Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 4

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ett dygn kvar

Det är därför inaktiva spelare sabbar lite för oss medborgare, vi får väldigt svårt att hitta kultister om alla bara är halvt aktiva och hakar på redan existerande tåg. Om jag förstått det här spelet rätt är det nämligen en typisk kultiststrategi.

Om man när man möts av ett drev inte agerar alls, såsom AÅ gjorde, så tolkas det förstås lätt som att man inte vill försäga sig eller råka avslöja sina kultistpolare om man ändå ska åka ut.

Jag tycker inte man ska kräva av alla medborgare att de ska starta drev av nya orginella anledningar om man redan ser ett bra argument någon annan kommit med (jag spelar ju så själv), men om man konstant kör den stilen så blir det väldigt, väldigt svårt för oss att vinna.

Så jag ber er, ni medborgare som ser ut att bli utröstade, försvara er! Annars kommer vi att förlora! Visa oss någon information vi kan använda, kom med en analys, lämna ett sista budskap, vad som helst.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Ett dygn kvar

Röst: Bearnie

Han är fortfarande skitsuspekt. Som fan.

Wilmer (3) : Basenanji, Zebulon, Eksem
Halvtand (2) : Purgatory, Måns
Purgatory (5) : Johoohno, Hellzon, Pilzeman, Banarok, Andersson
Johoohno (1) : Halvtand

Inte röstat: Wilmer, Yreburre, Poseur, Bearnie
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Ett dygn kvar

Åh, förresten, den där infon från gammelCraygh? Jag har slängt ut den förut också. Den känns inte så jättestor, vilket säkert är varför ni inte kommer ihåg det.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ett dygn kvar

Jag tycker också att något känns suspekt med Bearnie, men inget av det han skrivit avslöjar något. Om det finns något att hitta hos honom så finns det någonannanstans, eller också måste vi lägga på riktig press nästa runda.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Ett dygn kvar

Jag ser att Purgatory verkar bli utskickad i dimman, bra! Jag är rätt övertygad om att det blir en kultist vi skickar iväg (hans senaste post var inte mycket till försvar, eller ens en förklaring till varför Halvtand - som han själv röstar på - skulle vara bättre att skicka ut).

Jag kommer gissningsvis inte ha så mycket tid över de närmaste dagarna och hade helst velat skriva en lista över deltagarna som är kvar (dels för att jag tror att - om jag har rätt angående Purgatory - jag kommer bli utmanipulerad, dels för att jag som sagt inte kommer hinna posta så mycket nästa runda). Nu är tiden dessvärre för kort för en sådan lista så det får vänta.
 
Top