Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Xyas, är du varulv eller? Du kör rätt passivt-aggressivt och gnäller. Dessutom har du vid ett flertal tillfällen nu sagt att "Det här behöver vi kolla in" (i förra rundan snackade du om att vi skulle pressa mig i den här, men det har du inte direkt gjort något av) men sen händer inte så mycket. Du verkar mer ivrig att försvara dig än att vara konstruktiv.

Synd att det inte finns ett ordentligt Xyas-drev. Isf skulle jag överväga att flytta min röst.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Ja det gjorde jag mycket riktigt. Men sen i denna rudan så blev konsensusen att vi skulle rikta in oss på kvinnorna, något som jag höll/håller med om. Därför släppte jag det. Samt att jag har inte fått några varulvsvibbar från dig alls denna rundan.

Nu när jag tänkt på det lite mer så gissar jag att Smrt försöker göra ett sista försök till att stressa Maniac till aktivitet.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes said:
Du verkar mer ivrig att försvara dig än att vara konstruktiv.
Och det där tycker jag är orättvist om du tittar på den här tråden som helhet.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Okej, då förstår jag bättre.

Jag tror ju stenhårt på att tystnad är det sämsta för oss.
Jag vill påpeka att jag har lyckats provocera fram minst ett riktigt intressant (för åtminstone mig) inlägg av dig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Precis som Smrithara säger så är tystnaden det sämsta för oss. Vi har lite drygt en timme på oss att diskutera fram något. Maniac har fortfarande som jag ser det en chans att ta sig upp ur detta, om han bara skriver lite denna timme!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Huru vi kommo till denna väg.

Såhär har vi röstat under rundan:

Xyas -> Maniac (1)
Vimes -> Maniac (2)
Fain -> Maniac (3)
Smrt -> Lukas (1)
Korpa -> Maniac (4)
Smrt -> Xyas (1) (Lukas: 0)
Lukas -> Maniac (5)
K.K. -> Lukas (1)
Fain -> Lukas (2) (Maniac: 4)
Smrt -> Lukas (3) (Xyas: 0)

Vad ser vi?
1. Maniac-drevet tar fart väldigt fort. Maniac är uppe i fem röster innan det ens finns ett alternativ. Den enda som hoppat av är Fain.
2. Smrt har svårt att bestämma sig. Vill gärna dra igång ett alternativt drev till Maniac.
3. Xyas är först med att rösta på Maniac.
4. Lukas är sist med att rösta på Maniac.

1) talar emot att Maniac är varulv. Jag noterar också att jag inte har någon anledning att misstänka Fain för varulveri. 2) skulle kunna innebära att Smrt är Maniacs varulvspolare som försöker starta ett alternativt drev, men det verkar osannolikt oförsiktigt i så fall, jag har svårt att se att både Smrt och Maniac är varulvar. 3) Xyas har bestämt sig, vilket inte är så konstigt. Det rimliga här är ju att nacka Maniac, inte minst p.g.a. hans brist på försvar. 4) Att Lukas är seg med att rösta kan försvaras med att han gör analyser av de två andra kvinnorna först, men det kan också innebära att han vill se var han ska lägga sin röst för att själv undkomma galgen.

Jag litar inte ett skit på någon i vår kvinnliga trio. Jag blir dock osäker på min egen röst när jag ser hur fort Maniac-drevet tar fart. Att Lukas-drevet skulle vara varulvarnas alternativ till Maniac verkar osannolikt. Tvärt om tror jag att det kan sitta varulvar på Maniac-tåget.

Jag förbannar Maniac lite för att han inte skriver något. Är han bybo gör han det här förbannat svårt för oss.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Smrtihara said:
Okej, då förstår jag bättre.

Jag tror ju stenhårt på att tystnad är det sämsta för oss.
Jag vill påpeka att jag har lyckats provocera fram minst ett riktigt intressant (för åtminstone mig) inlägg av dig.
Fair enough. Och jag håller absolut med om tystnad är vår största fiende. Jag bara önskar att det inte kändes som att det bara är jag som snackar hela tiden den här rundan :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Ok, jag inser att jag i pincip skulle kunna hänga Lukas genom att ändra min röst. Det är frestande. Å andra sidan tror jag nästan mer på Xyas som varulv.

I nuläget tror jag det bästa är att nacka Maniac. För hänger vi Xyas eller Lukas, och denne visar sig vara bybo kommer vi garanterat hänga Maniac rundan efter, och då tror jag vi riskerar hänga två bybor i rad. Visar sig Maniac vara bybo finns det i varje fall en hel del intressanta röstningsbeteenden från den här rundan att utgå från till nästa.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Kan inte mer än hålla med om Vimes punkt att Maniac drevet blossade upp för fort. Lukas lyckades övertyga mig snabbt men mina röstningar är nära nog aldrig huggna i sten, då jag försöker få ett överblick av situationen istället för att bara hålla mig fast vid en kant och hoppas på att det blåser förbi. Du har en anledning att misstänka mig för varulveri och det är min lögn i början, men jag blir glad att höra att du inte misstänker mig(även om sånt kan ändras förvånansvärt fort verkar det som).

Till din punkt 3 kan jag tillägga att för tillfället är Xyas den jag minst misstänker av kvinnorna för varulveri, men jag tycker det är synd att Maniac verkar ha gett upp. Skulle gärna se honom posta mer! Även jag är en första gångare men jag skriver ut vad jag tänker, och hoppas folk inte tolkar det som att jag försöker manipulera eller annat.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Du har jäkligt bra poänger där. Och för mig som sitter i den kvinnliga trion reduceras mina röstningsmöjligheter till

Lukas - rollbeskrivning som pingar svagt
Maniac - kunskapspåstående som pingar svagt

Det är jäkligt klena grunder att basera en röst på, och när så Maniac vägrar försvara sig blir det honom. Men jag är inte 100% nöjd med den rösten. Ännu mindre nu med ditt inlägg.

Och mindre än 20 minuter av internet kvar. Känns inte rättvist om Maniac kommer in sista timmen och jag inte får chans att ändra min röst :gremfrown:
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Du kan ju fortfarande rösta blankt denna runda. Då blir det ojämnt antal röster och inget kan lämnas åt slumpen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Fain said:
Du kan ju fortfarande rösta blankt denna runda. Då blir det ojämnt antal röster och inget kan lämnas åt slumpen.
Och frånsvära mig ansvar helt? Om någon annan gjorde så då skulle jag nog misstänka dem för varulv faktiskt.

Nej min röst på Maniac står kvar. Är det fel får jag stå för det i nästa runda.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Du har en poäng där att man kan misstänkas för varulveri, fan vilken jävla tabbe jag gjorde där :S

Men om du ger anledningar är jag nästan 100% på att folk skulle förstå, du har ju trots allt inget internet när det kanske krävs.

Bara mina tankar, här kastas allt ut för att få en sista timmes diskussion.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Ok, jag kommer droppa ut nu. Får anse mig nöjd med att ha min röst på Maniac. Varulvar som tystnar helt när de ligger risigt till är ju ingen nyhet direkt. Vi får hålla tummarna för honom helt enkelt.

Det känns lite taskigt, inte minst med tanke på att jag inte alls är hundra på honom. Men när Maniac ryker kommer vi i varje fall kunna konstruera rätt intressanta teorier utifrån röstningsbeteendet under den här rundan. Jag tror det är det bästa vi kan göra.

Det börjar också bli intressant med mass-outning anser jag.

Over and out. Vi ses på andra sidan.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Jag håller med dig i det du säger.

Jag tycker ju att det ser riktigt tradigt ut. Vi har inget vettigt att gå på alls just nu. Jag vet inte hur det är med varulvar som tystnar när de ligger pyrt till. Låter skitkorkat i vilket fall som helst.

Jag tror jag kan vara aktiv in i det sista. Vi får se vad min dotter bestämmer angående det.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Japp, tyvärr verkar han inte ens förska försvara mig, och det känns som att det är en bybo vi röstar ut. Endast tiden kan se dock.

Jag kan även nästan garantera att den som kommer bli mördad är en man (om nu inte varulvarna har ljugit om sina kön). Och av någon anledning får jag en känsla att det är antingen Vimes, Konrad eller jag som kommer dödas.

Det jag baserar detta på är att med den informationen vi har, om nu Maniac är en bybo, så skulle ännu en kvinnas död få oss att gå på den sista(nästan garanterat, finns några små saker som säger emot, bland annat att andra kanske reflekterar som jag gör) och om varulvarna då inte har ljugit om sitt kön så kommer den sista varulven snabbt plockas ut. Då känns det mer logiskt att ta ut en man, då vi för tillfället bara fokuserar på dessa.

Bland männen är det Vimes, Konrad och jag som har varit de som skrivit mest och kanske varit mest aggressiva, så det känns som att någon av oss försvinner.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Dito. Går av tåget strax.

Och jag ser att NU loggar Maniac in. Vilken bra tajming... :gremmad:
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Anledningen till att jag inte skrivit något ännu är dels med mängden röster jag hade blev jag som det nämndes tidigare för uppgiven och jag själv kände att det inte tjänade något till att lägga tid på att skriva ett försvar då det var (förut) 100% att jag skulle åka ut, för den andre delen är att jag har varit borta hela dagen och ej funnit tid till att svara, enbart skumma igenom inläggen som kommit.

Ang. min röst, jag tycker att jag inte kan lägga den då jag inte kan motivera den riktigt.

Ska väl också passa på att tilläga att jag lär mig mycket genom att observera och för att spela detta för första gången måste jag säga att jag har lärt mig extremt mycket.

Om jag mot alla odds skulle bli kvar i spelet så vill jag säga att jag blir borta in princip hela dagen imorgon.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Jag tycker personligen det är lite synd att du inte försvarade dig tidigare, då jag gärna hade sett lite mer diskussioner. Måste säga att det jag lärt mig mest i detta spel (Även jag är ju första gångare) är att man alltid ska försvara sig, oavsett läge. Det är aldrig 100% att man åker ut, då nästan ingen röst är huggen i sten.

Då är vi två som har lärt oss mycket under denna tid!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Huru vi kommo till denna väg.

Försvarat, inte försvarade, mitt misstag
 
Top