Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 2:a rundan!

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

En variant jag kom på, fast som låter ganska osannolik är: (bygger på att Lexx är ond) Gafflarna ger motsatt utslag mot vad man är på riktigt. Arvids kommer då se till att han pingas som zorakier, allt Lexx får veta är att han kommer sias som god. Hans "ojdå, nu är det ny dag, jag sa snart läsa igenom ordentligt"-inlägg innehåller en glad kommentar om att gafflarna är ok.
Detta förutsätter dock att Lexx är zorakier, och knappt kan varken läsa eller tänka. Jag tror nog högre än så om honom egentligen, men å andra sidan sa han att han skulle "Sova, läsa omgång 2, komma med analys och röst..." Han kan alltså ha missat Arvidos inlägg.
Jag tänker inte hålla hårt på den här teorin, och jag ycker det är synd att man inte får citera PM (förstår varför, men just nu skulle det kanske varit hjälpsamt att få veta Arvidos gaffels exakta forumlering), men tyckte den var värd att nämnas.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Arvidos gafflar

För min del anser jag att det är för tidigt att sluta sig till någonting i fallet med Arvidos och hans gafflar. Jag tänker tills vidare inte ge saken någon hänsyn.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: gafflande

Björn den gode said:
Nej alltså Arvidos claimade _innan_ Lexx glädjebesked. Vad vi är osäkra på är ifall Lexx kan läsa eller inte, och där är svaret inte lika säkert som ifall ordningen hade varit tvärtom.
Bah!

Jag ska inte posta när jag är trött. Givetvis är det så.

//krank, jobbig veckostart
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Arvidos gafflar

Bearnie said:
För min del anser jag att det är för tidigt att sluta sig till någonting i fallet med Arvidos och hans gafflar. Jag tänker tills vidare inte ge saken någon hänsyn.
Öh, det var lite det jag menade också. Hur det än lutar är det liksom för lite att gå på, oavsett hur många olika strategier som kan ligga bakom...


Jag ska fundera vidare på gaffelgrejen tills imorgon. Knivig fråga det här.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Arvidos gafflar

Bra. Vi är överrens.

"Knivig"? Är du säker på att det är det bästa ordvalet?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Arvidos gafflar

Bearnie said:
"Knivig"? Är du säker på att det är det bästa ordvalet?
Du ska vara jävligt glad att jag inte drog någon av skedvitsarna jag kom på... =)

//Krank, gafflar vidare
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

Jag hoppas att Dice dyker upp. Inte bara för att det är rätt osannolikt att en zorakier skulle försvinna pga inaktivitet, utan också för att det inte ger så mycket information när en så inaktiv riddare dräps.

De som röstar på Björn (Andy och Feliath) tycker jag är extremt misstänkta. Inte bara har Björn betett sig på ett sätt som vore extremt riskabelt och osannolikt som zorakier, utan han bär också på en sköld. Som jag ser det så spelar Feliath dåligt medan Andy är skum.

Wilmer har två röster precis som Lexx. Jag har väntat på att Lexx ska säga något om sin förbaskade stridsgaffel, men det går ju inte att vänta hur länge som helst om en sådan struntsak. Wilmer är aningens mer aktiv än Lexx, och meddelar mer om sina åsikter och funderingar, vilket är svårt att ljuga kring som zorakier. Lexx's beteende å andra sidan består mest av undvikande lattjosvar.

Så tills vidare: Röst: Lexx
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

krank said:
Effekten av Arvidos' claimande är att 1) han inte kommer att bli siad, 2) om han blir siad så ser han ut som en zorakier men har en god anledning till detta - att han visas som zorakier skulle inte tolkas som att han vore zorakier, utan som att hans föremål stämde. Det finns inget sätt att verifiera föremålet.

Samt såklart 3), att Lexx fått röster och allmän misstänksamhet mot sig.

Wilmer
har mest kommit med ganska menlösa "jag håller med"- inlägg åt det ena eller det andra hållet. Väldigt lite konkret information. Jag skulle vilja att Wilmer skriver en lista över t.ex de fyra personer han misstänker mest, eller vad han tycker om de som fått mest/minst röster, eller nån annan lista som faktiskt ger oss rent konkret vad han tycker om folk, med hans egna ord. I dagsläget är Wilmer i mina ögon lite av en doldis trots att han skrivit en del; hans inlägg är luft. Det kan bero på brist på erfarenhet, så jag ljuder inga varningssirener riktigt ännu.
Min slutsats är att ingen av de tre som just nu leder omrösrtningen egentligen förtjänat någon röst från mig. Än. Likt andra väntar jag på Lexx' svar om skedarna, men annars får min röst stå kvar.
Tack för att du kallar mina inlägg luftiga samtidigt som du i stort sett kopierar mitt senaste. Dock är det bra att du frågar, jag har inte tagit mig tid att läsa igenom hela tråden för att skärskåda alla, vilket kanske förhindrade en överilad röst på dig (imorgon kan jag inte vara här alls, jobb, scoutplanering, försummad flickvän)

Skumhetstop4:

1. Andy
Hoppar in, lägger en röst, försvinner. Hoppar in igen, säger något nonsens om att han tycker en kardier ska gå först ner i grottan och försvinner. Liksom vad fan?
Andy said:
Sir Andy står med sitt svartblodiga svärd och stirrar redan ned i den gång som leder till nästa grotta och vårat nästa hot, förutom det som finns ibland oss.

"Jag tycker sir Björn den Gode ska gå först, denna gång!" skriker han åt riddarna bakom sig.

Han fortsätter: "Jag fattade ett felaktigt beslut gällande sir Basenanji, men han röstade likt väl på mig. Jag är villrådig men jag tycker den kardiska Björnen, eller vad han nu är, bör leda styrkan framåt".

Jag lägger min röst på Björn den Gode.
Andy said:
Andy tar till orda: "Min vänner, jag anser att det är god tid för oss att gå vidare. Vi måste möta demonerna och svartfolken medan vi fortfarande har övertaget i form av antal. Jag och alla vet att det finns zorakinska förrädare ibland oss. Tve för dessa sorkar. Men deras svärd räknas i striden mot avgrundens monster. Bröder, lägg er röst så att en tapper kardier kan visa oss vägen i detta mörker, både världsliga och andliga".
Han har dock ett föremål (läderhalsband) så Rising och company kommer inte gilla att lägga sina röster på honom. Jag själv ligger småilla till på röstfronten just nu men att rösta på en av de andra klumparna för att rädda mitt eget skinn vore ojust eftersom jag inte har något som talar mot Björn och en del som talar för Lexx. Jag litar på att Arvidos och Björn ser ljuset.
2. krank
Hoppade på Lexxbandvagnen förra omgången utan vidare förklaring. Var det för att skydda någon i de andra klumparna?
3. Alla tysta smygisar som håller sina röster för att vara tungan på vågen eller för att slippa uppmärksamhet. Väldigt bra zorakiertaktik. Lexx ingår förvisso bland dem men om man kollar på röstmönstret lär han vara oskyldig om inte zorakierna spelade iskallt och riskerade en av de sina. Problemet är att smygisarna är så förbannat många att det är statistiskt dumt att lägga en slumpröst på dem bara därför att. Några har du skrivit skäl till sin tystnad. Det skadar spelet dock, som flera har sagt: BÖRJA POSTA Har vi inget att gå på är vi lämnade åt slumpen eller att analysera det lilla urvalet vi har nu där oskyldiga anklagas, kanske inte därför de är skumma utan för att de är skummast av de som är aktiva. Om fler postade skulle nog fler riktigt skumma beteended visa sig.
4. Pilzeman
Ateist javisst. Nästan samma sak som Arvidos gaffel (vilken både jag och krank nu förklarat innebörden av) förutom att det inte är förankrat i något konkret som ett föremål. Någon med gudssiarförmågan kan ju strunta i honom men om man ser till ett väldigt hattiga röstmönstret i förra rummet skulle jag gärna sia honom för att se vad hans magiska tatuering egentligen visar. Finns här några andra med avvikande trosuppfattning? Är zorakierna ateister de med eller dyrkar de Satan och hans moster?
5. (bonus)Halvtand
Kass motivering till sin röst på Rising. Skumhetsvarning, försvinner i mängden också eftersom Rising inte är särskilt misstänkt av någon annan.

Halvtnad said:
Jag själv bär min sköld med huvudet högt, då jag känner att dess kraft är godartad, och kan hjälpa oss i vårt uppdrag.
Bara för att jag tyckte det var smart av Arvidos att outa sig så tycker jag inte att det här är smart alls. Antingen var det en klumpig fint som zorak eller så var det ett "hej kom och döda mig" som kardier. Eller var det kanske en aslurig fint, skölden är i själva verket värdelös och du vill ta smällen åt någon med en nyttig sköld?

Det var skönt att komma till klarhet halvvegs igenom inlägget dock:
Röst: Andy
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Till Wilmer om Lexx

Eftersom du inte tänkte vara här imorrn så hoppas jag du fortfarande är vaken.

Vilka skäl är det du har för att inte misstänka Lexx? Bara det här om att rösterna blev så jämna förra draget?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

Wilmer said:
2. krank
Hoppade på Lexxbandvagnen förra omgången utan vidare förklaring. Var det för att skydda någon i de andra klumparna?
Alltså, va?

Jag skrev exakt varför jag hoppade på bandvagnen. Jag gav min förklaring. Jag vet inte om du inte orkade läsa hela mitt inlägg, eller vad det här egentligen handlar om...

För övrigt hade jag ju fel om i vilken ordning gafflarna claimades, det skrev jag ju redan igår. Först kom Arvidos och säger att gafflarna suuuuuuuger och sen kommer Lexx och tycker att hans minsann är finfin. Utan vidare förklaring. Lexx kan läsa - och hans claimande blir ännu konstigare än i min ursprungliga, felaktiga teori.

Nå, faktum kvarstår att Arvidos claimat en dålig gaffel, vilket hade varit ännu mer misstänkt om han gjort det efter att Lexx claimat sin bra.

Men, struntsamma - att fortsätta gaffla om den saken nu tror jag är kontraproduktivt innan Lexx säger nåt - eller blir utröstad. Jag ska försöka hålla koll under dagen, men ikväll är jag antagligen ganska upptagen med en massa möten och sånt på jobbet.

Din Andy-analys är rätt intressant, för övrigt. Har inte haft ögonen på den killen alls, jag fokuserade ju bara på de med flest röster...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

Jag är ledsen att jag inte har tid att skriva. Om någon undrar så har jag ofta fönstret öppet så jag räknas som inloggad. Det kan tillochmed stå att jag läser denna tråden. Men för att kunna lägga en rättvis röst just nu måste jag analysera alla själv. Det har jag inte tid med förrän ikväll.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!

Jag håller med föregående talare om att en utröstning av riddar Dice, inte ger oss så mycket information. Å andra sidan är det inte helt självklart att man kan dra slutsatsen att han därmed är en kardier. Feuflux har som bekant slumpat rollerna, och riddar Dice kan mycket väl ha haft svårt att bedöma den tid och det engagemang han var beredd att lägga ned på utflykten ned i grottan.

Men för att få någon annan än riddar Dice att bålt ta täten för att komma vidare in i grottan, kommer det att krävas en ordentlig stridsvagn, som kan dra fem, eller helst sex, personer. Möjligen kan det kanske vara så att, i fall inte riddar Dice gett livstecken av sig mot kvällningen, det ändå kanske är en god idé att rösta bort honom. Ju färre vi blir i vårt illustra sällskap, desto större barlast blir en passiv riddersman. Och, som sagt, är han inte en zorakier, kommer de ju inte att välja ut honom för sina illdåd.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
RÖST

Vilka misstänker jag mest i nuläget?

Riddar Andy Riddar Wilmers argumentation kring honom är synnerligen vettig. Andy bidrar inte med speciellt mycket konkret, utan är mest med nog mycket för att inte riskera varning för inaktivitet. Det är ett beteende som skulle passa någon som inte vill väcka för mycket uppmärksamhet eller ge ifrån sig för mycket ledtrådar om Om han inte kommer med skarpare inlägg innan kvällen så får han min röst.

Riddar Feliath Herrar Feliath och Andys röstande gör dem misstänkta både i detta grottrum och i det tidigare. Visserligen kan jag sympatisera med ett drev mot Björn den gode, men är inte ett angrepp på honom i det nuvarande läget med motiveringen att hans spelande gör honom lika användbar död som levande i det närmaste att jämföra med att kacka i egen rustning. Även denne gode herre kommer med så få inlägg att man kan misstänka att han gömmer sig under skölden för att inte misstänkas.

Riddar Lexx Jag kan inte läsa om hans beteende beror på oerfarenhet eller på brist på tid. Men det svar han gett om stridsgafflarna är otillfredställande, för att uttrycka det modest. Skulle riddar Lexx vara en zorakier, och gaffeln fungerar som riddar Arvidos säger, skulle det ju kunna betyda att Lexx vid ett siande skulle framstå som en kardier, vilket möjligen gjort honom nervös. Just nu anser jag riddar Arvidos förklaring kring gafflarna är trovärdigare (även om hans beteende är fullt rationellt oavsett om han är kardier eller zorakier).

Så tills vidare lägger jag följande Röst:Andy
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Markering av närvaro

Jag tänkte mest skriva och påpeka att min låga aktivitet inte betyder att jag är zorakier, utan att jag har mycket att göra på jobbet. Jag lovar att blanda mig i röstningen när jag kommer hem ikväll.

/tobias
 
G

Guest

Guest
Re: Markering av närvaro

Ok, nu är det väl dags. Till och börja med så vill jag påpeka att jag som många andra har en väldigt stressig period just nu. Ni får helt enkelt acceptera min låga närvaro, eller så får ni helt enkelt sätta dolken i ryggen på mig...

Åter till verkligheten då. Jag är högst medveten om att min låga närvaro och mitt sätt att uttrycka mig om gaffel gett folk ganska rejäl anledning till att misstänka mig så är väl på tiden att jag bekänner det som många redan påpekat: Det verkar ligga en mystiskt och ondskefull förbannelse över denna gaffel. Dess mörka aura kan lätt "pinga" mig som zorakier. Men sammtidigt kommer denna sena bekännelse att verka som en dålig ursäckt. Troligtvis kommer vissa uppfatta denna "bekännelse" med stor misstänksamhet, vilket givetvis vore olyckligt.

Jag ser att det verka uppstått någon sorts ohelig allians mellan Krank, Måns och Bearnie. Vad jag dessutom kommit fram till är att några av deras röster på mig kom ganska sent. Med andra ord kan de väntat ut tiden och hoppat på "Lexx-hatet" I deras fall är det snarare ett taktiskt drag som jag inte kunde låta bli att reflektera över. Därför är några av dom på min kardierlista.

Andy verkar lite skum också, kan inte riktigt sätta ord på vad det är, men hans korhuggna närvaro gör mig nervös.

Nåväl, min röst idag baseras på mina iakttagelser kring krank, Måns och Bearnie och jag kan ju inte rösta på alla tre så det får helt enkelt bli:

Röst: Måns

Må gud förlåta mig om jag har fel...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
The usual suspects

A pair of Zorks
Ok, nu tänker jag göra ett sånt där konstigt uttalande igen om att jag tycker mig se två ondingar. Men istället för att säga hur mycket eller lite jag tror på det så tänkte jag istället helt enkelt lista skälen till att både Lexx och Andersson tillhör den onda sidan.

(Sammanfattning till Wilmer: Teorin går ut på att Andersson är ond för att han spelar under sin förmåga och dessutom på ett märkligt och irrationellt sätt försvarar Lexx. Lexx är ond för att han blir försvarad av Andersson plus att hans egna inlägg är oerhört skumma)

Vi börjar med att titta på vad Andersson har haft för sig, med den här teorin som glasögon.

Inlägg 1
Svär ederna, inte mycket att säga om. Men inte något som talar till hans fördel.

Inlägg 2
Röstar på mig med motivationen att jag inte svurit ederna.

Inlägg 3
Försvarar sin motivation om att rösta på mig för att jag inte svor ederna.

Inlägg 4
Försvarar det igen, nu med ett dubbelargument (jag skulle ha låtit bli att svära den för att sen skylla på ett misstag som någon slags dubbelfint)

Inlägg 5
Pratar om att han inte tror att det är ren slump hur rollerna delats ut, lite intressant men rätt meningslöst.

Inlägg 6
Ändrar sig och säger att hans röst på mig snarare berodde på att han inte gillar min spelstil. (Låter dock rösten på mig ligga kvar).

Inlägg 7
7 minuter efter att jag postat en fråga till Dice postar han nästan exakt samma fråga. Antagligen hade han väl kanske inte hunnit se mitt svar men det tillför uppenbarligen ändå inget.

Inlägg 8
Säger att han kommer ha väldigt lite nykter närvaro på forumet

Inlägg 9
Det här är ett väldigt intressant inlägg:
Bäste riddar Lexx. Emedan jag inte är särdeles övertygad om er skuld, vill jag ändå uppmana er att komma med ett mer engagerat försvar av er oskuld, då en uppgiven attityd från er sida i betraktarens ögon kan tyda på att de som anklagar er har rätt. Fatalism är varken särdeles fromt eller klädsamt.
Vad han gör här är alltså att försöka få det att se ut som att han också misstänker Lexx (ifall han skulle dö och visa sig vara maffia kan han peka på hur tidigt han misstänkte honom) samtidigt som han egentligen bara gör allt för att hjälpa honom överleva.

Inlägg 10
Frågar mig varför jag tror han är ond och upprepar sitt skäl till att rösta på mig (att han tycker jag spelar dåligt).

Inlägg 11
Analyserar röstningsbeteende och kommer fram till att Pilzeman, Basenanji har röstat på många olika. Men han anser att
Av dem är det kanske broder Basse som kommit med de bästa förklaringarna till sitt beteende, och också varit först att rösta på personen i fråga.
medans Pilzemans röstande är mer misstänkt.

Inlägg 12
Påpekar att Wilmer är en nybörjare

Inlägg 13
Säger att han inte är omöjlig att ändra sin röst men vill inte rösta på Wilmer och tycker det är oroväckande att stridsvagnen dras av de erfarna riddarna Rising, krank, Basenanji och Björn.

Inlägg 14
Hävdar att rising hade ett bra argument, funderar på att ändra sin röst.

Inlägg 15
Här kommer det i sammanhanget kanske intressantaste inlägget, jag får nog citera hela:
Jag har kontemplerat. Eftersom mina misstankar mot boder Björn var å på en svagare grund byggd, samtidigt som de enda som är med mig på den så kallade vagnen mot honom är herrar Dice och Snow, som uppvisat ett svagt deltagande denna helg, samt utifrån riddar Risings argumentation, så ändrar jag min röst.

Röst: Basenanji
När Andersson ändrar sin röst så närmare vi oss draget och röstningsläget just då är att Basenanji har fyra röster, Lexx har fyra röster och jag har tre röster. Enligt min tolkning så är det här röstbytet jättemärkligt ifall det inte är så att han i första hand vill försöka skydda Lexx. Han har tidigare (inlägg 11) hävdat att Basenanjis röstningsbyten inte är misstänkt, han har tidigare hävdat (inlägg 13) att han inte tycker om en vagn som dras av bl.a. mig och rising, vilket är två av de som röstat på den han kommer att rösta på.

Helt plötsligt ändrar han sig då baserat på en motivering som Rising själv säger är
Det är visserligen inte mycket till motivering, men jag tycker det är bättre än inget alls,...
Inlägget sker 19.18, strax efter det inlägget kommer ytterligare röster på mig och jag tror att han ångrar sig men det är ju det för sent att göra något åt. Enligt egen utsaga får vi dessutom anta att inlägg 8-14 gjordes under påverkan av alkohol.

Inlägg 16 (dag 2)
Han säger att han är osäker på rising och han återgår till att anklaga mig.

Inlägg 17
Postar röstningsmönstret, det här är konstruktivt men som vi sett i tidigare partier något som lika gärna kan göras av en Zorakier, det är dessutom så att det kanske är ännu mer intressant för Zorakierna att hålla löpande koll på röstningshögarna så det är inget som i min bok tar bort misstankar.

Inlägg 18
Säger att han inte kommer vara vid internet förrens tisdag kväll

Inlägg 19
Förklarar varför han presenterat röstningssiffrorna.

Inlägg 20
Ber om rösträkning.

Inlägg 21
Säger att han inte vet hur han tänker rösta men att han kanske kommer rösta på någon inaktiv.


För att sammanfatta. Andersson är en bra spelare, och han har under de här dagarna spelat under sin nivå, istället för att söka efter nya argument så fortsätter han bara tjata om mig, men när det väl kommer till kritan så gör han en jättemärklig ändring av röst, så att han röstar likadant som två han tidigare sagt att han inte vill rösta likadant som. Och det här är trotts 21 inlägg det enda han har gjort under två dagar. Jag har tidigare sagt att nåt har känts skumt med honom och nu när jag tog mig tid att gå igenom så börjar jag bli mer och mer övertygad om att så är fallet.

Men vi måste också ta oss tid och titta på vad hans i så fall förmodade kompanjon har gjort.

Lexx
Inlägg 1
Svär ederna, röstar på Rising

Inlägg 2
Nåt flummigt rollspelande om att han är beredd att slåss.

Inlägg 3
Säger att han är nöjd med att ha fått en gaffel, att han ska
Sova, läsa omgång 2, komma med analys och röst...
eftersom hans nästa röst skall vara baserad på mer analys.

Alltså det enda som skulle tala för att han inte är kardier är att det är svårt att se någon vara så ointresserad av spelet om man fått en specialroll, å andra sidan är han nog tillräckligt ny för att kunna göra sånt. Hans gaffelkommentar är fortfarande jätteskum, varför skulle han om han var god och fått en gaffel som säga att han pinga som ond jubla över det? Varför skulle han om han var ond låtsas vara glad över ett föremål som arvidos redan har sagt är dåligt? Jag tror det är större chans att han inte läst arvidos inlägg än att han inte lästs sitt PM.

P.S Skrev ihop det här inlägget i natt men lyckades aldrig posta det, nu ser jag att Andersson faktiskt tagit upp Lexx som misstänkt, men som dagen såg ut så var det nog svårt att undvika det och det är inte så att han varken anför några nya argument eller röstar på honom.

D.S
P.P.S Jag kommer nu spela rollspel hela dagen, men är vi inte klara tills det börjar bli dags att gå in i nästa rum så kommer jag kidnappa spelledarens dator. Någon borde ringa Dice föv. Röst: Lexx
D.S
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
jaha

Så gör förstås Lexx ett inlägg samtidigt som jag sitter och finslipar på det här. Ett inlägg som förövrigt inte är helt lätttolkad, så jag måste nog tänka lite på det, men det är mycket möjligt att jag kommer gå tillbaks till Wilmer om jag kommer fram till att det där var ett gott inlägg, även om jag just nu inte är säker på det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Markering av närvaro

Lexx said:
Nåväl, min röst idag baseras på mina iakttagelser kring krank, Måns och Bearnie och jag kan ju inte rösta på alla tre så det får helt enkelt bli:
Jag förstår inte ritkigt bvart jag kommer in i det där. jag har inte röstat på dig i den här rundan, jag har bara hållit med om andras konstaterande att ditt beteende kring gaffeln är suspekt. Det tycker jag fortfarande, för du har fortfarande inte förklarat varför du skrev positivt om gaffeln.


Att rösta på de som anklagar en är en skitdålig taktik. Det luktar taggarna-utåt-försvar här, snarare än några riktiga motiveringar.

Jag ska se om du hinner svara på det här innan rundan tar slut, annars kommer jag antagligen att flytta min röst. Du behöver komma med bättre förklaringar till ditt beteende, både vad gäller gaffeln och vad gäller ditt röstande på Måns. Var utförlig.
 
G

Guest

Guest
Re: Markering av närvaro

krank said:
Lexx said:
Nåväl, min röst idag baseras på mina iakttagelser kring krank, Måns och Bearnie och jag kan ju inte rösta på alla tre så det får helt enkelt bli:
Jag förstår inte ritkigt bvart jag kommer in i det där. jag har inte röstat på dig i den här rundan, jag har bara hållit med om andras konstaterande att ditt beteende kring gaffeln är suspekt. Det tycker jag fortfarande, för du har fortfarande inte förklarat varför du skrev positivt om gaffeln.


Att rösta på de som anklagar en är en skitdålig taktik. Det luktar taggarna-utåt-försvar här, snarare än några riktiga motiveringar.

Jag ska se om du hinner svara på det här innan rundan tar slut, annars kommer jag antagligen att flytta min röst. Du behöver komma med bättre förklaringar till ditt beteende, både vad gäller gaffeln och vad gäller ditt röstande på Måns. Var utförlig.
Min positiva reaktion kring gaffeln var helt enkelt ett dumt ingame misstag [Jag har liksom aldrig varit med om liknande spel tidigare, en överdriven reaktion helt enkelt]. Gällande måns så har jag redan gett en motivering. Jag röstade heller inte på dig då tyngden kring mina mistankar inte ligger specifikt hos dig, men du rör dig i den periferin [för närvarande].
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
riddar krank said:
Och spontant, en sista sak: Varför i helvete plocka Purgatory? Varför inte plocka t.ex Rising? Vore jag Zorakier skulle jag plocka Rising direkt, helt enkelt baserat på hans överlägsna kunnande och erfarenhet. Jag är inte redo att skapa bandvagn mot honom ännu, men det finns ganska många jag skulle ha valt före Purgatory.
Tjänar denna fråga på att utredas mer? Jag kan för min del inte riktigt få det ur huvudet. Kan det tyda på att zorakierna är oerfarna och inte tänkte efter riktigt? Men å andra sidan framstod ju knappast salig riddar Purgatory som ett hot mot zorakierna eller utgjorde en speciellt bra utgångspunkt för ett drev (att han röstade på riddar Björn håller inte riktigt, eftersom andra, som jag själv, var betydligt mer aktiv i kampanjen mot honom).

Den alternativa tolkningen är att zorakierna är så pass förslagna att det vill framstå som oerfarna. Men vi har kanske för lite kunskap om deras beteende än så länge.
 
Top