Varulv [Varulvsspel 7] - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röstläget ca 1h innan deadline

Basenanji (3)
Fjodor, Impetigo, Sidd
Sidd (2) Rasmus, Biobunker
Rasmus (1) Basenanji
Fjodor (1) Martin
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Röstläget ca 1h innan deadline

Basenanji (3)
Fjodor, Impetigo, Sidd
Fjodor (2) Martin, Sidd
Sidd (2) Rasmus, Biobunker
Rasmus (1) Basenanji
Grymt att du kommit på att jag har specialförmågan 2 röster😀

Skämt å sido så tror jag ulvarna vinner om det skulle bli lika i röstningen.
Jag gissar att Basse i allafall kommer byta till tex mig så att han inte ryker.
Även den andra ulven kommer (förutom att kompisen skall röstas ut) nog försöka se till att det minst blir oavgjort.
Håll koll på sånt folks!
Martin jag tror du kan komma att få en avvägande roll så som det ser ut just nu i alla fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag borde ju rädda mig själv om jag kan, men tror på riktigt att byn får ut mer info om jag åker än någon annan. Jag ser inte Sidd som skum, men kan förstås ha fel. Tycker att Sidds galna ideer om power-skydd och ulvar som tänker i tandem tyder på fräsig bybo, snarare än klumpig ulv.

Impetigo gräv är bra för det är rimligt. Men det är också ganska snålt och tyvärr helt fel. Impetigo ser jag som ganska grön. I början av rundan spelade han mer virrigt, men sista posten är bra. Men goddammit, om jag skulle försöka bli värvad av Förste ulv skulle jag vara betydligt diskretare än så!

Fjodor tycker jag är grön och verkar förnuftig, samma med Martin.

Kvar blir Rasmus och Bio. Jag läser dem som mest troliga ulvar i R1. Jag kan ha fel, men det är så jag läser spelet i R1.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag borde ju rädda mig själv om jag kan, men tror på riktigt att byn får ut mer info om jag åker än någon annan. Jag ser inte Sidd som skum, men kan förstås ha fel. Tycker att Sidds galna ideer om power-skydd och ulvar som tänker i tandem tyder på fräsig bybo, snarare än klumpig ulv.

Impetigo gräv är bra för det är rimligt. Men det är också ganska snålt och tyvärr helt fel. Impetigo ser jag som ganska grön. I början av rundan spelade han mer virrigt, men sista posten är bra. Men goddammit, om jag skulle försöka bli värvad av Förste ulv skulle jag vara betydligt diskretare än så!

Fjodor tycker jag är grön och verkar förnuftig, samma med Martin.

Kvar blir Rasmus och Bio. Jag läser dem som mest troliga ulvar i R1. Jag kan ha fel, men det är så jag läser spelet i R1.
Asså Basse vi har ju pratat klart om det här LaMotte-uppslaget. Däremot delar jag din uppfattning om att Rasmus är ulvig.
@Impetigo du bad om en sammanfattning av Basses meddelanden och fick det, jag väntar på att du ska presentera ditt fynd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag borde ju rädda mig själv om jag kan, men tror på riktigt att byn får ut mer info om jag åker än någon annan. Jag ser inte Sidd som skum, men kan förstås ha fel. Tycker att Sidds galna ideer om power-skydd och ulvar som tänker i tandem tyder på fräsig bybo, snarare än klumpig ulv.

Impetigo gräv är bra för det är rimligt. Men det är också ganska snålt och tyvärr helt fel. Impetigo ser jag som ganska grön. I början av rundan spelade han mer virrigt, men sista posten är bra. Men goddammit, om jag skulle försöka bli värvad av Förste ulv skulle jag vara betydligt diskretare än så!

Fjodor tycker jag är grön och verkar förnuftig, samma med Martin.

Kvar blir Rasmus och Bio. Jag läser dem som mest troliga ulvar i R1. Jag kan ha fel, men det är så jag läser spelet i R1.
Kul att du är med i spel.
Ja jag kan ha lite galna ideer som inte är så genomtänkta och det är medvetet spel för att hålla igång diskussionen och se hur ni andra reagerar och förhåller er till mina upptåg.
Så klart att jag gör missar och feltänk och då backar jag när jag förstått.
- Power-skydd: Om du menar alla rösta på samma så den för ett engångs nattmordskydd så var det väl en bra utgångspunkt i alla fall som behövde prövas i diskussion men som vi släppt.
- Tandemulvar: här står jag fortsatt på mig: det är väl klart att ulvarna desperat försöker luska ut vart sin kompis är och förhålla sig till det så att de inte röstar ut kompis. Det var det jag funderade lite runt och jag lovar att ulvarna ligger himla lågt med att våga lyfta.

Det ska bli intressant att se utfallet av det här och fortsatt spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Däremot delar jag din uppfattning om att Rasmus är ulvig.
Då röstar vi ut Rasmus! Ja! Kom igen nu byn, let's do it!

Ni har väl inte glömt bort att Rasmus var absolut sist med att rösta? Är det inte ganska skummig?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Kul att du är med i spel.
Ja jag kan ha lite galna ideer som inte är så genomtänkta och det är medvetet spel för att hålla igång diskussionen och se hur ni andra reagerar och förhåller er till mina upptåg.
Så klart att jag gör missar och feltänk och då backar jag när jag förstått.
- Power-skydd: Om du menar alla rösta på samma så den för ett engångs nattmordskydd så var det väl en bra utgångspunkt i alla fall som behövde prövas i diskussion men som vi släppt.
- Tandemulvar: här står jag fortsatt på mig: det är väl klart att ulvarna desperat försöker luska ut vart sin kompis är och förhålla sig till det så att de inte röstar ut kompis. Det var det jag funderade lite runt och jag lovar att ulvarna ligger himla lågt med att våga lyfta.

Det ska bli intressant att se utfallet av det här och fortsatt spel.
Men om vi tycker det är svårt att hitta 2 ulvar på 7 spelare, vad skulle göra det lättare för en ulv att hitta den andra bland 6 spelare det är det jag inte får ihop i huvudet.

Jag är mer benägen att rösta ut Rasmus än Basse
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Martin3 tycker uppenbarligen att det är roligare att diskutera sitt verktyg än att spela varulvsspel...

😭😭😭
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Äh va fan jag orkar inte vänta. Sidd-spåret verkar dött och JAG tycker du har spelat upp dig på slutet, fasiken vad jag velar....

Röst: RasmusL
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Asså Basse vi har ju pratat klart om det här LaMotte-uppslaget. Däremot delar jag din uppfattning om att Rasmus är ulvig.
@Impetigo du bad om en sammanfattning av Basses meddelanden och fick det, jag väntar på att du ska presentera ditt fynd.
Ja om Basse nu är ulv så har ju Rasmus mest backat upp honom nu innan Impetigos gräv blev tydligare.
Är Basse INTE ulv så är det bara att titta tillbaka och fundera på vad som blev snett.
Det kommer ge oss mycket tror jag.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hmm, helt plötsligt har alla släppt fjodor. Båda i spåren är personer jag inte ser sticker ut. Mitt val av dom två som är kvar är Sidd.

nu kommer Basse med Rasmus igen och jag ställer mig hellre bakom ett Rasmus-utröstning än basse just nu.

problemet är väl om jag röstar på rasmus kan inte Basse rädda sig själv genom att rösta ut Sidd. Nåväl, jag hoppas någon mer följer med.

känns som jag svamlar en hel del men just nu försöker jag få rätsida på min röst.

äsch, jag testar Rasmus-drevet ett tag.

Röst: RasmusL
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
OM vi nu ska gissa på att andre-ulven vill meddela sig med sin maestro, vilka mer än mig ser ut att ha gjort det?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jaha, där kom Bios röst också in. Jamendåså.

Ledsen om jag la en liten stund på verktyget men jag hade ingen koll på röstningen kände jag.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ah, vänta nu. Det är fortfarande lika pga impetigos felstavade röst…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Men om vi tycker det är svårt att hitta 2 ulvar på 7 spelare, vad skulle göra det lättare för en ulv att hitta den andra bland 6 spelare det är det jag inte får ihop i huvudet.

Jag är mer benägen att rösta ut Rasmus än Basse
Det har jag väl inte påstått.
Verkar som att du desperat försöker hitta nåt.
 
Top