Nekromanti [Varulvsspel i höst] Mellanstadiedisco i Nora!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Här kan man föranmäla sig till höstens stora varulvsspelshändelse, nämligen:

D I S C O

för alla ÅK5 och 6 i Nora!

När: 2:a september!
Plats: Järntorgskolans gymnastiksal
Biljett-pris: 10 kr


OBS! Kom utklädd!

---

Alright. Den 2 september tänker jag dra igång ett nytt varulvsspel. Det vore kul om vi blev ganska många, och jag hoppas att folk, veteraner som nya stjärnor, är sugna efter sommaruppehållet. I den här tråden kan man alltså föranmäla sig, jag kommer lägga upp en till tråd när det börjar närma sig.

Lite kort om spelupplägget:
Vanliga rundor med tidsbestämda deadlines. 2-3 deadlines per vecka.
Inläggstak: nu testar vi att cappa antalet inlägg varje spelare får skriva per runda. Exakt var taket kommer läggas är inte bestämt, se diskussionstråden i Snack-forumet för vägledning kring varthän det är på väg. Detta innebär att det kommer vara en lägre tröskel för att vara med i det här spelet, mindre att läsa och mindre press att skriva 50 inlägg om dagen. Hoppas att ni som varit tveksamma kring att hoppa på förut vill vara med nu!

---

Oh, btw: det kostar alltså inte 10 kr att vara med och spela. Det var bara jag som skulle göra en trovärdig mellanstadiedisco-affisch.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Granny Smith said:
Inläggstak: nu testar vi att cappa antalet inlägg varje spelare får skriva per runda. Exakt var taket kommer läggas är inte bestämt, se diskussionstråden i Snack-forumet för vägledning kring varthän det är på väg. Detta innebär att det kommer vara en lägre tröskel för att vara med i det här spelet, mindre att läsa och mindre press att skriva 50 inlägg om dagen. Hoppas att ni som varit tveksamma kring att hoppa på förut vill vara med nu!
Ballt! Jag är med!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Shiiit!

Jag har inte läst vad du skrivit Vimes, men det var så länge sen det blinkade till i varulvsspelsforumet så jag bara måste avfyra ett inlägg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Granny Smith said:
Kånkel Kanalje said:
Jag är på.
Du är uppskriven sedan tidigare. Piska in Trasapa och Hastfer i fållan nu.
Trasapa sitter på en rätt dålig lina på gränsen till Mongoliet just nu men innan spelstart lär jag nog hinna jaga på honom.

Hastfer skall jag trycka på nu under veckan. I helgen som var förkastade han dock alla framtida varulvslir, men det skall jag nog kunna ändra på. Jag kan ju alltid hota med att han inte får nån exp eller så kan jag ju sluta bjucka på finsnus eller liknande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Jag är på.
Fan va kul!

Röst: xyas

Kan inte hålla mig från att spamma tråden med tanke på att det blir ett tak som inte gynnar mig i ett senare skede.

Edit; stavade fel i min girighet och lycka över att xyas återigen skall vara med.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Lu-kaazh said:
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
Klart du ska vara med, Lukas!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Granny Smith said:
Lu-kaazh said:
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
Klart du ska vara med, Lukas!
Ja det är väl klart du skall vara med Lu-kaazh!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Kånkel Kanalje said:
Granny Smith said:
Lu-kaazh said:
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
Klart du ska vara med, Lukas!
Ja det är väl klart du skall vara med Lu-kaazh!
Ja det är ju klart som korvspad att du ska vara med Lu-kaazh!


Sedan så anmäler jag mig själv till liret. Preliminärt!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Kånkel Kanalje said:
Granny Smith said:
Lu-kaazh said:
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
Klart du ska vara med, Lukas!
Ja det är väl klart du skall vara med Lu-kaazh!
Låter som ett spännande spel, fast jag är nog bara med om Lu-kaazh också är med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Björn den gode said:
Kånkel Kanalje said:
Granny Smith said:
Lu-kaazh said:
Det här låter som ett roligt fluff för varulvsspel och kombinerat med inläggstak så överväger jag att bryta mitt löfte om att aldrig spela varulvsspel igen.
Klart du ska vara med, Lukas!
Ja det är väl klart du skall vara med Lu-kaazh!
Låter som ett spännande spel, fast jag är nog bara med om Lu-kaazh också är med.
Lukas, nu kan du väl inte tacka nej. Det vore inte acceptabelt!

(Ps. Välkommen Tyr! Kul att du vill vara med igen. Ds.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Dragonborn said:
Kan testa men en kott förklaring då jag är helt fräsh inom varulvsrollspel
Såhär: typ en fjärdedel av deltagarna är "varulvar", ett hemligt gäng som får prata med varandra utanför tråden, dom vill ni få ut. Man vinner när alla varulvar är ute ur spelet. Varje runda diskuterar man i tråden vem eller vilka man tror är varulvar, och så röstar man. Den som får flest röster åker ut. Samtidigt så väljer varulvarna i hemlighet en spelare som de "dödar", varje runda åker alltså två spelare ut.

Kolla gärna på äldre spel och klistrade trådar om varulvsspel!

Fördelen med att vara med nu är att inläggstaket (man får inte skriva hur mycket som helst i tråden) kommer göra spelet mer lättillgängligt för nybörjare.
 
Top