Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Måste ju visst påstå att jag reagerade, som xyas så så gav jag ju ut information, ungefär lika detaljerat som det Maniac skrev för den delen, och det var ju just för att jag hade så många röster på mig som jag tag första steget och ändrade min röst till lucas fast jag tidigare inbjudit till lite mer analys och ställt två, om jag inte minns fel, frågor.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Do androids have electric sexes?

Är "android" ett kön? Fler kvinnor än män bland varulvarna kan innebära att en kvinna är varulv, ingen man är det men att det finns en eller flera androider som är det.

---

Anyway, Barcaii har outat info som väl kan vara trovärdig. Både Lukas och Xyas har outat att de inte tillhör SG-24.

Jag ska säga detta också: jag har information som säger mig att alla bybor INTE tillhör SG-24.

---

Xyas: "så jag antar att jag ræknas som civil. Jag tillhør IOA vilket fluff-mæssigt tyder på civil tillhørighet."

Maniac: "Jag är som sagt kvinna, medlem i SG-24, min militära grad är Menig i Amerikanska armén."

Barcaii: "Jag är en militär och min gradbeteckning är löjtnant. Jag är här som stargate medlem."

Lukas: "Jag är civil, så jag har ingen rank. jag bor på den här planeten."

Två av chicksen är alltså SG-24-medlemmar. Finns det någon som har något som säger något om fördelning varulvar på SG-24-medlemmar? Detta är VIKTIGT! För finns det det har vi goda möjligheter att pinna ner en varulv den här rundan redan, om vi agerar snabbt!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Do androids have electric sexes?

Jag försöker reda ut vilka variabler vi arbetar med, är det såhär:

1. Man/Kvinna/Android

2. Militär/Civil/Utomjordling

3. Militär rank/Yrke (typ löjtnant eller forskare)

4. Medlem i SG-24/Inte medlem i SG-24

Kan man, som militär, tillhöra någon annan armé än den amerikanska?

Verkar det här stämma? Är detta variablerna?

Och igen, vet någon något om förhållandet SG-24-medlemmar och varulvar?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Do androids have electric sexes?

Android är inget kön, så det är man eller kvinna som gäller.

Däremot är jag lite fundersam på om det är Militär rank/Yrke/Android.

Det tycks hursomhelst vara väldigt spritt med vad som står i ens rollinformation, av döma av vad folk har avslöjat hittills.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Do androids have electric sexes?

Vimes said:
Jag försöker reda ut vilka variabler vi arbetar med, är det såhär:

1. Man/Kvinna/Android

2. Militär/Civil/Utomjordling

3. Militär rank/Yrke (typ löjtnant eller forskare)

4. Medlem i SG-24/Inte medlem i SG-24

Kan man, som militär, tillhöra någon annan armé än den amerikanska?

Verkar det här stämma? Är detta variablerna?

Och igen, vet någon något om förhållandet SG-24-medlemmar och varulvar?
Om android är separat från man/kvinna så innebär det att vi har två spelare som ljög om sin könstillhörighet väl? Alternativt ljög den som sa att det fanns androider.

Fluff-mässigt så kan SG-medlemmar vara av andra nationaliteter än amerikansk i varje fall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Do androids have electric sexes?

xyas said:
Om android är separat från man/kvinna så innebär det att vi har två spelare som ljög om sin könstillhörighet väl? Alternativt ljög den som sa att det fanns androider.

Fluff-mässigt så kan SG-medlemmar vara av andra nationaliteter än amerikansk i varje fall.
Precis min tanke, men Korpa verkar mena att det inte är så.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Okej, jag kommer försvinna för kvällen nu, så jag ska göra min sista röst för rundan.

Det står mellan de olika kvinnorna, såklart. Lukas är ett alternativ för mig, så också Maniac. Lukas outning är dock så jäkla konstig att jag inte tror att han är varulv. Maniac kan vara det, men någonstans tror jag mest han är grön bara. Dock verkar det som om det finns flera varulvar bland kvinnorna, vilket isf är skitbra utgångsläge för oss.

Jag lägger min röst på Xyas. Han är den som pingat mest som skurk, jag kan dock inte belägga det med förmågor eller information. Eftersom alla kvinnor har outat sig bör alla som ligger inne på passiv information som berör det dom har outat fundera på om det kan hjälpa oss att ni outar den. Finns det exvis någon som har info om hur många varulvar det finns i SG-24? Outa inte i onödan, men reflektera över om er info kan hjälpa oss att naila någon av kvinnorna nu när de har claimat sina roller.

Jag kommer dock släppa ALL min egen info nu:
Jag är MAJOR i AMERIKANSKA ARMÉN, medlem i SG-24, och jag vet att DET FINNS FYRA SG-24-MEDLEMMAR i gruppen.

Let's kick som seriös ASS!

Röst: xyas
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Do androids have electric sexes?

Tyvärr har jag inget vettigt att tillägga mer än att det förmodligen är någorlunda korrekta variabler, jag har inte all information från Stargate så jag är inte för djupt insatt. Det enda jag har förstått är att Android är antingen hona eller hanne. Nu skall jag iväg på bio och återkommer inte förrens efter tiden har gått ut, så jag behåller min röst där den ligger.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Do androids have electric sexes?

Att android är separat från man/kvinna innebär att de två androiderna har angett vilket utseende de har (manligt eller kvinnligt). :gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes said:
Okej, jag kommer försvinna för kvällen nu, så jag ska göra min sista röst för rundan.

Det står mellan de olika kvinnorna, såklart. Lukas är ett alternativ för mig, så också Maniac. Lukas outning är dock så jäkla konstig att jag inte tror att han är varulv. Maniac kan vara det, men någonstans tror jag mest han är grön bara. Dock verkar det som om det finns flera varulvar bland kvinnorna, vilket isf är skitbra utgångsläge för oss.

Jag lägger min röst på Xyas. Han är den som pingat mest som skurk, jag kan dock inte belägga det med förmågor eller information. Eftersom alla kvinnor har outat sig bör alla som ligger inne på passiv information som berör det dom har outat fundera på om det kan hjälpa oss att ni outar den. Finns det exvis någon som har info om hur många varulvar det finns i SG-24? Outa inte i onödan, men reflektera över om er info kan hjälpa oss att naila någon av kvinnorna nu när de har claimat sina roller.

Jag kommer dock släppa ALL min egen info nu:
Jag är MAJOR i AMERIKANSKA ARMÉN, medlem i SG-24, och jag vet att DET FINNS FYRA SG-24-MEDLEMMAR i gruppen.

Let's kick som seriös ASS!

Röst: xyas
Nu har du ju stuckit, så jag kan inte försvara mig alls. Men jag får uppfattningen från ditt tidigare resonemang att du röstar på mig för att jag varit velig när det kom till att outa information. Men jag får väl ta på mig det, jag var mycket riktigt velig :gremsmile:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Vi har ett mycket bra läge nu, vi vet att minst två kvinnor är varulvar, och att det finns fyra kvinnor. Det får mig att misstänka att det finns två kvinnliga varulvar. Sålänge vi röstar ut kvinnor har vi därmed ett bra läge.

Om vi inte röstar ut en varulv idag så är det 66% chans att göra det i nästa runda, om mina antaganden stämmer. Inte tokiga odds alls.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag tänkte skriva mer, men jag ska äta middag nu så jag postar bara röstsammanställningen jag roat mig med att göra. Skriver något vettigt efter maten!


Barcaii: Purgatory, Fain, Konrad Konvalj, xyas, Korpa, Maniac
Lukas: Barcaii, Smrtihara
Xyas: Vimes
Konrad Konvalj: Lukas
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Det blir nog Barcaii som tyvärr kommer åka ut, egentligen skulle vi behöva rösta på oss kvinnor istället då uppdelningen av varulvar verkar ligga hos oss kvinnor.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag ändrar min röst till Lukas. Hans beskrivning av sin roll känns bristfällig och ger mig uppfattningen att den försöker vara så "säker" som möjligt. Men också (och kanske mer) för att han verkar undvika debatten som blommat upp nu efter att kvinnorna har outat information. Han har väldigt få inlägg i jämförelse med oss andra kvinnfolk.

Röst: Lukas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tror mitt inlägg fick fart på de flesta kvinnorna här ibland oss.

Snabbt gick det också, men mig gjorde det inte mycket klokare i alla fall.

Vimes har en hel del bra på xyas som jag kan hålla med om känns ulvalikt.

Lukas har jag sett på forumet utan att han delgett någon information. Han har lurkat, och hållt inne med sin info. Dock så har han i ett tidigt skede sagt att han inte vill outa allt för hårt.

Maniac gick från inaktiv till väldigt aktiv, och sprutade ut information.

Barcaii dök upp rätt snabbt som på kommande, och släppte ut lite information, och efter det har aktiviteten varit väldigt hög.

Alla kvinnor har nu släppt på det mesta känns det som, och min röst på Barcaii gör ju varken till eller från som det ser ut nu. Om vi skall gå på att det är två varulvar bland kvinnorna är jag inte helt säker på att en av dom är Barcaii. Jag har haft en skön magkänsla för att Vimes har bra koll på läget hela tiden, och pressen mot xyas är inte helt oförtjänad.

Hmm.

Jag ändrar min röst, och åker och hämtar en soffa.

Röst: xyas
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Tycker det är lite sent att ändra röst nu, Barcaii kommer att åka och det är bättre om vi har en stark majoritet på drevet. Nu är det mer diffust och det är inte bra.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Aj aj aj... Detta blev tungt för mitt lilla huvud. Finns det bara fyra SG-24 medlemmar?

Jobbigt. Färre gemensamma nämnare att hitta varulvarna genom.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Barcaii: Purgatory, Fain, Korpa, Maniac
Lukas: Barcaii, Smrtihara, xyas
Xyas: Vimes, Konrad Konvalj
Konrad Konvalj: Lukas

Jag tänkte skriva ett inlägg, men eftersom jag åt middag hos föräldrarna fick jag inte tag på en dator igen. Barcaii kommer åka ut på en liten majoritet, jag kan ärligt säga att jag har övervägt att ändra min röst men jag vet inte om Lukas (som är den jag kan få att åka ut, om jag nu inte vill tippa det till slump genom att rösta på xyas) är mer misstänkt än Barcaii så jag låter min röst stå kvar. Det återstår att se om det är rätt beslut. *håller tummarna*
 
Top