Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 8

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningsläget [RÖST]

OK, så att det du kan se är om personen som du siar är den som manipulerar bort någon, alltså?

Det var en ny variant på specialförmåga. Och inte riktigt ett standardsiande. Det liknar ju inte någon annan förmåga vi sett i spelet heller. Skulle Banarok ha den förmåga han hävdar att han har, tror jag inte att förmågan är naiv. Om två har likadana förmågor, kan den ena vara naiv, men knappast om det är en unik förmåga, då den ju blir helt poänglös.

Det skulle ju kunna vara så att en kultist har en förmåga att pingas fel av siandet, men att samma person är den som gör själva manipulerandet medelst specialförmåga - och på så sätt är möjlig att hitta genom Banaroks förmåga.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Röstningsläget [RÖST]

Ahhh!! Panik!

Jag ÄR oskyldig, kan ni snälla i alla fall vänta tills ALLA har hunnit sia mig så att vi VET att jag är oskyldig? eller något? Vill ni veta något? Finns det mer info att ge? Jag är advokat, outas i runda tio, som tidigare har jag den patetiska förmågan att sänka någons SAN med 1T2 (Andersson, blocka mig) och jag är utböling samt MEDBORGARE!!!

Röst: Banarok

Jag tror han kan vara kultist eller DTF, personligen.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Röstningsläget [RÖST]

Banarok 4 (Basenanji, Craygh, Johoohno, Zebulon)
Craygh 4 (Eksem, Måns, Banarok, Andersson)
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Röstningsläget [RÖST]

Craygh said:
Röst: Banarok

Jag tror han kan vara kultist eller DTF, personligen.
Kan du förklara vad som får dig att tro att han är kultist eller DTF?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag noterar att Banarok och Craygh har lika många röster och jag har inget minne av att Feuflux sagt vad som händer då vid deadline (slumpen avgör eller ingen röstas ut?).

Det enda jag kan göra för att undvika en sådan situation är att flytta över min röst till Craygh, men jag var fortfarande inställd på Banarok tills Craygh postade för en timme sedan ungefär. Kan inte påstå att den posten direkt stärker någon medborgarvänlig status hos honom.

Jag ska läsa igenom mina noteringar än en gång och se vad jag tänker, men jag lutar nog fortfarande mot Banarok.

Craygh har förvisso hävdat en rätt menlös förmåga som han spydde galla över tidigare om jag minns rätt (vilket ringde lite illa), men för att Craygh ska vara kultist krävs det i princip att han ska vara en felpingande sådan (jag lutar nog åt att Hellzons siande inte var naivt, vi gjorde ju ett stickprov på den vi misstänkte mest i och med Halvtand, och kultisterna valde även att ta ut Hellzon snart därpå).

Banarok har å sin sida blivit tillfrågad av Basenanji idag om vilka ha tror är kultister, en fråga vars svar jag inte köper (att rota i de infödda verkar märkligt - den gruppen kan inte ha varit hur liten som helst och inte heller ha bestått av kultister till hur många procent som helst - särskilt inte som Pilzeman, en bevisad medborgare, har sagt att bara två infödda är kultister). Hans röst på Craygh erkänner han ju är enbart självförsvar (han har till och med sagt att Craygh nog inte är kultist ).

Jag har lite svårt att tro på Banaroks förmåga också, men som han nu beskrivit den verkar den något mer sannolik då den faktiskt kompletterar kultist/medborgare-siandet.

Vill även passa på att justera röstlängden, så att rösterna kommer i rätt ordning (jag tror nedanstående ska stämma)

Banarok 4 (Basenanji, Johoohno, Zebulon, Craygh)
Craygh 4 (Eksem, Andersson, Banarok, Måns)

Ej röstat: Yreburre
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag har verkligen övervägt att flytta rösten från Banarok till någon annan, men jag kan inte stå emot lusten att få se om Banarok är medborgare eller kultist. Lite för mycket som verkar oklart...

Tyvärr ligger min röst kvar.

Jag tror att Feu lottar vid lika.

/Basse, [M]
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget [RÖST]

Johoohno said:
Jag har lite svårt att tro på Banaroks förmåga också, men som han nu beskrivit den verkar den något mer sannolik då den faktiskt kompletterar kultist/medborgare-siandet.
Jag trodde inte på den tidigare heller men tycker att den verkar vettig nu. Dessutom närmast bevisar en sådan förmåga att det finns kultister som pingas som medborgare.

Mitt andrahandsval är f.ö Andersson.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
NY RÖST: CRAYGH

Okejrå Måns...jag tror på dig.

Den där siarprylen verkar så himla mysko, men om det stämmer så borde vi vara rädda om den.

Ska jag bli den som räddar Banarok, en gång till?

Inte klokt, killen har ju anklagat mig på grymt lösa grunder – men Banarok, jag vill alltså skydda dig pga din förmåga.

Använd den på Andersson, föreslår jag...

RÖST: CRAYGH

/Basse, [M] Andersson är nämligen mitt andrahandsval också...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: NY RÖST: CRAYGH

Vid oavgjort så blir det lottning. Ifall nån ser till att det blir oavgjort igen.
 
Top