Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Maniac, Maniac

Då ursäktar jag att jag har missförstått, men det var så jag lite förstod det som när jag läste ditt inlägg :gremwink:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Maniac, Maniac

För att förklara varför jag loggar in med inte skriver något.

1. bara för att jag inte alltid har tid för att skriva så betyder inte det har jag inte hinner skumma igenom inlägget lite snabbt
2.om jag var varulv så hade jag inte varit så dum att jag använde forumet som meddelande tjänst mellan varulvarna, av just det här skälet.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Maniac, Maniac

1. Jag vet att man inte har tid hela tiden, men ett snabbt meddelande i ett sånt läge skulle nog de flesta kunna få till.(Heck, jag har inte tid om dagarna att skriva och loggar in för att kolla hela tiden, nu kändes det som att man kastade fullt bikupa i litet rum.)

2. Du kanske inte skulle vara så dum, men om Barcaii skickade upprepade gånger så tror jag ändå du hade kollat, tror de flesta hade velat hjälpa en första gångs spelare.

Sen ska jag säga att det bara var en första tanke, jag förstår mycket väll om man som varulv väljer en annan meddelande tjänst av denna anledningen.

Min röst ligger dock kvar i nuläget, mycket för att K.K kom med väldigt övertygande argument, och jag inte har så mycket annat att gå på. Kommer försöka få in lite saker imorn när jag kommer hem, och kanske ändra min röst efter att noggrant ha läst igenom hela tråden en sista gång inför min slutgiltiga röst.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Maniac, Maniac

1. jag är också en dyslektiker så jag behöver läsa igenom mina inlägg ett antal gånger innan jag producerar dem. det tar ganska mycket kraft från annat.

2. jag hade nog delat med mig av min mailadress eller i alla fall ändrat inställningarna så att det inte syns när jag är inloggad.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Maniac, Maniac

Jag gillar dina funderingar. Särskilt det om att Barcaii och Lukas verkade synkroniserade i sina inloggningar och inlägg. Det är tankeväckande.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Maniac, Maniac

1. Det första visste jag inte och jag ursäktar mig återigen djupt. (Då jag känner en hel del personer med dyslexi så måste jag säga att du gör ett jävligt bra jobb med den, då man inte ens märker något. Tummen upp till det)

2. Detta hade jag inte tänkt på överhuvudtaget.

Låter dock min röst stå kvar tills imorgon så jag kan läsa igenom alla inlägg innan jag lägger en slutgiltig röst.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag kom på att det är sista dagen idag, och det lär ju vara en hel del skrivande idag. Tyvärr kommer jag inte hem förrän 19,00, men jag ska försöka vara så aktiv som möjligt de sista två timmarna av rundan.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Maniac, Maniac

Maniac, min röst ligger hos dig och kommer ligga kvar där så länge du inte ens gör ett försök att ta dig från drevet.

Jag får stooooora varulvsvibbar här för ditt beteende just nu är precis samma som när vi fångade en varulv i MC-spelet. Uppgivenhet och oförmågan att skriva något vettigt hör inte till en bybo.

Maniac said:
1. Det bör det göra med tanke på att vi är som sagt 3 kvinnor kvar och det sista Smrtihara kommer ihåg att han attackerad av kvinnor (detta stämmer om jag kommer ihåg korrekt)

2. Hmm, bra fråga, jag skulle vilja höra det sista som vi kommer ihåg innan jag kan lägga ett mer korrekt uttalande.
Jag kan förövrigt säga att det sista jag kommer ihåg var att vi blev attackerade, kommer ej ihåg av vem/vilka tyvärr.
Maniac said:
4.Jag skulle vilja tro att det finns 2 varulvar till, antagligen en man och säkerligen en til kvinna.
Jag vill tro att det är Xyas och Korpa.
Dina svar gör mig bara än mer övertygad.

Å ena sidan kan du inte säga vilken av xyas och Lukas som är varulv, sedan skriver du lite längre ner att du tror att jag och xyas är varulvar. Hur går det ihop? Och har du kanske lust att motivera dina misstankar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Maniac, Maniac

Precis som många andra måste jag lämna in en närvaro-disclaimer här och nu.

Jag kommer att spela rollspel ikväll med start nån gång vid 18.00 men skall försöka att hinna med något inlägg innan det, och högst troligt något under spelpasset med.
Lämnar ett Vifåse så länge ty det är mycket på jobbet, och spelpasset är det första i en ny kampanj så man vet ju aldrig vart det bär hän.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Yay, internet på tåget (fram till 20.15 typ).

Fast här är rätt dött. Ser ut som det är Maniac som ryker då? Jag har i varje fall inte getts något skäl till att ändra min röst.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Än så länge ser det så ut, ja. Jag har inte för avsikt att ändra min röst heller.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Nej, varulvarna har lyckats bra denna rundan och ingen har direkt forcerat fram ett samtal eftersom det har varit så mycket spridd inaktivitet.

Jag ändrar min röst till Lukas. Jag är inte alls övertygad om att Maniac är varulv faktiskt. Trots min röst så är det givetvis klar majoritet på Maniac, men möjligheten att ändra det finns. Inte för att jag alls är såld på att Lukas skulle vara varulv men anyway.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag kan passa på att uppdatera röstläget.

Maniac: xyas, Vimes, Korpa, Lukas.
Lukas: Konrad Konvalj, Fain, Smrtihara.
Ingen: Maniac.

Hmm.. Fräckt. I nuläget skulle Maniac kunna lägga sin röst på Lukas och kanske klara sig denna rundan.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Smrtihara said:
Jag kan passa på att uppdatera röstläget.

Maniac: xyas, Vimes, Korpa, Lukas.
Lukas: Konrad Konvalj, Fain, Smrtihara.
Ingen: Maniac.

Hmm.. Fräckt. I nuläget skulle Maniac kunna lägga sin röst på Lukas och kanske klara sig denna rundan.
Nu gör du såna där konstiga grejer gentemot oss kvinnor igen. Jag menar, om Maniac INTE lägger sin röst på Lukas nu, är vi säkra på att han inte är varulv då och bör ändra våra röster i sista sekunden (svårt för mig som inte kommer ha någon internet sista timmen)?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Fast hur resonerar du nu?

Jag är verkligen inte övertygad om att Maniac är varulven och tre andra är inte det heller. Likadant med Maniac (Jag räknar inte Lukas röst).

Varför gör jag något konstigt då?

Dumt hade det väl varit att hålla fast vid en bortkastad röst på dig? Nu använder jag istället min röst och du tycker att det är konstigt?!

Jag tror inte på några sistaminutenändringar eftersom vi har två pers (du och K.K) som troligtvis inte kommer vara inloggade sista tiden. Dessutom så är jag ganska säker på att K.K inte är varulv.

Är det viktigare att ha ett helt fokuserat drev eller bör man som bybor tillsammans arbeta för att pressa de som är troligast att vara varulvar? Jag tror på alternativ två. Men det är inte heller hugget i sten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag menar precis det jag skrev. Och jag menar inte hur du la din röst, utan din kommentar att Maniac kan rösta på Lukas och göra lottdragning av det hela. Det är helt i linje med ditt underliga "stressa kvinnorna mot varandra"-beteende. Vilken slutsats tycker du de som är inloggade 20.58 och Maniac inte lagt sin röst på Likas än ska dra? Eftersom du sa kommentaren som A så får du gärna säga B och svara på det.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Att resonera kring Maniacs eventuella röstfrånvaro är ganska poänglöst.

Antingen skulle den hypotetiske Maniac vara bybo och uppgiven inte ens logga in för att lägga sin röst.

Eller

Den hypotetiske Maniac är varulv och uppgiven inte ens logga in för att lägga sin röst.

För någon fantastisk taktik i att inte lägga sin röst kan jag inte se.

Visst lottning är urkass men hur vill du jag ska göra? Lika väl jag som K.K som Fain har väl valt att lägga en röst på Lukas för att vi tror mest på honom?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Kan säga att då jag inte är särskilt glad i "50/50" chanser när det kommer till sånt här skulle jag ändra min röst bland de sista minuterna, hellre att vi får ett gemensamt fattat beslut i byn än att det blir slumpen som avgör.

Sen kan jag säga att beroende på vem som röstas ut och vem som mördas så tror jag att nästa runda kommer bli mycket enklare.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Smrtihara said:
Visst lottning är urkass men hur vill du jag ska göra? Lika väl jag som K.K som Fain har väl valt att lägga en röst på Lukas för att vi tror mest på honom?
Som jag redan skrivit så kritiserade jag din kommentar, som kändes konstig (eller egentligen inte eftersom den kom från dig), inte din röst. Jag var själv inne på Lukas ett tag, även om min slutgiltiga röst föll på Maniac.

Men du hetsar folk på varandra, det är din grej och det är helt okej. Du är ju åtminstone konsekvent. Jag ska bara försöka komma på varför du gör det. Men det blir nästa runda.
 
Top