Nekromanti Varulvskalendarium

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Den här tråden är till för att hålla reda på vilka som anordnar så kallade varulvsspel (maffiaspel). Vad ett varulvsspel är och hur de är och bör vara uppbyggda får ni diskutera någon annanstans. Detta är endast avsett som ett kalendarium.

Vilka spel är på gång?
Håll reda på vilket varulvsspel som står på tur genom den här tråden

Vill du anmäla ett varulvsspel?
Svara på startinlägget så får du en egen gren i trådad visning. I den kan folk även anmäla intresse. Skriv ungefärlig starttid på eventet och se till att kolla av andra kommande spel så att de inte krockar. Var noga med att rubriksätta ditt spel också (i ämnesraden), det blir lättare att hitta spelet och de poster som är relaterade till spelet då.

Vill du anmäla intresse till ett varulvsspel?
Svara på ett varulvsspel i tråden med ett glatt Ja! (vissa spelkonstruktörer kanske även vill ha en definitiv anmälan genom separat tråd eller via pm, så håll utkik efter info från spelkonstruktören).
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Superhjältespel

Superhjältespel

Ja då tänkte jag ta rodret ett tag i den här motorcykeln och se hur många som vill vara med i min husvagn.

Då jag gillar serietidningar så tänkte jag mig en setting som reflekterar det, så det blir ett superhjältespel.

Kommer den goda Superhjälteligan att vinna eller kommer den onda konklaven för galna vetenskapsmän att segra?
To be continued...

Man kan anmäla sig fram tills den 6:e Januari och spelet börjar den 9:e Januari.

6+ spelare för att det ska dra igång.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kanske är på beror på när du räknar med att starta spelet.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vicotnik said:
Jag kanske är på beror på när du räknar med att starta spelet.
Tanken var att man kan anmäla sig fram tills den 6:e Januari och spelet börjar den 9:e Januari, om det inte finns något annat inplanerat då.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Njaaoa
Jag vill kanske.
Jag känner mig dock så pass dålig på spelen att jag undrar om jag inte spräcker spelbalansen (jag har aldrig varit på det vinnande laget).
och det känns inte så bra att förstöra för dem som sätter ihop spelen.

//Lukas som borde erkänna sig besegrad
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Lu-kaazh said:
Njaaoa
Jag vill kanske.
Jag känner mig dock så pass dålig på spelen att jag undrar om jag inte spräcker spelbalansen (jag har aldrig varit på det vinnande laget).
och det känns inte så bra att förstöra för dem som sätter ihop spelen.

//Lukas som borde erkänna sig besegrad
Klar du ska vara med, man blir inte bättre ifall man inte övar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Njaaoa
Jag vill kanske.
Jag känner mig dock så pass dålig på spelen att jag undrar om jag inte spräcker spelbalansen (jag har aldrig varit på det vinnande laget).
och det känns inte så bra att förstöra för dem som sätter ihop spelen.

//Lukas som borde erkänna sig besegrad
Håller med Vic.

Upp till kamp!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Varulvsspel - säsongen 2011

Såhär har säsongen sett ut:

Vems vad? Vilka vann?

Johoohnos Blood Bowl - varulvarna: BDG och Ubereil

Vimes Mutant Chronicles - varulvarna: Paxen och Nässe (på slantsingling)

Paxens Stargate - varulvarna: xyas, Barcaii och Konrad Konvalj

xyas Supernatural - DTF: Paxen (moralisk seger för byn)

Vimes Lorder och Lodisar - byn: Konrad Konvalj, Vicotnik, Dr. Frankenstein, Trasapa, Paxen (en runda bara)

Vicotniks Ankeborg - byn: Andersson, Arvidos MC, Konrad Konvalj, Mukwa, Paxen, Stövelkatten, Trasapa, Vimes, xyas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Varulvsspel - säsongen 2011

Vimes said:
Såhär har säsongen sett ut:

Vems vad? Vilka vann?

Johoohnos Blood Bowl - varulvarna: BDG och Ubereil

Vimes Mutant Chronicles - varulvarna: Paxen och Nässe (på slantsingling)

Paxens Stargate - varulvarna: xyas, Barcaii och Konrad Konvalj

xyas Supernatural - DTF: Paxen (moralisk seger för byn)

Vimes Lorder och Lodisar - byn: Konrad Konvalj, Vicotnik, Dr. Frankenstein, Trasapa, Paxen (en runda bara)

Vicotniks Ankeborg - byn: Andersson, Arvidos MC, Konrad Konvalj, Mukwa, Paxen, Stövelkatten, Trasapa, Vimes, xyas
Så, 4 av 4 för mig :)

Kom igen varulvar! Ni kan inte tillåta det bli 5 av 5!

(Ja, ja jag vet att jag inte har funnits kvar under hela spelen alltid, men ändå..)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid

Välkommen till

Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid

Den stora staden. De oändliga korridorerna av tvärgator som korsar de gigantiska interstradorna bland ett hav av fyrkantiga, tråkiga byggnadskomplex i betong och syntiplax. Så stort, men ändå för litet för att rymma den växande befolkningen. Staden har expanderat åt alla håll. Det finns ljusskygga invånare flera nivåer under markplan, megakoncernernas företagstoppar huserar hundratals meter ovanför. Även befolkningen har förändrats. I staden florerar människoliknande robotar, både fysiskt och mentalt muterade människor, replikanter med skräddarsytt DNA och de cybernetiskt förstärkta människorna.

Bortanför cityblocken och kranssektorerna ligger tunga industrier och odlingsdistrikt som sträcker sig tiotals mil mellan de inre sektorerna och de försvarsverk som byggts för att hålla ovälkomna ute, men också för att hålla befolkningen innanför. Det som finns utanför megastäderna är näst intill outforskad mark för stadsbor.

Det till synes oändliga skymningslandet. På många delar helt obeboeligt för människor och andra varelser vars gener inte har följt den snabba utvecklingen. Skymningslandet skapades till följd av farliga biokemikalier, kärnvapenspetsar, sjukdomar och naturexploatering. Ingenting är sig likt. Klimat, växtlighet och djurrike har genomgått starka förändringar och jordens invånare vet inte längre vad de har att vänta av en vistelse utanför städerna.

Er resa kommer att ta er genom stadens städade och välordnade distrikt i ett av de finare bostadsblocken till de lägre nivåerna under markplan för att där föras vidare ut till skymningslandet. För vissa kommer denna resa kanske innebära en permanent vistelse i något av stadens värsta rehabiliteringsblock, eller helt enkelt en mer skonsam död. Andra kommer ha tagit möjligheten till temporär rikedom och förströelse i något av de rekreationsblock som staden erbjuder som mer eller mindre enda underhållning.

Vill ni vara med på varulvsäventyret?
Anmäl er i så fall i denna tråd.

Sista anmälningsdag: 10 januari
Start: Söndagen den 5:e februari.
Antal: Minst 10, men inget tak.


Anmälda
!Paxen
Vicotnik
Arvidos MC
Xyas
Brynolf
Sapient
Konrad Konvalj
Trasapa
Mvessla
Recca
Vimes
Andersson
Spider Jerusalem
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är intresserad, men det beror på när start datum är.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ett tips är att ni byter ämnesrad när ni annonserar nya varulvsspel - på så sätt ser man vilket varulvsspel olika personer talar om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
[Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Varulv 1888

Vi har inget färdigt namn ännu så Varulv 1888 får duga tillsvidare. Mer info så snart jag och apan pratat ihop oss så att säga.

Vill ni uppleva något episkt?
Visa ert intresse här i tråden.

Start: Beroende på Mukwas lir
Antal: Anpassat för 10-12
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Som jag sagt i de övriga förslagen på maffia spel, så är jag intresserad men det beror lite på start tiden.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Vicotnik said:
Som jag sagt i de övriga förslagen på maffia spel, så är jag intresserad men det beror lite på start tiden.
Är det läge att vi pratar ihop oss om möjliga start datum i den här tråden?

Samma sak gällande rundornas start och stopp tider. Jag är ju väldigt mot spelstopp på torsdagar exempelvis, men det kanske jag är ensam om?

Sen finns det väl möjligt att stänga spelen på lördagar eller liknande. Det går ju att kolla aktiviteten genom åren men som jag har upplevt det hela dör det ut rätt rejält på exempelvis lördagar.
 
Top