Nekromanti Varulvskalendarium

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Superhjältespel

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Superhjältespel

Ja då tänkte jag ta rodret ett tag i den här motorcykeln och se hur många som vill vara med i min husvagn.

Då jag gillar serietidningar så tänkte jag mig en setting som reflekterar det, så det blir ett superhjältespel.

Kommer den goda Superhjälteligan att vinna eller kommer den onda konklaven för galna vetenskapsmän att segra?
To be continued...

Man kan anmäla sig fram tills den 6:e Januari och spelet börjar den 9:e Januari.

6+ spelare för att det ska dra igång.
Hur många är på?
Har jag anmält mig till det här? Jag vill vara anmäld till det här.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Superhjältespel

Jag kommer inte kunna vara delaktig i samma utsträckning som jag varit tidigare. Fan. Jag tror egentligen att jag skulle må mycket bättre om jag stod över den här rundan. Jag måste verkligen få ihop plugget och då är inte varulvsspel bra har jag fått erfara. Ledsen för att jag väntat så länge med det att banga, men jag har verkligen velat...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Superhjältespel

Prata med Dr.F i helgen och då måde han inget bra, så vi ska nog inte vänta oss att spelet sätter igång idag.
 

mvessla

Veteran
Joined
10 Dec 2011
Messages
22
Location
in Orbit
Re: Superhjältespel

Aj då, hoppas du Dr.F mår bättre snart!

Kikar in mest hela tiden - så, för min del, ta hand om dig först Dr. F och starta om och när du vill/kan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Superhjältespel

Aha.

Då skall jag sluta upp och spamma ner den här tråden och hoppas på att Doktorn kryar på sig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Re: ännu ett varulvspel

Trots att vi redan har ett överflöd av folk som skall spelleda varulvspel så tänker även jag lägga in ett spel som jag skulle vilja hålla i.

Jag tänker någon gång i år (lär dock dröja ett tag eftersom så många andra ha anmält spel före mig) så kommer jag hålla i Mupp-spelet.
Ett Varulvspel med Mupp-tema. ( The Muppets om ni inte förstod det).

Fluff texten är inte riktigt klar men den lär dyka upp inom en vecka.

//Lukas som möjligen kommer söka en sammarbetspartner, på grund av min dysleksi
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Shit has hit the fan för mig.

Har inte internet hemma och har inte tid på jobbet....

Jag får tyvärr ställa in då comhem inte kunde leverera inom den tidsram som dom lovade.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hur ser det ut för Mukwa? Är det möjligt att tidigare lägga ditt varulvslir? Min speltarm skriker efter ulvning just nu, och Varulv Anno 1888 har vi tillsvidare lagt på is eftersom det var så många som ville arrangera i början av detta år 2012.

I värsta fall får jag och Trasapan sno ihop det lite kvickare än vi tänkt och slänga upp info i kalendariet så snart det bara går.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Spontant tror jag att det bästa är att Mukwas ligger kvar där det ligger. Folk har tackat "ja" till det upplägget och Mukwa annonserade väl att han hade mycket nu.

Om det måste spelas innan Mukwas tror jag det bästa är att slänga ihop något innan det ska dra igång.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag kan tänka mig att slänga ihop något med start nu på söndag, om intresse finns.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Okej, cool. Jag lägger upp en ordentlig anmälningstråd härunder då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Uppdrag Mos Varulv

Uppdrag Mos Varulv

I och med Jerusalems frånfälle har krav på ett nytt varulvsspel för att fylla tomrummet fram tills Mukwas Varulv 2089 rests. Jag tänkte slänga ihop ett på en idé jag haft tidigare.

SPELSTART: Nu på söndag (d.v.s. den 15:e) 21.00

SISTA ANMÄLNINGSDAG: Lördag

ANTAL SPELARE: Minst 6, max 9.


Intro
I den lilla pyriska byn Mos Mosel pågår det märkligheter. En grupp äventyrare har blivit ditskickade av Nicolas Fon Rijn för att undersöka vad som pågår. Snart visar det sig att ett dråparträd har ersatt delar av befolkningen med sina växtkloner! Ska äventyrarna och lokalbefolkningen hinna stoppa det mordiska trädet innan hela byn utplånats? Vem är vän och vem är fiende? Vem går trädets ärenden och vem försöker stoppa det?

Anmäl er här!

Anmälda (8):
Vicotnik
Konrad Konvalj (tror jag)
xyas
!Paxen
Lukas
Recca
Brynolf
Trasapa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Intresse finns.

Troligen måste Vimes även utses till den nye Grand old master (tillsvidare) som varulvsspels-lekledare tills Feuflux arrangerar nästa spel.
 
Top