Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 8

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Röstningsläget

Bläh. Det jag skrivit sen dess att jag tog över hsales roll är väl ungefär att jag fortsatt misstänka Bearnie en del, och sen har jag faktiskt inte gjort särskilt mycket konstruktivt. Outade yrke och förmåga också, och har sagt att jag är utböling.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget

Banarok said:
jag har siat (i kronologisk ordning)
namn runda resultat
krank 1 (dog)
Eksem 2 (god)
hellzone 3 (god)
johoohno 4 (god)
craygh 2.0 5 (god)
andersson 7 (blockad)
Varför siade du aldrig Rising, Pilzeman, Vicotnic, Zebulon m.fl. Du siar visserligen hellzon runda 3 men i övrigt har du bara siat lågprofilspelare. Varför?
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

jag siade krank och eksem först eftersom de är i min spelgrupp och därför ville jag ta dem först, sen hellzone eftersom han hade stort inflytande med sitt exelark (som jag saknar något extremt) sen spanade jag på de spelare som var misstänkta så jag kunde hjälpa dem ifall de höll på att åka ut och var oskyldiga

jag röstade på wilmer eftersom jag litade på eksem eftersom jag siat honom som god, därför startade jag även röstnings drevet mot bearnie som han pratade om förra rundan men inte ville starta.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningsläget

Jag har snabbkollat på Banarok och han ger mig fortfarande inga kultistvibbar. (Jag har inte hunnit kika på Eksem utifrån perspektivet av att han är siare).

Men så vitt jag ser har Banarok inte anklagat någon han borde veta är ren från sitt siande. Han släpper också misstankarna mot Eksem efter att han siat honom runda 2. Han är också konsekvent hela spelet med att han inte vill outa förmågorna.

Banarok är vidare först att i runda 1 rösta på AÅ. Banarok lägger den avgörande rösten på Purgatory. Visserligen står P mot wilmer - men det fanns även ett drev mot den ständigt drevaktuelle Halvtand som man skulle kunna ha lagt krutet på. Banarok lägger också röst 4 på Poseur, vilket mer eller mindre stänger den röstningen. Till det kan man lägga hur de andra kultisterna röstat på honom, som diskuterats innan.

Slutsats: Jag blir inte klok på den plötsliga siarexplosionen, och hoppas att väktaren kan klona sig i natt (jag ska inte använda min förmåga på någon, jag lovar). Men om valet står mellan Banarok och Craygh ger den senare mer skummisvibbar, mycket t v att han sällan säger något bestämt. Upptagen med jobb resten av dagen och återkommer senare ikväll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Röstningsläget

Nu känns det lite tufft faktiskt.

Jag bifogar en lista på vilka som siat vem.
Två personer verka grönare än andra på den listan:
Johoohno och Craygh – som båda har blivit siade som medborgare av två olika siare.


/Basse, [M]
 

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget

Ok, så alla (utom Banarok) är siade som Medborgare eller friade som stadsbor. Om Banarok är den sista kultisten så är det fullt sannolikt, och egentligen det enda Banarok kan försöka sig på i det här läget. Visserligen bör det vara ganska svårt att göra en sådan efterkonstruktion som håller, men jag gissar att det inte alls är omöjligt.

Men, om det inte är så att Banarok är den siste kultisten, eller om det finns mer än 1 kvar, så har vi stora problem! Eller, vi kan nästan helt säkert utgå från att det är Craygh isf. Eller?

Om vi skiter i sianden för en stund så finns det inte så många möjliga kandidater:
Andersson har ännu inte bevisat bortom allt tvivel att han är medborgare.
Craygh har egentligen inget som talar för honom.
Banarok, som det redan har redogjorts för

Jag kan inte se att någon annan än dessa kan vara kultist.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

Okej, det här har blivit något slags dödläge, där alla är siade som Medborgare eller infödda. Det betyder något av följande:

1. Det finns en kultist som pingar som Medborgare.

2. Två av de 3 siarna är naiva.

3. Någon av siarna bluffar/bluffade.

4. Infödda-teorin håller inte.


1an och 3an är troligast, i min mening. Om punkt 1 stämmer så kan fortfarande Craygh vara den sista kultisten. Om punkt 3 stämmer är jag eller Banarok den sista kultisten. Att rösta ut mig, Banarok eller Craygh måste ju vara rätt sätt att agera den här rundan, visst? Alla 3 är utröstningar som lär oss mycket.

Vi bör också diskutera hur eventuella kvarvarande siare (såvida inte den ena blir utröstad och den andra MANIPULERAD) bör sia den här rundan.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

det skulle vara konstigt ifall den lilla gruppen av infödda har så många kultister i sig men kanske de rekryterades som barn på skogården . . . .

själv tycker jag det låter troligare att HZ är naiv, eller felpingaren lever, hur som helst är det bara 2 stycken som behöver sias, måns och zeb.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

andersson jag vet inte hur din förmåga fungerar men rent teoretisk kanske du kan använda den på dig själv, inte mycket händer i så fall men du slipper 1t6 extra san loss (ifall det går)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget

Banarok said:
...hur som helst är det bara 2 stycken som behöver sias, måns och zeb.
Nej. Jag och Zeb är de enda kvarvarande stadsborna bland vilka det fanns exakt 2 kultister. Dessa är avslöjade så jag och Zeb är så gröna man kan bli. Vi är 100% medborgare.

Så klart, om du är kultist så vill du så klart inte säga det rakt ut, men den enda som inte är siad av någon är...DU Banarok!

Så, det här inlägget av dig var märkligt (om du skulle vara medborgare), men jag tror som sagt att det är du som bluffar om att du är siare.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

det är inte märkligt, vi visste att det fanns 2 kultister i gruppen infödda men ingen sa att det fanns exakt 2 kultister det är som att ha 3 karameller, 2 är bruna men det förhindrar inte den tredje att vara brun.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

ifall du är kultist (som jag inte tror) så har du all anledning att få oss att tro att det bara finns 2 stycken kultister i infödda gruppen.

men jag kör på falsksiaren/felpingren teorin och jag blir gärna siad jag har inget att dölja men åker jag ut nu blir mina sianden också clearade och ni kommer ha bevis på att jag faktiskt är en medborgare och en siare för den delen, men vet inte ifall jag är naiv, därför borde väktaren prioritera eksem framför mig ifall han inte förstod det
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget

Banarok said:
ifall du är kultist (som jag inte tror) så har du all anledning att få oss att tro att det bara finns 2 stycken kultister i infödda gruppen.
Det är alltså Feuflux som berättade det för oss i våra roll-PM.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

aha alla infödda altså trodde det bara var någon/några som visste det i så fall är ni clearade enlight mig
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

det finns inget konkret jag kan säga mot "du har inte blivit siad" jag kan hålla tjata om att jag är medborgare för hur länge ni vill men i slutändan blir det bara tjatigt.

rent medborgaraktigt är väll det bästa ni kan göra antar jag att rösta ut mig för då vet ni med 100% säkerhet att jag är en medborgare och ni har en siare mindre att skydda, plus ni kommer komma fram till samma slutsats som mig, hellzone var naiv.

ifall felpingarn lever så är han ju pingad för den delen och då kommer det vara ett helvete att hitta den personen, jag skulle föredra att inte åka ut men som sagt jag kan inte försvara mig på något sätt emot "du har inte blivit siad" eftersom det är inget jag har kontroll över.

ifall felpingaren är död är det baseanji som är kultist, ifall felpingaren lever ja är bara måns och zeb clearade.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget

jag började på dethär inlägget innan måns hade redogjort för mig att alla infödda fick denhär informationen, därför får ni gärna stryka det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag lutar mest åt alternativ 1, d v s att en av kultisterna pingar fel. Är det så, blir ju misstänkta-listan betydligt längre. I princip frias ju endast byborna (Zeb och Måns). Det är ju den mest logiska förklaringen. Om Banarok som enda kvarvarande osiad antingen dör eller blir siad som medborgare är väl det i princip det enda alternativet.

Vad lär vi oss om vi röstar ut respektive person som Eksem diskuterade:
- Craygh (som visar sig vara kultist) - han pingade fel, alternativt har vi två naiva siare (mindre troligt)
- Craygh (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte kvaliteten eller tillförlitligheten på Hellzons och Banaroks siande
- Banarok (som visar sig vara kultist) -gör att Johoohno, Eksem och Craygh inte frikänns via siande
- Banarok (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte tillförlitligheten på Eksems eller Banaroks siande
- Eksem (som visar sig vara kultist) - gör att jag och Johoohno inte frias via siande
- Eksem (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte tillförlitligheten på Eksems siande

Sedan är det något mycket underligt i att vi har tre siare som samtliga prickar medborgare. Hellzon måste ju ha varit en, naiv eller inte, men är verkligen både Eksem och Banarok det?

Utifrån en analys av Banaroks inlägg tycker jag att han är grön. Eksems inlägg har jag inte hunnit läsa av (och kommer inte hinna innan deadline heller) Därför röstar jag med viss tvekan
Röst :Craygh



Basenanji 1 (Banarok)
Banarok 3 (Måns, Basenanji, Johoohno)
Craygh 2 (Eksem, Andersson)

Inte röstat: Craygh, Yrreburre, Zebulon
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningsläget

Craygh said:
Okay, när jag läste igenom alla mina inlägg så gav det faktiskt inte så mycket. Frågor?
OK det är sent i draget men några frågor som jag vill veta för att flytta min röst. Än är det inte försent.
- Vad är din förmåga egentligen? Och hur har den använts?
- Vilka misstänker du av de som är kvar och varför?
- Bortsett från röstandet på Bearnie tidigare, vilka är de tre främsta skälen till att vi ska tro att du är ren?
 
Top