Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Nåvæl. Långt inlægg føljer.

Førsvar/førklaringar/resonemang betræffande saker relaterat till mittænkliggørandet av mig:

- Min information (varulvaskvinnor > varulvsmæn) påstods vara en logisk konsekvens av Smrt:s information om att ha blivit angripen av kvinnor. Till mitt førsvar dær sæger jag att min information ær mer konkret æn Smrt:s och den exakta forumleringen ger min intrycket(!?) att dær faktiskt finns varulvsmæn (men gissningsvis bara en då). Min information innehåller då information som Smrt:s inte gør. Jag gick dessutom ut med ATT jag hade information relaterat till køn innan Smrt:s gick ut med sin information. Men væntade sedan med att gå ut med den exakta infon (se varfør nedan), varpå Smrt hann føre (notera nu att jag førsøker inte misstænkliggøra Smrt eller dennes information, bara førklara hur jag ser på anklagelsen att jag bara copy-pastade Smrt:s info).

- Jag velade inledningsvis om huruvida vi skulle gå ut med information. Detta var inte baserat på ovilja från min sida att gå ut med information, utan snarare før att jag ville ha en diskussion om saken. Vældigt många var inaktiva i børjan och tyckte det var dumt att ta ett sådant beslut innan alla kommit till tals. Jag står før att jag gjorde så och skulle gøra exakt likadant igen. Vimes refererar till MC-spelet dær tidig informations-outning gjorde nytta, men faktum ær att varuvlarna vann det spelet. Delvis på grund av att byborna inte lyckades anvænda information vi outade vettigt. Jag førstår hur han tænker, men jag håller inte med i hans analys av det spelet.

- Nærvaron av civila som Maniac påstår finns. Jag vill først sæga att om det ær en løgn, så ær det en ganska mærklig løgn, men det har iofs aldrig hindrat någon tidigare. Jag har dock blivit lite mer skeptisk till påståendet. Min roll anger inte explicit på något sætt att jag ær civil utan det ær en slutsats jag drog baserat på min vetskap om fluffet. Lukas roll sæger inget om civil status heller och som jag førstår det och ær en inføding. Ræknas han som civil? Gør jag? Jag ær inte så sæker och det får mig att fundera øver Maniacs påstående. Som information ær den dessutom ganska, ja, klen i brist på bættre ord. Framførallt om det nu inte finns någon som explicit ær civil.

- Min røst på Lukas førra omgången var, såklart, på ganska klena grunder. Utøver att vi skulle røsta ut en kvinna hade vi ganska lite att gå på och det var i ærlighetens namn ganska mycket tur att vi lyckades plocka Barcaii. Om man antar att Maniac talade sanning (och vid tillfællet var jag lite inne på att hans påstående før "konstigt" før att var en løgn, se resonemang ovan), så skulle gissningvis jag vara den civila som føljer med SG-gænget, vilket då stæmmer fluffigt med min IOA-status. Lukas resonemang i den hær tråden att han inte ræknas som civil i den bemærkelsen eftersom han ær inføding kan kanske stæmma. Men då blir væl Maniacs information ænnu mer værdeløs (rætta mig om jag tænker fel hær)? Jag vidhåller dock mina argument från førra rundan att Lukas undvek diskussionen som blommade upp efter att vi bestæmt oss før att røsta ut en kvinna, och att hans rollbeskrivning kænns designad før att vara så "sæker" som møjligt. Inføding utan några band eller tillhørighet till SG.


That's it for now.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag vill bara påpeka att alla ska akta sig för att överanalysera Barcaiis röstningar. Det viktiga är inte vem han röstade på utan hur.

Det blir lätt "giftbägarresonemang" ("Han vet att jag vet att min bägare innehåller gift, han har nog förutsatt att jag ska byta och har hällt giftet i sin bägare, om han inte förutser det med och giftet finns i min bägare ändå!")
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Lyssna på detta, jag skrev bara det för att man ska ha det som något att falla tillbaks på om inget annat finns, inte för att man ska överanalysera.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det har kommit in en hel del bra inlägg idag, och jag skall nu försöka hinna med och läsa igenom det hela för att få en uppfattning om vad som händer och sker.

Jag hoppas att Lukas hinner klart med sitt under dagen, och jag kommer även invänta Maniac´s inlägg som bör komma här runt 14.30 tiden om kursen gått som sig bör.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Vill bara sæga att dær det står "mittænkliggørandet" i mitt inlægg, så menar jag såklart "misstænkliggørandet" :gremtongue:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
En annan tanke bara.

Har vi någon information som gør att vi kan vara sækra på att ingen ljugit om sin kønstillhørighet? Før det skulle verkligen suga om vi sitter och fokuserar på att røsta ut kvinnor, och så sitter dær en transvestit-varulv bland mænnen och flinar.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Med "lyssna på detta" menar jag självklart att lyssna på vad du skrev, inte för att försöka vara otrevlig
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Vad jag vet så har vi ingen, så länge inte någon har den kraften. Jag kan mycket väll se att varulvarna har ljugit om sitt kön, men det är (I ärlighetens namn) ungefär samma sak som det med röstningarna, de kanske vill att vi ska tro det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

xyas said:
Nærvaron av civila som Maniac påstår finns. Jag vill først sæga att om det ær en løgn, så ær det en ganska mærklig løgn, men det har iofs aldrig hindrat någon tidigare. Jag har dock blivit lite mer skeptisk till påståendet. Min roll anger inte explicit på något sætt att jag ær civil utan det ær en slutsats jag drog baserat på min vetskap om fluffet. Lukas roll sæger inget om civil status heller och som jag førstår det och ær en inføding. Ræknas han som civil? Gør jag? Jag ær inte så sæker och det får mig att fundera øver Maniacs påstående. Som information ær den dessutom ganska, ja, klen i brist på bættre ord. Framførallt om det nu inte finns någon som explicit ær civil.
Det här är en jättebra poäng.

Röst: Maniac - jag ska återkomma förstås, men vill gärna se både Lukas och Maniac skriva.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Även om ni väljer att rösta på mig, även om jag skulle åka ut, så kan jag i alla fall säga att jag har varit helt ärlig emot er.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Ja, ja.. Jättebra. Men har du inga egna tankar om nuläget. Vem som är varulv, hur det står till med de civila, vad vi bör göra härnäst, osv.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Jag har inga egna tankar just, egentligen borde vi ta reda på det sista kvinnorna konmer ihåg och sedan utgå därifrån, vad säger ni?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Allt jag skriver här är baserat på om det fanns 3 varulvar från början.

Jag skulle, precis som Konrad, vilja veta lite mer om de olika kvinnorna i gruppen. Sen måste jag säga att detta med att någon av varulvarna har ljugit om sitt kön är den tanke som snuddar vid min hjärna mest, inte bara då vi från början var 60% killar och 40% tjejer, utan mer det att vad händer om två varulvar (vi säger att alla varulvar var tjejer) har sagt att de är manliga? Då kan en häxjakt vara det som dödar oss.

Om mina beräkningar stämmer så är det som MEST fyra rundor kvar innan varulvarna har vunnit. Detta ge oss bybor rätt så goda möjligheter att ta hem detta då vi fick ut en varulv första rundan. Det enda som egentligen krävs är att vi får ut en varulv till denna omgången, så har vi stora möjligheter att ta ut den sista inom de tre rundorna som blir kvar sen. Jag må vara väldigt positiv om detta, men jag ser det som att vi har stora chanser att byborna gå segrande denna gång (skulle säga 66% chans).

Beräkningen jag använde
(10 pers från början (3 varulvar) - 2 (1 bybo och en varulv) - 2(en bybo och en varulv) - 2 (2 bybor) - 2 (2 bybor)= 2 kvar (en varulv och en bybo))

Därför föreslår jag att vi INTE hänger upp oss för mycket på det här med kön, även om min hjärna vill följa det spåret iallafall. Jag vill mer än gärna höra vad de kvinnliga har att säga, om inte annat för det kan vara något som hjälper oss nu och för att vi verkar inte ha annat att gå på.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Xyas verkar i det stora hela som en ganska oskyldig person. Han har spelet på samma sätt så som han spelade förra spelet.
Han har haft bra motiveringar varför han röstar på folk och varit hjälpsam.
Men det finns några saker jag vill uppmärksamma:
1. Var emot att vi skulle gå ut med information om vad kön innebar, och det tycker jag är konstigt eftersom vi innan vi gjorde det inte hade något att prata om, så Xyas ville du att vi hellre satt i tystnad än släppte lite information?
2. Din hjälpsamhet att samla fakta kan också tyda på ett varulvsarv eftersom det är en klassisk sak som inte tillför så mycket men som grönar en själv ganska mycket.
3. Jag tycker också att vi skall uppmärksamma att du utryckt ogillande mot Vimes
Xyas said:
Ska Vimes ta och peka med hela handen nu och sæga åt oss alla vem som vi ska røsta ut?.
Är detta ett försök att avleda diskutionen från oss?

Slutsats: jag tycker inte Xyas verkar så misstänkt. han verkar vara en bybo som har gjort några små skumma saker, men inget som verkligen skriker VARULV.


nu över till Maniac
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Lukas said:
Xyas said:
Ska Vimes ta och peka med hela handen nu och sæga åt oss alla vem som vi ska røsta ut?.
Heh, med risk før att låta varulvs-ursæktande så ær det dær ett inlægg jag ångrade så fort jag skrivit det. Jag blev irriterad før att det kændes som Vimes hade besæmt sig før att jag var varulv utan att ha något att gå på førutom att jag varit velig, och på att folk bara tycktes følja honom i det (+urusel dag på jobbet). Såhær i backspegeln så ær det tydligt att jag øverreagerade ganska ordentligt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Min uppfattning av Maniac är att han skiver en hel del skumma saker
Som
Maniac said:
Detta är min första Varulvs spel så ni får ursäkta om jag tar lång tid på mig att svara
Och
maniac said:
nformationen jag har är ganska bra för resten av gruppen att veta, jag avvaktar lite tills flera får chansen att säga vad dom tycker.
om det är bra för gruppen så varför vänta?

sen så har han inte riktigt bidragit i diskussionerna heller.



De här sakerna kan betyda två olika grejer enligt mig.
1. Oerfaren och klantig
2. Oerfaren och Varulv

Om vi ska gå efter någon av oss tre (Xyas,Lukas eller Maniac) så tror jag Maniac är vårt bästa alternativ, även fast jag tvivlar på att någon av oss är varulv.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Re: LUKAS, MANIAC, XYAS, anmäl er till receptionen!

Mest Oerfaren och klantig, som sagt, mitt första spel och en än gång referar jag tillbaka till dom svaren jag har skrivit till K.K, jag är usel på att bidra till konversationer och försöker helt enkelt mitt bästa för att skriva något som alla har nytta av.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ville bara informera om att jag jobbar denna vecka onsdag-fredag mellan klockan 7-16 varje dag, så kommer inte ha internet förrän vid 18,00 tiden. Jag kommer vara lite inaktiv dessa dagar men kommer försöka vara inne så mycket som möjligt.
 
Top