Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ögonen på Barcaii glänser till.. "Ni kommer gå under.. Det finns ingen chans att ni kommer överleva" säger Barcaii med en mörk, ekande stämma. "Ni kanske borde kolla till er vän Purgatory.." säger Goa'Ulden, innan han har försvunnit genom dörren.

Och där, framför den stora sarkoufagen ligger Purgatory, med sin skalle kluven, tagen av Goa'Ulderna.

En Goa'Uld borta, desamma med en bybo. Vi tackar både Barcaii och Purgatory för fint spel. Ni är välkommna att skriva ett hejdå-inlägg som inte avslöjar något om spelet.

1 Vimes
2 Xyas
3 Smrtihara
4 Konrad Konvalj
5 Barcaii
6 Lukas
7 Maniac
8 Fain
9 Korpa
10 Purgatory

Ni är nu 8 kvar.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
!#%)?)/!#%1!!

Fan vad trist, jag som hade så mycket tankar och idéer inför denna rundan :gremfrown:

För väl nöja mig med att jag hittade in Goa'uld i runda ett.

Spöa skiten ur maskarna nu byn!!!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Coolt, vi tog en varulv på första riktiga rundan!

Nu ska jag cykla hem medan det fortfarande är riktigt ljust ute, men jag kommer hinna skriva något vettigare när jag är hemma i min lägenhet. :gremsmile:
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Tack purg för ett bra spel :gremsmile:
Kommer nog inte bli så aktiv ikväll då jag ska lägga mig runt 22.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
FUCK YEAH! Så jävla snyggt! Tack för spel Purg och Barcaii.

Synd på Purg, men det var inte så oväntat heller, han har genomgående kommit med kloka och bra inlägg.

Nu ska vi kolla in Barcaii, vilka har han misstänkt, vilka har han pratat med, vilka har röstat på honom och så vidare. Mina vänner, vi har ett guldläge inför fortsättningen nu.

Är det så att det finns två varulvskvinnor har vi det här i en liten ask. Jag tycker vi bör börja där i första hand, kvinnor och kopplingar till Barcaii.

Jag ska ta och knyta mig nu, men återkommer imorgon med lite mer kött på benen.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Gott spelat alla! Riktigt rolig var första rundan!

Synd Purgatory! Du är saknad. Du hade bra inlägg genom hela rundan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Härligt pågar & kvigor!

Synd på dig Purg. ty ditt spelande har varit bra, och du har haft bra saker på gång ända sedan första inlägget. Troligen också ett kanonbra stöd för de som är med för första gången.

Barcaii skall också ha tack för sitt deltagande.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Alright det börjar bra. Nu står det väl mellan mig, Lukas och Maniac då. Vimes verkade förra runda övertygad om jag är nästa. Själv börjar jag undra så smått över Maniacs påstående om civil närvaro så jag börjar med

Röst: Maniac
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Är vi bara 3 kvinnor kvar då alltså?
Kommer nog vara som mest aktiv efter 13-14 idag då jag har en kurs att gå på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Alright! Utifrån vad vi vet från outningarna är någon av Lukas, Xyas och Maniac varulv. Så, den här rundan kommer handla om er. En av er kommer sannolikt ryka i slutet.

Så, det ni ska göra nu, det är att göra analyser av varandra. Varför ska vi övriga inte rösta på just dig? Varför är de andra mer misstänkta? Och varför är just den du röstar på den mest misstänkte?

Och jag vill se resonemang. Inte bara röst + en-menings-motivering, riktiga resonemang. Varulvarna kommer ha svårare att dölja sin raggiga päls ju mer de måste vistas i ljuset.

Så, ni två bybor av xyas, Lukas poch Maniac, ett tungt ansvar vilar på era axlar, ni ska leda oss rätt!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
jag vill tacka både Barcaii och Purgatory för bra spel, synd att vi bybor blev av med Purgatory, vi skulle behöva hans visdom i dessa svåra tider!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Självklart glömde jag skriva att jag håller på med en sammanställning på vad som har hänt Bacaii under dessa två rundor, denna kommer upp så fort jag har den färdig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Då Barcaii verkar vara nyckeln till de andra varulvarna tänkte jag skriva ner lite snabbt om vad som hände med denne de senaste rundorna. I slutet ska jag också avslöja en stor sak om mig själv, och förklara varför jag handlade som jag gjorde.
Runda 1
Det som jag skrev är tyvärr den bittra sanningen, och jag skyller på att jag typ inte kan något om denna värld, och blev lite… rädd är inte rätta ordet, men inte långt ifrån, när jag läste min rollbeskrivning och tänkte FAN nu är jag varulv i mitt första spel (Detta tänkte jag på grund av en rad feltolkningar). Det jag har ljugit om är egentligen bara en sak (som jag kan komma på för tillfället) men det är lika bra att ta upp det direkt.
Jag är inte doktor(eller forskare). Här kommer min riktiga ras och allt annat.
Jag är en Tok’ra, här för att ta reda på ett massförstörelse vapen som jag har fått reda på finns här. Jag upptäckte dock att en strid hade utbrutit i templet och att det finns Goa’Uld symbioter här.

Med detta tackar jag för mig och hoppas att mitt misstag inte gör så att jag blir utröstad.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Självklart glömde jag lägga till det sista.... Om det är något jag har missat / sagt fel så säg till, jag har försökt att ta med allt.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Bra sammanfattning. Jag håller inte riktigt med om alla slutsatser.

Barcaii åkte ut för att han var skum. Så enkelt var det. Och att han var kvinna förstås.

Men Barcaiis handlande får mig att misstänka antingen Maniac eller Lukas.

Men jag håller med tidigare talare att den tyngsta bördan ligger på de två kvinnliga byborna.

Angående din lögn, Fain är jag väl inte sådär jätteförskräckt. Du är ingen prioritet i nuläget ändå även om jag vilja nysta i det senare.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Lika bra att få ut sådana lögner direkt, speciellt när det beror på något så löjligt som att jag glömde kolla Stargate wikian :gremwink:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Vimes said:
Så, ni två bybor av xyas, Lukas poch Maniac, ett tungt ansvar vilar på era axlar, ni ska leda oss rätt!
Jag ska sätta igång direkt.
jag ska försöka bli klar idag men jag kan inte lova något.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

jag har kommit på varför det verkar som någon har ljugit om Civil

om vi kollar vad Maniac sa
maniac said:
Då kan jag passa på med att gå ut med informationen, den informationen som jag har är att det finns en civil i vår grupp.
och jag tillhör ju inte er grupp (antar att det är SG-24) jag är ju en Inföding.

kan det här vara förklaringen?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Ja, detta har påtalats tidigare.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Fain: Jag är inte förvånad över att du är tok'ra och jag kommer kunna bidra i nystandet kring det när det blir aktuellt.

Bra sammanfattning, för övrigt.

Idag arbetar jag inte, vilket innebär att jag kommer ha ingen tillgång till internet igen förrän efter jag rollspelat färdigt och jag far iväg nu. Jag ser fram emot att få läsa kvinnfolkens resonemang när jag är tillbaka hemma!
 
Top