Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Döma Orfeus/Tell in absentia?

I amerikansk rätt får man inte döma någon i sin frånvaro (in absentia) men jag tror att vi får göra en Guantanamo och vidta extra-legala åtgärder på Orfeus om han inte börjar verka på forumet.

Precis som tidigare dagar vill jag därför rösta på Orfeus, men samtidigt tycker jag att det är slöseri för forumiterna att plocka en inaktiv snarare än att jaga aktiva troll. Så den konkreta frågan till Överstyrman Rising blir hur vi ska hantera Orfeus - finns det några planer på att ersätta eller plocka bort honom för inaktivitet?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Döma Orfeus/Tell in absentia?

Så den konkreta frågan till Överstyrman Rising blir hur vi ska hantera Orfeus - finns det några planer på att ersätta eller plocka bort honom för inaktivitet?
Inte än, tycker jag. Orfeus/Tell har varit förutseende nog att berätta för oss i god tid om att han skulle ha problem att närvara, och i det här läget är det ju ändå fortfarande -massor- med deltagare kvar i spel. Utan att avslöja något om rolluppsättningen så kan jag säga att forumet inte befinner sig i någon krissituation.

Om Orfeus/Tell inte dykt upp efter måndag nästa vecka, typ, så tror jag att jag kommer behöva ersätta honom, men än så länge väntar jag.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21

Själv förstår jag inte varför du är på mig hela tiden, men utan något att försvara mig mot (och frågan är väl om det skulle göra någon skillnad) så låter jag väl helt enkelt dig ha dina misstankar kvar.

Vad jag själv undrar därmot, är varför till exempel Lindenius är så tyst. Han har, liksom dr.Markehed, bara varit på w176 den senaste tiden. Nu var förvisso jag också skeptisk mot henne, men det hade med off-anledningar att göra. Hon -är- knepig i rollspelssammanhang.

Anders Åstrand säger inte heller mycket annat än att han hjälper till att förklara ett och annat i spelet, vilket förvisso är hjälpsamt, men bidrar inte alltför mycket till en diskussion. Pilzeman känns också som ett oskrivet blad för närvarande, men det kan vara som att jag missat något också.

Walium känns däremot grön som den vackraste vårdag, liksom Genesis. Men Genesis skulle inte få ny information, så vitt jag uppfattade, så hur säkra kan vi egentligen vara på att Dr.Markehed i så fall är fri?

Trollningen på Traffaut känns i övrigt fortfarande skum.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21

Helt ärligt så vet jag inte varför jag är misstänksam mot dig. Det är säkert bara en fix idee jag har fått. Jag har inte direkt några bevis/motbevis mot dig.

Jag litar helt enkelt inte på dig i detta skede. Folk får gärna bevisa mig fel i denna fråga.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Organisera oss?

Ska vi ta och försöka organisera oss och pressa en och en åt gången för att drar ur så mycket vi kan för att kunna finna trollen?

Om ingen har en bra idee om vem vi ska börja med så kan jag ta första smällen. Då jag har inget att dölja.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21

Vad har du för inställning till dem som de som är kvar i spelet?
Din lista säger oss trots allt bara sånt vi redan känner till, det som är mer intressant är din åsikt om de som är kvar.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Organisera oss?

Ja, du är fri att dra ur så myckt information du kan ur dig själv...
Nej, men hur menar du? Ska vi sätta alla våra röster på någon, låta dem övertyga oss om att de är reko för att sedan sätta alla våra röster på någon annan? Om du behöver det för att pressa information ur dig själv kan jag hjälpa till genom att rösta på dig, men annars får du gärna ge förslag om vem man ska pressa. Företrädelsevis någon som har något att förklara?
/Pilze
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Den trollige vrållådeiten

Man ååh!
Jag tror jag också har en gissning...
Varför förstod jag inte det först?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Organisera oss?

Antar att röster brukar få folk att tala eller ljuga vilket fall som helst får vi mer att gå på.

Och angående att pressa mig själv på info, så är det inte för min skull, det är för forumets eller litar ni på mig om jag säger att jag är en vanlig forumit.

Då jag inte har någon igentlig åsikt om var du befinner dig, så föreslår jag då att vi börjar med dig.

Röst: Pilzeman

Så övertyga mig att du är en forumit och inte ett troll som borde röstas ut
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Magoo outar sig som Vrållåda

Jag tror iofs som walium att vrållådeiten kan vara mer oerfaren än troll om min slutledningsförmåga funkar rätt. Men det är väl lite upp till Magoo att avgöra i så fall eftersom hon har mer information på handen(för tror vi verkligenatt den andre vrållådeiten är ett troll är det kanske dags att starta en bandvagn?).
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Magoo outar sig som Vrållåda

Jag tror inte att Marco rök för att hans identitet var känd av den siste vrållådeiten. Den som dödade honom var ju PIFF OCH PUFF, som ju jobbade ensam (vad jobbigt att skriva om två personer som en användare).

Om det var PIFF OCH PUFF som bodde i vrållådan, är du den ende kvar nu. Dessutom vore det konstigt att det inte kom fram i Risings meddelande.

Om det var någon annan lär de inte ha haft någon koppling, eftersom PIFF OCH PUFF var ensamma i sin fraktion.
/Pilze
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Kan detta ansikte ljuga?

Oj då. Den var jag inte beredd på. CONSTANT VIGILANCE!, som prof. Moody säger.

Jag har nog inte så mycket bevis på att jag är vanlig användare. Det bästa argumentet jag kan komma på nu är att jag var först med att rösta på Hellzon efter att Genesis sagt emot att han skulle vara ACKERFORS. Ett troll skulle troligtvis avvaktat lite, och möjligtvis hoppat på bandvagnen när det ändå var för sent.

Jag kan slänga ut min helt oskyldiga användarroll om du vill. Jag har fortfarande inte fått svar på om det är vettigt att göra det, men själv kan jag inte se nackdelen. skulle vara att trollen får färre personer att chansa på när de ska plocka maffia och specialroller... Men som du säger är röster bra på att pressa folk, så jag är ganska nära att ge er min roll för att göra det osannolikare att jag skulle vara troll.

/Pilze. Nåt annat du ville veta?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Magoo outar sig som Vrållåda

varför avslöjade du att vi skrev med vigenereskiffer? ja jag är den 3 och du mitt medelande kanske inte var så oläsligt iallafall jag skrev V; som betydde varmt (som jag kallade mig för jag själv är omgitburns) och efter det medelandet skrev jag på ett medelande på tråden BURNS så att någon kanske fatta och jag skrev typ V;ä;varmt;AJ asså det betyder BURNS som i omgitburns. men nu när vi avslöjat oss båda så är vi nog dödens :/ men bara om vi har otur. förlåt att jag trodde du var troll men jag hade ingen annan att rösta på.

/varmt :)P)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Fråga till Genesis

Jag har en allmän fråga till Genesis.
Du skriver att omgitburns, Dr. Markehed och Orfeus/Tell är rena.
Sedan att du inte vet något om Arvidos, Björn den gode, Nightowl, Marco Behrmann och Johan K. innebär detta att du
1. Har fler personer du inte vet något om men som du inte inte vill avslöja, eftersom det säger att alla andra är troll eller har specialförmågor?
2. Faktiskt har information om alla andra? Eftersom du troligtvis inte vet att "x är troll" är ju den enda information du kan ha roller och förmågor.
/Pilze
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Kan detta ansikte ljuga?

Asså att gå ut med att man har en vanlig roll tjänar vi ingenting på om det inte krisar. Det gör precis som du säger att trollen och framför allt linköpingsmaffian har färre att välja bland när de ska naila någon. Mitt tips är att inte avslöja dig. Inte ännu i alla fall.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,870
Location
Göteborg
Re: Fråga till Genesis

Jag har en allmän fråga till Genesis.
Jag ville inte avlöja allt jag vet, och heller inte vilka jag vet det om, så att säga. Ju fler jag avslöjar att jag inte vet något om, desto mer begränsas så att säga de som jag vet något om. Angående varför jag inte vill avslöja det så ... vaill jag inte avslöja det.

Fan, ni har ingen aning om hur frustrerande det här är.

Övrigt: Jag tycker att det vore slöseri att rösta ut Orfeus. Antingen dyker han upp senare, eller så ersätts han av Rising. Vad jag just nu brinner för att få reda på, det är varför i hela friden trollen flejmade Traffaut. Den som kan svara på det vinner dagens Genesis-pris.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: omg!

Nummer två är en enkel sundhetspost. Traffaut fanns med på min lista, intesant? Eftersom han var seriemördare så betyder ju det att han likt trollen vill ha hjälp med att rösta ut bybor eftersom det innebär att han behöver göra mindre jobb själv.
Först skulle jag vilja att du förklarar exakt vad du menar med det här.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Magoo outar sig som Vrållåda

Det låter sannolikt. Kan du visa upp nyckeln för chiffret så att vi kan bekräfta, så är du garanterat grön för mig. Eller borde vi låta omgitburns, som också outat sig som vrållådeit, göra det kanske?

* Kan du bekräfta att omgitburns är vrållådeit? Kanske skicka ett hemligt meddelande till honom i natt, om inte annat? (Iofs så kommer det behöva ett nytt chiffer)
* Du vet alltså inte vilken ROLL den sista vrållådeiten har? (Ja/nej-fråga)

omgitburns, jag vill helst höra svaret från magoo först.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Magoo outar sig som Vrållåda

jag har skickat vrållådan ett medelande som det står "då är det bara du och jag magoo men vi är nog rätt rökta :p. /varmt (omgitburns :p)" det var typ så men jag orkar inte kolla hela medelandet så jag skrivit allt rätt.
 
Top