Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
1. Säger Basse om han har andrahandsalternativ eller ej så vet ulvarna plötsligt mer än de vet nu. Det är väl dumt att ge ulvarna nått som de inte vet eller vad är det jag har missförstått Mukwa.
Jag menar att det inte gör någon skillnad, du menar att det är negativt. På vilket sätt är min fråga. Jag kan dock köpa att om det inte gör någon skillnad så spelar det heller ingen roll, men att det skulle vara negativt, som du menar, så vill jag att du skriver på vilket sätt istället för att bara beskriva hur röd jag ser ut för att tänka så här. Din ulvsniffarnäsa är väldigt off just nu skulle jag vilja påstå. Du är som en knarkhund som fått upp ögonen för lite honkiss. Det luktar gott, men det är inte knark.
Zipp. Nuså.

Min ulvsniffar näsa har funkat bra så här långt. Det har inte din så sluta talla på den nosen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jaja, nu börjar jag fatta läget.

Jag hakar på, inte för att jag tror att Vimes är mysko*, men för att se om det påverkar rösterna.

Röst: Vimes

*Aha. Basenanji är ulv, superulv till och med? Aha, han har börjat spela slappetaskigt? Aha!

Eller så vill jag bara se vad som händer. Det är fortfarande 31 timmar kvar till röstning...
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Skummat igenom (knappt det) och hinner inget mer idag. Men vadå?
Ska jag upp i ringen mot Vimes eller ska jag inte upp i ringen alls?
Får vi ut mest av att Vimes blir hängd eller varför har rösterna hamnat på han?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer vs. Vimes ger oss följande:

Väktar-Nässe är inte att lita på. Hans outning är ogga ogga och kommer lite i rätt läge för en ulv och i fel läge för en bybo.

En Ulv-Nässe kan i K.K´s ögon kopplas samman med: Empis-Nässe-Vimes och Empis-Nässe-Mukwa.

Väktar-Nässe har varit tydlig med att han har Hastfer på gröna sidan och Vimes på röda sidan. Är det Vimes-Nässe som är det slutliga ulvparet så kommer Hastfer vs. Vimes ge oss en del i och med att det tvingar en potentiell Ulv-Nässe att redan nu kliva fram och försöka sig på ett move genom att hänga Hastfer istället för Vimes.

Om inte så dinglar Vimes den här rundan och vi har kvar frågetecken gällande Väktar-Nässe tills vi har svaret om Basse lever nästa runda eller ej. Är Basse ur spel så är Väktar-Nässe ulv. Är Basse kvar i spel så har vi ett till grön namn att lita på nästa runda och saken skall vara biff enligt K.K´s mästerliga bybo plan.

Är det så att Nässe väktar runt och förhindrar ett nattmord till och med och fortfarande är vid liv nästa runda. Ja då är det ännu mer biff.

Heja byn!...men fan va långt det är kvar innan det är dags för hängning.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
För mig känns Vimes röd. Det är spelstilen, och jag har vaskat i tråden nu två gånger utan att riktigt hitta något att underbygga det hela med. Men jag tycker hen har hoppat fram och tillbaka mellan olika sorters uttalande, skrivit långa saker utan innehåll och, om man ska tro era "läsningar" av varandra så brukar han inte spela på det sättet.

I övrigt står det mellan KK (som jag misstänkt tidigare) och Mukwa.

Vad talar för och emot dessa två:
Mukwa
* Försvaret av Emp
* Drevet mot Recca, terrier-style
* Smart analys av Vimes
Tydliga misstankar på folk som hen borde veta är gröna, om hen är ulv
Måste hålla med KK om att det känns knasigt att Basenanji ska berätta hur hen ska sia..
Å andra sidan håller jag med om att vi inte ska prata om hur mitt väktande sett ut

KK
* Folk säger att hen är grym och att hen inte spelar så just nu... (som sagt tidigare, oklart för mig hur mycket man kan lite på detta...)
Tidigt drev mot Emp
Extremt fokuserad på vanilla hit och dit
Terrierar Mukwa på ett bra sätt!

Jag har farit runt kring KK hela spelet, från asgrön, till asröd, tills nu återigen ganska grön.

Jag har hållit Hafster för grön länge och tror fortfarande att han är det, men vågar inte äta upp några hattar. Jag tror kombon är

Empiricus- Vimes-Mukwa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
För mig känns Vimes röd. Det är spelstilen, och jag har vaskat i tråden nu två gånger utan att riktigt hitta något att underbygga det hela med. Men jag tycker hen har hoppat fram och tillbaka mellan olika sorters uttalande, skrivit långa saker utan innehåll och, om man ska tro era "läsningar" av varandra så brukar han inte spela på det sättet.

I övrigt står det mellan KK (som jag misstänkt tidigare) och Mukwa.

Vad talar för och emot dessa två:
Mukwa
* Försvaret av Emp
* Drevet mot Recca, terrier-style
* Smart analys av Vimes
Tydliga misstankar på folk som hen borde veta är gröna, om hen är ulv
Måste hålla med KK om att det känns knasigt att Basenanji ska berätta hur hen ska sia..
Å andra sidan håller jag med om att vi inte ska prata om hur mitt väktande sett ut

KK
* Folk säger att hen är grym och att hen inte spelar så just nu... (som sagt tidigare, oklart för mig hur mycket man kan lite på detta...)
Tidigt drev mot Emp
Extremt fokuserad på vanilla hit och dit
Terrierar Mukwa på ett bra sätt!

Jag har farit runt kring KK hela spelet, från asgrön, till asröd, tills nu återigen ganska grön.

Jag har hållit Hafster för grön länge och tror fortfarande att han är det, men vågar inte äta upp några hattar. Jag tror kombon är

Empiricus- Vimes-Mukwa.
Okay. Bra. Då har vi rejäla ställningstagande. Fan så nice.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fan, jag har helt tappat mitt game. Har dragit sladdar och DI-boxar hela dan. Hängt med med halva ögat, men har inte hunnit tänka nånting alls. Magen säger däremot två saker:
1. McFeast! NU!
2. Konrad har skummat till sig.

Det kan vara att Kk är förblindad av segervittring, men jag gillar det Mukwa säger bättre just nu. Är det utröstning i morgon eller på torsdag? Jag måste hinna meditera lite och se över situationen, och det har inte hunnits med.

Vad har vi för skit sen gammalt på Konrad?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Imorgon. Jag kan för övrigt säga att jag inte kommer vara där vid stopptid, för Eddie Izzard-biljetterna som jag köpte för ett halvår sedan ska äntligen få användas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
KK
* Folk säger att hen är grym och att hen inte spelar så just nu... (som sagt tidigare, oklart för mig hur mycket man kan lite på detta...)
Tidigt drev mot Emp
Extremt fokuserad på vanilla hit och dit
Terrierar Mukwa på ett bra sätt!
Riktat till mig så jag kommer så klart svara upp.

Folk säger att jag är grym och så här långt in i spelet så kan jag förlika mig med det. Hittills har jag inte failat i mitt spel och dekat ner mig i period av sunkigt spelande. Jag har oftast en dipp i slutet av R1 när min varulvsspelar stamina tryter, men eftersom R1 var rätt soft och inte 1000 inlägg så höll jag hela vägen ut.

Hade jag haft möjlighet att delta i slutet av R1 hade jag troligen vare lite spattig och ryckt i varenda tråd för att få till en fet hängning av Empis redan där.

R2 är ju en shyrre runda av K.K så där finns inget att klaga på.

R3 har jag inget facit på ännu, men det känns rätt bra i magen. Det mest suspekta som jag har farit med är att klassa in Hastfer som semigrön och riktat in mig på två kandidater denna runda. Mukwa/Vimes. Att hänga någon annan är vansinne enligt K.K och facit på det får vi ju sen.

Vanilla hit och dit har haft en viktig betydelse i mitt spelande i det här liret. Det har varit ett viktigt verktyg för mig att jaga ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Det kan vara att Kk är förblindad av segervittring, men jag gillar det Mukwa säger bättre just nu.
Du får gärna peka på vad Mukwa säger som är bättre än vad jag säger just nu. Kanske är dumt att lägga fokus där, men det är för mig rätt viktigt att du är med på noterna i morgon. Du är lixom en av två gröna bybor så vad du tycker och tänker är ju viktigt för andra bybor. Detta inkluderat mig själv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Imorgon. Jag kan för övrigt säga att jag inte kommer vara där vid stopptid, för Eddie Izzard-biljetterna som jag köpte för ett halvår sedan ska äntligen få användas.
Fan va kul för dig och fan så gött att du inte kan vara med och trolla i slutet :gremsmile: Härligt Mukwa!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Fan, jag har helt tappat mitt game. Har dragit sladdar och DI-boxar hela dan. Hängt med med halva ögat, men har inte hunnit tänka nånting alls. Magen säger däremot två saker:
1. McFeast! NU!
2. Konrad har skummat till sig.

Det kan vara att Kk är förblindad av segervittring, men jag gillar det Mukwa säger bättre just nu. Är det utröstning i morgon eller på torsdag? Jag måste hinna meditera lite och se över situationen, och det har inte hunnits med.

Vad har vi för skit sen gammalt på Konrad?
Måste säga att jag inte håller med dig angående Konrad. Imorgon utröstning.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
KK
* Folk säger att hen är grym och att hen inte spelar så just nu... (som sagt tidigare, oklart för mig hur mycket man kan lite på detta...)
Tidigt drev mot Emp
Extremt fokuserad på vanilla hit och dit
Terrierar Mukwa på ett bra sätt!
Riktat till mig så jag kommer så klart svara upp.

Folk säger att jag är grym och så här långt in i spelet så kan jag förlika mig med det. Hittills har jag inte failat i mitt spel och dekat ner mig i period av sunkigt spelande. Jag har oftast en dipp i slutet av R1 när min varulvsspelar stamina tryter, men eftersom R1 var rätt soft och inte 1000 inlägg så höll jag hela vägen ut.

Hade jag haft möjlighet att delta i slutet av R1 hade jag troligen vare lite spattig och ryckt i varenda tråd för att få till en fet hängning av Empis redan där.

R2 är ju en shyrre runda av K.K så där finns inget att klaga på.

R3 har jag inget facit på ännu, men det känns rätt bra i magen. Det mest suspekta som jag har farit med är att klassa in Hastfer som semigrön och riktat in mig på två kandidater denna runda. Mukwa/Vimes. Att hänga någon annan är vansinne enligt K.K och facit på det får vi ju sen.

Vanilla hit och dit har haft en viktig betydelse i mitt spelande i det här liret. Det har varit ett viktigt verktyg för mig att jaga ulvar.
Nu låter jag supertjatig, men det är svårt att värdera andras bild av hur någon spelar när man inte vet om personen som säger det är grön osv.

Att semigröna någon tycker jag inte i sig är rödande, utan det är ju at ta ställning. Det skumma med det är väl nog att det kändes som att du var ganska tydlig i dina misstankar mot Hafsner som röd utifrån Liliana som hoppade av, och hur Hafsner kom in i spel, men nu har du ändrat dig. Jag håller dock med dig i din bedömning, så i mina ögon gör det inte dig tydligt röd, eftersom det innebär att du minskar dina misstankar mot någon som jag näst intill tänker att vi kan avskriva från misstankar.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Vanilla hit och dit har haft en viktig betydelse i mitt spelande i det här liret. Det har varit ett viktigt verktyg för mig att jaga ulvar.
Du har ju betydligt mer erfarenhet än mig av det här spelet, det ger jag dig så jag kan ha fel. men jag tycker det verkar osannolikt att en ulv går ut och säger sig vara vanilla utan att bli tryckt kring det. Det är inte så försiktigt spel- och att du då hugger på det och bygger på det verkar för mig lite udda. MEN som sagt, ni kanske har erfarenheter av att det är en väldigt bra varulvs-detektor.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nässe said:
Konrad Konvalj said:
Vanilla hit och dit har haft en viktig betydelse i mitt spelande i det här liret. Det har varit ett viktigt verktyg för mig att jaga ulvar.
Du har ju betydligt mer erfarenhet än mig av det här spelet, det ger jag dig så jag kan ha fel. men jag tycker det verkar osannolikt att en ulv går ut och säger sig vara vanilla utan att bli tryckt kring det. Det är inte så försiktigt spel- och att du då hugger på det och bygger på det verkar för mig lite udda. MEN som sagt, ni kanske har erfarenheter av att det är en väldigt bra varulvs-detektor.
Uttrycker mig otydligt här, tror jag. Menar alltså att det är kaxigt och väldigt initiativrikt att som ulv claima vanilla-roll i runda 1. Enda anledningen till att man gör något så "stort" skulle väl vara som en "plan", som man kokar ihop. Och då kanske man dels skulle vänta, och dels göra det kring något annat, tex power-roller.

(Och nej, det är inte ett evil-skratt som hörs från den här datorn)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Det skumma med det är väl nog att det kändes som att du var ganska tydlig i dina misstankar mot Hafsner som röd utifrån Liliana som hoppade av, och hur Hafsner kom in i spel, men nu har du ändrat dig.
Skall jag jobba på det och lägga upp lite citat från K.K´s? Jag gört för att vara shyrre.

Klaus Klebersmus said:
Liliana, ta för dig. Hoppa in i spel och ställ frågor. Ta ställning till vad som finns och kom med nått fräsigt. Nu har du varit online och läst Vico´s pm så nu finns det ingen återvändo. Kör ba, kör!
Kristoff Koloss said:
Under min tid med hon jag bor med har jag så klart ägnat ett tredje öga på liret och Liliana har varit inloggad vid ett flertal gånger. Det stör mig så klart sjukt mycket att hon inte kliver in i tråden trots att jag tidigare slängt in ett fint litet inlägg med uppmaningar.

Basse har ju varit inne på det här med inaktiva spelare bland sina misstänkta och det är ju rätt lätt att dras med i det träsket. Speciellt i det här fallet eftersom jag vet att Liliana har varit här och lallat.

Att rösta är ju ingen ide men Liliana är värd en frustrations röst som inte är fetmarkerad. Röst-->Liliana!

Lixom, det är svårt som det är med ett lir utan saker och ting att gräva ner sig i så som fluff. Spelare som aktivt inte deltar gör ju ingen nytta för byn och sånt stör mig.
Klasse Kongo said:
Liliana 4 UP
Mest frustrationspoäng, men vafalls. Är man inloggad och läser i tråden utan att aktivt delta då döljer man ju något. Kan genom ett väldigt bra första inlägg gå ner på en 3:a men är det tvärsom så lär det pinga upp på K.K´s första 5:a
Liliana hoppar av

Knäpp Kricka said:
Mitt metalirande säger mig att Liliana var ulv som inte pallade trycket. Fnuk. Jag måste så klart omvärdera situationen efter en eventuell inhoppares förehavanden.

Heja OBD!
Hastfer kommer in i spel

Kung Kuk said:
Välkommen Lord Hastfer!

Du sitter numera i Lilianas avhopparbåt. Kom med nått göttans så kanske du kan degraderas till en 3:a på min up-lista.

Läs ikapp, ställ frågor och kom med nått smaskens. Samla på dig exp via inlägg kompis!
Kånkel Kavaj said:
Om vi utgår från att du har läst tråden skapligt och har lite koll på saker och ting.

Hur bygger du en UP-lista så här rakt ur arslet?

En UP-lista är alltså en lista där alla spelare listas (så där föredömligt som Basse några inlägg upp) och vid spelarens namn sätter du en ulv-poäng där 1=Rätt grön lixom och 5=Den du anser är mest ulv.

I ditt fall ser det ju ut som att Empis ligger på en 5:a eller en 4:a i alla fall, men han är ju omöjligt ensam som ulv.

Jag köper att dina motiveringar till höger och vänster inte är full pott så här på första försöket, men det vore rätt intressant att få en tidig lista från din sida nu när du dykt upp i spel. Då har vi nått att ta på och ser lite hur du tänker.
Konkel Kanalj said:
Du är numera en varulvsspels-ersättare. Det är banne mig inte lätt och troligen ännu lite svårare om man aldrig tidigare har lirat ett varulvsspel.

Liliana dök aldrig upp och sa hej i tråden och det är klart att det skapar en viss ulvstämpel. Lixom, som bybo vill man gärna hjälpa byn och som bybo har ju Liliana agerat fel. Hon skulle kunna ha slängt in ett inlägg och berättat varför hon inte kan delta istället för att låta oss sitta och elda upp oss över hennes icke deltagande.

Hur som så tycker jag att du bör få en till runda på dig och visa att du är bybo. Att hänga dig den här rundan är inte aktuellt från min sida i alla fall. En ny runda betyder lite av en nystart och det kan vara betydligt mycket lättare att överskåda en ny runda istället för att sitta och harva i det här träsket av inlägg.

Ditt resonemang ovan. Alltså, att ulvar givet passar på att hugga på ditt inhopp är ju så klart logiskt. Finns det tillräckligt med intresse för att få dig hängd. Nu snackar vi om att exempelvis Recca+K.K+BDG kör igång ett fett drev mot dig (jag väljer ut tre spelare med en grönare aura) så kommer det givetvis att flockas en och en annan ulv i det tåget för att få ner dig till galgen och låta dig dingla.

Att rösta ingen är fullt okay regelmässigt, men innan deadline ikväll skall du ha tagit ställning. Om du inte gör det kommer jag ju nacka din karaktär i rollspelet ikväll förstår du väl. Alla skall ta ställning och den du skall rösta på är den du anser är mest ulvig och den du anser att vi bör hänga för att starta upp runda 2 med ett 1-0 läge till byn.

Att du säger att du är vanilla betyder ju (i min ögon) ingenting.

1. Du kan vara vanilla (alltså, standard bybo)
2. Du kan vara väktare/siare (alltså ljuger du för att skydda byn)
3. Du kan vara ulv.

Du kan inte bevisa det på något vis. Det är endast din död som ger oss ett kvitto på om du är grön eller brun.
Ah, visst jag kan fortsätta. Men så här tolkar jag K.K:

1. K.K är frustrerad över Liliana/Nässe för att aktiviteten är kass. Liliana är inne och hänger i tråden men skriver inget.
2. K.K vill skapa sig en bild av den nya ersättaren och att sätta röd stämpel på stört är ju inte helt rätt
3. K.K är en välmenande bybo och hjälper Hastfer i den mån han kan. Andra tolkar Hastfer med väldigt konstiga glasögon från och till.

Utifrån Hastfers spel så har jag dragit slutsatsen att han är en bybo-rookie som har rätt dålig koll, och inte alls vet vad han skall göra riktigt. Nu på slutet har Hastfer snäppt upp sig en del för att sedan återgå till att fatta noll. Absolut noll :gremsmile:

Just nu förstår inte Hastfer alls vad som är i görningen och jag är i nuläget rätt säker på att han inte är ulv. Hans spel är mer nybörjar-bybo än nybörjar-ulv.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Utifrån Hastfers spel så har jag dragit slutsatsen att han är en bybo-rookie som har rätt dålig koll, och inte alls vet vad han skall göra riktigt. Nu på slutet har Hastfer snäppt upp sig en del för att sedan återgå till att fatta noll. Absolut noll :gremsmile:

Just nu förstår inte Hastfer alls vad som är i görningen och jag är i nuläget rätt säker på att han inte är ulv. Hans spel är mer nybörjar-bybo än nybörjar-ulv.
Då tänker vi lika! Grymt överväldigande citat-samling för övrigt :gremsmile: Snyggt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hörni, kan ni inte sätta ihop en aktuell röstsammanställning?

Jag har ju provat 763 gånger utan att lyckas posta en med mer än 50% rätt, så nu kanske det är någon annans tur?

Sedan Brynolf, DI-boxar säger du...har du ett musikrelaterat arbete mao? Då var det där med högtalaren mer rätt än jag trodde (eller så har jag sån GRYM intuition..synd att den inte verkar fungera över interwebz)...
 
Top