Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 4

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Re: [RÖST]

Andersson said:
Det som är lite oroväckande är att det var Feuthulhu som outade att Craygh 2.0 hade en viktig roll.
Was?

Nej jag gjorde bort mig och outade hans gamla roll som medborgare i vrållådan (sågs av flera deltagare) när det visade sig att Shales ersättare Nabu känner Craygh. Då var den rollen körd! Sen blev det så att Craygh tog över Shales roll istället för Nabu (det minsta jag kunde göra för Craygh efter att ha tabbat mig så). Jag vill givetvis ha alla roller fyllda och alla roller är viktiga för helheten.

Så läs inte in för mycket här.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: [RÖST]

Jahaaa, det var inte så jag uppfattat det, nej. Jag trodde det var en roll som var viktigare än Crayghs tidigare roll, och att det var anledningen till bytet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Re: [RÖST]

Eksem said:
Jahaaa, det var inte så jag uppfattat det, nej. Jag trodde det var en roll som var viktigare än Crayghs tidigare roll, och att det var anledningen till bytet.
Jag hade också uppfattat det som Eksem. Tack för klargörandet, Feu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: [RÖST]

Andersson said:
Men det finns en spelare som, delvis av tekniska skäl, inte fått någon press på sig, och som dessutom kommer med få, tämligen intetsägande inlägg, utan speciellt mycket av analyser. Press mot honom kan därför ge ny information. Jag tänker på Craygh 2.0. (Och nej, jag röstar inte på honom för att han anklagar mig för att ljuga nyss, utan för att hans anklagelse påminde mig om hans existens, vilket är talande nog).
Ett rimligt resonemang. Jag har ignorerat honom hittills för att han framstår som en sån übernoob, men att hålla så tyst som han gör är ju ett tecken på kultighet också.

Jag har inte gått igenom inlägg och sett vad jag tror om dig än, men visar det sig att jag tycker du är reko så hoppar jag nog på Crayghtåget.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: [RÖST]

Under runda två glömde jag helt bort min förmåga så tyvärr blev det inget under den rundan.

Men under runda 3 spionerade jag på Zebulon ,Hans förmåga riktades mot "Rising och Yreburre".
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Jag har läst igenom din genomgång, Eksem, och har inte funnit några större brister.

----

Beträffande min inaktivitet:
I helgen gifter sig min syster uppe i Stockholm, vilket innebär att under i princip hela runda 5 kommer jag inte kunna vara aktiv, alls (fredag till måndag). Redan nu märker jag att jag har mycket att stå i, så även denna runda kommer troligtivis min närvaro vara begränsad.

Jag beklagar att det blir så här. Spelet förtjänar en större närvaro från mig. :gremfrown:

Praktiskt innebär det att jag troligtvis inte kommer rösta alls den här rundan, eftersom jag föredrar att bilda mig en egen uppfattning genom att analysera och pressa den jag riktar mig mot - något jag inte upplever att jag kommer ha tid med. Det är det förfaringssätt jag finner mest fair. Jag ska dock försöka besvara spörsmål riktade till/mot mig.

Förvänta er en obefintlig närvaro under runda 5.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: [RÖST]

Jag har haft det så j--la chokat idag och inte blir det bättre ikväll. Morgondagen kan också vara väldig full så i värsta fall kanske jag inte är så aktiv ett litet tag framöver. Jag skall försöka. Jag har ögnat igenom inläggen men inte fått så starka vibbar.
Jag kan styrka Poseur, jag kollade dom två. Jag blev dock blockerad. Var det du Andersson?

Jag vill verkligen uppmana alla medborgare att försöka hitta kultister att ge sig på, jag hoppas att många av rösterna hittils ändras. Sen undrar jag var alla är? Flera behöver rösta tidigare, annars är det grymt svårt att hålla koll på sina "heta potatisar".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Andersson: Min teori bakom SAN-uträknandet går ut på att Feu ger DTF en mindre SAN-förlust än annars (därav Feus ord i startinlägget om att DTF "kände sig bra"). Alla förlorar 1T6/runda plus ev. extra SAN pga olika anledningar. Att bara förlora 1 SAN/runda är väl hyggligt osannolikt?

Vilka har förlorat 1 SAN/runda? Jo, de som jag räknade upp på min lista.

Men jag kan ha helt fel. Det var bara en teori och jag är beredd att skrota den ögonblickligen om du (tex) kan förklara på ett bättre sätt vad Feu menade med sin introtext.

Dessutom; ska jag se nyktert på mitt deltagande i den här omgången måste jag nog säga att jag har varvat bra med dåligt. Däremot tycker jag att det är svårt.
---

Pilzeman: Jag ska låta bli att skriva den typen av inlägg som du opponerade mot i vrållådan. Däremot menar jag faktiskt att jag kommer fram till något. Skämtet med Andersson syftade på att förklara hur svårt vi skulle ha att anklaga Rising och dig. Jämför med hur kultiserna verkar tänka: att ta ut de bästa spelarna så fort som möjligt.

Jag tycker att DTF är ointressant i förhållande till målet att fånga kultisterna, men blev nyfiken på att se en teori bakom Feus startinlägg och SAN-värden. Detta resulterade i en lista på SAN-värden.

Därtill har jag presenterat lite olika analyser (inte speciellt noggrant, det kan jag verkligen hålla med om, men ändå) vilket jag tycker är ett sätt att visa sig konstruktiv.

Och däremellan tycker jag att ett skämt lättar upp.

---

Slutligen om siare: ärligt talat, vad talar för att tex Zebulons siande är helt sant?
Hur kan vi veta att tex Wilmers siande inte är ett sk 'naivt siande'?

Jag vill understryka vikten av att vi granskar siandet då detta ligger till grund för vilka vi ser som stadsbor! Just nu kanske fel personer i fokus. I listorna på outade stadsbor/infödda finns ju en hel del oskyldiga medborgare.

Så här ser en lista ut. (Pilzeman har gjort den)

Infödda, bekräftade:
Anders Åstrand
Wilmer
Måns
Pilzeman*

Infödda, påstådda (inte siade än):
Poseur
Zebulon

Icke infödda, bekräftade:
Banarok
Basenanji
Halvtand
Hellzon
Johoohno
Yreburre

Icke infödd, påstådda:
Andersson
Bearnie
Eksem
Craygh
Purgatory

Måns linje har ju varit att vi ska leta i gruppen med utbölingar, men det är mycket lockande att försöka hitta den andra stadsbo-kultisten i listan ovan. Och jag får stort förtroende för Pilzeman och hans listor.

Jag ser ingen bättre kandidat än Wilmer den här rundan.

/Basse, skriver inget mer nu, för att ge utrymme för andra. (Medis)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Re: [RÖST]

Zebulon said:
Jag kan styrka Poseur, jag kollade dom två. Jag blev dock blockerad. Var det du Andersson?
Ja det var jag, tyvärr. Du kom ju med din bomb så pass sent förra rundan,att jag inte visste att du var siare när jag PM:ade Feu med mina mål. Jag antog att du hade någon relativt harmlös förmåga som affärsbiträde och trodde att det var slut på siare i gänget. Ledsen för det, byn.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Ett dygn kvar

Craygh (2) : Andersson, Pilzeman
Halvtand (2) : Purgatory, Måns
Wilmer (2) : Basenanji, Zebulon
Andersson (1) : Hellzon
Johoohno (1) : Halvtand
Purgatory (1) : Johoohno

INTE RÖSTAT : Banarok, Wilmer, Yreburre, Eksem, Craygh, Poseur, Bearnie

Många som inte röstat. Dramatiskt slut väntas.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Basenanji said:
Andersson: Min teori bakom SAN-uträknandet går ut på att Feu ger DTF en mindre SAN-förlust än annars (därav Feus ord i startinlägget om att DTF "kände sig bra"). Alla förlorar 1T6/runda plus ev. extra SAN pga olika anledningar. Att bara förlora 1 SAN/runda är väl hyggligt osannolikt?
Se Feuthulhus citat nedan. Inget i citatet säger ju direkt att DTF påverkar folks SAN. Jag läste det som att det fungerade ungefär som Jokerns skrattgas i Batman-omgången. D v s att man inte dör av det men att det är en markering att man räknas in i DTF:s segervillkor (jag blev gasad i Batman, och det enda jag fick veta var att jag räknades mot Jokerns segertal - jag fick inte veta Jokerns identitet eller prata off med de andra smittade).

Att slå 1 på 1T6 är ju inte värst osannolikt. Det enda som vi vet drar mer SAN är att inte använda förmågan (+1T6), Bearnies förmåga (-1 SAN från kultister) samt någon annans specialförmåga som jag inte minns på rak arm. Jag tycker snarare att det är suspekt att så många tappar så mycket, men det tyder kanske på att det är många som inte använder sina förmågor.

Däremot håller jag med vädjan till DTF att det viktiga är att i nuläget plocka kultister, om de alls är i läget att påverka utröstningarna (det kan ju vara så att DTF bara har en enda röst om det bara är en person).

Feuthulhu said:
- Vänta här nu, sa plötsligt tre personer samtidigt, någon har stuckit mig med något.
- Aaaah, vad är det?
- Jag är förgiftad!
- Eller ja, jag känner mig rätt bra egentligen.
- Det finns bara ett svar på det här. Den tredje fraktionen är offentlig och vill sticka oss alla!
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jahapp, ikväll gick det snabbare än tidigare att läsa ikapp. Jag vet inte om jag ska tacka eller misstänka Banarok, Yreburre och Wilmer som inte har sagt ett ord denna runda.

Angående Purgatory
Hursomhelst ska jag lägga ut texten lite kring Purgatory (ville vänta in hans svar på min fråga). Att jag misstänker honom beror på summan av följande handlingar:

Dag 1
Här är första posten, vill inte lägga en röst (inleder direkt med att inte vilja lämna några spår efter sig)
Här röstar han på Krank (som nummer fyra, det är ju tryggt att hoppa på så sent i ett tåg första rundan, det finns inte mycket att gå på och gör man som alla andra så märks det inte så mycket, dessutom skriver Purgatory ” frågan är om det är tillräckligt för att rösta ut honom ifall han eventuellt skulle ha förmågor som kan hjälpa oss på den goda sidan att besegra kultisterna.” vilket dels är att inte riktigt våga ta ställning, samtidigt som han vill verka vara medborgare genom det lilla ordet ”oss”, Säger även ” Eftersom det redan finns ett mindre drev mot Krank så hoppar jag på det”, jaha, så bara det finns ett drev är det ok att hoppa på det. Det är dessutom en inställning som Purgatory verkar tillämpa spelet igenom).
Här Röstar på Craygh (som nummer 9 i det drevet, säger dessutom att det är synd att rösta ut en inaktiv; I dagsläget vet vi att Craygh var bybo).
Här Tycker han att rösterna är för utspridda på tre olika drev. Funderar på att byta sin röst från Craygh, men vet inte till vem (här låter det som att han vill ha ett tydligt drev att hoppa på för att kunna vara en i mängden).
Här Listar han Zeb och Andersson som sina två främsta misstänkta, men vågar inte ta ställning och rösta på en av dem, men tar bort sin röst från Craygh. (Hans främsta misstänkta har alla många röster på sig)
Här ”Funderar fortfarande på vem jag ska rösta på” (vågar inte ta ställning)
Här Röstar till slut Zebulon (ett litet tåg på två röster förutom Pugatory, det har ingen chans att leda till utröstning)

Dag 2
Här Analyserar han drevet på dice: ser hellzon och Banarok som misstänkta.
Här kommer hans Banarokanalys (den är ganska vag och leder inte till någon röst)
Här Röstar han på Banarok efter jag gjort det (den famösa felsägningen hos Banarok)
Här kommer en analys av Embergem (vad hände med utlovade analysen av hellzon?), bara formuleringen ”Här kommer min analys av Embergem en av de mer misstänkta spelarna för tillfället” visar ju på att Purgatory inte vill ta ansvar själv utan gärna låta andra vara de som nosar upp misstankar.
Här försvarar han sin röst på Banarok: ”Jag är väl medveten om att det förmodligen bara var en felskrivning, men eftersom Banarok var bland mina misstänkta och det inte fanns mycket annat att gå på så valde jag att rösta på honom hellre än att sitta tyst och inte göra någonting.” (summerar ingenting av sina egna åsikter utan tar bar aupp felsägningen och att han misstänkte Banarok)

Dag 3
Här
beklagar han att Vicotnik dog.
Här Misstänker mig (anger inga egna skäl utan hänvisar bara till Basenanjis analys, dessutom är det om igen ett drev han väljer att hoppa på).
Här tvingas han motivera varför han misstänker mig, anger min inaktivitet som ett skäl (det finns de som är mer inaktiva än jag så det kan inte vara ett tungt vägande skäl …) och att jag skriver innehållslöst (vilket också är märkligt då han faktiskt höll med mig om Banaroks felsägning).
Här blir han tvungen att försvara sig mot ett drev och gör det genom att säga att Halvtands röstat mer uppseendeväckande för att följa upp det med en röst på Halvtand (notera här att han inte sällar sig till de största dreven som han tidigare oftast gjort – det största drevet är nämligen det mot Anders Åstrand, notera även att klockan i posten är 18.00 och då kan det ju vara kinkigt att lägga ännu en röst till på Anders Åstrands-tåget, för det kan ju hinna svänga på de timmar som är kvar)

Dag 4
Här firas kultistutröstningen. (Jag tycker alltid sådana här jubelposter låter lite krystade när en kultist röstas ut. Som om man verkligen vill övertyga andra om att man är medborgare.)
Här Röstar han på mig och håller med Måns om att jag inte bemötte anklagelserna väl mot mig förra rundan (men vågar inte själv förklara sin ståndpunkt tydligare än så, förmodligen eftersom han bara surfar på vad Måns sagt).
Här anser han sig nöjd med min respons, men tycker jag luktar kultist då jag röstat på honom. ÄNDÅ väljer han att byta röst från mig (eftersom jag kan försvara mig?) till Halvtand som är tyst och ofarlig att angripa. Han anger följande skäl:
”Halvtand: Han har lyckats få två medborgare utröstade, kan vara klantighet eller planerat. Dock är det ingenting som vi bör uppmuntra oavsett anledning”
Är det bara jag som skulle vara intresserad av lite mer kött på benen vad gäller den rösten?

För att summera några av de slutsatser som jag finner lätta att dra genom Purgatorys beteende:
* Genomgående så hoppar han gärna på drev och misstänker folk som andra misstänker.
* Hans misstankar är ofta illa underbyggda utan stödjer sig snarare rakt av på vad någon annan sagt, tyckt eller röstat.
* Som en ivrig drevpåhängare lyckades han dock missa drevet på Anders Åstrand.
* Många av hans poster är föga informativa utan mest där för syns skull.

Nu har klockan blivit mycket och detta får räcka för ikväll för min del.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Tja, du lyckas i alla fall få honom att framstå som otroligt misstänkt i mina ögon. Om jag tycker det även imorgon när jag är pigg så röstar jag på honom, men just nu behöver jag sömn.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Ett dygn kvar

Ehum, några drev att överväga här:

Andersson är jag inte helt övertygad om. Han har en klassisk kultistförmåga (roleblocker) och så har vi hela debaclet med AÅ. Fast han har varit med ett tag så varför skulle han göra såna flagranta misstag om han var kultist?

Craygh-drevet är intressant just för att pôjken sagt så erbarmligt lite i spelet. Iofs var han inte jättepratsam i version 1.0 heller, och då var han ju bevisat reko. Men alltså, han är det siste helvite i min excelfil och jag vill nog pressa på honom.

Wilmer vet jag inte om jag vill kasta ut just nu. Nästa runda kan vi potentiellt ha siat alla spelare för inföddhet, då är det ju dumt att lyncha en känd infödd när den vettigaste teorin är att de kända infödda är gröna. Och det tycker jag är den vettigaste teorin. Å andra sidan var en av de två tvåpersonssiarna scum, och det är ju en angenäm teori att en av trepersonssiarna också är det.

Johoohno har claimat en ganska meno förmåga, just en sån som man kan tänka sig finns som fluff bland medborgare. Han kan även ljuga häcken av sig förstås. Å andra sidan har han hävdat att hans yrke avslöjas runda 10, vilket jag tycker ser synnerligen sent ut.

Halvtand och Purgatory blir jag fortfarande inte klok på. Skulle inte motsätta mig en lynchning av någondera.

Poseur har inget drev på sig, men jag vill bara få ut en intressant tanke: Han är den ende outade infödde som inte har en förmåga direkt relaterad till infödda. Intressant. (Iofs kan AÅ ha ljugit, men jag tror inte det.)

Menmen, tror jag får hjälpa till att pressa Craygh 2.0.

Röst: Craygh

Craygh (3) : Andersson, Pilzeman, Hellzon
Halvtand (2) : Purgatory, Måns
Wilmer (2) : Basenanji, Zebulon
Johoohno (1) : Halvtand
Purgatory (1) : Johoohno

INTE RÖSTAT : Banarok, Wilmer, Yreburre, Eksem, Craygh, Poseur, Bearnie*

*) Har sagt att han inte heller kommer rösta.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Ett dygn kvar

HAHA!!

Jag börjar kunna spelet ändå!

Jag har inte vart inloggad på ett bra tag och har vart medveten om vad jag sagt hitintills, så jag förväntade mig att finna ett drev mot mig! :gremlaugh:

Och se, här har vi ett drev!

Jag börjar väl med att som alla andra i det här läget slänga ur mig "Men ni har ju inga åtalspunkter!"

Nu är ju det här, som vi alla vet, total djävla goja. Ni har inga åtalspunkter för att jag inte sagt särskilt mycket att åtala mig FÖR och ni pressar mig helt enkelt för att utvinna information.

Nå, den information jag kan ge er om yrke och liknande kommer inte att lugna någon, det låter rakt av som något som en kultist skulle kunna ha nämligen, och jag är lite besviken. Tyckte om min förra förmåga som var att betrakta någon för att försöka få reda på vilka som använde sina förmågor på honom. (Hann med att kolla Zebulon runda ett, Halvtand Måns och Purgatory använde sina förmågor på honom. Har de sagt vad deras förmågor är än?)

Vad gäller mitt suspekt låga deltagande samt min brist på analyser så beror de båda på att jag är nykomling och, faktiskt, på att jag är väldigt intresserad av psykologi och av att försöka läsa folk. Jag gav dock upp med att försöka analysera folks inlägg sakligt och metodiskt, det var helt enkelt vatten över huvudet för mig. Jag började titta på olika saker folk tyckte var suspekta och mest så hade det att göra med hur folk agerade gentemot varandra helt enkelt. Vilka som hoppar på vilka och vem som röstar på vem.

Jag bestämde mig för att inte försöka spela det spelet, det klarar andra av bättre än mig. Jag försöker analysera "tonen" i inläggen, försöker avgöra vilka som är genuina, vilka som ljuger, vilka som verkar coola under press, vilka som verkar FÖR coola under press och så vidare. Här går jag dock väldigt mycket på känsla och undermedveten erfarenhet, så mina "känslor" om vilka som är kultister är väldigt svåra att kvantifiera och presentera helt enkelt. Dessutom så har ju folk inte vetat om att jag har tittat på dem på det här viset upp tills nu, vilket jag har hoppats ska leda till att folk inte tänker så mycket på tonen i inläggen, utan mer på deras "kalla" innehåll, det vill säga uppenbart budskap och faktamässigt innehåll.

På grund av min brist på erfarenhet så har det dock inte lett till allt för mycket. Jag var nästan helt säker på att Krank var grön, dock, så lite koll verkar jag få. De enda jag är beredd att säga att jag har misstankar mot är Bearnie och Johoohno, faktiskt. Bearnie på grund av den extremt defensiva och bitska tonen, samt hans försök att avfärda det lilla jag skrev om mitt resonemang mot honom tidigare (Han bemötte det inte ens. Inte för att det var mycket till resonemang, men han ville få det att låta som att jag förde ett privat krig mot dålig ton, och som jag hoppas att ni förstår så var ju inte den dåliga tonen vad jag ville åt, utan något jag såg som en indikator på Kultistighet och tentakelfeja)

Johoohno är jag mycket mindre säker på, någon smygande magkänsla bara

Någon röst lägger jag inte, för jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ett dygn kvar

Röst: Wilmer

Är den som är mest misstänkt av mina misstänkta just nu. Förhoppningsvis hinner jag göra fler analyser av andra spelare idag.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Ett dygn kvar

Okej, jag är inte säker på vad Feu säger om detta, men jg tror inte att info du hade som gamle Craygh borde få komma ut... Sån information han tog med sig i graven i alla fall, att han var medborgare vet vi ju. Säg inte mer förrän Feu klargjort.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Ett dygn kvar

Craygh said:
Nu är ju det här, som vi alla vet, total djävla goja. Ni har inga åtalspunkter för att jag inte sagt särskilt mycket att åtala mig FÖR och ni pressar mig helt enkelt för att utvinna information.

Nå, den information jag kan ge er om yrke och liknande kommer inte att lugna någon, det låter rakt av som något som en kultist skulle kunna ha nämligen, och jag är lite besviken. Tyckte om min förra förmåga som var att betrakta någon för att försöka få reda på vilka som använde sina förmågor på honom. (Hann med att kolla Zebulon runda ett, Halvtand Måns och Purgatory använde sina förmågor på honom. Har de sagt vad deras förmågor är än?)
Klart vi pressar dig för att få information. Det är ju hela poängen med spelet, är folk tysta har man inget att gå på för att röka ut kultisterna.

Sedan så vill jag upprepa Pilzemans varning - att inte säga något om din gamla roll - om inte Feu sagt att det är ok.

Och slutligen, så säger du ju faktiskt ingenting om din aktuella roll annat än att den låter "som något en kultist skulle kunna ha". Är det inte bättre att låta oss andra avgöra det?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Ett dygn kvar

Eksem said:
Röst: Wilmer

Är den som är mest misstänkt av mina misstänkta just nu. Förhoppningsvis hinner jag göra fler analyser av andra spelare idag.
Vilket ger följande röstställning:
Wilmer (3) : Basenanji, Zebulon, Eksem
Craygh (3) : Andersson, Pilzeman, Hellzon
Halvtand (2) : Purgatory, Måns
Johoohno (1) : Halvtand
Purgatory (1) : Johoohno

INTE RÖSTAT : Banarok, Wilmer, Yreburre, Craygh, Poseur, Bearnie*
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Johoohno said:
För att summera några av de slutsatser som jag finner lätta att dra genom Purgatorys beteende:
* Genomgående så hoppar han gärna på drev och misstänker folk som andra misstänker.
* Hans misstankar är ofta illa underbyggda utan stödjer sig snarare rakt av på vad någon annan sagt, tyckt eller röstat.
* Som en ivrig drevpåhängare lyckades han dock missa drevet på Anders Åstrand.
* Många av hans poster är föga informativa utan mest där för syns skull.
Jag gillar din analys. Framför allt påpekandet om att Purgatory inte hakar på drevet av AÅ förra rundan. Ska kika närmare på honom för att se om jag får liknande vibbar av hans inlägg.
 
Top