Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Snart är det ju hängning!

Nässe är inne och lurkar. Jaha! Ulv!!

Närå, eller jorå. Jag är ju allt mer säker på att vi kommer att ta hem det här denna runda, men för att preventivt förhindra ulv-Mukwa att ha möjlighet att vinna nästa runda måste jag så klart slänga ut mina tankar om vem som tjänade mest på att bli av med Siar-Basse.

Basse gillade att ha gröna spelare ikring sig och jag tippar på att Basse hade försökt gröna någon mer om han hade fått vara kvar.

Det sätter Mukwa/K.K högst upp på listan av vilka som tjänar mest på det hela om någon av dessa är ulv.

Övriga två, Nässe/Hastfer var på Basses bruna lista och båda skrek ju efter att få bli siad. Skall jag tvunget ranka utan vidare funderingar så är det ju så klart Nässe.

Vidare.

I tänket av hur Basse verkligen skulle ha valt måste vi ju också lägga in att någon skulle kunna ha fimpats av ulvarna vilket hade betytt ett väldigt dåligt resultat. Nässe var alltså aldrig en kandidat för Basses del med tanke på att det var han som "skulle" ryka. Nu är Nässe fortfarande vår "väktare".

Vidare, med Nässe som ulv.

Frånser vi från Basses snack att skaffa sig gröna kompisar så är det så klart Nässe som tjänar allra mest på att Basse ryker.

1. Basse skulle kunna sia honom och gett oss ett rött kort vilket i sin tur leder till bybo seger.
2. Basse skulle kunna ha valt en spelare som ligger i den bruna zonen (Hastfer) för att minimera antalet ulvar på sin egen lista. Det hade så klart inte gynnat Nässe med ännu en grön spelare i byn. En spelare som dessutom är en tänkbar kandidat enligt Basse, men nu har en grön kulör. Det hade tvingat Nässe mot Mukwa pågrund av tidigare semigrönande snack gällande K.K
3. Basse skulle kunna ha valt Mukwa/K.K vilket givet lett till att K.K/Mukwa taggat ner och med Basse/K.K/Mukwa som gröna spelare har jag svårt att se ulv-Nässe ro hem det på egen hand.

Och lite preventivt snack.

Skall jag även lägga in lite skitsnack i det hela så tjänar ju Mukwa väldigt mycket på att inte bli siad. Nu finns fortfarande Nässe kvar i spel och han måste ju väck. Är Nässe grön, ja då återvänder allt till Mukwa. Han har aldrig riktigt varit i farozonen för att bli nattmördad eftersom det alltid har funnits lite frågetecken där. Således tror jag att Basse hellre chansat på att gröna Mukwa än K.K.

K.K, Hastfer med flera har haft Mukwa som en rätt het kandidat och jämför vi det mot vilka som haft K.K som en het kandidat så är det fler som checkat in som Mukwa motståndare. Därför är det i K.K´s ögon högst troligt att Mukwa var Basses first pick att villa gröna. Det hade hjälpt byn mycket att få ett kvitto på just Mukwa. Troligen mest av alla. (Med alla menar jag då K.K-Hastfer-Nässe). Är det någon Basse (eller vilken vettig spelare som helst) vill ha ett grönt kvitto på, mot slutet så är det Mukwa.

Summan av det hela: Nässe/Mukwa.

Inte oväntat alls.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay. 10.000:- frågan:

Förklara dig här Mukwa, varför facepalmar du?

Mukwa said:
Jag tänkte skriva samma sak som Empi i mitt första inlägg för jag har för mig att det har diskuterats att vi ska ha pröva en restart efter en runda utan roll-pm för att komma in i spelet på ett intressant sätt. Jag tror iofs inte att det är så utan förvarning, men tanken har slagit även mig. Därför tycker jag att det är konstigt att BDG hoppar på Empi med ångvälten så fort som möjligt. Direkt efter hoppar BDG över till Vimes och anklagar honom för en pyttedetalj som inte heller går att svara på. BDG hoppar med sina scum tells utan att ha sagt något ordentligt med ett enda inlägg. Det är ulvigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Röst: Mukwa

Jag tror KK är grön, kan tänka mig Hafsner också.
Kom igen nu Nässe. Fetmarkera rösten och berätta varför Mukwa är röd respektive K.K grön och Hastur lite sådär.

Dra väktarkortet innan du ryker om inte annat. Så vi vet hur du tänkt.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Röst: Mukwa

Jag tror KK är grön, kan tänka mig Hafsner också.
Kom igen nu Nässe. Fetmarkera rösten och berätta varför Mukwa är röd respektive K.K grön och Hastur lite sådär.

Dra väktarkortet innan du ryker om inte annat. Så vi vet hur du tänkt.
Sitter på tåget med mobilen, och tycker att jag pekat på det som jag finner skumt.

Röst: Mukwa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Röst: Mukwa

Jag tror KK är grön, kan tänka mig Hafsner också.
Kom igen nu Nässe. Fetmarkera rösten och berätta varför Mukwa är röd respektive K.K grön och Hastur lite sådär.

Dra väktarkortet innan du ryker om inte annat. Så vi vet hur du tänkt.
Sitter på tåget med mobilen, och tycker att jag pekat på det som jag finner skumt.

Röst: Mukwa
Okay, ingen rock n´ roll alltså. Har du skickat in vem du skall skydda?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning:

K.K-->Mukwa->Nässe->Mukwa->Nässe->Nässe
Brynolf-->Nässe
Mukwa-->Nässe->Nässe
Hastfer-->Nässe
Nässe:-->Mukwa

[4] Nässe: K.K, Brynolf, Mukwa, Hastfer
[1] Mukwa: Nässe
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Varför har Mukwa checkat ut? Vart är Mukwa..Fnuk. Jo jag vet att det är fredag och Let´s Dance på tv:n men lixom! Nu skall man fan vara här om man inte är tokgrön som Brynolf.

Nojometern slår ju i taket och jag orkar ju inte torska mot Mukwa en gång till så här mot slutet.

Har vi fel med väktar-Nässe så kommer jag ryka här i natten. Mukwa vill inte ha med terrier-K.K i slutrundan. Det är ju klart som korvis att han vill ha Hastfer kvar istället. Brynolf du må ta dig i kragen redan nu och förbereda dig mentalt på nästa runda för att hänga Mukwa.

Jag vet ju med mig att jag själv kommer att dingla nästa runda om jag gör nått överilat och vänder drevet mot Mukwa nu. Det är inte bra för byn det här och det vore ju skitdumt om mina fealings för Mukwa sabbade segern i och med att jag kommer att självdö nästa runda om jag vänder ett drev mot Mukwa och han är grön.

Jag har försökt skapa ett bra case mot Nässe den här rundan och det tycker jag att jag gjort. Övriga svajar runt på gamla meriter, men jag har då i alla fall försökt skapa något vettigt.

Utöver det "nya" mot Nässe så har vi ju hans väktarskap att lägga in i pusslet. Han har ju failat rätt hårt med det, och vi måste ju hänga honom nu eller nästa runda, men fortfarande. Grejen! Om den där Nässemannen är grön då kommer det bli kaos. Vi har fortfarande chansen att befästa väktaren som äkta vara eller inte.

Vad kan Nässe göra lixom? Han kan hoppa över att nattmörda någon om han så vill för att få till att han är en väktare på riktigt. Utöver det kan han ju inte göra nått.

Ponera att Mukwa är grön ändå. Ja det bär emot..och jag har fel i mina ulv-fealings. Ingen dör! Det betyder att Nässe är väktare eller har slopat att nattmörda någon.

Visst fan hänger vi väl Nässe ändå den rundan? Han kan väl omöjligt få vara kvar en runda till på nån gammal väktargrej?

Jorå, om Brynolf vill ha lite scumtells på K.K så lägger jag upp för det nu. Jag scummar som fan, men det är baserat på att jag inte orkar torska mot Mukwa. Det är det som är grejen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Röst: Mukwa

Jag tror KK är grön, kan tänka mig Hafsner också.
Kom igen nu Nässe. Fetmarkera rösten och berätta varför Mukwa är röd respektive K.K grön och Hastur lite sådär.

Dra väktarkortet innan du ryker om inte annat. Så vi vet hur du tänkt.
Sitter på tåget med mobilen, och tycker att jag pekat på det som jag finner skumt.

Röst: Mukwa

Okay, ingen rock n´ roll alltså. Har du skickat in vem du skall skydda?
Självklart :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
Om ni tar mig denna runda så får ni fan ta Mukwa nästa oavsett vad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
Om ni tar mig denna runda så får ni fan ta Mukwa nästa oavsett vad.
Vad är det främsta du ser hos Mukwa. Asså, du står inför döden här. Typ tre meningar fritt ur minnet kan inte vara så svårt. Hjälp dig själv.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
Näe, nu hänger vi Nässe. Han kan ju inte vara annat än röd!
Jag pallar inte en runda till, speciellt inte heads up mot ulv Nässe/K.K/Mukwa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
Näe, nu hänger vi Nässe. Han kan ju inte vara annat än röd!
Jag pallar inte en runda till, speciellt inte heads up mot ulv Nässe/K.K/Mukwa.
Fast om Mukwa är grön så är ju Nässe röd. Det får vi ju kvitto på. Alternativt skiter han i nattmordet, men då är ju Brynolf, K.K och du kvar mot slutet tillsammans med Nässe. Det måste ju kännas tryggare än: Brynolf eller K.K, Mukwa och du.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Varför har Mukwa checkat ut? Vart är Mukwa..Fnuk
Han redigerar och finslipar sitt case på 3 A4 mot K.K/Hastfer i runda 4?
hohoho
Asså, jag ryker ju om Nässe är grön. Så enkelt är det. Då är det frivarv för Mukwa mot Hastfer i grande finale.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer? Skaru byta röst eller? Gjört gärna så jag kan sukta på ett kaosbyte mot slutet. Jag börjar få darren och drömmer mardrömmar i vaket tillstånd om Mukwa´s superulvande i Maffian.
Näe, nu hänger vi Nässe. Han kan ju inte vara annat än röd!
Jag pallar inte en runda till, speciellt inte heads up mot ulv Nässe/K.K/Mukwa.
Fast om Mukwa är grön så är ju Nässe röd. Det får vi ju kvitto på. Alternativt skiter han i nattmordet, men då är ju Brynolf, K.K och du kvar mot slutet tillsammans med Nässe. Det måste ju kännas tryggare än: Brynolf eller K.K, Mukwa och du.
Alltså, jag mena jag och brynolf mot en av k.k/nässe/mukwa.
Jag vill se Nässes färg nu!
hänger vi en grön mukwa kan ju lika gärna K.K va ulv och skita i nattmord?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Alltså, får man lägga in citat från tidigare spel eller...

Jag gört för att jag vill visa Mukwa lurvighet.

Upplägget. Sista rundan, två bybor och en ulv.
En stackar nybörjar bybo och en väktare kvar i spel, och sen Mukwa då. Rundan innan nackas K.K av Mukwa så det är klart att jag har konstiga fealings just nu.

Mukwa said:
Huh?
...

Tyr... din lilla nybörjarluring!

Röst: Tyr
OBD said:
Jävlar. Helt otroligt.

Min förmåga måste ha funkat. Om inte ulven bara glömde välja offer.

Skyddade Tyr btw. Så...
Tyr said:
Röst: Mukwa

Det finns inte en chans att det kan vara någon annan.
Mukwa said:
Skyddade Tyr btw. Så...
I helsike du gjorde, för det skulle innebära att jag försökte nattdöda Tyr. Eftersom jag inte nattdödar så skyddade du givetvis mig eller dig.

Tyckte det räckte med dom där citaten. Så kommer det ju se ut nästa runda lixom. Den där super-ulven Mukwa kommer säga att han inte är ulv och sen vinner han!

Nog för att det finns fler inlägg men den där Mukwa kollrar ju bort OBD som har nån form av väktarpower och det slutar med att Tyr nackas har jag för mig. Eller så var det OBD som nackades, men Mukwa han klarade sig.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Varför har Mukwa checkat ut? Vart är Mukwa..Fnuk
Han redigerar och finslipar sitt case på 3 A4 mot K.K/Hastfer i runda 4?
hohoho
Asså, jag ryker ju om Nässe är grön. Så enkelt är det. Då är det frivarv för Mukwa mot Hastfer i grande finale.
Det ligger i farans riktning som man säger.
 
Top