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Och nej, jag är matematiker, för att vara ordningsman så måste man vara social och prata med folk och sånt, inte vad vi matematiker är kända för :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Korpa said:
Jag vet att det finns två personer med samma förmåga.
Ok, spännande. Jag hade de två trackerherrarna som lite ping-betonade på grund av det där, men då kanske det är grönt på den fronten då. Om det nu är sant, det du säger...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Korpa said:
Eftersom rundan kommer ta slut nu så finns det en risk att någon blir nattmördad och jag tror att det vore bäst om jag delar med mig av min info, särskilt innan det börjar kastas alldeles för onda blickar mot LSJLarsson och Basse.

Jag vet att det finns två personer med samma förmåga.

Anledningen till varför jag väntar tills nu med att nämna det är dels för att jag åkt en massa bil ikväll men också för att jag först ville vänta tills folks förmågor började krypa fram. När det sedan blev två som outade tracker-förmågan blev jag nöjd åtminstone. I min mening så kan vi rikta vår uppmärksamhet åt andra håll, för de är gröna (eller så är en av de en riktigt vågad ulv, men jag tror inte det).

Sedan så har jag siffrorna 2 3 9 5.
Jag förstår hur du tänker och tycker att det var bra att du gick ut. Det innebär också att jag är den enda som inte outat alla mina siffror, jag tänker fortsätta med att inte göra det, om inte annat för att ge anth en chans att bevisa sin förmåga. Ryker jag är det förstås dåligt att jag gått ut med så extremt lite, men om jag inte ryker så är det bra.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Brynolf said:
Korpa said:
Jag vet att det finns två personer med samma förmåga.
Ok, spännande. Jag hade de två trackerherrarna som lite ping-betonade på grund av det där, men då kanske det är grönt på den fronten då. Om det nu är sant, det du säger...
Mycket spännande, och mycket just nu, vilka var det som sa att dom var trackers, och i vilken ordning?
 
Top