Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 8

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

eksem sa faktiskt att han pingade wilmer som ond, jag kan inte intyga att han inte är kultist men min kraft säger i alla fall tt han är god och ifall han pingade wiler och fick utslag är han iaf inte naiv
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Den besynnerlige Banarok

Alltså; jag har ju många gånger hittills försvarat Banarok. Tex gjorde jag en rätt grundlig analys av hans felsägning. Nu lutar jag ändå mot att rösta på honom. Först tänkte jag bara kolla vad som hände om jag hakade på Banarok-drevet, men att det skulle bli så här snurrigt trodde jag inte.

Det är så många småsaker som är skumma med honom. Antingen är han kultist eller den mest desperata medborgare man kan tänka sig.

Det som gör honom skummast just nu är att han, av alla, ser mig som tänkbar kultist. Ehhh...va? För vaddå?

Nåja, några besynnerliga grejjer finns i de här två posterna:

Banarok said:
jag tänkte vänta med det här till imorgon men inget tyder på att det vänder mest troligt eftersom eksems pikar mot mig är bra men utgår från att ingen av de andra grupperna har en kultist i sig och jag blir ensam kvar osiad och utböling därför tänker jag hjälpa så mycket jag kan med min förmåga och vara med på diskussioner om vad denhär informationen innebär.

jag är också en siare (trummvirvel) och jag har siat 3 personer som inte åkt ut än

jag har siat (i kronologisk ordning)
namn runda resultat
krank 1 (dog)
Eksem 2 (god)
hellzone 3 (god)
johoohno 4 (god)
craygh 2.0 5 (god)
andersson 7 (blockad)

det var därför jag gav upp om eksem efter runda 2 eftersom jag hade siat honom och han pingade god, men jag har varit skeptiskt hela tiden eftersom att jag inte pingat någon som varit ond som därav får mig att misstänka att jag är naiv, men ifall hellzone är naiv är det otroligt att jag är det också därför utgår jag ifrån att mitt siande stämmer.

dethär är också varför jag tror mer på Basenanji än craygh 2.0 och också pga mitt siande tror jag inte eksem är en kultist som låtsas vara kultist så lyncha honom inte ifall jag dör nu och ni ser att jag verkligen är en medborgare.
Kommentar: Det kommer aldrig nån förklaring till varför jag skulle vara mer misstänkt än någon annan. Tja, om man bortser från Eksems analys då. För det är väl den som Banarok utgår från?

Nästa post som är värd att uppmärksamma är:

Banarok said:
okej jag sa att jag inte tyckte om craygh eftersom jag trodde han var en stickare, det var en lögn eftersom jag behövde en anledning att inte rösta på honom PGA jag siade honom som "manipulerar inte" det betyder inte att han inte är stickare eftersom min karaktär är en torr byråkrat kan jag spana efter manipulations inte hur många cortisonsprutor han har i rocken.

kvar i hellzones siad grupp är är du eftersom både hellzone och jag har siat craygh och han har pingat god för båda och det är som sagt otroligt att båda är naiva.

jag misstänker visserligen craygh att vara DTF men jag har inget att gå på och jag jagar med fördel kultister framför DTF.

och jag skulle aldrig hämndrösta det är bara idiotiskt, jag röstar på dig eftersom enligt mig är du den troligaste kanditaten att vara kultist så länge ingen kan komma med konkret bevis till motsattsen.

jag är visserligen misstänkt mot andersson också eftersom han försökte blocka min förmåga, att han blockade mig och jag var siare kunde han inte veta men att blocka en person med okänd förmåga kan vara ett försök att blocka en väktare därför ligger han som nummer 2 i min lista över misstänkta trots eksems siande kan han faktiskt vara ohederlig pga felpingaren.
Och jag bara: vad i h-e menas? Hur fungerar din siar-förmåga lite mer exakt?

Nä, jag vill inte rösta på dig Banarok, men så snurrigt som det här är, finns det liksom inga bra alternativ.

Jo förresten- Craygh kanske. Det låter ju nästan som att du försöker skydda honom...

/Basse, [M]
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Mer frågetecken av Banarok

Banarok said:
kvar i hellzones siad grupp är är du eftersom både hellzone och jag har siat craygh och han har pingat god för båda och det är som sagt otroligt att båda är naiva.
...ehh...alltså, jag kanske missförstår dig, men...

menar du att:

-Hellzon förmodligen är en naiv siare
-Jag är den ende man kan misstänka eftersom de andra som Hellzon har siat är gröna
-Men att Craygh är grön för att du inte är naiv siare?

Hur vet du att du inte är en naiv siare isåfall? Den ende som inte kan beskyllas för att vara naiv är väl egentligen bara Eksem?

Och om du är naiv siare...då finns det väl anledning att misstänka både Johoohno, Eksem och Andersson ?

Hmmmm.

/Basse, [M]
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag siade Wilmer som kultist, skall jag påpeka, så jag har inte bara siat Medborgare.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Mer frågetecken av Banarok

jag anser att det inte är så stor chans att craygh är kultist han beter sig skumt ja men han bar blivit siad 2 gånger, 1 gång av mig och en av hellzone och antigen är han felpingaren, hellzone naiv eller jag naiv, eftersom jag inte pingat något kultist så vet jag tyvärr inte vilket men det är otroligt att båda är naiva därför tycker jag craygh 2.0 inte förtjänar att slängas ut i dimman.

ifall jag är naiv kan eksem vara kultist ifall hellzone är naiv är möjligtvis basse kultist, ifall felpingaren är lös ligger vi risigt till. något av dem är det i alla fall.

och jag tror inte johoohno och andersson är skurkar eftersom ifall eksem och andersson var skurkar är det troligare att de skulle bestämma en som får överleva genom att peka finger på den andra och kalla honom kultist bara för att bli rentvådd samma sak när det kommer till johoohno (som för övrigt varit väldigt tyst) men hoppas att vi får hans åsikt snart.

ja ja du har en poäng, det är inte säkert att det är du men jag utgår ifrån de svaren min förmåga har gett, den säger att eksem är god, dessutom vad tjänar han på att försöka skapa ett craygh tåg när han har en helt okey orsak att bli av med mig craygh tillför T.O.M mindre än vad jag gör och det säger en hel del ifall man följer kultisternas spår vill de bli av med de mer aktiva spelarna framför de sovande.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Röstningsläget [RÖST]

Angående Banarok som siare
Det kan vara sant, Feuflux verkar ju gilla att dubblera roller (var det så även i hans tidigare maffiaspel?). Det kan även vara falskt, en hyfsat enkel efterhandskonstruktion. Den enda som är modig i valen är Craygh och om han är kultist lär han knappast kasta sig fram och avslöja att siandet inte stämmer. Jag har gått tillbaka för att titta på det Banarok tog upp som försvar, det att han faktiskt släppte Eksem rundan efter han siat honom. Tycker nog inte jag ser någon jättetydlig markering - den rundan röstar han nämligen inte alls, och då har han dessutom spekulerst kring Rising som kultist (här) och ändå är det inte honom han siar efter det.

Dessutom är det ju inget som hindrar att han är både siare och kultist heller (Anders Åstrand och Wilmer angav ju att de var inföddsiare).

Som ni märker lutar jag fortfarande åt att Banarok är kultist och min röst kvarstår.

Angående Eksems tankar kring att planera natten
Man kan konstruera någon kedja som känns hållbar (Exempelvis Eksem siar Craygh, Banarok siar Basenanji och Andersson håller fingrarna borta från alla dessa, fast först måste vi naturligtvis bestämma vem vi ska rösta ut och anpassa nattplanen kring detta) men problemet med att skapa kedjor som dessa är att kultisterna då sitter på väldigt mycket information vad som ska ske under natten och där kan söka upp hålrum att gömma sig i, eller försöka sätta dit någon beroende på vad de har för förmågor eller vem de tar ut.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

roligt att du påpekar det eftersom han faktiskt dog rundan innan jag tänkte sia honom, jag siade hellzone eftersom han sa att riseing var god utan riktig orsak och det gjorde mig misstänksam mot honom (och också riseing för den delen) men riseing sa mycket men fortfarande inget av tungd de första rundorna han sa mycket om hur kultister ofta gör och vanliga fel, som genom att säga så tidigt han möjligtvis kunde få kultisterna att undvika att falla i fällorna, och att säga det rakt ut sådär fick mig att misstänka honom.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Röstningsläget [RÖST]

Nä, jag har bestämt mig även om det var svårt.

Röst: Banarok

Det finns flera anledningar men en sak som jag tycker är skum är att han inte prickat en enda kultist. Det borde han gjort, slumpmässigt om inte annat. Min teori är att han kanske letade efter något annat, kanske någon tredje fraktion. Kultisterna visste han ju vilka de var.
Feuflux har ju gett flera av ossa samma eller liknande förmågor, även kultister. Det känns faktiskt som om någon av siarna borde vara kultist, så var det ju för oss som siade infödda. I mina ögon är det troligt med återkommande mönster.

Banarok, oavsett om du är kultist eller inte tycker jag du har gjort bra ifrån den sista rundan. Du har försvarat dig med hetta, bättre än Bearnie, och det gör att jag verkligen inte är säker på min röst. Alltså är det bra jobbat oavsett din tillhörighet. Jag använder tyvärr uteslutningsmetoden och då blir du sist kvar på listan.

(glömde fetstil)
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

jag har svårt att försvara mig emot något jag inte kan kontrollera som sagt, hade eksem eller hellzone siat mig hade vi aldrig haft denhär konversationen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag köper resonemanget om att inte kollektivt planera för mycket framåt, och det är ju en typisk sådan grej som jag tror är mer uppenbart för erfarna spelare. Jag har ju varit inne på ämnet tidigare, med samma invändning själv.

Mitt problem är att jag inte känner med magen att Banarok är kultist, understött av tidigare röstningskedjor, spelandet i allmänhet, etc. Samtidigt är Craygh tyst och undflyende som reaktion på att få röster på sig, vilket Banarok inte är. Dock ser ju beviskedjan uppenbarligen ut så att Banarok är kultist, och antagligen den sista.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

eftersom jag kommer förmodligen bli utslängd, har ni några frågor om min kraft eller någonting, fråga nu eftersom jag kommer inte kunna svara nästa runda
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Röstningsläget [RÖST]

Jag skulle vara tacksam för om du kunde tydliggöra om du är en traditionell siare eller om du kan se manipulationer (eller vad det nu var du pratade om förut)?

Sedan undrar jag vem du ser som misstänkt, bortsett från mig?

Till sist: vad får dig att anta att du trots allt är en vanlig siare (och således inte 'naiv')?

---

Jag håller med zeb, du har spelat bra, men rörigt. Min magkänsla får inte 100%iga kultistvibbar av dig, Banarok. Men just nu måste jag veta.

Så, om inget annat händer och avslöjas så ligger min röst kvar.

/Basse, [M] hoppas att vi kan prata och analysera partiet i efterhand! Jag är säker på att vi begår massa misstag bara för att vi inte förstår oss på varandra... Det en deltagare uppfattar som medborgaraktigt spel, kan en annan dissa direkt...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget [RÖST]

Basenanji said:
Jag skulle vara tacksam för om du kunde tydliggöra om du är en traditionell siare eller om du kan se manipulationer (eller vad det nu var du pratade om förut)?
Samma här.

Och, det här känns ju nästan lite taskigt men jag är inte heller övertygad om att Banarok är kultist. Men jag har inte haft tid att analysera tillräckligt och Banarok har mycket riktigt spelat som en desperat medborgare den här rundan, inte som en kultist.

Jag ska fundera på väg till jobbet, men jag lutar åt att byta röst. Röstar vi ut Craygh eller Andersson (som helt lyckats duckat undan den här rundan) ger ju det också information.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Eksem-analys

Jag har tillbringat halva förmiddagen med att kolla in Eksems alla inlägg (fördelen med att posta mycket är at det ger en massa tells, både för att fria och fälla). Jag ska försöka renskriva det i em om jag hinner och orkar (för jag har blivit fasligt förkyld) men jag är numer säker på en sak i alla fall.

Eksem är grönare än en dollarsedel, dessutom måste hans förmåga fungera som han uppger.

Orsaken till det:
1) Hans agerande är konsekvent mot hur han uppger sig ha siat (d v s personer som han misstänkt blir siade, och misstänks och t o m försvaras av honom sedan). Dessutom finns det bekräftade bevis på hur folk sett honom använda förmågor mot dem som han uppger sig ha siat
2) Han drevade hårt mot Wilmer (jag missade att han siat honom först) sedan han siat honom som kultist
3) Han har vid flera andra tillfällen röstat mot kultisterna i avgörande lägen, inte minst med upprepade misstankar mot Bearnie.
4) Han har genom hela spelet pratat mot att man ska outa förmågor i onödan
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Förmågor

Är det någonsom har koll på allas förmågor, och som har lust att skriva ner dom här?
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

Basenanji said:
Jag skulle vara tacksam för om du kunde tydliggöra om du är en traditionell siare eller om du kan se manipulationer (eller vad det nu var du pratade om förut)?

Sedan undrar jag vem du ser som misstänkt, bortsett från mig?

Till sist: vad får dig att anta att du trots allt är en vanlig siare (och således inte 'naiv')?

---

Jag håller med zeb, du har spelat bra, men rörigt. Min magkänsla får inte 100%iga kultistvibbar av dig, Banarok. Men just nu måste jag veta.

Så, om inget annat händer och avslöjas så ligger min röst kvar.

/Basse, [M] hoppas att vi kan prata och analysera partiet i efterhand! Jag är säker på att vi begår massa misstag bara för att vi inte förstår oss på varandra... Det en deltagare uppfattar som medborgaraktigt spel, kan en annan dissa direkt...
min fårmåga uttrycker tydligt att jag kollar efter manipulering på samma sätt som jag skulle ganska ett document, så jag siar inte efter skum/inte skum utan faktiskt efter manipulipation.

jag måste säga att jag jag tror du är mest misstänkt bara eftersom jag har kollat craygh och eksem har betett sig mer eller mindre fläckfritt under spelets gång. om än lite undvikande med att först prata om att lägga en röst istället för att bara dundra till med en, sen lutar jag faktiskt mot infödda gruppen en hel del med tanke på att någon av dem kan ha en kraft som gör så de sias som infödda men inte är det på så sätt kan teroin om de infödda fortfarande stämma även ifall någon har blivit känd som infödd trots sin riktiga tilhörighet.
därför tror jag mycket på måns, mest far han har kört så hårt på att putta ut mig men det kan helt enkelt vara så att han är helt övertygad om att jag är kultist, men jag måste gå igenom honom mer för att säga att han är en riktigt "misstänkt"

som jag sa ovan ifall jag är naiv är eksem kultisten, inte omöjligt så visst jag kan vara naiv jag har inget som talar för motsatsen.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstningsläget [RÖST]

Banarok said:
min fårmåga uttrycker tydligt att jag kollar efter manipulering på samma sätt som jag skulle ganska ett document, så jag siar inte efter skum/inte skum utan faktiskt efter manipulipation.
Jag förstår fortfarande inte riktigt. Vad är det exakt du ser - och hur ger det de resultat som du redovisade om vilka som är goda eller onda? (Se nedan)

Banarok said:
jag har siat (i kronologisk ordning)
namn runda resultat
krank 1 (dog)
Eksem 2 (god)
hellzone 3 (god)
johoohno 4 (god)
craygh 2.0 5 (god)
andersson 7 (blockad)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röstningsläget [RÖST]

Ja, jag vill också veta mer. Det finns fortfarande tid att avbryta tåget.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

det fungerar såhär, jag skriver ett första och andra hands val, precis som eksem därför tycker jag inte han är speciellt misstänkt.

efter det så skriver feuthulu ett svar, har aldrig hänt att jag behövt använda mitt andra handsval eftersom jag bytt ifall tåget tuffat på mot personen jag tänkte granska.

svaret brukar se ut ungefär såhär

du granskar "namn" sen säger feuthulu ifall han har eller inte har manipulerat, eller till mig har han enbart sagt manipulerar inte.

så ifall jag skulle göra om min lista skulle jag kunna skriva manipulerar inte istället för god eftersom jag fortfarande inte ser ifall personen är DTF eftersom jag är en så extrmet nitisk och torr person kan jag ta reda på ifall en person manipulerar genom att granska personen för att se ifall man manipulerar på samma sätt som jag granskat otaliga document efter fel och kryphål.

och det är svårt att förklara det här utan att citera direkt från mitt PM, att skriva om allt är jobbigt . . .
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstningsläget [RÖST]

jag röstar motvilligt på craygh för att ha en möjlighet att rädda mitt egna skin

Röst:craygh
 
Top