Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 4

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Ok, nässe säger Mukwa. Det lär KK oxå göra. Och jag antar att Mukwa säger KK?
Nej, alltså. Vi måste ta ut Nässe i nästa runda oavsett vem vi hänger och oavsett vem som mördas, och heck, oavsett om den ludne väljer att inte ta ut någon så måste vi hänga Nässe i nästa runda. Det tjänar ingenting till att inte ta ut Nässe nu.

Men jag kan tänka mig att hänga KK. Vad känner du Nässe? Vem vill du helst ha ut av KK och Hastfer? Jag kan se KK dingla i snaran. Det vore typiskt Vimes och KK att börja spelet med ett bråk om ingenting för att slippa ta riktig ställning till varandra efteråt. Eller Hastfer som blev inslängd på ett bananskal och som är så där härligt kladdigt all over the place fast inte gör något annat än att anklaga de som anklagar honom.

För så här ligger det till: Brynolf är den som ska avgöra vem av oss andra som ska ut. Som det ser ut i uppställningen mellan KK-Mukwa är det Hastfer som har utslagsrösten, och det är ju förstås inte ok.
Alla utom en person har Nässe som toppkandidat (han själv för att vara övertydlig), kan det bli tydligare än så egentligen? Byn är unisont överens om att det är Nässe som ska ut, så varför inte bara nacka honom och sedan ta allt skrikande nästa runda om så behövs? Om det blir en nästa runda så ska alla börja om från början med sina case, det ska grävas och tamejfan alla rundor ska analyseras innan vi väljer vem vi ska ta ut. Det har vi inte tid med den här rundan, så jag föreslår den enkla, troligaste vägen den här rundan.

Röst: Nässe
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Brynolf said:
Ok, nässe säger Mukwa. Det lär KK oxå göra. Och jag antar att Mukwa säger KK?
Nej, alltså. Vi måste ta ut Nässe i nästa runda oavsett vem vi hänger och oavsett vem som mördas, och heck, oavsett om den ludne väljer att inte ta ut någon så måste vi hänga Nässe i nästa runda. Det tjänar ingenting till att inte ta ut Nässe nu.

Men jag kan tänka mig att hänga KK. Vad känner du Nässe? Vem vill du helst ha ut av KK och Hastfer? Jag kan se KK dingla i snaran. Det vore typiskt Vimes och KK att börja spelet med ett bråk om ingenting för att slippa ta riktig ställning till varandra efteråt. Eller Hastfer som blev inslängd på ett bananskal och som är så där härligt kladdigt all over the place fast inte gör något annat än att anklaga de som anklagar honom.

För så här ligger det till: Brynolf är den som ska avgöra vem av oss andra som ska ut. Som det ser ut i uppställningen mellan KK-Mukwa är det Hastfer som har utslagsrösten, och det är ju förstås inte ok.
Alla utom en person har Nässe som toppkandidat (han själv för att vara övertydlig), kan det bli tydligare än så egentligen? Byn är unisont överens om att det är Nässe som ska ut, så varför inte bara nacka honom och sedan ta allt skrikande nästa runda om så behövs? Om det blir en nästa runda så ska alla börja om från början med sina case, det ska grävas och tamejfan alla rundor ska analyseras innan vi väljer vem vi ska ta ut. Det har vi inte tid med den här rundan, så jag föreslår den enkla, troligaste vägen den här rundan.

Röst: Nässe
Det vore ju intressant om du som bybo Mukwa kunde kolla igenom det "nya" caset mot Nässe.

Lixom, här sliter jag hund för att peka på att det finns ett samröre om man vill tolka det så mellan Nässe-Vimes-Empi.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Brynolf said:
För mig så är alternativen till Nässe Konrad och Hasse. I dagsläget iaf. Helst Hasse så man slipper noja sig över det, men samtidigt kan vi inte ha Mukwa och KK i samma rum utan uppsikt av någon myndig. Så det skulle bli KK då. Vad säger folk om det?

Jag tycker som sagt Mukwa. Men måste jag välja på Hafsner och KK så hänger jag hellre Hafsner i dagsläget.
På vilka grunder?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Ok, nässe säger Mukwa. Det lär KK oxå göra. Och jag antar att Mukwa säger KK?
Läser vi tråden så har jag sagt Nässe hur mycket det än bär emot.

Det finns fördelar med att nacka Mukwa. Den främsta är nog att vi inte behöver ha Mukwa/K.K i samma rum i en slutrunda. Det kommer bli kaos.

Därför har jag letat upp saker som jag anser pekar på att Nässe-Vimes-Empis är en möjlig kombo. Jag har än så länge inte fixat en Empis-Vimes-Mukwa kombo (och det är ju i mina ögon värsta falls scenariot).

Grejen med K.K vs. Mukwa är ju som det ser ut nu upp till dig Brynolf och kikar vi på Mukwas spel så smeker han dig medhårs och har så gjort rätt länge.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
För så här ligger det till: Brynolf är den som ska avgöra vem av oss andra som ska ut. Som det ser ut i uppställningen mellan KK-Mukwa är det Hastfer som har utslagsrösten, och det är ju förstås inte ok.
Nä, det är inte ok på grund av att vi inte har ett kvitto på Hastfer.

Det köper jag.

Skall vi hänga en av oss måste det finnas en plan som är hållbar i nästa runda.

Nässe måste ju nackas lik förbannat när det visar sig att K.K är grön och i nuläget då måste jag ju skriva att Mukwa är grön. Därav är det bästa att nacka Nässe nu och se vad som händer.

Vinner vi är det ju fyrverkerier. Är Nässe grön så kommer nattmordet baseras på vem som är den sista ulven kan jag sätta en peng på.

Så här: (Baserat på att Nässe är grön)

Ulv-K.K nackar Brynolf eftersom hans inställning talar till Mukwas fördel. Ulv-K.K vet att Hastfer har fientliga tankar mot Mukwa så det innebär vinst för Ulv-K.K

Ulv-Mukwa nackar Hastfer (eller K.K) för att han vet att Brynolf kommer stå på hans sida mot den kvarvarande bybon.

Ulv-Hastfer nackar Brynolf är ju min peng på det hela. Vilket ger Ulv-Hastfer en fördel med tanke på K.K´s inställning till Mukwa.

Nässe måste vara ulv..Annars kommer det bli kaos! Det kommer bli en slantsingling.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det vore ju intressant om du som bybo Mukwa kunde kolla igenom det "nya" caset mot Nässe.

Lixom, här sliter jag hund för att peka på att det finns ett samröre om man vill tolka det så mellan Nässe-Vimes-Empi.
Måste ha missat. Ska kika på studs.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Det vore ju intressant om du som bybo Mukwa kunde kolla igenom det "nya" caset mot Nässe.

Lixom, här sliter jag hund för att peka på att det finns ett samröre om man vill tolka det så mellan Nässe-Vimes-Empi.
Måste ha missat. Ska kika på studs.
Jo du har lite väl mycket fokus på att clera dig själv och slicka in dig hos Brynolf just nu Mukwa. Det gör mig orolig. Nu måste vi ha rätt öppet sinne och försöka se det som är bäst för byn och inte hålla på åh jiddra lixom.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vinner vi är det ju fyrverkerier. Är Nässe grön så kommer nattmordet baseras på vem som är den sista ulven kan jag sätta en peng på.

Så här: (Baserat på att Nässe är grön)

Ulv-K.K nackar Brynolf eftersom hans inställning talar till Mukwas fördel. Ulv-K.K vet att Hastfer har fientliga tankar mot Mukwa så det innebär vinst för Ulv-K.K

Ulv-Mukwa nackar Hastfer (eller K.K) för att han vet att Brynolf kommer stå på hans sida mot den kvarvarande bybon.

Ulv-Hastfer nackar Brynolf är ju min peng på det hela. Vilket ger Ulv-Hastfer en fördel med tanke på K.K´s inställning till Mukwa.

Nässe måste vara ulv..Annars kommer det bli kaos! Det kommer bli en slantsingling.
Ja, det låter ganska rimligt bortsett från att Brynolf har två traits att ta i beaktande (håller mukwa grön och är grön själv). Att Brynolf är grön själv väger tyngre, och därför nackas han. Dessutom vet jag ju att jag är bybo och att både Hastfer och KK helst tar ut mig, så det är det mest logiska nattmordet för ulven.

Nu tror ju jag att nässe är ulv, men om han inte är det så kommer KK, Hastfer och Mukwa göra upp i slutduellen. Det är vad jag tror.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Det vore ju intressant om du som bybo Mukwa kunde kolla igenom det "nya" caset mot Nässe.

Lixom, här sliter jag hund för att peka på att det finns ett samröre om man vill tolka det så mellan Nässe-Vimes-Empi.
Måste ha missat. Ska kika på studs.
Jo du har lite väl mycket fokus på att clera dig själv och slicka in dig hos Brynolf just nu Mukwa. Det gör mig orolig. Nu måste vi ha rätt öppet sinne och försöka se det som är bäst för byn och inte hålla på åh jiddra lixom.
Pfft. Att jag clearar mig själv är väl inte direkt dåligt (inte särskilt misstänkt heller eftersom det alltid är så jag spelar), och jag fjäskar inte för Brynolf. Det behöver jag ju inte eftersom han ser mig som grön :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa, grejen med ditt spel är att du var rätt sloppy och halvdan i början av spelet. Det har så klart satt sina spår i och med att jag vet vad du kan, och jag vet vad du fixar som ulva sate.

Vår grej har ju sedan pågått sen urminnes tider och kommer att fortsätta om vi inte gräver ner skityxan nu och vågar tro på att Nässe är den där sista ulven.

Jag är rätt säker på att Nässe är ulv och det baserar jag främst på kombon Emps-Nässe-Vimes.

Det som kopplar dig till Emps är ju att du körde din facepalm-outning. Vi har inte samma inställning gällande det och du tycker jag är ett a-hål för att inte jag fattar hur du vill att vi skall spela det hela. Vi har inte samma inställning till vanilla och vi har jobbat på lite olika vis gällande "vanilla outningar".

Jag har kollat igenom R1 igen för typ hundraelvjonde gången, och det som stör mig mest är att du är lite slarvig för ditt eget bästa, men du blir ju bättre i spel med lite hugg och press emot dig.

Läser jag med mina bybo glasögon och det måste jag fan göra nu så har du många bra poänger i R1. Det ända du är riktigt off på är Empis outning, men det måste jag ju tolka från ditt sett att se på det. Du "grönar" honom för att du är grön. Sen fortsätter du att lägga press på Emps ändå och du har honom som trolig ulv kandidat från och till, men mot slutet av R1 väljer du att inte påverka resultatet överhuvudtaget.

Att du även börjar dissa BDG för hans små skitsaker mot Vimes och även hans skitsaker mot Emps är ju med facit i hand ungefär samma sak som jag gjort. Du har tagit ställning mot den där BDG och du har inte gillat hans sätt att hantera saker och ting.

Lixom, jag hade BDG som trolig ulv-kandidat tillsammans med Emps mot slutet av R1. Du körde ditt race mot BDG tidigare, men såg sanningen mot slutet.

Med facit i hand skulle vi så klart ha hängt Hastfer i R1 istället för Larsson, speciellt nu när vi vet att Larsson är grön kille. Hastfer är en sån där grej som finns med i spel just nu för att han är bra att ha för ulvarna. Hastfer ses som semigrön och semiröd 50% av kvarvarande spelare så det är klart han (ta inte illa upp kompis!) gör mer nytta än skada för byn i nuläget.

Kan vara mycket svammel här Mukwa, men som sagt. Jag har läst R1 i lite olika sken och du har varit bra! Sen har du och jag inte klaffat, men det är banne mig inte enbart baserat på K.K inte.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KKs case?

Konrad Konvalj said:
Slutröster R1 said:
Röstläget:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
Okay.

Nässe håller K.K/Recca som rätt gröna. Så gröna att väktning är ett alternativ.

Nässe misstänker starkt BDG och misstänker Basse lite så där på svajj.

Okay. Nässe röstar på Larsson för att han hellre vill ha kvar Basse som bybo än Larsson som bybo. Detta trots att han vädrat misstankar mot Basse/BDG och till en början även Vimes. Misstankarna mot Vimes tar han ju finurligt bort mot slutet av R1.

Empis "kollar det sen" inställningen är ju så klart ulvig.

Nä, jag har inte mina fulglasögon på. Däremot skriver jag lite ur arslet, men det finns ju inlägg i R1 att läsa om ni inte tror att Nässe vädrat misstanke mot ALLA som röstar på Larsson. Ändå väljer han själv att rösta där.
Jag gillart! Man ligger inte i samma drev som de man misstänker om det inte behövs, och Nässe behövde inte rösta på LJSL. BDG började iofs svalna mot slutet så det var inte riktigt nån idé att rösta där och isåfall skulle det vara Basse, men det var inte lika attraktivt. Ja, det här ligger i fatet för nässe. Har vi inte diskuterat det här redan i förra rundan?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Det vore ju intressant om du som bybo Mukwa kunde kolla igenom det "nya" caset mot Nässe.

Lixom, här sliter jag hund för att peka på att det finns ett samröre om man vill tolka det så mellan Nässe-Vimes-Empi.
Måste ha missat. Ska kika på studs.
Jo du har lite väl mycket fokus på att clera dig själv och slicka in dig hos Brynolf just nu Mukwa. Det gör mig orolig. Nu måste vi ha rätt öppet sinne och försöka se det som är bäst för byn och inte hålla på åh jiddra lixom.
Pfft. Att jag clearar mig själv är väl inte direkt dåligt (inte särskilt misstänkt heller eftersom det alltid är så jag spelar), och jag fjäskar inte för Brynolf. Det behöver jag ju inte eftersom han ser mig som grön :gremsmile:

Mmm. Du är en redig fjäskröv Mukwa.

Men i och med läget just nu så har vi inte råd med en Grönolf som sitter och ser grönhet och hos dig. För att det skall vara legitimt skall han banne mig specificera vart ditt spel är grönande och vart K.K´s spel är rödande.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vår grej har ju sedan pågått sen urminnes tider och kommer att fortsätta om vi inte gräver ner skityxan nu och vågar tro på att Nässe är den där sista ulven.
Jo. Det har jag ju skrivit flera gånger. Vi måste ta ut Nässe nu. Det är så självklart att du och jag redan har börjat snacket som egentligen bara är nödvändigt ifall nässe är grön.

Till största del är det förstås paranoia eftersom vi inte vill förlora mot en storspelande ulv i Mukwa/KK-kläder. Det här syndromet råkade Humle och Dumle ut för redan i förra Klassikern och historien upprepas. Haha, på sätt och vis tror jag att det var därför vi vann. Vi tjötade hål i huvudet på OBD som till slut gav upp för att han inte orkade lyssna på oss längre :gremsmile:

Vi har inte samma inställning till vanilla och vi har jobbat på lite olika vis gällande "vanilla outningar".
Nä, ett a-hole är du inte, men du har en tanke om att byn måste ljuga, och jag har en tanke om att byn inte behöver utsätta sig för att ljuga.

Jag har kollat igenom R1 igen för typ hundraelvjonde gången, och det som stör mig mest är att du är lite slarvig för ditt eget bästa, men du blir ju bättre i spel med lite hugg och press emot dig.
Ja. Så här ligger det nog till egentligen. Jag vill ha roligt när jag spelar, och jag kan bli för ivrig ibland. Tankarna, idéerna och planerna bara rusar. Kontentan av det är att folk ser mig som osammanhängande. Jag svarar på det genom att vara bra på att försvara mig och ser till att ta mitt byboeliga ansvar. När jag är grön spelar jag som sämst. Det är ganska vedertaget vid det här laget :gremsmile:

Att du även börjar dissa BDG för hans små skitsaker mot Vimes och även hans skitsaker mot Emps är ju med facit i hand ungefär samma sak som jag gjort.
Just ja. Det hade jag glömt. Nä. Det ser förstås inte så bra ut att jag var på BDG när han kritiserade Vimes. Nu var det inte kritiken i sig jag kritiserade utan BDGs bitska tonfall mot Vimes som jag tyckte lät plastigt. Jag släppte dock BDG in i rundan. Case i början av R1 är oftast värdelösa och när folk vill ha det till värsta revelation-prylen så tycker jag att de går för långt. Vi börjar med att dreva smågrejerna, för att sedan släppa dem när vi hittar större grejer. Men vi behöver inte låtsas som att smågrejerna är värda lika mycket som det som kommer senare. Det var det jag tyckte att BDG gjorde.

Kan vara mycket svammel här Mukwa, men som sagt. Jag har läst R1 i lite olika sken och du har varit bra! Sen har du och jag inte klaffat, men det är banne mig inte enbart baserat på K.K inte.
It takes two to tango!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Nä, ett a-hole är du inte, men du har en tanke om att byn måste ljuga, och jag har en tanke om att byn inte behöver utsätta sig för att ljuga.
Jo ärligt asså. Jag är ett brunhål och vill så vara.

Jag har en tanke om att powerroller inte skriver att de är powerroller utan i det läget går ut med att de är bybor, vanillas, whatävvers. Allt utom powerroll skall dom ju så klart gå ut med.

Det bästa är ju att de kniper igen bulltugget helt och inte håller på och fjantar med att skriva att dom är bybo eller vanilla eller utan en powerroll. Då behövs inget ljugande.

Empis grej är ju att han vill skapa en teori för det är hans sätt att vara bybo. Jag tror inte ens han hade en tanke på att han skulle kunna råka avslöja sig som vanilla. Därav min slutsats att en outning av vanilla betyder noll för mig.

Din outning är lixom ännu värre. Den kommer ut som en facepalm. Alltså, det är ju mer överlagt. Typ som att outa miller på chans. Vilket så klart har satt sina spår då du är en super-ulv.

Hastfers vanilla outning är bra mycket mer byboig än din. Han är ju helt off och har inte en aning om vad han håller på med. Han är en skitnödig bybo som får en storfräsar-Recca upp i brasan och sedan kommer Mukwa in och kör snäll polis och fyra hundradelar senare kör Mukwa dum polis.

Hastfers reaktion är ju Lilliansk. Hastfer slår ju rakt ut och kör bybo-style och markerar snabbt Recca/Mukwa som ulvar.

De som är snel hest --> K.K/Vimes (kan finnas fler, typ Nässe) blir ju snabbt Hastfers gröna namn.

Det är inte lika uttalat som Lilliana direkt, men det är samma nybörjar symptom. Lilliana skrev till och med att hon tyckte Brynolf var grönast för att han var så snäll. Ja du hajar. Det är inte sunt bybo tänk. Hastfer hamnade snabbt i en sån sits.

Kolla förra rundan. Det går nästan att läsa någon form av desperation i Hastfer som har noll koll.

Jag är helt på det torra med att torska spelet till super-ulven Hastfer. Det skulle jag läska mig lite på. Att torska spelet till super-ulven Mukwa....Det pallar jag inte!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det bästa är ju att de kniper igen bulltugget helt och inte håller på och fjantar med att skriva att dom är bybo eller vanilla eller utan en powerroll. Då behövs inget ljugande.
Det är liksom det här jag har skrivit hela spelet.

Empis grej är ju att han vill skapa en teori för det är hans sätt att vara bybo. Jag tror inte ens han hade en tanke på att han skulle kunna råka avslöja sig som vanilla. Därav min slutsats att en outning av vanilla betyder noll för mig.
Först - Jag tror inte heller att Empi hade för avsikt att komma ut som vanilj, det var en biprodukt av att han kände sig tvingad att producera. Nästa - Att någon i förbifarten råkar outa vanilj innebär att ulvarna vet att de inte har powerroller. Istället borde alla resonera så här: "Jag tänker inte säga om jag har fått ett pm eller inte", för då ger man inte bort något till ulvarna i onödan. Att det skulle gröna någon att outa vanilj är förstås bara larv som du trott att jag och andra som delat min uppfattning menat. Att jag tyckte att det grönade Empi var för att han outade vaniljstatus utan att förstå det, för om han resonerade utifrån att inte ha fått något pm innebar det att han inte kunde ha en powerroll. Nu länkade dock Empi ihop bybo med "inget roll-pm", något jag har sett KK göra ett antal gånger också, vilket faktiskt inte stämmer. "Bybo = kanske PM" är korrekt beskrivet. Inte "Vanilj = Bybo".

Din outning är lixom ännu värre. Den kommer ut som en facepalm. Alltså, det är ju mer överlagt.
eller ännu dummare för att jag först missade att Empi hade gjort likadant. Som sagt, jag har aldrig sagt att det är grönande för varesig mig eller Empi att vi outade vanilj. Det som var grönande var hur i Empis fall, och i mitt fall har jag inte dragit några växlar på hur grön jag skulle vara på grund av det nån gång i det här spelet.

Hastfers vanilla outning är bra mycket mer byboig än din. Han är ju helt off och har inte en aning om vad han håller på med. Han är en skitnödig bybo som får en storfräsar-Recca upp i brasan och sedan kommer Mukwa in och kör snäll polis och fyra hundradelar senare kör Mukwa dum polis.
Jag och Recca hugger på olika delar. Först när Recca blev grön kunde jag tro på det recca högg på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Men i och med läget just nu så har vi inte råd med en Grönolf som sitter och ser grönhet och hos dig. För att det skall vara legitimt skall han banne mig specificera vart ditt spel är grönande och vart K.K´s spel är rödande.
Anledningen till att jag har grönat Mukwa har jag tagit upp under tidigare rundor. Jag minns dem allvarligt talat inte nu. Att KK är orange är mer magkänsla. Som sagt är det alldeles för mycket jobb att analysera ditt spel. Samtidigt är förstås textmängden du producerar o-ulvig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Är det någon ide att meditera över varför Basse dog? Vem tjänade mest på det? Minns inte vad Basse tyckte om alla, men baserat på vas jag tycker om Mukwa är det kanske mindre troligt att han skulle ha siats. Men det är kanske mindre intressant. Även om risken att bli siad själv inte är så stor, vill man ju inte ha fler spelare grönade.

Å tredje sidan, om man hade mördat Grönolf och låtit Basse gröna en annan spelare, hade ju nettogrönheten varit konstant.

Eller nä, för då hade ju Grönbasse varit kvar också. Glöm vad jag sa. Tänker högt bara.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Grönolf said:
Är det någon ide att meditera över varför Basse dog? Vem tjänade mest på det?
Helt klart intressant att spekulera i. Jag vet ju i alla fall hur jag ser på saken och om vi rankar det hela utifrån att alla kvarvarande är en potentiell ulv så vet jag hur jag skulle gradera det hela.

Det är ju inte så intressant i och med att det handlar om K.K/Nässe/Mukwa/Hastfer och jag är ju en av dom. Det bästa är nog om du gör en sådan lista med dina tankar först.

Sen kan vi andra göra det så klart.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Men i och med läget just nu så har vi inte råd med en Grönolf som sitter och ser grönhet och hos dig. För att det skall vara legitimt skall han banne mig specificera vart ditt spel är grönande och vart K.K´s spel är rödande.
Anledningen till att jag har grönat Mukwa har jag tagit upp under tidigare rundor. Jag minns dem allvarligt talat inte nu. Att KK är orange är mer magkänsla. Som sagt är det alldeles för mycket jobb att analysera ditt spel. Samtidigt är förstås textmängden du producerar o-ulvig.
Grejen nu Brynte är ju att: om det skiter sig med Nässe så kommer du tvingas jobba och göra ett fresht val i sista rundan lixom. Att gå runt på lösa boliner som "Mukwa har jag typ grönat tidigare, leta själv för jag minns inte". Det kommer inte att funka nästa runda.

Skall det snackas om semigrönande av spelare så skall det ju finnas nått bakom det och det nått måste man ju då lägga fram.
 
Top