Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda III

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Alltså antingen litar ni på mig och så vinner vi ifall jag är doomtrooper.

Eller så röstar vi ut lukas nu och hoppas på att han är kättare. För ifall han är doomtrooper så måste vi få en kättare nästa runda, och då måste ni återigen lita på mig (då det ska vara två kättare bland mig, lukas och brynolf).

Så i båda fallen så hänger det på att ni kan lita på mig för att vinna.

@Brynolf: Jag röstar på dig för att jag vet att jag inte är kättare, och då måste det vara 2 kättare bland dig+Lukas+Nässe. Min röst kan flyttas till någon av de två andra om någon kommer på en bra plan.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf said:
Ni som röstar på mig får för övrigt gärna motivera varför, så det finns lite mer att gå på nästa runda.
Tyvärr kan jag inte motivera min röst på dig på ett vettigt sätt. De som jag skulle vilja rösta på är Lukas och Nässe, men både behövs för unfairs plan ska fungera. Och då står mitt val mellan dig och unfair. Om din förmåga stämmer så är jag mer eller mindre helt övertygad om att du är Doomtroper, för en kättare skulle aldrig få en sån förmåga. Unfair's plan är för noga genomtänkt för att han skulle vara kättare i min mening. Så mot mitt bättre vetande så låter jag bli att rösta på Lukas/Nässe denna runda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Unfair's plan är för noga genomtänkt för att han skulle vara kättare i min mening. Så mot mitt bättre vetande så låter jag bli att rösta på Lukas/Nässe denna runda.
Jo, jag litar också på Unfair. Vilket innebär att jag misstänker Lukas mer och mer.

Jag tar och lägger en symbolisk röst på honom, till och med.

Röst: Lukas
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Och om vi utgår ifrån att Lukas är kättare, är frågan vem hans kumpan är. Trots att jag i princip har Krank som grön, skulle det faktiskt varit typiskt honom att hitta på en förmåga som säger att Mishima är flest, i ett läge där Bauhaus är lika många. Det skapar en massa förvirring, och att reda ut vem som ljuger skulle ha tagit en massa tid om inte Konrad erkänt. Tid som Krank och Lukas kunnat använda för att skära halsen av folk till höger och vänster.

En teori, bara.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Brynolf said:
Trots att jag i princip har Krank som grön, skulle det faktiskt varit typiskt honom att hitta på en förmåga som säger att Mishima är flest, i ett läge där Bauhaus är lika många.
Verkligen?

Mig veterligen har jag aldrig ljugit om förmåga i ett varulvsspel. Varken som bybo eller varulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag har inte koll på din varulvsstatistik, se det som en komplimang då jag menade att du i allmänhet är en finurlig en.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
Brynolf said:
Trots att jag i princip har Krank som grön, skulle det faktiskt varit typiskt honom att hitta på en förmåga som säger att Mishima är flest, i ett läge där Bauhaus är lika många.
Verkligen?

Mig veterligen har jag aldrig ljugit om förmåga i ett varulvsspel. Varken som bybo eller varulv.
Du skulle fortfarande kunna göra det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om Lukas och Nässe skulle vara kättarpolare, skulle de ha målat in sig i ett hörn vid det här laget, så det tror jag inte på. Enda kvarvarande möjligheten är väl Lukas och Vicotnik, för Korpa är knappast kättare om inte Vic är det.

En liten fjantig misstänksamhet jag kom på:

Att Vic föreslog en outningsordning där han själv var sist, vilket åtminstone jag tycker är litegranna skumt. Han måste ju rimligtvis ha tänkt igenom det innan han postade det, och att som doomtrooper göra en sån uppenbart misstänkt grej känns inte vettigt. Inte som kättare heller, förstås, men då har man iaf en anledning till det. Vics förmåga hade inte blivit sämre av att han outade först.

Pissgrej, måhända. Men jag tror som sagt att om Nässe och Unfair är gröna, är kättarna antingen Lukas/Krank eller Lukas/Vic.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Röstlägg:
Brynolf (5): Lukas, unfair, Korpa, Vicotnik, Nässe
Lukas (2): Krank, Brynolf

Jag blir mer och mer övertygad om att Nässe och Lukas är kättare. Jag går igenom det om och om igen och jag får svårare och svårare att tro att unfair och Brynolf är kättare. Krank har jag svårt att riktigt få någon feeling för, men tror mer på att han är doomtroper än kättare.

Jag kan tyvärr inte med gott samvete rösta på Brynolf, då jag tror han är den kättarna försökte ge sig på runda och att vi därför inte förlorat någon.

Jag vill inte rösta på Brynolf, men jag litar på unfairs plan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
STOPP!

Hallå där, nu får det fan vara färdigtjattrat!

STOPP!
 
Top