Nekromanti [Varulvsspel i höst] Mellanstadiedisco i Nora!

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Har redan läst vad är ett varulvs spel, men blev inte många poäng klokare på det
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Föga förvånande så måste jag också dra mitt strå till bålet.
Jag vill också komma på mellanstadiediskot. Korka upp pommacen bara!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Empiricus said:
Föga förvånande så måste jag också dra mitt strå till bålet.
Jag vill också komma på mellanstadiediskot. Korka upp pommacen bara!
Huzzah!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Dragonborn said:
Har redan läst vad är ett varulvs spel, men blev inte många poäng klokare på det
Du har läst den "Vadär ett varulvsspel?" Som Mucus länkar till? Ok, nästa steg är att läsa äldre spel. Skumma igenom några spel, och om du ska läsanågot noggrant så tycker jag du ska titta på användaren Björn den godes inlägg i första rundan, han brukar alltid ha något "såhär spelar man varulvsspel"-inlägg varje första runda.

Sen får du förstås fråga om konkreta saker här i tråden också.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
läste igenom 2 sidor av runda 1 utav dr.Wolf och fick smärre panikattack så jag testar och roll with tha flow bara :D, var mkt pajkastning i början mellan 2 karaktärer :gremwink:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Gnorr!
Ser redan nu att jag kommer att få problem.
För det första kommer jag hem från semester på kvällen 01 sep, vilket betyder att första veckan kommer jag att ha väldigt mycket att göra på jobbet.

Sedan sticker jag dessutom iväg till Budapest helgen efter, fre-sön 6-8 sep.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Dragonborn said:
läste igenom 2 sidor av runda 1 utav dr.Wolf och fick smärre panikattack så jag testar och roll with tha flow bara :D, var mkt pajkastning i början mellan 2 karaktärer :gremwink:
Den där pajkastningen är ren och skär noja. Om du blir bybo kommer du också uppleva den om när du blir pressad. Det kan jag garantera dig :gremsmile:

Jag skulle rekommendera att du läste klassikern:

Varulvsspelet - Klassikern
När ulven kom till byn (Klassikern II )

De är basic och ganska jämna. Dessutom är de väldigt representativa för hur vi brukar vilja att byn jobbar och hur snacket går i spelet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Bästatematever, som jag sagt tidigare. Jag åker utomlands den 9:e september, men ni kommer nog inte märka nån skillnad. Jag är me!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Happ, en månad kvar till start och en hel sommar utan lir. Jag börjar känna av abstinensbesvär, klåda i paranojjan, saknad av långa och strukturerade tankekedjor geestaltade i finurliga Excel-ark samt en brist på att effektivisera mitt arbete för att hinna med att läsa igenom trådar en extra gång och spana efter missade scumtells.

*Peppar*
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
привет!

Hemkommen från ryssland, färdigsåsad med semester och redigt sugen på att få värma ulvayxan. Finns det plats så är jag inte den som är den.

Fräsch med inläggstak, du får en "facebook-like" för det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Trasapa said:
привет!

Hemkommen från ryssland, färdigsåsad med semester och redigt sugen på att få värma ulvayxan. Finns det plats så är jag inte den som är den.

Fräsch med inläggstak, du får en "facebook-like" för det.
хорошо! (Jag läste faktiskt ryska i gymnasiet! Tanken var att kunna deala vapen med ryssarna nere i hamnen, men det blev inget av det.)

Självklart finns det plats, kul att du ska vara med!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Aptrasaa said:
Fräsch med inläggstak, du får en "facebook-like" för det.
Härligt med en Trasapa med på dansgolvet!

Men. Vattafnuk. Sluta upp med dom där facebook-like prylarna. Det räcker med att skriva HODOR! så fattar alla att du gillar det hela.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Attans du fick mig, det var det enda ordet på ryska som jag kunde och det saxade jag från google..

För övrigt dåligt av ulven formerly known as K.K att inte informera mig om lir, du får ingen HODOR på det din brunkonkel!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Ding dong! I veckan ska jag fixa med det här och lägga ut en ny tråd där jag kollar av så att folk är med samt lite annat. Det ska bli kul att säsongen startar snart :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag har hört att i Stockholm finns det en skitafrän affär med typ massa knäppa grejer som dödskalleljus, tuggummi som smakar peppar, en liten mask som man kan styra med magi (fast det är egentligen en liten genomskinlig plast-tråd fast man ser den inte), roliga t-shirts med tryck som "Öl byggde denna vackra kropp!" och "Min farmor är söt!" och så har råm en hel våning med utkläningskläder.

När jag hälsade på min kusse som bor i Tumba (typ asnära Stockholm) för han skulle konfirmeras sa han att han kanske kan hjälpa mig att hyra en Darth Vader-kostym! Vore inte det fräckt va?
 
Top