Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda III

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Citadellets mörka port låg öppen framför doomtroopergruppen likt ett mörkt löfte om död och vansinne. Paxen tittade sig nervöst omkring, han hade blivit vald att vara den som först satte sin fot i detta citadell, detta helvete bland helveten i solsystemet. Plötsligt sliter han av sig sina doomtrooperemblem och rusar huvudstupa in i mörkret, vansinnigt kacklande:

"Jag kommer tillbaka, död eller levande! Må kardinalen brinna i Illians evigt tomma eldar!"

Trots de olycksbådande orden utbrast alla ett glatt "Fuck yeah!", en kättare var ute ur gruppen! Men glädjen la sig snart, bredvid dem ligger Xyas, skjuten i ryggen.

Mörkrets tjänare fanns fortfarande bland dem, ständigt redo att störta männskligheten i mörker och kaos.


Vi tackar Paxen och Xyas för spel! Ni får gärna lämna ett hejdå-inlägg i tråden, men får under inga omständigheter nämna någon spelinformation.

Kvar i spel (7):
Nässe
Korpa
Krank
unfair
Vicotnik
Lukas
Brynolf

Utslagna:
Konrad Konvalj (doomtrooper)
Paxen (kättare)
Xyas (doomtrooper)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag tror frågan om min pålitlighet precis blev ointressant :gremwink:

Men tack för gott spel såhär långt. Mer tid över till att planera mitt stundande bröllop istället :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
YES.


Sådär ska slipstenen dras.

Men varför i helvete så ut xyas? Hans kraft var redan känd och använd, liksom. Och jag tyckte inte att hans resonemang var några snilleblixtar riktigt. Eller, de var ju OK, och killen var ju klart grön, men vafan?

Och Lukas är med oss fortfarande. Gött.

Nå; jag hade idéer i slutet av förra rundan om vad som behöver göras i form av analyser. Jag har dock fortfarande inte tid att göra dem själv.

De jag ser på med störst skepsis är nog Nässe, Korpa, unfair och brynolf. Och ja, det är drygt halva listan. Det enda som gör dem misstänkte i mina ögon är egentligen att de inte på något någorlunda aktivt sätt grönat sig - Lukas (säger sig vara) siare, och säger att jag är grön. Vilket jag ju är. vem är mer grön, Lukas? Vicotniks kraft visade sig stämma, och trots hans stenkorkade tilltag i första rundan tycker jag att han överlag spelat väldigt bra - och hans "alla i min korp är gröna"- grej är i mina ögon en sån grej man antingen gör när man har ballar av kryptonit eller är bybo. Liksom vadslagningen; den var liksom för dum för att vara varulvspåhitt.

Och min erfarenhet av Vico som varulv är att han inte spelar med ballar av stål; han spelar försiktigt, smart och med tungan rätt i mun. Han gör inte vanvettiga utspel. När han är varulv.


Men; vi har massor att göra. framåt, kamrater!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fuck yeah! :gremsmile:

Gissningsvis anade kättarna att Lukas skulle vara skyddad, och gav sig på nån annan. Frågan är: varför Xyas? Var det för att de flesta såg honom som grön?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf said:
Fuck yeah! :gremsmile:

Gissningsvis anade kättarna att Lukas skulle vara skyddad, och gav sig på nån annan. Frågan är: varför Xyas? Var det för att de flesta såg honom som grön?
Min misstanke till att de valde Xyas är för att han ansågs vara grön av många vilket tyvärr gör en till en måltavla då man som kättare vill hålla kvar de icke gröna i spelet för att skapa förvirring.

Lukas, vem sia du denna runda?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ok, några grejer från förra rundan jag skulle vilja se Nässe besvara/kommentera:


Vicotnik said:
något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic. (...) Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?

Unfair said:
Varför röstar du på korpa?! Nu vill jag ha en bra förklaring, ända anledningen jag ser vore ifall du inte litade på Vic, alternativt ifall du tror att korpa har ljugit om sin korporation? Känns som att du borde rösta på Vic

Brynolf said:
Nässe said:
Och ja, jag lade den avgörande rösten på Konrad- vilket var väldigt medvetet och tydligt- gå tibax och kolla. I det läget kändes Bauhaus-spåret riktigt men Vic var alldeles för... fladdrig för att jag skulle tro att han varulvade.
"Väldigt tydligt" skulle jag väl inte kalla det. Så här sa du fyra timmar innan runda 1 slutade:

Jag tror mer på Bauhausspåret än jag tror på Mishima-spåret.

Vic gör alldeles för konstiga saker för att han ska vara varulv. Jag tror att han tror att han har rätt. Det är min magkänsla
Och sen röstar du på Konrad, i ett läge där både han och Paxen har tre röster vardera. Och detta fem minuter innan Konrad erkände att han ljög om sin tillhörighet. Det var alltså inte pga av detta som du röstade på honom. Sen säger du i princip inget mer den rundan, ingen kommentar om bomben som Konrad släppte.

Sen hoppar ju Paxen över (i panik vad det verkar) till Konrad fem minuter innan rundan slutar, men fram tills dess var det du som tippade balansen.

Skumt, sa bull.
Brynolf said:
Nässe said:
Vore intressant att se vilka av mina inlägg du tycker verkar vara luriga
Det du spenderat en stor del av rundan med att göra är att anklaga Xyan för att fiska efter väktare. Du hänvisar till denna post:

xyan said:
Vilka har outat sina förmågor?
xyas - vet att minst en kättare i mishima
vicotnik - vet att det inte finns några kättare inom bauhaus
korpa - vet att vicotnik är bauhaus (hur???)
krank - vet att mishima är flest
paxen - vet att brödraskapet har mäktigaste medlemmarna
Har jag missat någon?
Det kan kanske ses som ett försök till fiske, men det lustiga är ju att du själv postade följande inlägg fyra timmar före Xyan:

Nässe said:
Då har vi alltså:
Yxas- någon i Mishima är kättare
Vic- Ingen i Bauhaus är kättare
Mindre användbara spår
Krank- Mishima är flest
Paxen- Brödraskapet är mäktigast (vad nu det betyder...?)
Sten i glashus, much?
Tills vidare:
Röst: Nässe
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Brynolf said:
krank said:
Vicotniks kraft visade sig stämma
Huh? Har jag missat nåt här? Jag har inte sett någon indikation på det.
Bläh. Vad har jag skrivit för stollerier? Det är klart den inte har. Men det andra jag skrev var vettigt.

//Krank, trött
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ja, absolut.

något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic. (...) Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Jag har svarat på det här en gång innan. Ska jag vara övertydlig...? JAG VET INTE. Då hade jag självklart röstat på den personen.

Varför röstar du på korpa?! Nu vill jag ha en bra förklaring, ända anledningen jag ser vore ifall du inte litade på Vic, alternativt ifall du tror att korpa har ljugit om sin korporation? Känns som att du borde rösta på Vic
Tycker det framgår med all tydlighet i inlägget före min röst att jag röstar på Korpa eftersom hon helt utan den minsta motivation ifrågsätter att vi ska rösta ut Paxen, väljer att rösta ut mig istället. När jag sedan frågar henne om detta så har hon INGET som motiv till detta. Och det gör mig skum..?

Den långa harrangen orkar jag inte citera. Varför skulle det vara skumt att rösta på Konrad före han berättade att han ljugit? Jag tycker det skulle vara skumt att rösta på honom efteråt. Det tycker kanske inte du? Jag tror de flesta av oss röstade på Konrad före han kom ut med sin lögn. Jag skulle vilja vara så helvetiskt ofräscht fräck att jag skulle vilja säga att Konrad kom ut med sin lögn eftersom han hade så många röster på sig att han skulle bli dödad. Och alla de rösterna kom före han kom ut med sin lögn

Det sista tycker jag är äpplen och päron. Du tycker nog inte det- eftersom du inte vill att det ska vara det. jag radar upp vad vi vet som friställer olika personer. I inlägget resonerar jag om parningar- om den är skum så är den skum och vice versa

Ngt annat än att fråga efter vilka som outat sina förmågor. Tycker jag i alla fall. Mycket märkligt om du inte tycker så.

Vill du veta vilka jag misstänker?

Dig, så klart.

Inte heller så säker på Bauhausarna. Unfair är jag skum på.

Och koka mig i lava- jag blir jävligt osäker på både Lukas och Krank.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Nässe said:
Tycker det framgår med all tydlighet i inlägget före min röst att jag röstar på Korpa eftersom hon helt utan den minsta motivation ifrågsätter att vi ska rösta ut Paxen, väljer att rösta ut mig istället. När jag sedan frågar henne om detta så har hon INGET som motiv till detta. Och det gör mig skum..?
Det skumma är ju att även du väljer att flytta din röst från Paxen.

Varför skulle det vara skumt att rösta på Konrad före han berättade att han ljugit? Jag tycker det skulle vara skumt att rösta på honom efteråt. Det tycker kanske inte du? Jag tror de flesta av oss röstade på Konrad före han kom ut med sin lögn. Jag skulle vilja vara så helvetiskt ofräscht fräck att jag skulle vilja säga att Konrad kom ut med sin lögn eftersom han hade så många röster på sig att han skulle bli dödad. Och alla de rösterna kom före han kom ut med sin lögn
Aj, det var ett lite för bra svar... nu blir jag osäker. Precis så tänkte jag också, och hade väl hoppats på att du skulle svara nåt annat.

Det sista tycker jag är äpplen och päron. Du tycker nog inte det- eftersom du inte vill att det ska vara det. jag radar upp vad vi vet som friställer olika personer. I inlägget resonerar jag om parningar- om den är skum så är den skum och vice versa

Ngt annat än att fråga efter vilka som outat sina förmågor. Tycker jag i alla fall. Mycket märkligt om du inte tycker så.
Ja, jag ser det nu. Var kanske lite ivrig att gräva fram skit där.

Hm, ska snarka på saken.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Så här blev röstningen efter förra rundan:

Paxen (5): Lukas, Xyas, Vicotnik, Krank, Korpa
Nässe (2): Unfair, Brynolf,
Krank (1): Paxen
Korpa (1): Nässe

Det som jag finner intressant med den är att:
Xyas = Doomtroper
Jag (Vicotnik) går i godo för att Korpa = Doomtroper
Lukas (som siare) går i godo för att krank = Doomtroper

Om man nu tror att jag och Lukas är Doomtropers, så innebär det att vi bör ha 1 eller 2 kättare till bland unfair, Nässe och Brynolf. Vilket jag anser ge oss ganska goda chanser att hitta de kvarvarande kättarna.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Trevligt att vara tillbaka och gött att vi lyckades skaka av oss ett kättar kräk!

Nu till dem som är kvar.
Kvar i spel (7):
Nässe
Korpa
Krank
unfair
Vicotnik
Lukas
Brynolf


Nässe är jag fundersam på, och det var även därför jag faktiskt röstade på honom i slutet av förra rundan, men jag vet inte, jag har få riktiga bevis och inget som egentligen säger att han skulle vara kättare, möjligtvis ett ibland underligt resonemang, men inget fällande.

Korpa vet jag knappt något om, och det var också därför som jag i slutet av förra rundan sa att det kunde vara intressant att pressa korpa i denna rundan.

Krank, krank känns väldigt grön, han har inte gjort något underligt och han har inte ljugit, och hans förmåga outade han vid ett tillfälle som innebar att den ifall den skulle varit lögn så skulle det lätt slagit tillbaka på honom. Att han sedan fått Lukas att gröna honom totalt gör honom inte mindre grön, men den kan vara ett underligt kättar påhitt. Min egna förmåga (som jag kommer till längre ner i posten) har inte häller talat till hans nackdel.

Unfair :gremgrin:

Vicotnik har som många sagt spelat ganska underligt men inget som i slutändan resulterade i att han blev mer misstänkt. Däremot så skulle jag vilja se att han postar en hel del denna runda då jag misstänker att han inte kommer posta speciellt mycket under runda fyra, då det är en helg runda.

Lukas, lukas är en underlig filur som nyligen grönade krank totalt. Jag skulle gärna vilja se lukas som icke kättare för det skulle göra allt så mycket enklare, då båda han+krank+en till(?)skulle kunna bli fastställda. Men samtidigt är det väldigt farligt ifall detta är en lögn. Att han ljuger och säger att krank är doomtrooper skulle inte inebära att krank är kättare, utan krank är den som vi alla (?) ser som mest grön, och därför var det relativt säkert (ifall lukas är kättare) för lukas att ljuga om det för att gröna sig själv. Ifall lukas nu skulle jaga ut en kättare för att spelet sedan skulle fortsätta så skulle jag nog återigen börja misstänka honom (för allt känns för bra). Men som det ser ut nu, han värkar grön. Hoppas även att han kan våga prata ut nu när han inte behöver vara rädd att avslöja något (vilket han tydligen var i förra rundan).

Brynolf, Jag vet inte, det finns inget som talar för att brynolf skulle vara kättare utan han har postat många inlägg och kommit med en hel del tänkvärt. Om Brynolf skulle varit kättare så tror jag inte han skulle ha givit oss så mycket snack, han har varit drivande och diskuterat bra. Brynolf känns relativt grön.

Det ser ut som att jag misstänker Korpa och Nässe mest men jag vet inte hur jag ska lägga min röst än så länge.

Och då jag känner att det är lika bra att avslöja min förmåga nu -då det ändå inte ser ut som att vi skulle få ut något mer utav att vänta- så är den:

Min förmåga: Jag kan sia korporationer på spelare. Hittills så har jag kollat krank (Mishima) och Brynolf (Cybertronic).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nässe said:
Ja, absolut.

något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic. (...) Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Jag har svarat på det här en gång innan. Ska jag vara övertydlig...? JAG VET INTE. Då hade jag självklart röstat på den personen.
Men du har väl en misstanke? Det är inte precis så att du kunnat gå hela spelet igenom utan att bilda dig en uppfattning om vilka du misstänker. Nä du Nässe, i det här spelet kan man omöjligtvis inte bilda sig en uppfattning om vilka som är kättare eller inte. De enda som har problem att bilda sig en uppfattning om vilka som är kättare är kättarna själva. Eller hävdar du att du inte misstänker någon i Capitol, Imperial eller Cybertronic och i så fall vilka misstänker du?

Röst: Nässe
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
I slutet av förra rundan siade jag Vic eftersom jag tänkte att om han var oskyldig så skulle vi fria två stycken (Vic och korpa). och om han var skyldig så skulle vi kunna plocka en farlig varulv spelare.

Vic är en Doomtrooper
så då är vi fyra stycken som är grönade.

så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.

så jag tycker vi har ganska goda odds att röka ut dem.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Lukas said:
så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
Jamen strålande! 33%!

(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)

Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.

Röst: Nässe
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Lukas said:
så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
Jamen strålande! 33%!

(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)

Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.
Jupp, det enda som gör mig lite nojig är att Lukas inte har åkt ut pga att han är Siare.
Jag har dock en teori som kan förklara varför kättarna inte valt att ta ut honom, med risk för att jag sätter lukas på spel in för nästa runda. Om vi har en väktare med så skydda han lukas första rundan, andra rundan så misstänker jag att väktaren skydda någon annan (pga hur väktarens förmåga brukar vara utformad) medan kättarna inte våga gå på lukas för att de misstänkte att han skulle åter igen skyddas och därför valde det någon annan. Har vi nu lite tur så kan väktaren skydda lukas ytligare en runda.

Lukas har spelat bra och gjort enligt mig använt sin förmåga på vetigaste sätt och på så sätt minskat ner de möjliga kättarna till endast några få.

Är det fortfarande någon som inte gått ut med sin förmåga? I så fall anser jag att det är lämpligt att göra det under denna runda.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
Lukas said:
så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
Jamen strålande! 33%!

(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)

Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.

Röst: Nässe
Vänta nu, detta känns underligt, vi får inte släppa på våran försiktighet riktigt ännu.

Jag vet ju att jag inte är kättare, vilket innebär att vi borde få tag i alla kättare nu på två rundor (om inte folk blir överdrivet misstänksamma mot mig så här i slutet), och vi kan då inte förlora (ifall nässe är doomtrooper så blir det ändå inte lika många kättare som doomtroopers så vi klarar oss). Därför anser jag att det som bör pressas nu inte är nässe eller Brynolf, utan mig (Unfair) och Lukas, vi vill ju inte falla på mållinjen bara för att vi tror för gott om folk :gremwink:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
unfair said:
krank said:
Lukas said:
så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
Jamen strålande! 33%!

(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)

Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.

Röst: Nässe
Vänta nu, detta känns underligt, vi får inte släppa på våran försiktighet riktigt ännu.

Jag vet ju att jag inte är kättare, vilket innebär att vi borde få tag i alla kättare nu på två rundor (om inte folk blir överdrivet misstänksamma mot mig så här i slutet), och vi kan då inte förlora (ifall nässe är doomtrooper så blir det ändå inte lika många kättare som doomtroopers så vi klarar oss). Därför anser jag att det som bör pressas nu inte är nässe eller Brynolf, utan mig (Unfair) och Lukas, vi vill ju inte falla på mållinjen bara för att vi tror för gott om folk :gremwink:
okej då pressa mig, jag har inget att dölja, Vad vill du veta?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lukas said:
unfair said:
krank said:
Lukas said:
så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
Jamen strålande! 33%!

(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)

Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.

Röst: Nässe
Vänta nu, detta känns underligt, vi får inte släppa på våran försiktighet riktigt ännu.

Jag vet ju att jag inte är kättare, vilket innebär att vi borde få tag i alla kättare nu på två rundor (om inte folk blir överdrivet misstänksamma mot mig så här i slutet), och vi kan då inte förlora (ifall nässe är doomtrooper så blir det ändå inte lika många kättare som doomtroopers så vi klarar oss). Därför anser jag att det som bör pressas nu inte är nässe eller Brynolf, utan mig (Unfair) och Lukas, vi vill ju inte falla på mållinjen bara för att vi tror för gott om folk :gremwink:
okej då pressa mig, jag har inget att dölja, Vad vill du veta?
Jag vet inte hur vi ska pressa någon, med röster känns dumt då det kan innebära att något går fel och inte alla flyttar i slutet.

Men det viktiga är väll att om du och jag är doomtroopers så har vi vunnit. Vilket vi bara behöver säkerställa för alla andra.
 
Top