Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Röster just nu:
anth (3): - Basse, Brynolf, LJSLarsson,
Recca (6): Björn den Gode, !Paxen, Konrda Konvalj, Xyas, Vicotnik, anth
LJSLarsson (1): Recca,
Ej röstat: Korpa [/quote]

Så just nu ser det alltså ut som att Recca ryker, det känns dock väldigt farligt att ligga på just 6 pers eftersom saker fortfarande kan ändra sig och folk ibland får skumma idéer. Så Recca, jag vill veta, kan du tänka dig att rösta på dig själv så att vi kan vara säkra på att någon hängs idag? Du ville väl hänga någon redan igår eller hur?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyvärr är det så här nu:

Jag kan inte skriva mer. Mina armar är slut. Jag har inget emot att åka för det funkar inte att jag skriver så här mycket på en kväll. Det betyder inte att jag inte tror att ni begår ett misstag ur bysynpunkt. Men däremot betyder det att det här är mitt sista meddelande där jag för en diskussion.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag är glad över att vi har en deadline först 22:30!

Eftersom matten fortfarande tycks stämma så tror jag att Recca är en ulv och det finns ingen tvekan att jag kan sälla mig till de som lagt sin röst på henne.

Röst: Recca

Motivering: Hon är ulv, om man ska tro siffrorna och jag har redogjort för det här tidigare i tråden.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
Jag är glad över att vi har en deadline först 22:30!

Eftersom matten fortfarande tycks stämma så tror jag att Recca är en ulv och det finns ingen tvekan att jag kan sälla mig till de som lagt sin röst på henne.

Röst: Recca

Motivering: Hon är ulv, om man ska tro siffrorna och jag har redogjort för det här tidigare i tråden.
Smyger in och kollar läget.

Det tycks vara så att Recca får vika på foten, och om inte det ger oss tillräckligt borde någon som har koll på läget dra bort sin röst.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
]Det resonemang jag förde tidigare mellan LJSLarsson och Recca, verkar det stämma eller brister det på någon punkt?
Förlåt Vic - men jag har varit mentalt förberedd på att åka ut fram till för en timme sen.

Jag håller förtvivlat försöka gå igenom över 600 poster för att komma ikapp och bestämma vem jag ska sia.

Du får gärna ange inläggsnummer så hittar jag snabbare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Sammanställning

anth said:
Vicotnik said:
]Det resonemang jag förde tidigare mellan LJSLarsson och Recca, verkar det stämma eller brister det på någon punkt?
Förlåt Vic - men jag har varit mentalt förberedd på att åka ut fram till för en timme sen.

Jag håller förtvivlat försöka gå igenom över 600 poster för att komma ikapp och bestämma vem jag ska sia.

Du får gärna ange inläggsnummer så hittar jag snabbare.
Repost:
Vicotnik said:
Då drevet mot Anth har lagt sig och det som nu verkar vara på gång är mot Recca eller LJSLarsson.

I detta fall ser jag det säkraste att rösta ut Recca för är hon bybo så bekräftar det hennes uttalande om att LJSLarsson siffror tyder på att han är ulv.
Röstar vi ut LJSLarsson och han är ulv så stärker det recca som bybo men bekräftar inte henne till 100% då det kan vara en varulvslögn. Men Jag finner det dock mer troligt att hon är bybo i så fall.
Röstar vi ut LJSLarsson och han är bybo så lär Recca åka rundan efter oavsett vad hon säger. I värsta fall då förlorar vi 2 bybor. Medan röstar vi ut recca nu och hon är bybo då kommer vi garanterat ta en ulv i LJSLarsson nästa runda.

Röst: Recca

Verkar mitt resonemang stämma?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, så här va... Recca ställde saker och ting på sin spets och garanterar oss åtminstone en röding, så det känns ju dumt att inte nappa på det. Vi lägger Anth åt sidan tills vidare så får han göra bort sig med sitt "siande".

Röst: Recca

Recca är ett bättre val än LJS rent taktiskt, som Vic varit inne på.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
Vicotnik: 1 4 9 8 = 22, Info: Total summan av våra siffror ska vara 218
Björn den gode: 1, x y z = 17
!Paxen: 8 1 4 5 = 18, Info: medelvärdet av varulvarnas samlande totalsumma är större än all deltagares samlade siffersumma
xyas: 8 3 6 4 = 21
Konrad Konvlj: 3 2 7 6 = 18
Recca: 8 9 7 5 = 29, Info: En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra.
LJSLarsson: 5 4 2 3 = 14
anth: 7 6 4 9 = 26
Basenanji: 8 1 6 3 = 18
Brynolf: 8 5 7 6 = 26
Korpa: 2 x y z = 19
anth said:
Jag håller förtvivlat försöka gå igenom över 600 poster för att komma ikapp och bestämma vem jag ska sia.[/anth]

Jag tycker du ska sia någon som inte har avslöjat både sin lägsta och sin högsta siffra så att vi kan bekräfta att du har den förmågan du säger dig ha. Just nu känner jag mig visserligen rätt säker på det, men ju mer tiden går desto mer kommer jag bli orolig för att jag åkt på världens blåsning av någon som kört "angry black man" kortet, så för min del vore det väldigt skönt att få det bekräftat.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
Tror jag fått med allt som outats

Vicotnik: 1 4 9 8 = 22, Info: Total summan av våra siffror ska vara 218
Björn den gode: 1, x y z = 17
!Paxen: 8 1 4 5 = 18, Info: medelvärdet av varulvarnas samlande totalsumma är större än all deltagares samlade siffersumma
xyas: 8 3 6 4 = 21
Konrad Konvlj: 3 2 7 6 = 18
Recca: 8 9 7 5 = 29, Info: En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra.
LJSLarsson: 5 4 2 3 = 14
anth: 7 6 4 9 = 26
Basenanji: 8 1 6 3 = 18
Brynolf: 8 5 7 6 = 26
Korpa: 2 x y z = 19
KK har outat någon information också som jag uppfattade som summan av två av ulvarnas lägsta siffror blir samma summa som den person med högst totalsummas lägsta siffra.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Eller nä, vänta nu, Vic... Det är ju hugget som stucket:

Recca hängd och grön LJS röd
Recca hängd och röd LJS mer grön än röd
LJS hängd och grön Recca röd
LJS hängd och röd Recca mer grön än röd
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Röster just nu:
anth (2): - Basse, LJSLarsson,
Recca (8): Björn den Gode, !Paxen, Konrad Konvalj, Xyas, Vicotnik, anth, Korpa, Brynolf
LJSLarsson (1): Recca
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Eller nä, vänta nu, Vic... Det är ju hugget som stucket:

Recca hängd och grön LJS röd
Recca hängd och röd LJS mer grön än röd
LJS hängd och grön Recca röd
LJS hängd och röd Recca mer grön än röd
Du får gärna förtydliga var jag missat i mitt resonemang.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
Då drevet mot Anth har lagt sig och det som nu verkar vara på gång är mot Recca eller LJSLarsson.

I detta fall ser jag det säkraste att rösta ut Recca för är hon bybo så bekräftar det hennes uttalande om att LJSLarsson siffror tyder på att han är ulv.
Röstar vi ut LJSLarsson och han är ulv så stärker det recca som bybo men bekräftar inte henne till 100% då det kan vara en varulvslögn. Men Jag finner det dock mer troligt att hon är bybo i så fall.
Röstar vi ut LJSLarsson och han är bybo så lär Recca åka rundan efter oavsett vad hon säger. I värsta fall då förlorar vi 2 bybor. Medan röstar vi ut recca nu och hon är bybo då kommer vi garanterat ta en ulv i LJSLarsson nästa runda.

Röst: Recca

Verkar mitt resonemang stämma?
Det låter vettigt.
Men jag känner mig en aning stressad just nu så jag är inte rätt person att hålla i handen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Recca said:
Tyvärr är det så här nu:

Jag kan inte skriva mer. Mina armar är slut. Jag har inget emot att åka för det funkar inte att jag skriver så här mycket på en kväll. Det betyder inte att jag inte tror att ni begår ett misstag ur bysynpunkt. Men däremot betyder det att det här är mitt sista meddelande där jag för en diskussion.
Ok, tack för spelet. Det känns väldigt tråkigt att spelet verkar sluta på det här sättet för dig oavsett om du är ulv eller bybo. Jag hoppas att du blir bättre snart och kan ösa text över oss i ett annat parti någon gång i framtiden.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Brynolf said:
Eller nä, vänta nu, Vic... Det är ju hugget som stucket:

Recca hängd och grön LJS röd
Recca hängd och röd LJS mer grön än röd
LJS hängd och grön Recca röd
LJS hängd och röd Recca mer grön än röd
Tyvärr stämmer väl inte det där helt, eftersom det faktiskt kan finnas någon annan person vars två högsta siffror blir samma summa som reccas högsta siffra (mina eller Korpas dvs). Taktikröster i all ära, om det visar sig att Recca är grön så kommer jag med blåslampa jaga alla som hoppat på tåget utan att motiverat sig med att dom tror att Recca är ulv (alla andra bör förstås jaga mig som drog igång det här tåget när det verkade klart att vi redan hade en annan person på väg till galjen). Ja, vi måste hänga någon idag men det hade inte nödvändigtvis behövt vara, och behöver inte ännu vara, just Recca och att det har gått så här pass lätt gör mig väldigt orolig, det borde inte gå så här lätt om Recca är ulv, vi borde ha minst två som kunnat hejda ett masspåhopp av det här slaget med argumentation om inte annat. Men jag tror fortfarande personligen förstås att Recca är och förblir bästa rösten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Brynolf said:
Eller nä, vänta nu, Vic... Det är ju hugget som stucket:

Recca hängd och grön LJS röd
Recca hängd och röd LJS mer grön än röd
LJS hängd och grön Recca röd
LJS hängd och röd Recca mer grön än röd
Du får gärna förtydliga var jag missat i mitt resonemang.
Tja, det spelar ju ingen roll vem av dem som ryker, men:

Du säger:
Recca hängd och grön: LJS röd
LJS hängd och ulv: Recca mer grön än röd
LJS hängd och grön: Recca röd

Samma som jag alltså, men ett inkomplett resonemang eftersom du inte har med variabeln att Recca hängs och är röd. Sen förstår jag inte vad du menar med "I värsta fall då förlorar vi 2 bybor."

Varför frågar du, förresten? Har du nåt i kikaren?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Sammanställning

Vicotnik said:
Basenanji: 8 1 6 3 = 18
Var det inte Basse som Först sa att summan var 18, SEN ändrade sig till 19 - för "rätt ska vara rätt"?

Hur svårt är det att addera 4 siffror?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
Eller nä, vänta nu, Vic... Det är ju hugget som stucket:

Recca hängd och grön LJS röd
Recca hängd och röd LJS mer grön än röd
LJS hängd och grön Recca röd
LJS hängd och röd Recca mer grön än röd
Du får gärna förtydliga var jag missat i mitt resonemang.
Tja, det spelar ju ingen roll vem av dem som ryker, men:

Du säger:
Recca hängd och grön: LJS röd
LJS hängd och ulv: Recca mer grön än röd
LJS hängd och grön: Recca röd

Samma som jag alltså, men ett inkomplett resonemang eftersom du inte har med variabeln att Recca hängs och är röd. Sen förstår jag inte vad du menar med "I värsta fall då förlorar vi 2 bybor."

Varför frågar du, förresten? Har du nåt i kikaren?
Jag frågar därför jag vill få mina tankar verifierade, lätt att bli hemma blind så att säga.

Sen anser jag inte att en röd Recca per default grönar LJSLarsson, men det ställer LJSLarsson i betydligt bättre dager.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Sammanställning

anth said:
Vicotnik said:
Basenanji: 8 1 6 3 = 18
Var det inte Basse som Först sa att summan var 18, SEN ändrade sig till 19 - för "rätt ska vara rätt"?

Hur svårt är det att addera 4 siffror?
Tvärt om. Han sa först att han hade 19 ändra sig sen till 18.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Björn den gode said:
Tyvärr stämmer väl inte det där helt, eftersom det faktiskt kan finnas någon annan person vars två högsta siffror blir samma summa som reccas högsta siffra (mina eller Korpas dvs).
Fan, du var ordningsman i skolan, va? =) Ok, bra.

(jag började skriva om ovanstående uppställning utifrån ditt inlägg, men kom fram till samma sak... Vad menar du är skillnaden rent praktiskt, Björn?
 
Top