Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Yes!!!! Jag visste att Vimes var en skum jävul!!!

Nu kan vi knappt missa det här :gremsmile:

Och så klart det jag hade velat säga hela förra rundan:
Jag har skyddat
1. Recca (tog henne för grön:ast första rundan, hade först KK men ändrade mig mot slutet)
2. Basenanji
3. ?

Jag kan inte skydda samma person två rundor i taget, och tänker att jag inte ska säga vem jag skyddade förra rundan.

Grymt jobbat Basenanji, för övrigt. Så jävla snyggt att outa tidigt :gremsmile:
Mmmkay.

Vi säger så här då..

Du är verkligen vår väktare. Fnuk. Ja det kan ju fortfarande vara så, men det är ju sjukt långsökt. Varför gick du ut med det överhuvudtaget? Du gjorde det ju inte när du var nära att hängas så det är rätt svårt att köpa din äkthet när du så här långt inte har kunnat bevisa det på nått vis.

Men. Okay. Jag må väl kunna köpa att det är en möjlighet.

Vem skall vi hänga för att vinna?

Jag tänkte såhär när jag gick ut: Rundan kommer att ägnas åt att jag ska hängas- det kändes som en tydlig och klar riktning. Jag kunde väntat och låtit en massa tid bli helt oprpduktiv, och sen gått ut timmarna innan och tvingat fram ett val mellan att hetsrösta på någon annan eller hänga mig ändå. Det hade inte blivit bra. Nu hamnade vi i en situation där vi kunde göra en överlagd hängning med tid på oss.

Vi hade inte vunnit något på om jag hållit tyst: då hade ni aldrig fått veta att jag är väktare.

Jag tror att Mukwa är den sista ulven.
Jo asså, du har ju poänger i det hela men min nojaklocka har ju slagit i taket för länge sen.

Men Mukwa är ditt bästa shot. Jag är inte obekväm med att nacka Mukwa. Skall någon dingla så är det ju du eller Mukwa för jag pallar inte med en slutrunda med båda er på plan.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ooookej. Nu slutar vi pressa Nässe på information som vi inte kan behandla alls och så tvingar vi Nässe att hjälpa byn istället. Alla vet redan vad Nässe kommer svara på de här frågorna, så det är helt meningslöst att fortsätta älta det. Den här rundan är kort (slutar imorgon 22:00) och vi kan lika gärna göra nåt vettigt av den lilla tiden.

Så.

Nässe: Vem ska vi hänga? Hur rangordnar du KK/Hastfer/Mukwa och vad tycker du talar för, respektive emot dessa? Vad mer hittar du som ingen redan har tagit upp?

Jag är inte helt säker på att det är nässe vi ska hänga den här rundan, men vi får se vad han kommer fram med.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Ooookej. Nu slutar vi pressa Nässe på information som vi inte kan behandla alls och så tvingar vi Nässe att hjälpa byn istället. Alla vet redan vad Nässe kommer svara på de här frågorna, så det är helt meningslöst att fortsätta älta det. Den här rundan är kort (slutar imorgon 22:00) och vi kan lika gärna göra nåt vettigt av den lilla tiden.

Så.

Nässe: Vem ska vi hänga? Hur rangordnar du KK/Hastfer/Mukwa och vad tycker du talar för, respektive emot dessa? Vad mer hittar du som ingen redan har tagit upp?

Jag är inte helt säker på att det är nässe vi ska hänga den här rundan, men vi får se vad han kommer fram med.
Han har kommit fram till dig Mukwa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Men Mukwa är ditt bästa shot. Jag är inte obekväm med att nacka Mukwa. Skall någon dingla så är det ju du eller Mukwa för jag pallar inte med en slutrunda med båda er på plan.
Intressant. Jag övervägde att inleda den här rundan med en röst på KK för att jag inte kommer orka med vårt kommande tjafs i nästa runda om Nässe är bybo. Är fortfarande lite inne på att vi lika gärna kan spara nässe till nästa runda, men å andra sidan spelar det inte så stor roll. Är nässe kvar nästa runda så måste vi nacka honom där. Korrekt beslut borde vara att nacka honom den här rundan, och sedan får vi helt enkelt vänja oss vid tanken att stå ut med varandra i ett par dagar :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Han har kommit fram till dig Mukwa.
Mm, det är lite mer rödande skulle jag vilja säga. Jag är easy target eftersom KK har haft mig högst upp av de kvarvarande. Det lättaste är att dreva ut mig, för där hittar nässe stöd. Hade han tagit upp KK eller Hastfer hade det inte varit lika rödande.

Men... på vilka grunder vill du hänga mig då Nässe? Varför inte KK eller Hastfer?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Men Mukwa är ditt bästa shot. Jag är inte obekväm med att nacka Mukwa. Skall någon dingla så är det ju du eller Mukwa för jag pallar inte med en slutrunda med båda er på plan.
Intressant. Jag övervägde att inleda den här rundan med en röst på KK för att jag inte kommer orka med vårt kommande tjafs i nästa runda om Nässe är bybo. Är fortfarande lite inne på att vi lika gärna kan spara nässe till nästa runda, men å andra sidan spelar det inte så stor roll. Är nässe kvar nästa runda så måste vi nacka honom där. Korrekt beslut borde vara att nacka honom den här rundan, och sedan får vi helt enkelt vänja oss vid tanken att stå ut med varandra i ett par dagar :gremsmile:
Jo min röst på dig i inledningen är inte helt oväntad lixom. Du måste ju nackas innan slutet hur det än går med Nässe.

Att spara Nässe en runda till har ju fördelen att han fortfarande kan vara väktaren.

Du har ingen fördel Mukwa. Spar vi dig har vi inte chansen att vinna nått extra hur långsökt man tycker att det är.

Röst: Mukwa

Du vet vad jag har för scumtells på dig och du vet vart jag tycker du har felat.

Skall du rösta på mig får du lov att bygga ett case som alla andra.

Kör ba!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Han har kommit fram till dig Mukwa.
Mm, det är lite mer rödande skulle jag vilja säga. Jag är easy target eftersom KK har haft mig högst upp av de kvarvarande. Det lättaste är att dreva ut mig, för där hittar nässe stöd. Hade han tagit upp KK eller Hastfer hade det inte varit lika rödande.

Men... på vilka grunder vill du hänga mig då Nässe? Varför inte KK eller Hastfer?
Jo tanken har slagit mig.

Nässe skall givet motivera sin röst och göra en lyyyysande runda den här rundan.

Att han inte röstar Hastfer ser jag som en självklarhet. Nässe har ju byggt upp Hastfers grönhet i flera rundor. Mig har han tidigare röstat på, men det var en rätt lam attack. Kvar finns då Mukwa så det är ju rätt val av Nässe oavsett ulv eller bybo.

Men men. Nässe må visa byn vad han går för.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Suck.

Ge mig ditt case mot mig så går vi igenom det en sista gång, KK.

Som sagt, det vettigaste vi kan göra nu är att nacka nässe. Om Nässe är bybo och du redan har bestämt dig för att hänga mig så har byn förlorat. Mest för att du inte försöker hitta scum tells någon annanstans. Du har target lock: Mukwa och det mår du inte bra av skulle jag vilja påstå.

Vad hände med Vimes/Mukwa inte ulvar ihop?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Suck.

Ge mig ditt case mot mig så går vi igenom det en sista gång, KK.

Som sagt, det vettigaste vi kan göra nu är att nacka nässe. Om Nässe är bybo och du redan har bestämt dig för att hänga mig så har byn förlorat. Mest för att du inte försöker hitta scum tells någon annanstans. Du har target lock: Mukwa och det mår du inte bra av skulle jag vilja påstå.

Vad hände med Vimes/Mukwa inte ulvar ihop?
Asså, jag kan nacka Nässe den här rundan men det vore ju förbövligt om griseknoen snackar sitt väktarspråk här. Det är långsökt att tro på så klart, men skall jag arbeta efter bästa bybo taktiken så är det ju att försöka hålla lågan tänd och lägga en röst på någon som jag verkligen har och har genom hela spelet haft en dålig magkänsla av.

Hänger vi Nässe och han är grön så kommer det ställas på sin spets nästa runda. Då gäller det att ha bra kompisar kvar i spel. Du är inte min bästaste av vänner här och du kommer ju att hänga mig nästa runda. Vill vi utsätta byn för det? Vill vi utsätta byn för en kamp mellan Mukwa/K.K.

Nä, då är det banne mig bättre att nacka dig nu så att vi får en lugn och städad sista runda att hänga Nässe om det visar sig att du är grön.

Lixom, rakt av just nu så förstår jag ju ditt resonemang att vi kan bli tvungen att hänga två bybor innan vi fattar läget. Nässe+K.K exempelvis. Det är först nu det går upp för mig att du snackar om sånt som ingen bybo kan se utan det krävs ett speciellt ulv-öga för att se sådant. Du och jag snackade inte riktigt samma språk förra rundan, och det kan ju bero på att du snackar ulvspråket.

Nässe har nått vi kan kämpa för.
Mukwa kan inte ge oss någonting förutom kaos i sista rundan.

Mukwa said:
Att hänga en ulv här kan innebära att vi har otur och tvingas hänga de kvarvarande två byborna innan vi har kommit på att vi hade fel, och då förlorar vi.
Här pratar du ett språk som jag inte tidigare fattat hur jag skall tänka. Rätt förblindad av att jag var (och kanske fortfarande är) på att Nässe/Vimes var en mer kopatibel kombo än Vimes/Mukwa.

Nu fattar jag ju vad du menar. Du menar ju att i och med att Vimes (ulv) dinglar så kanske vi måste hänga: Nässe+K.K för att sedan inse att Ulv-Mukwa är kvar och då är det kört.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Ge mig ditt case mot mig så går vi igenom det en sista gång, KK.
Du vet vad jag har och du vet vad jag tycker.

Ge mig ditt case istället. Det kommer handla om Nässe-Mukwa-K.K

Nässe kan ge oss caset mot dig också för den delen.

Övriga två: Brynolf och Hastfer kan slanta upp sina dinarer.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
men skall jag arbeta efter bästa bybo taktiken så är det ju att försöka hålla lågan tänd och lägga en röst på någon som jag verkligen har och har genom hela spelet haft en dålig magkänsla av.
Activia-Yoghurt känns som en bättre ordination för dina besvär :gremsmile:

Nä, då är det banne mig bättre att nacka dig nu så att vi får en lugn och städad sista runda att hänga Nässe om det visar sig att du är grön.
Jag skrev den här delen med lite humor, men du verkar vilja bli av med den mest aktiva efter dig själv för att hängningen ska gå smidigare. Det är inte okej.

Lixom, rakt av just nu så förstår jag ju ditt resonemang att vi kan bli tvungen att hänga två bybor innan vi fattar läget. Nässe+K.K exempelvis. Det är först nu det går upp för mig att du snackar om sånt som ingen bybo kan se utan det krävs ett speciellt ulv-öga för att se sådant. Du och jag snackade inte riktigt samma språk förra rundan, och det kan ju bero på att du snackar ulvspråket.
Det kan också bero på att jag hade fler scenarion i åtanke än vad du hade i förra rundan helt enkelt. Om någon var snäv i sin analys förra rundan så var det du, KK. Det kan också bidra att du har dålig magkänsla när det kommer till mig, och istället väljer att läsa allt jag skriver i dåligt ljus. Inget fel med det. Det är förstås jag som ska försvara mig själv. Däremot har du helt missat Hastfer på grund av det här.

Vad hängde du Vimes på för anledning? Hans bråk i R1? Ähh, det var en skitgrej. Att han lågflög och inte bidrog över huvud taget var den scum tell som vi i byn valde att hänga honom för. Vem gör likadant? Hastfer lågflyger och bidrar inte.

Jag har inte bestämt mig för vem jag vill hänga i nästa runda, men det lutar åt att det inte spelar någon roll, för om inte Nässe är ulv så har vi nog förlorat, eftersom Hastfer blir väldigt svårövertalad.

----

Men nu tänker jag lite till här:

Vi kan låta Nässe leva den här rundan. Talar han sanning kan han rädda en spelare till nästa omgång, om han misslyckas så hänger vi honom. Det finns egentligen ingen anledning att ta ut honom den här rundan om vi ändå har bestämt oss för att vi måste hänga honom. Eller? Vi ger dock den sista ulven en möjlighet att finta oss genom att inte döda någon alls i natt, och då kan vi iallafall inte lita på nässe. Nä, Nässe måste ut den här rundan. Han kan inte grönas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Vad hängde du Vimes på för anledning? Hans bråk i R1? Ähh, det var en skitgrej. Att han lågflög och inte bidrog över huvud taget var den scum tell som vi i byn valde att hänga honom för. Vem gör likadant? Hastfer lågflyger och bidrar inte.
* Meta-beef. Ingen skitgrej. Numera står det solklart att Vimes hade för avsikt att röda arslet av K.K. Han tog sig aldrig ur det. Vimes agerande just i starten är det som lägger grund till hela mitt spel. Meta-beefen är en biggie!

* Vimes ville nacka Empis stora delar av R1 men "missade" att det var en möjlighet i slutet.

* Inget vidare bybo spel, lågflygande, låg profil.

* Var rätt "svår" när det var dags för hängning av Empis i R2 och pekade mången gånger på att det var Nässe som gällde.

* Grön-Brynolfs starka tankar om att Vimes/Nässe går bättre ihop än Vimes/Mukwa

Varför hängde du Vimes?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Vi kan låta Nässe leva den här rundan. Talar han sanning kan han rädda en spelare till nästa omgång, om han misslyckas så hänger vi honom. Det finns egentligen ingen anledning att ta ut honom den här rundan om vi ändå har bestämt oss för att vi måste hänga honom. Eller? Vi ger dock den sista ulven en möjlighet att finta oss genom att inte döda någon alls i natt, och då kan vi iallafall inte lita på nässe. Nä, Nässe måste ut den här rundan. Han kan inte grönas.
Vill du hänga Nässe eller ej?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag vill hänga Nässe den här rundan ja. Jag försökte diskutera, mest med mig själv, ifall det fanns något värde i att behålla Nässe, men jag kom fram till att det inte gjorde det. Min röst ligger stadig.

Jag var med och röstade ut Vimes för att han inte ens försökt att spela sitt bybospel. Jag nackade vimes när någon (KK?) upplyste byn om att han hade Empi som huvudkandidat i R1 (och scum tellen blir givetvis att han inte röstade på Empi) och jag röstade på honom för att det inte fanns någon bättre kandidat förra rundan. Även om jag är misstänksam mot både KK och Hastfer så går Vimes-spelar-inte-ens-nästan-som-han-brukar före. Vimes gav upp. Han lät sig fångas. Han är bättre än så här och alla vet det. Det är ganska störande.

Meta-beefen är en grej om det visar sig att KK är ulv. Om inte så var det en diskussionsstartare som lika gärna kunde ha varit en bybo-rant från Vimes sida. Både jag och Recca har gjort typ samma grej som bybor tidigare. Men skit samma. Vimes var ulv. Han har funnits bland mina misstänkta hela spelet, även om det tar lång tid innan lågflygning blir en huvudmisstanke.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag kan se ett värde i att spara Nässe en runda, även om det mest blir en "för absoluta säkerhets skull" - grej. Vi kommer inte förlora den här rundan, och den evwntuella väktaren kommer ha 25% chans att pricka rätt om man räknar bort den vi hänger.

Men samtidigt är det i mina ögon mer än 25% chNs att Nässe är full of shite. Men iaf...

Hänger vi honom och han är grön, är Muck, KK och Hasse kvar i nästa runda. Det kommmer bli ett jävla jidder. Coin toss, skulle jag säga.

Hänger vi någon av de tre i stället, minskar vi risken för coin toss. Det är till och med så att Nässe tveklöst kommer vara den som hängs. Att spara honom var som sagt bara en safety measure.

Så tja... Vill vi vara extra säkra borde vi nog spara Nässe, men det känns som det mest blir transportsträcka och segt i sista rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Frågan är ju vem man ska hänga i stället xör nässe. Mukwa tycker jag är grönast. Magen säger att kk är rödast, men den tar nog hänsyn till nybörjaraspekten i Hasse lite för mycket.

Så tja... Vi får väl bygga lite case rn stund.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jag vill hänga Nässe den här rundan ja. Jag försökte diskutera, mest med mig själv, ifall det fanns något värde i att behålla Nässe, men jag kom fram till att det inte gjorde det. Min röst ligger stadig.

Jag var med och röstade ut Vimes för att han inte ens försökt att spela sitt bybospel. Jag nackade vimes när någon (KK?) upplyste byn om att han hade Empi som huvudkandidat i R1 (och scum tellen blir givetvis att han inte röstade på Empi) och jag röstade på honom för att det inte fanns någon bättre kandidat förra rundan. Även om jag är misstänksam mot både KK och Hastfer så går Vimes-spelar-inte-ens-nästan-som-han-brukar före. Vimes gav upp. Han lät sig fångas. Han är bättre än så här och alla vet det. Det är ganska störande.

Meta-beefen är en grej om det visar sig att KK är ulv. Om inte så var det en diskussionsstartare som lika gärna kunde ha varit en bybo-rant från Vimes sida. Både jag och Recca har gjort typ samma grej som bybor tidigare. Men skit samma. Vimes var ulv. Han har funnits bland mina misstänkta hela spelet, även om det tar lång tid innan lågflygning blir en huvudmisstanke.
Mmkay!

Meta-beefen var ju bevisligen inte någon bybo-rant från Vimes sida, men okay.

Nu tänkte jag låta den här rundan passera. Fördelen med att hänga dig är ju ett kvitto på röd/grön.

Fördelen med att spara Nässe är "hoppet om en väktare".

Magkänslan kan jag ju alltid bota med en kopp kaffe och lite snus den här rundan för att köra på en runda till. Fan, jag gillar ju superulvar! Jag vill ju egentligen att Mukwa skall vara ulv istället för Nässe.

Kan inte nån byboig kille typ Brynolf kolla hur planterad Nässes misstankar mot Vimes är?

Kombon Vimes-Nässe är fullt rimligt. Att Vimes går mot galgen är ju inget konstigt och att Nässe är med på tåget är ju inte heller konstigt eftersom han länge och väl haft med Vimes på sin lista av misstänkta.

Nässe är inte så värst kopplad till Empis utan det var väl först när det var Nässe vs. Empis som Nässe tog ställning mot Empis och det ställningstagandet var lökigt som fan.

Nässes "tryck" mot Vimes kommer väl precis efter hans snyftinlägg om jag minns rätt? Jobba lite på det här Brynolf.

Jag hänger Nässe ett tag nu så får vi se hur det blir mot slutet. Måste forska lite i hur det är med Nässes fealings för Recca eftersom han väktade henne i R1.

Att han inte väktate BDG kan jag ju förstå med tanke på att Nässe tidigt lyfte misstankar mot BDG, men det kan ju lika gärna vara ett frö av misstankar för att i ett senare skede ha möjlighet att nacka honom och gå ut med ett resultat av en väktad Recca.

Det slår mig ju också att Nässe "tänkte" skydda K.K och det går ju att kolla upp. Det går ju att se hur Nässe ställer sig gentemot K.K i R1. Rösten på Larsson kommer ju i ett rätt lökigt läge runt 21.00 så det vore intressant att se vad som hände där strax innan. Finns det saker som pekar på att Nässe tycker K.K är snel hest så är det väl troligt att Nässe mer än gärna följer på ett drev mot Empis. Den andra snel hest (Recca) som Nässe valde att väkta hade ju som bekant sin röst på Basse, så en röst där hade väl varit legitimt med tanke på att Nässe gillar Recca. Nu valde han Larsson ändå och det innan Basse outat siare om jag inte är ute och cyklar.

Röst: Nässe
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstställnin R1 när Nässe kliver in och skall hjälpa till:

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

Nässe said:
Oj, det här ser inte bra ut. Jag ska börja sätta mig in i allt som skrivits under dagen, och börjar läsa nu. Min grundinställning är att försöka se om jag kan flytta min röst så vi slipper lottning. Det kräver dock att jag hittar ngn som jag misstänker mer... Återkommer som sagt.
Nässe said:
Av de jag tittat närmare på ser listan ut såhär från mest till minst skum:
BDG
Basenanji
Vimes
(KK??)
Eftersom KK misstänker Emp, så tänker jag kolla på Emp för att se om det finns någon substans, och då försöka få en känsla för om KK pratar brunt eller ej.
Snackar gojja om K.K´s powerroll/vanilla snack

Nässe said:
Där någonstans fastnade jag, men tänker nu titta vidare på Emp, och återkommer.
Nässe 21.00 said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Röst: LJSLarsson

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Efter det försvinner Nässe.

Summan av det hela.

Nässe said:
Av de jag tittat närmare på ser listan ut såhär från mest till minst skum:
BDG
Basenanji
Vimes
(KK??)
Sen tar Nässe sig tid att skapa nån form av mini-beef mot K.K gällande inkonsekvent spel rådande powerroller. Han nämner Empis några gånger och skall kolla upp Empis, men uppenbarligen skiter han i det och röstar Larsson med en rätt mjölkig motivering.

Nässe har alltså förövrigt funderat över att väkta K.K, men väljer mot slutet Recca.

Första gången Nässe nämner Recca ser det ut så här:

Nässe said:
Min känsla är att KK känns väldigt grön, och också Recca. Det är något med öppenheten och tydligheten som jag tänker är lite väl kaxigt för att göras av en ulv.

Har svårt att förstå "caset" mot empicricus - hjälp mig gärna med det.
Gällande Vimes:

Nässe said:
Vimes. Vet i fan. Känns lite småarg i tonen. Vilket låter rätt defensivt. Jag tyckte inte själva grejen med PMet var så konstig i sig, men ja, lite småotrevlig, och det stämemr inte riktigt med det lilla lilla jag sett av Vimes i spel (Vi tjafsade lite i förra spelet jag var med i, och jag upplevde då Vimes som en korrekt men jävligt störig terrier- inte som hotfull).
Sen börjar det med lite misstankar mot BDG, men jag väljer att citera en sak som jag så klart fastnar för:

Nässe said:
Jag tycker det är ett skumt case mot Empiricus. Emp lägger fram en ”tokig” teori om att ulvarna utses under första rundan och BDG tycker det är en scum tell. Jag tänker mig mer att ulvar skulle spela mer motsatt det som han själv säger: alltså inte spela spontant. Dvs hålla koll på vad man säger, följa andra, hugga på ”tydliga” grejer. Inte dra teorier ur röven. Nä, jag köper det inte.
Röstar BDG

Nässe said:
Jag har inget starkt case, det inser jag, men jag tycker det känns inkonsekvent och väldigt angeläget om att snabbt hitta något att hugga någon för.

Andra misstänkta är Basenanji och Vimes

KK och Recca känns fortfarande relativt gröna.

Jag ska spana på Vimes som nästa person, och tror därefter jag kommer titta på Basenanji eller Larsson.
Nässe said:
Njae, efter att ha läst igenom alla Vimes inlägg måste jag säga att min ”mag-känsla” verkade tämligen dåligt underbyggd. Jag har egentligen inget att komma med, förutom de något över-arga kommentarerna.

Jag sänker helt klart min misstanke mot Vimes. Grönar absolut inte, men har inte så mycket att komma med på honom.
Summan av det? Jo jag kan ju tolka det som att Nässe vill både vara i båten med Vimes och att han nu vill vara i en egen båt.

Summan av Nässes misstankar mot Empis är mycket värre än jag fått för mig. Nässe är ju en redig motståndare till hela den saken och vänder drevet mot BDG istället för att vara med och hänga Empis.

Summan av Recca? Hon nämns två gånger som nr.1 typ. Kan förstå om man vill väkta någon som man har som nr.1

Summan just nu.. Hmm

Röst: Nässe
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Slutröster R1 said:
Röstläget:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
Okay.

Nässe håller K.K/Recca som rätt gröna. Så gröna att väktning är ett alternativ.

Nässe misstänker starkt BDG och misstänker Basse lite så där på svajj.

Okay. Nässe röstar på Larsson för att han hellre vill ha kvar Basse som bybo än Larsson som bybo. Detta trots att han vädrat misstankar mot Basse/BDG och till en början även Vimes. Misstankarna mot Vimes tar han ju finurligt bort mot slutet av R1.

Empis "kollar det sen" inställningen är ju så klart ulvig.

Nä, jag har inte mina fulglasögon på. Däremot skriver jag lite ur arslet, men det finns ju inlägg i R1 att läsa om ni inte tror att Nässe vädrat misstanke mot ALLA som röstar på Larsson. Ändå väljer han själv att rösta där.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Mukwa said:
Han har kommit fram till dig Mukwa.
Mm, det är lite mer rödande skulle jag vilja säga. Jag är easy target eftersom KK har haft mig högst upp av de kvarvarande. Det lättaste är att dreva ut mig, för där hittar nässe stöd. Hade han tagit upp KK eller Hastfer hade det inte varit lika rödande.

Men... på vilka grunder vill du hänga mig då Nässe? Varför inte KK eller Hastfer?
Jag tycker Lilianas utttåg (till skillnad från andra) är direkt grönande. Jag tror det ska mycket till för att man ska riskera att paja hela spelet som ulv- om man hoppar av. Jag tolkar också Hafsners spel som en ny bybo som i perioder kommer igång. Jag tycker också hen har samma vilsna blick som även jag kan känna, att man inte känner er, inte har så mycket att relatera till och är rätt frustrerad över hur lite det finns att gå på.

KK har varit grön - röd - grön för mig. Jag tycker han resonerar bra om Hafsners roll- vilket annars var en skummis för mig, där jag upplevde att han ville hoppa på en ny spelare för ngt som är rätt svårt att försvara sig emot (ens företrädare hoppade av)- sen vart det lite överdrag på växeln från min sida och en förörklaring från KK. Och då släppte jag det.

Sen det som gör mig misstänksam mot dig postade jag i slutet av förra rundan i fräscha färger, men jag kan leta upp det ikväll igen. Nu tillbaka till jobb! :gremsmile:
 
Top