Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
!Paxen said:
Vimes said:
Nu väntar Paxen på att hans polare Xyas ska outa något lögnaktigt skräp och för att sedan byta tillbaka till Möller! Vi väntar med spänning!
Då ckan ni lika gärna rösta ut mig om det ska vara så.. Som tidigare kommenterat så är jag fucked om Xyas är varulv, och jag är fucked om Möller är varulv
Den attityden är det kanske effektivaste sättet att bli utröstad på såväl som varulv som bybo.

Är du varulv, tackar vi för hjälpen.

Men om du nu är bybo, försök åtminstone att bevisa din oskuld. Om inte annat för att vi annars riskerar att slösa bort en runda på att hänga dig för att vi tar din håglöshet för scum tells.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: En titt på !Paxen

Vimes said:
xyas said:
Men sluta med ditt gnällande Vimes. Jag spelar på mitt sätt, du spelar på ditt sätt. Försökte spela på ditt sätt tidigare, men jag har bra mycket roligare nu när jag hittat min egen form. Och det är ju inte precis så att ditt sätt leder till insta-win för byn varje gång.
Fast nu ser det faktiskt jävligt bra ut för byn, tycker du inte? Två ulvar på de två första rundorna. Riktigt lovande skulle jag vilja säga!
Hahaha, jag älskar finalen på den här rundan. Så här ska det alltid vara! :gremlaugh:

xyas, jag förstår precis hur du har tänkt, och jag håller med dig. Du gjorde ett misstag som låser hela byn, men du gör nog rätt i att stå fast vid det om du är bybo. Samtidigt är jag förstås nyfiken på att se vad resultatet blir när du åker ut!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Stövelkatten said:
Vimes said:
Äh kom igen, Mukwa. Byn, det är jag. Jag bestämmer vilka vi ska rösta ut. Det är det bästa, och det som är av Gud Fader Allsmäktige givet.

Nä, men seriöst. Vad är problemet, jag ser hellre att vi röstar ut en varulv än att vi inte gör det. Även om det innebär att jag hårdpåverkar folk. Men whatthehell, kommer folk grina i nästa runda och säga att de minsann inte har något ansvar för hur de röstade i den här för att jag härjar med dem? Isf hänger vi dem.
Hahahaha! Fyfan vad bra du skulle göra dig som fanatisk pastor i Vilda Västern :gremlaugh:
Varje människa måste stå ansvarig för sina egna handlingar!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag gillade din spoiler :) Den kom i rättan tid :p

Det är klart att jag hellre ser Xyas hänga än Möller, annars hade jag inte röstat på Xyas. Men att värva röster som nån jeffla tidnings-pojke med för få släktingar som är intresserade av skittidningar i juletid.

Mukwa, som bara ville ge igen lite :p

--------------

Stövlis: Hur vore det om du gjorde nåt vettigare än att bumpa tråden och skriva i vrållådan?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Arvidos MC said:
Du gjorde ett misstag
Det är inte ett misstag. Jag tror fortfarande att det är bättre att det aldrig blir känt än att jag outar och kanske inte blir utröstad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: En titt på !Paxen

(Noterar att Vimes nästan verkar ohälsosamt hundra på xyas ulvighet...)

Xyas: Jaja, du bestämmer. Men jag förstår som sagt inte hur du som bybo kan lira på det här viset så i mina ögon nästan MÅSTE du vara en svettig hårig kille med svart nos och ful keps.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: En titt på !Paxen

xyas said:
Arvidos MC said:
Du gjorde ett misstag
Det är inte ett misstag. Jag tror fortfarande att det är bättre att det aldrig blir känt än att jag outar och kanske inte blir utröstad.
Mjo, men att du dinglade med informationen från första början var väl ett misstag så här i efterhand?

Med reservation för att det inte finns tid att gå tillbaka i arkiven de här sista skälvande minuterna.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En titt på !Paxen

Vad ska vi gå på i nästa runda Xyas? Du har 15 min på dig att skriva nåt som faktiskt hjälper byn! Kom igen! (Jag kommer rösta på dig ändå, men är du bybo så lär du ju vilja hjälpa till)
 
G

Guest

Guest
Mukwa said:
Stövlis: Hur vore det om du gjorde nåt vettigare än att bumpa tråden och skriva i vrållådan?
Absolut, vet dock inte riktigt vad jag kan bidra med. Min röst på xyas kommer ligga kvar även om det är beklagligt att han håller tyst. Det känns lite som Vimes uttryckte sig tidigare - vi väntar i princip på rundans slut.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: En titt på !Paxen

Brynolf said:
(Noterar att Vimes nästan verkar ohälsosamt hundra på xyas ulvighet...)

Xyas: Jaja, du bestämmer. Men jag förstår som sagt inte hur du som bybo kan lira på det här viset så i mina ögon nästan MÅSTE du vara en svettig hårig kille med svart nos och ful keps.
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Mukwa said:
Vad ska vi gå på i nästa runda Xyas? Du har 15 min på dig att skriva nåt som faktiskt hjälper byn! Kom igen! (Jag kommer rösta på dig ändå, men är du bybo så lär du ju vilja hjälpa till)
Först och främst så är det samma sak som jag skrev i slutet på förra rundan: fundera och ödsla inte tid över min info/förm. Bara anta att det är grejer som varulvarna önskar att jag outat och byn inte hade något behov av att jag skulle outa.

Sen kanske en närmare koll av Vimes är en bra ide. Som Brynolf säger är han väldigt tvärsäker på min ulvighet och har svängt en del i den frågan den här rundan. Tidigare så accepterade han första förklaringen jag gav och röstade på någon annan. Med det sagt så är jag fortfarande lite osäker på Brynolf.

Möller är definitivt misstänkt då han gått helt under jorden i slutet på rundan och inte behövt agera för att drevet mot honom skulle försvinna. Utan att han behövde outa något alls. Överlag tror jag ni ska börja pressa folk att outa lite mer.

Det är vad jag kommer på så här längst ut på kanten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Andersson said:
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
Det här borde ni alla svara på innan den här rundan är slut faktiskt. Det om något är mitt tips nu i slutet.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: En titt på !Paxen

xyas said:
Andersson said:
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
Det här borde ni alla svara på innan den här rundan är slut faktiskt. Det om något är mitt tips nu i slutet.
I skrivandes stund så är Andersson, Mukwa, Möller, Stövelkatten, Brynolf, xyas och jag själv inloggade.
 
G

Guest

Guest
Re: En titt på !Paxen

Andersson said:
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
Låter klokt.

I mitt fall var det nog en kombination av nyfikenhet och ulvstank. Eller snarare så gav xyas snack om sin information ulvstank. Vad var det liksom för information? Hade han själv någon nytta av den? (Kan du svara på den frågan innan du ryker xyas?)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: En titt på !Paxen

xyas said:
Andersson said:
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
Det här borde ni alla svara på innan den här rundan är slut faktiskt. Det om något är mitt tips nu i slutet.
Det hänger ju ihop. "informationsvägran" är den starkaste pingen xyas gett ifrån sig och kanske den starkaste pingen hittills i spelet. Dock har jag inte så mycket mer konkret på Xyas så hade han hanterat den här frågan bättre tidigare hade jag han förmodligen känts betydligt grönare.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Stövelkatten said:
Hade han själv någon nytta av den? (Kan du svara på den frågan innan du ryker xyas?)
Nej det hade jag inte, men varulvarna önskar att de hade min rollbeskrivning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: En titt på !Paxen

Arvidos MC said:
xyas said:
Andersson said:
Jag kom på en sak till att analysera nästa runda - hur många av de som hängde honom trodde att xyas var en ulv, och hur många röstade p g a hans informationsvägran / Pastor Vimes stränga blick.
Det här borde ni alla svara på innan den här rundan är slut faktiskt. Det om något är mitt tips nu i slutet.
I skrivandes stund så är Andersson, Mukwa, Möller, Stövelkatten, Brynolf, xyas och jag själv inloggade.
Ok, men du vill inte svara?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En titt på !Paxen

Jag har skrivit mina huvudmisstänkta redan men:

Brynolf, Möller... de är mest misstänkta.

Jag måste poängtera: Trasapa och Stövlis är inte 100 % gröna, men Stövlis namnoutning ljög han inte på och Trasapa var järv i sin outning-

/Mukwa som skriver fort och slarvigt för att hinna med.
 
Top