Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: En titt på !Paxen

Xyas har sagt att den gäller spelupplägget. Jag skulle vilja se honom säga något om NÄR den kan tänkas outas/vara ofarlig för byn. Under vilka villkor?

Men really, boys and girls, xyas har ingen info annat än: "Du är varulv tillsammans med !Paxen och Lu-kaazh, ta kontakt med dem omgående. Det rekommenderas att ni sköter ert snack utanför forumet, då ni kan synas på inloggadlistan."

Eller hur har Vico uttryckt sig, xyas?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: En titt på !Paxen

Arvidos MC said:
xyas said:
Som jag skrev till Vimes när han frågade tidigare; om jag outar min info/förm ökar det varulvarnas möjligheter att ljuga om sina roller rejält. Jag kan då såklart inte outa först efter att jag gjort den bedömningen bara för att ni är nyfikna. Det enda sättet det är skadligt på är om jag outar det.
Finns det något annat du kan ge oss utifrån din information? Är det någon som du misstänker eller grönar på grund av det du vet?

Kan du beskriva vad informationen består av, utan att faktiskt dela med dig av informationen? Typ, jag vet vad det finns för power-roller bland byborna och varulvarna?
Jag kan bara hålla med Arvidos. Jag är visserligen inte jätteövertygad om din ulvighet, men så länge det här ligger och gnager kan byn inte koncentrera sig på annat, så då är det lika bra att du åker.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Vimes said:
Okej. Xyas, jag antar att du tänker dig att du, om du är kall nog, kan få drevet att vända för att folk börjar bli nervösa.
Jag tror att om jag är kall nog så tar jag med mig det i graven :gremwink:

Vimes said:
hade du varit smartare hade du sagt när (vilken runda eller under vilka villkor) du skulle kunna tänka dig att outa. Men det har du inte gjort.
När i princip alla andra har outat sin information/förmåga, dvs varulvarna har ljugit klart, så man jag outa mitt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: En titt på !Paxen

xyas said:
När i princip alla andra har outat sin information/förmåga, dvs varulvarna har ljugit klart, så man jag outa mitt.
Oväntat.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Andersson said:
Jag kan bara hålla med Arvidos. Jag är visserligen inte jätteövertygad om din ulvighet, men så länge det här ligger och gnager kan byn inte koncentrera sig på annat, så då är det lika bra att du åker.
Mitt enda tips här är att rösta inte på paranoia (eller nyfikenhet som det är i det här fallet). Rösta på scum tells.

Jag anser mig inte vara ansvarig för att byn helt (och garanterat påblåsat av varulvarna) hakar upp sig på sin nyfikenhet och fokuserar mer på det än något annat.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Nu väntar Paxen på att hans polare Xyas ska outa något lögnaktigt skräp och för att sedan byta tillbaka till Möller! Vi väntar med spänning!
Då ckan ni lika gärna rösta ut mig om det ska vara så.. Som tidigare kommenterat så är jag fucked om Xyas är varulv, och jag är fucked om Möller är varulv
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
!Paxen said:
Vimes said:
Nu väntar Paxen på att hans polare Xyas ska outa något lögnaktigt skräp och för att sedan byta tillbaka till Möller! Vi väntar med spänning!
Då ckan ni lika gärna rösta ut mig om det ska vara så.. Som tidigare kommenterat så är jag fucked om Xyas är varulv, och jag är fucked om Möller är varulv
Allt du gör räknas, !Paxen! Jag har slagit på stora trumman att du är varulv med Möller, men det vet ju inte jag. Det är bara en stark misstanke.

Det är sant att med de förutsättningarna så är du lika kokt oavsett du röstar på xyas eller Möller, men hur hanterar du det?

Nu så bytte du röst, vilket faktiskt sänkte mitt förtroende för dig.

Men du kanske kan komma på ett sätt att stärka ditt namn istället? Tänk!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En titt på !Paxen

Alltså... Xyas: Byn kan ta skada av din information för att ulvarna kan gömma sig lättare. Lättare än vadå? Alla har outat namn redan. Ingen har egentligen nån aning om vilka ulvarna är. Hur kan det bli värre?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
!Paxen said:
Då ckan ni lika gärna rösta ut mig om det ska vara så.. Som tidigare kommenterat så är jag fucked om Xyas är varulv, och jag är fucked om Möller är varulv
Mja, jag anser det nog grönande för dig om du INTE röstar på Möller den här rudan. Oavsett om xyas är ulv eller inte.

Men on the side note: "Buhu, ni kan lika gärna rösta ut mig" är varulvs-PING-FUCKING-PONG all over the place!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Mukwa said:
Alltså... Xyas: Byn kan ta skada av din information för att ulvarna kan gömma sig lättare. Lättare än vadå? Alla har outat namn redan. Ingen har egentligen nån aning om vilka ulvarna är. Hur kan det bli värre?
Det där kan jag inte svara på utan att outa, och då är skadan redan gjord eller hur?

Du vill att jag ska outa för att stilla din nyfikenhet för du kan inte koncentrera dig på något annat så länge den är där. Men det kommer inte hända, så sluta fråga.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att pusha folk att rösta är en grej, Vimes, men att pusha folk att rösta på den eller den tycker jag inte att vi ska hålla på med. Byn ska bestämma. Visserligen håller jag ju med dig. Jag tycker att Xyas är mest misstänkt nu, men om du bara skriker att folk ska rösta på Xyas kommer vi inte få reda på vad byn vill. Att diktera villkor för !Paxen på det sättet är inte riktigt lika dåligt, men vad ger det just nu?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: En titt på !Paxen

Herr SL! Soldat Vimes anhåller om att rundan ska avslutas med omedelbar verkan, valet av varulv är redo för visitation!

xyas said:
Du vill att jag ska outa för att stilla din nyfikenhet för du kan inte koncentrera dig på något annat så länge den är där. Men det kommer inte hända, så sluta fråga.
Nä, men really, xyas. Jag hoppas att du är varulv, för annars har vi sett jävligt dåligt bybospelande från din sida.*

__________
*Ok, jag kan ju ha fel och det visar sig att din info verkligen var värd att dö för och sabba en hel runda för byn för. Sure. Det kan vara så. Det kan också vara så att ni inte ens finns utan bara är hyfsat avancerade varulvsspelsbottar programmerade av Gardener också. Vem vet?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Inför nästa runda: Andersson

Hakar på Arvidos inititativ och skriver om hur jag just nu resonerar inför kommande runda.

Huvudmisstänkta
Jag är rätt säker på att ulvarna ryms i kretsen xyas, Möller, !Paxen och Brynolf.

Mukwa är i min bok grönast i gänget, ffa pga hans blufftrick. Han grönfärgar också Arvidos rätt bra.

Stövelkatten och Trasapa är svåranalyserade och ligger väldigt lågt men köper man Mukwas Knattarna-resonemang är de också hyfsat av kroken och inte prioriterade som misstänkta.

Vimes är lurig. Han är skicklig och mycket drivande, vilket kan vara en förrädisk kombination. Men han pingar inte för mig och jag tror på hans Alexander Lukas-outning (lägg märke till att Vimes runda 1 grönar Arvidos när denne outat sig som Kalle, samtidigt som Arvidos avslöjade att det finns en Lukas innan Vimes outade sig. Det ökar sannolikheten för att det finns ett sådant arrangemang).

Vad borde göras
Analysera agerandet mot kända bybor. Vi har inte gjort en ordentlig analys på hur folk agerat mot Konrad Konvalj den här rundan och det kommer finnas ytterligare, men förhoppningsvis bara en, försvunnen bybo om en stund.

Närgranska mina fyra huvudmisstänkta inlägg för inlägg, men framför allt i deras beteende mot varandra och Lu-kaazh. Det har redan påbörjats av andra i slutet av denna runda. På så sätt borde man med uteslutningsmetoden kunna se vilka som är rimliga att vara i cahoots med varandra.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En titt på !Paxen

Xyas: Bye bye, then.

T o m att outa en siarförmåga är vettigare än det här. Vi har ju ingen struktur att jaga ulvar på ändå. Menar du att vi skulle kunna ha det? Jisses, tack för hjälpen hörrö!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: En titt på !Paxen

Men sluta med ditt gnällande Vimes. Jag spelar på mitt sätt, du spelar på ditt sätt. Försökte spela på ditt sätt tidigare, men jag har bra mycket roligare nu när jag hittat min egen form. Och det är ju inte precis så att ditt sätt leder till insta-win för byn varje gång.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Äh kom igen, Mukwa. Byn, det är jag. Jag bestämmer vilka vi ska rösta ut. Det är det bästa, och det som är av Gud Fader Allsmäktige givet.

Nä, men seriöst. Vad är problemet, jag ser hellre att vi röstar ut en varulv än att vi inte gör det. Även om det innebär att jag hårdpåverkar folk. Men whatthehell, kommer folk grina i nästa runda och säga att de minsann inte har något ansvar för hur de röstade i den här för att jag härjar med dem? Isf hänger vi dem.

Jag är faktiskt en rätt schysst kille IRL.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: En titt på !Paxen

xyas said:
Men sluta med ditt gnällande Vimes. Jag spelar på mitt sätt, du spelar på ditt sätt. Försökte spela på ditt sätt tidigare, men jag har bra mycket roligare nu när jag hittat min egen form. Och det är ju inte precis så att ditt sätt leder till insta-win för byn varje gång.
Fast nu ser det faktiskt jävligt bra ut för byn, tycker du inte? Två ulvar på de två första rundorna. Riktigt lovande skulle jag vilja säga!
 
G

Guest

Guest
Vimes said:
Äh kom igen, Mukwa. Byn, det är jag. Jag bestämmer vilka vi ska rösta ut. Det är det bästa, och det som är av Gud Fader Allsmäktige givet.

Nä, men seriöst. Vad är problemet, jag ser hellre att vi röstar ut en varulv än att vi inte gör det. Även om det innebär att jag hårdpåverkar folk. Men whatthehell, kommer folk grina i nästa runda och säga att de minsann inte har något ansvar för hur de röstade i den här för att jag härjar med dem? Isf hänger vi dem.
Hahahaha! Fyfan vad bra du skulle göra dig som fanatisk pastor i Vilda Västern :gremlaugh:
 
Top