Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tiden har tillslut hunnit ifatt er och upp framför pengabingen kör polisen samtidigt så kommer även Joakim tillbaka och tittar på er frågande.
- Vem är skurken?
Ni tittar oroligt på varandra, ingen av er ser ju ut att vara björnbuse precis. Efter en del finger pekande på varandra så kan får ni tillslut fram en majoritetsröst: Lu-kaazh. Var på polisen kommer fram och arresterar honom och för iväg honom till polisbilen och kör iväg. Från polisbilen hör ni Lu-kaazh vråla: Vi kan fortfarande lyckas... Än är bingen inte säker.
Medan ni vänder er och börjar gå bort mot byggplatsen igen så finner ni Konrad Konvalj utslagen vid en tegelhög. En vag doft ligger fortfarande kvar i luften utav foffbomber, som Magica de Hex brukar använda sig av.
Efter ett kortsamtal till sjukhuset så körs Konrad Konvalj iväg i ambulans var på Joakim vänder sig till er.
- Än har vi inte blivit av med alla skurkar så vi får tydligten ringa hit polisen igen när ni bestämt er för vem som är nästa som ska skickas till sing-song.
Var på Joakim försvinner iväg muttraandes något om att se till så att turkronan inte blivit stulen medan han varit borta.



Kvar i spel
1. Andersson
2. Arvidos MC
3. Brynolf
4. Mukwa
5. Möller
6. !Paxen
7. Stövelkatten
8. Trasapa
9. Vimes
10. xyas

Vi tackar Konrad Konvalj (Stadsbo) och Lu-kaazh (Skurk) för deltagandet, ni får som brukligt posta ett sista inlägg men utan att det påverkar spelet.

Nästa runda tar slut Måndag 22:30.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag är så jävla dålig. Seriöst, jag såg inga scum-tells på Luu-Kaazh överhuvudtaget. Bra att resten av gruppen har bra koll iaf.


Då kan man sudda ut Alfred/Albert iaf. Hjälper inte så mycket.

Vilka har inte gett ut sin info?


Och sen till det jobbiga. Imorgon fredag så ska jag äntligen genomföra min flytt. Detta betyder att om jag ens är inloggad imorgon så är jag det endast i en begränsad tid på ett fåtal timmar.

Kommer försöker att läsa lite inlägg när jag kan, men det är tidigast på lördag som jag definitivt kan säga att jag kommer vara aktiv.

Tack för paranoit spelande K.K. och Luu-Kaazh!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag utser här med mig själv till WRNU sämsta varulvspelare eller som Calculon skulle säga om han såg mig spela "that was so bad I Think You Gave Me Cancer".
seriöst huvudmisstänkt från dag 1.

ja det var väll kul så länge det varade, och jag tror att det här kommer bli en bra och rolig match för er andra.

må bästa anka vinna!

//Lukas som tänker bada i pengar tills någon gör ett varulvspel med Mumin-tema
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Där ser man! Lukas pingade rätt mycket men jag var inte alls lika hundra som många andra verkade vara. Bra start! Tack för kul spel Lukas & Konrad!

Så här slutade röstningen förra rundan:

Luu-Kahs (6) - Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson, Stövelkatten
Xyas (4) - Konrad, Möller, Mukwa, Lukas
Andersson (1) - Paxen
Mukwa (1) - Brynolf


Jag tänker kika närmare på Xyas så fort jag hinner. Han verkade skriva något testamente i slutet av förra rundan.

Men till att börja med, varför Konrad? Jag uppfattade inte honom som särskilt grönad av någon.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Yay, high fives till byn!

High fives, Lukas och Konrad!

High fives, björnbusar... psyche!!!!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag utser här med mig själv till WRNU sämsta varulvspelare
Haha, stackare! Tack K.K och Lu-Kaazh! Det har redan varit en, i mitt tycke, bra och rolig match, nu återstår fortsättningen.
---------------------

Fy fan vilken urladdning... jisses vad jag var uppspelt. Nu kan jag andas ut och ta saker och ting lugnare. Jag finns här om ni fortfarande undrar över något.

---------------------

Lu-Kaazh går hårt åt mig, !Paxen fyller på. Xyas försvarar mig. !Paxen lugnar sig och ändrar sig, men han går inte på Lu-Kaazh. Kom ulvarna på att det räckte med att en av dem gick på mig? Nä, Lu-Kaazh hängdes ju. Det sista Lu-Kaazh gör är att rösta på Xyas och förklara att han ju faktiskt inte är säker på Xyas (Om Xyas och Lu-Kaazh var ulvar ihop kunde han väl ha slängt ur sig nåt mer matnyttigt OM drevet skulle vända och vi hängde Xyas?) Jag är inte lika säker på att Xyas är så ulvig längre. Det känns fint att både Trasapa och Stövelkatten röstade ut Lu-Kaazh. Framförallt stövelkatten som avgjorde röstningen genom att välja mellan mig och Lu-Kaazh.

Så här såg röstandet ut förra rundan:

Andersson: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, nedlagd, !Paxen, Xyas, Lu-Kaazh

Arvidos: Stövelkatten, nedlagd, Brynolf, !Paxen, Lu-Kaazh

Brynolf: Arvidos, Mukwa, !Paxen, K.K, Stövelkatten, Mukwa

K.K: Mukwa, Lu-Kaazh, !Paxen, Arvidos, Xyas, Stövelkatten, Andersson, Xyas

Lu-Kaazh: K.K, Mukwa, Arvidos, Xyas, Mukwa, Xyas

Mukwa: !Paxen, Lu-Kaazh, Arvidos, Möller, K.K, Xyas, nedlagd, Xyas

Möller: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, Brynolf, !Paxen, Xyas, !Paxen, Mukwa, Xyas

!Paxen: Mukwa, Arvidos, Brynolf, Arvidos, Stövelkatten, Mukwa

Stövelkatten: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos, K.K, Mukwa, Lu-Kaazh

Trasapa: Arvidos, Xyas, !Paxen, K.K, Lu-Kaazh

Vimes: Mukwa, Lu-Kaazh, Xyas, K.K, Lu-Kaazh

Xyas: Lu-Kaazh, Arvidos, nedlagd, Mukwa, Lu-Kaazh
----------------------------

Röstningen var väldigt jämn fram till slutet egentligen och ulvarna försökte säkert påverka så mycket som gick utan att helt göra bort sig. Det här leder mig till:

Stövelkatten - Grön
Trasapa - Grön
Arvidos - Grön
Vimes - (jag kommer ångra det här) Grön

Andersson: Röstade ut Lu-Kaazh, inte tillräckligt för att grönas men rösten kom i ett viktigt skede och han kunde lika gärna ha valt mig eller Xyas. Taktik? Mycket möjligt.

Brynolf: Röstar på min grön-lista hela rundan förutom !Paxen, men där var han sist in i det drevet.

Möller: Gör dessvärre samma avvägning som jag och röstar på Xyas, annars har !Paxen varit föremål för Möllers röstningar. Jag kan inte säga bu eller bä om möller och det stör mig.

!Paxen: Jag trodde att han var väldigt grön enda fram till ikväll. Nu är jag väldigt osäker. Anledningen till att jag grönat Arvidos är liksom !Paxens förtjänst (han behövde visserligen inte veta innebörden av vad han gjorde)

Xyas: Hårt fram mot Lu-Kaazh och sedan lite på Arvidos men sedan tvärstopp. Visserligen räckte det för att Xyas skulle hitta sin ulv som han återgick till i röstandet. Inte alls grön, men inte huvudmisstänkt längre.

Min mage säger att jag ska rösta på Brynolf, men han kommer inte kunna försvara sig mot att han hela tiden röstat på min grön-lista, så jag skulle inte komma nånvart där. Jag vet däremot inte riktigt vad jag ska rösta på annars. Möller eller !Paxen. Det är nog fler som vill dra igång nåt på !Paxen än på Möller, men det känns som att det vore att gömma sig bland alla andra. Jag har vilat min röst på Möller tidigare när jag inte har haft nåt vettigare. Jag tror att jag ska göra det nu också.

Röst: Möller
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Yes! Och eftersom Konrad var min huvudmisstänkta för denna rundan så är det dubbel-yes då jag slipper ödsla tid på att misstänkta honom (sorry Konrad).

Nu drar jag till London över helgen med skrall internettillgång. Vet att jag är en av de som är ganska misstänkta men ska lite snabbt till mitt försvar nu säga att jag var tidigt på Lukas och var den som pressade honom hårdast och höll ut på honom till slutet. Även när fokus skiftade (fnatte-debaklet) höll jag fast vid Lukas.

Om jag är ulv så var ju ulvarna jäkligt inne på att Lukas måste offras i första rundan i så fall.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Härligt stadsbor!

Tackar för mig, och för ett skit roligt lir!

Är dock fruktansvärt besviken just nu. Fnuk! Man vill ju vara med.

Aja. Lycka till och se till att bura in skurkarna bakom lås och bom.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Möller, Mukwa och Lukas

När jag såg att Mukwa röstade på Möller ovan tittade jag bakpt till början av Runda 1 och hittade följande:

Först skriver Möllerhär
Möller said:
Det tycker jag lät dumt [att som Mukwa föreslår outa namn eller efternamn]. Då låter vi skurkarna slippa tänka.

Nä, kräv outninar men låt den drevade bestämma vad som gynnar byn att outa. Och kräv motiveringar.
I inlägget direkt efter
Möller said:
Röst: Mukwa
Motivering: Tja, Mukwa är aktiv just nu och kan komma säkert komma med lite mer redan nu under kvällen. Och så var det ju denhär lite dumma strategin.
Lite senare skriver han Lu-kaazh och xyas inom 20 minuter från varandra mot massoutningar av namn här
Möller said:
Suck. Har ni (alltså främst Mukwa) blivit fullständigt tokiga!? Nä, såklart inte. Men jag tycker inte strategin med planerad outning verkar vara en höjdare.
Visst, den indiciekedjan är svag, men han stödjer ändå den kände varulven Lu-kaazh konsekvent i frågan om massoutningarnas vara eller inte vara.

Därefter händer det grejor. Lu-kaazh hamnar i trubbel därför att han snabbt röstar på Konrad Konvalj som leker med ord. Mukwa kommenterar detta och får stöd av Vimes. Någon kommer till Lu-kaazh räddning, men det är inte Lu-kaazh själv, utan Möller. Först här
Möller said:
Vimes said:
Jag håller med dig om att Lukas röst på KK är sunk. "Oh ho, jag är varulv och måste lägga en röst nånstans! Öh öh öh, jag kan ju inte bara slumpa ut den, för då kommer folk reagera. Umm. Ah! Röst: Konrad Konvalj!" Så jag ska hålla ögonen på Lukas.Ja, kanske.
Jag, liksom Mukwa, reagerade på att Lu-kaazh inlägg både var onödigt och dessutom närmast barnsligt i sitt »Förvirring är varulvarnas bästa vapen«. Det känns som en skum röst med krystad motivering.

Men om Lu-kaazh är ulv och inte hittar några vettiga falska scum tells hos byborna så finns det något ännu enklare än att hoppa på Konrad Konvalj för lite onödigt dåligt språk - nämligen drevet mot Mukwa. Det är inte bra att bara skriva »Jag håller med x så jag röstar på y«, men det är åtminstone godkänt. Att dreva är ju byns främsta vapen.

Så varför röstar Lu-kaazh inte på Mukwa? För att de två är varulvspolare? Det känns klent. Lu-kaazh var ingen bra varulv i Supernaturalgate. Men han borde fatta att en varulv har hyfsade chanser att klara ett drev såhär tidigt i spelet.
Och sedan händer detta
Möller said:
Där kom den [Möller tyckte Lu-kaazh skulle flytta sin röst från KK till ett aktivare drev], och precis det jag talade om i mitt senaste inlägg som tyvärr postades efter dethär. Det ser lite konstigt ut, men jag hoppas ni kan följa med ändå.

Pliktskyldig röst från Lu-kaazh. Hm.

Nåja, jag vänder mig mot Mukwa tills vidare.
Visst - det är inga bevis, och jag har inte analyserat vad som hände under slutet av runda 1. Men som grund för ett första drev i runda 2 tycker jag det räcker.

Därför Röst: Möller
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
En skurk första rundan ger rätt bra utsikter för byn, men satan så dum jag känner mig.

Jag vet inte, kanske hade jag för höga tankar om Lu-kaazh. Han är ju en rollspelspolare till mig, och jag trodde nog att om han var varulv denhär gången så skulle han ha lärt sig nått av sitt rätt dåliga spelandet i Supernaturalgate. Satan, men den här gången gick det vägen ändå.

Jag funderade endel på Mukwas plan i natt, och jag måste säga att jag tycker den var väldigt märklig. Hade jag varit en av knattarna (och jag kommit på följande plan i tid) hade jag tidigt gått ut med min identitet, spekulerat i att det var troligt att både de andra knattarna var med i spel och att de då också var stadsbor.

Jag hade bett att de andra knattarna snabbt skulle träda fram, innan nästan någon annan outat sitt namn. Att en varulv då skulle våga gå ut som en av knattarna vore osannolikt, och vi hade fått 3 väldigt gröna spelare. (Det som talar emot den planen är ju om ulvarna sitter på någon information om t.ex. powerroller bland knattarna, men planen Mukwa genomförde lider ju av samma brist)

Xyas ser ju mycket grönare ut nu. Han har rätt i att han varit på Lu-kaazh från början. Jag misstänker nog !Paxen mest nu ett tag, men jag ska ta och gå igenom slutet av rundan och se om jag kan se något.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Något av en brödsmula; men varför tog inte !Paxen ställning mellan xyas och Lu-kaazh? Mukwa förklarar han att han inte vill rösta ut, men han låter rösten ligga kvar på Andersson. Sista inlägget kommer 22.16, !Paxen var alltså med till slutet. 17.52 säger han:
[qoute=!Paxen]Helvete.... Allstå, jag vill rädda mig själv här, men jag har ingen motivering till att rösta på varken Xyas eller Luu-Kaazh.[/qoute] Därefter snackar !Paxen inte något mer om xyas eller Lu-kaazh, utan om Stövelkatten, Andersson och Mukwa. Lite konstigt är det åtminstone.

Röst: !Paxen
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Möller, Mukwa och Lukas

andersson, det här citatet från Möller säger väl inte värst mycket, eller?

Där kom den [Möller tyckte Lu-kaazh skulle flytta sin röst från KK till ett aktivare drev], och precis det jag talade om i mitt senaste inlägg som tyvärr postades efter dethär. Det ser lite konstigt ut, men jag hoppas ni kan följa med ändå.

Pliktskyldig röst från Lu-kaazh. Hm.

Nåja, jag vänder mig mot Mukwa tills vidare.
Jag postade nästan ett exakt likadant inlägg nästan exakt samtidigt. Det var konstigt att lu-Kaazh inte drevade mot mig från första början, och även om jag kritiserade honom för rösten på K.K så kan jag hålla med Möller där också. Om Lu-Kaazh kände att han inte hade nåt mer att gå på så griper man efter varje halmstrå man kan hitta. Ni kan gå tillbaks och kolla min reaktion men kortfattat blev jag misstänksam för att det var ett värdelöst påhopp och lätt (nåja :gremtongue: ) att gömma sig med. Detta tillsammans med hans självklara rader om "Förvirring är varulvarnas bästa vapen" gjorde att han blev huvudmisstänkt (tills senare på rundan) av mig.
Möller lät det faktiskt inte passera, även om han snarare agerade lite postmodernt (som jag gör nu) i början mot Lu-Kaazh.

Kort och gott Andersson: Jag köper inte din motivering att rösta på Möller.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vilken otrolig twist på första rundan! Mukwa förtjänar en guldstjärna för den här järva planen. Om han nu, och jag hoppas och tror, är grön.

Tyvärr kunde jag inte vara med ändå till slutet då jag och konrad satt förankrad i rollspelsmys. Men tur var att jag redan hade bestämt mig för Lukas då jag tyckte att han luktade brunt ända sedan start.

Jag tycker att planen är galen som bybo men idiotisk som ulv, därav menar jag att mukwa är grön.
Att han dessutom tidigt i rundan talade om en plan som kunde gröna folk men kunde potentiellt vara skadlig för byn hjälper honom. Det hade inte funkat med det vanliga ulvsnacket om en "plan men förklaring kommer sen", nej här tröck mukwa verkligen på att det var nånting speciellt.

Så nu är vi i runda 2 och ett steg närmare målet. Det känns bra. Det känns särskilt bra för mitt ego att jag var inne på rätt person hyffsat tidigt och därför vågar tro mer på min magkänsla.

Tyvärr har jag bara hunnit läsa igenom gårdagens och dagens inlägg lite snabbt och inte hunnit bygga på någon riktig analys än.

Men en sak stör mig, varför konrad?
Jag var störtsäker på att någon av oss "grönade" skulle ryka på stört. Han röstade på "fel" kille i slutändan och var långt ifrån grönad. Så vad var konrad inne på som ulvarna såg som ett hot? Eller var det rent random? Hade konrad en powerroll som ulvarna visste om? Ja Frågorna blev många.

Men jag tror att spåret på näste ulv står att finna i konrads bortfälle. Det måste finnas en mening med det.

Det var många som rent så här spontant reagerade ytterst underligt mot slutet av rundan. Speciellt andersson lös upp som ett fyrtorn på min radar med sina underliga och absolut malplacerade inlägg.

Speciellt ett inlägg ger fel signal för mig:

Skrivet av: Vimes
Arvidos är inte varulv. Trasapa kan vara det. Tjing!


Den här registrerar jag, även om jag har kommit till exakt samma slutsats... ville helst höra det här från !Paxen egentligen.

Jag är också i det närmaste säker på att Arvidos är grön.
(det är alltså det längst ner som andersson skriver)

Det här inlägget kommer när pressen ligger på honom att outa sitt namn då tiden är knapp och mukwas välbefinnande hänger på hans och vimes outning. Varför dra upp det här från ingenstans? Är det för att i ett sista desperata försök att gröna sig själv hänger på mukwas och vimes påstådda gröning av Arvidos som endast bybor kunde se.

Huruvida så var det otroligt klantigt och slaffsigt spelat av andersson i slutminuterna. Han har varit mest lågflygande i övrigt och inte gjort speciellt mycket väsen av sig men när pressen står vid dörren och hans ulvkompis står för stupstocken så gör sig stressen påmind.

Möller har jag också varit och petat på då han likväl har hållit låg profil. Man får inget riktigt grepp om karln och han har sluppit undan skitväder alltför länge.

Men jag lägger min röst tillsvidare på Andersson därför att han har mycket att redovisa för. Jag vill ha riktigt bra förklaring på hans agerande.

Så nu ska jag agera flytthjälp några timmar så jag hoppas jag har något mustigt att läsa ikapp senare. Hörs häj!

Röst: Andersson
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möller, Mukwa och Lukas

Andersson said:
Visst, den indiciekedjan är svag, men han stödjer ändå den kände varulven Lu-kaazh konsekvent i frågan om massoutningarnas vara eller inte vara.
Jag är inte den enda:
Vimes said:
Nej, vi ska inte massouta i första rudan
Dessutom, i ljuset av slutet av sista rundan och resultatet av den, tycker jag att jag hade rätt. Vi skulle inte ha massoutat i det läget, vi gjorde det inte och vi tog en varulv på första rundan. Det är ett rätt bra resultat, tycker jag.

(Mot slutet blev det förvisso en massoutning av namn beroende på Mukwas mycket märkliga plan, men att han skulle få för sig något sådant kan jag knappast hållas ansvarig för att inte ha tänkt på tidigt första rundan)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Outningarna

Är det nån som kan dra slutsatser kring outningar?

Mukwa: Anka
Lu-kaazh: Glittriga Gullan
Arvidos: Kalle Anka
Xyas: Anki Anka
!Paxen: Fenton Spadrig

Alla dessa namn var drevade och tvingades ut. Här kommer resten:

Möller: Fru Matilda
Trasapa: Tjatte Anka
K.K: Albert
Brynolf: Medhjälparen
Stövelkatten: Fnatte Anka
Mukwa: Knatte Anka
Andersson: Oppfinnar-Jocke
Vimes: Alexander Lukas

----------
Att det är DT kan vi ju konstatera eftersom det finns fler än 3 roller (= 3 ulvar alltså) med DT-tema (Anki, Gullan, Fenton, Matilda, Albert)
De här namnen är alltså inte så konstiga. Vilka namn hade du, Arvidos? Alexander Lukas och nån mer? Kan du hänga nån? för i så fall är valet enkelt. Då gör vi det nu, och har vi fel hänger vi dig rundan efter (det är ett så förlåtande spel, det här :gremsmile: ).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Möller, Mukwa och Lukas

Du har helt rätt i att indiciekedjan är enormt svag. Det säger jag själv två gånger i inlägget också. Men något måste man ju ändå hänga upp ett drev på och låta Möller svara på saken.


Men det som är intressant är egentligen inte inlägget ensamt i sig, utan om man läser det i sitt sammanhang. Möller går först in och försvarar Lu-kaazh i hans ställe. Sedan direkt efter gör Lu-kaazh det som Möller efterlyser. (Alltså är de online och vid en dator samtidigt) Möller säger något kort om att det är ulv-tell, släpper det (och kommer väl aldrig tillbaka till den frågan sedan) och går sedan vidare att dreva på Mukwa.

Detta är också intressant eftersom det är här som Lu-kaazh börjar bajsa i byrån på allvar och många börjar anklaga honom för att vara ulv. Alltså måste varulvarna börja antingen stämma i bäcken på Lu-kaazh drevet men heller inte verka alldeles för nära honom ifall han åker dit.

Vad som händer sedan är att Lu-kaazh-drevet rullar på - Möller hakar på det som 3-4 person om mina anteckningar stämmer.

Sedan kommer Möller online igen. Och flyttar då sin röst från Lu-kaazh till Arvidos (som nummer 5) här
Möller said:
Så, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, nu när Lu-kaazh för tillfället åtminstone ser ut att vara ute ur hetluften.
Det var för det första inte sant. Drevet mot Lu-kaazh var minst lika starkt som det mot Arvidos just då. Tvärtom började det vid det laget etableras en konsensus om att Lu-kaazh var skum. Dessutom kokmmenterar han väl inte det krav som han innan ställt på Lu-kaazh att rösta med en bra motivering (som inte gjordes)

Som sagt - fortfarande är detta inga hållbara bevis för någonting. Men det är åtminstone ett försök till analys från vad som hände förra rundan.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
xyas said:
Yes! Och eftersom Konrad var min huvudmisstänkta för denna rundan så är det dubbel-yes då jag slipper ödsla tid på att misstänkta honom (sorry Konrad).
Dethär är intressant, tror jag.

Varför mördades Konrad? Xyas drev hårt mot Lu-kaazh, och ser väldigt grön och nyttig ut nu. Xyas nästa misstanke var Konrad, något som var rätt tydligt:
xyas said:
Om Lukas verkligen var en varulv så tycker jag ni ska pressa konrad hårt pga de scum tells han hade i drevet mot mig.
xyas said:
Min magkænsla sæger Konrad, delvis før hans bedyrande att det fortfarande ær Lukas som ær mest misstænkt (alibi-inlægg før framtiden om varuvlarna måste offra Lukas), men jag ær inte helt sæker.
En av byns bättre och mer förtroendeingivande spelare, xyas, skulle alltså gått hårt åt en stadsbo. Ändå mördas Konrad, och Xyas får bättre möjligheter att hitta en riktig varulv.

Aningen märkligt, eller?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möller, Mukwa och Lukas

Andersson said:
Men något måste man ju ändå hänga upp ett drev på och låta Möller svara på saken.
Är det något specifikt jag missat att svara på? Jag tyckte annars att mitt och Mukwas inlägg täckte upp rätt bra det du ifrågasätter.

Andersson said:
Möller said:
Så, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, nu när Lu-kaazh för tillfället åtminstone ser ut att vara ute ur hetluften.
Det var för det första inte sant. Drevet mot Lu-kaazh var minst lika starkt som det mot Arvidos just då. Tvärtom började det vid det laget etableras en konsensus om att Lu-kaazh var skum. Dessutom kokmmenterar han väl inte det krav som han innan ställt på Lu-kaazh att rösta med en bra motivering (som inte gjordes)
Jag håller inte med. Jag tyckte då, och jag tycker fortfarande, att Lu-kaazh-drevet höll på att klinga av. Åtminstone var det dags att det gjorde det, rätt många av oss hade ju fått alla scum tells de behövde för att fälla Lu-kaazh. Då är det väl bättre att gå vidare och få något mer gjort?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Outningarna

Alla de uppräknade karaktärerna är väl med i DT utom möjligen Medhjälparen (har inte sådan järnkoll på DT för att kunna säga det definitivt).

Kan också nämna att det inte finns något i min rollbeskrivning som kopplar ihop mig med Medhjälparen/Brynolf.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Möller, Mukwa och Lukas

Möller said:
Jag håller inte med. Jag tyckte då, och jag tycker fortfarande, att Lu-kaazh-drevet höll på att klinga av. Åtminstone var det dags att det gjorde det, rätt många av oss hade ju fått alla scum tells de behövde för att fälla Lu-kaazh. Då är det väl bättre att gå vidare och få något mer gjort?
Jovisst, så resonerade jag med just då. Men det var inte så du sa i inlägget.

Men visst, jag har inga direkta frågor längre.
 
Top