Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag claimar mer än gärna något för gruppen. Jag är forskare, här för att undersöka ett massförstörelsevapen som jag har fått information om finns här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Genomgång av Xyas + röst på Fain

Genomgång av Xyas:

* Röstar Barcaii för inaktivitet.

* Ifrågasätter varför byborna inte ska bry sig om DTF. (två inlägg)

* Röstar Möller för inaktivitet.

* Är tveksam till att dreva ur folk info, ser hellre konsensus.

* Går med på att outa kön om enighet finns.

* Tycker ping-pong-outning är vettigt, men ser ett problem i att inaktiva spelare kan bli flaskhalsar.

* Funderar på att rösta på Vimes p.g.a. inaktivitet (not: trots att jag varit övertydlig med varför).

* Röstar på Smrtihara efter att Paxen informerat om Möllers deltagande.

* Vagt positiv till outning av kön. Vill att Korpa ska börja.

* Claimar sig som kvinna (får bollen av Maniac), skickar vidare till Fain.

* Är skeptisk till att vi ska outa info om varulvar och kön. Citat:
"Är det den allmänna uppfattningen? Att vi ska gå ut utan vidare med eventuell info om varulvar bland kön? För det finns ju två problem, dels kan varulvarna ha ljugit om sitt kön, och sen kan det dels vara så att eventuell information är en rökridå från varulvarna."
Detta efter att alla har outat kön. Resonemanget är väldigt märkligt, varför ville Xyas att vi skulle outa kön fån första början med den här inställningen?

* Resonerar kring MC-spelet. Där hjälpte tidig information, men det hela blev, enligt Xyas, så "distorterat".

* Har information relaterad till kön, men är ovillig att gå ut med den utan konsensus. Menar att informationen inte är superrelevant för den första utröstningen. Röstar på Fain för inaktivitet.

* Outar sin info "det finns fler varulvskvinnor än det finns varulvsmän" (not: detta efter att Smrtihara gått ut med sin info om "överfallen av kvinnor", Xyas info är i praktiken en logisk konsekvens av Smritharas outning)

Ergo: Xyas har knappast grönat sig. Inställningen till outning och konsensus-tänkande luktar varg lång väg, imo. Hans outning av info kan vara ihopdiktad i efterhand. Xyas är inte ett dumt val att rösta på alltså.

---

Dock har Xyas inga röster på sig, och vi MÅSTE börja dreva. Så:

Röst: Fain - börja outa: är du militär, android, major eller slaskunderbasse? Civil, SG-24, SG-3569? Spill bönorna eller dingla från repet ikväll!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Bra! Kvinna, forskare, är du civil alltså? Tillhör du SG-24?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Rösträkning

Fain (4): xyas, barcaii, Purgatory, Vimes

Maniac (2): Konrad Konvalj, Fain

Vimes (2): Maniac, Korpa

Barcaii (1): Smrtihara

Konrad Konvalj (1): Lukas

---

Jag anser att vi i första hand bör prssa kvinnofolket.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Fain said:
Vad jag förstått är jag inte civil, och jag är man.
Okej, missa av mig med kön där, sorry! Har du en militär grad alltså?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,514
Re: Rösträkning

Kvinnor:

Barcaii, Lukas, Maniac, Xyas

Hur fan kan det komma sig att det bara finns en röst på kvinnsen (på Barcaii)? This bizarre is. Jag flyttar min röst.

Röst: Barcaii - som nu har två röster. Snart dags att börja snacka.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Okej, Fain är man och pga den info vi har är det bäst att rösta på kvinnor för tillfället. Xyas är inte grön, se Vimes inlägg, men eftersom det inte finns ett drav här, och det är sista dagen innan rundan, är slut så röstar jag på Barcaii.

Xyas bör dock pressas hårt nästa runda.

Röst: Barcaii
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag har graden doktor (som vad jag har förstått av wikian inte enbart är civila (som sagt, det står doktor i min, inte om jag är civil eller militär och därför kollar jag med wikian) Jag är, som tidigare nämnt, här för att hitta ett massförstörelsevapen som finns i templet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
röstläget

Fain (2): xyas, barcaii

Maniac (2): Konrad Konvalj, Fain

Vimes (2): Maniac, Korpa

Barcaii (3): Smrtihara, Vimes, Purgatory

Konrad Konvalj (1): Lukas

Dags att börja klumpa ihop rösterna allihopa!!!!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: röstläget

Jag får nog följa med vågen för utröstning av Barcaii, mest för att vi ska få ett mer slutgiltigt beslut, där vi som bybor blir mer enade. För att stå starka mot varulvarna som skrattar i skuggorna.

Röst: Barcaii
Anledning: Följer mina medspelare och röstar på en av kvinnorna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så då var Vimes med i spel och inaktiviteten byttes raskt ut mot något positivt för oss alla.

Min tidigare röst på Maniac var som sagt aldrig tänkt att ligga kvar där, och jag kommer i detta inlägg att flytta min röst.

Smrtihara har helt rätt i att pressen bör läggas på kvinnorna med tanke på all den information som helt plötsligt dykt upp från höger och vänster. Barcaii´s inaktivitet gör mig lite förundrad när just Barcaii lägger sin röst på Fain på grund av:
Barcaii said:
Därför följer jag samma logik där inaktivitet jämställs med misstänksamhet och flyttar min röst till Fain.
Som jag ser det har Fain ryckt upp sig, och Barcaii dragit sig mer och mer undan.

Röst: Barcaii
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Uppdaterar röstlängan:


Fain (2): xyas, barcaii

Vimes (2): Maniac, Korpa

Barcaii (5): Smrtihara, Vimes, Purgatory, Fain, K.K

Konrad Konvalj (1): Lukas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Ni behøver inte vænta tills næsta runda. Jag kan gå ut med info nu. Men jag vill ændå reservera mig mot Vimes outing-hets. Han ær lita væl snabb att børja peka finger mot kvinnorna (han ær ju sjælv man) och kræva att de ska gå ut med information. Om någon ska pressas næsta runda så borde det vara han.

Jag ær som tidigare næmt kvinna. Det anges inte explicit i min rollbeskrivning men jag har ingen militær grad (inte ens doktor som Fain) så jag antar att jag ræknas som civil. Jag tillhør IOA vilket fluff-mæssigt tyder på civil tillhørighet.

Jag føljer också det allmænna drevet hær och røstar på Barcaii. Jag vill dock inte att vi glømmer de andra kvinnorna Lukas och Maniac som verkar flyga under radarn nu och som inte har skrivit nåtgot på ett bra tag.
Røst: Barcaii
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Nu händer det saker!

Min röst på Vimes lades för inaktivitet, om än förvarnad sådan, och med tanke på hur mycket som hänt nu ser jag absolut ingen anledning till varför den ska ligga kvar.

Röst: Barcaii
Motivering: Hakar på drevet mot Barcaii eftersom det är det enda drevet som är igång, jag funderade på att lägga en röst på någon av de andra kvinnorna för när/om Barcaii claimar något och undkommer drevet, men valde bort det eftersom jag räknar kallt med att jag kommer kunna vara aktiv fram tills rundan slutar och kommer kunna flytta på min röst senare.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Ursäkta för lite inaktivitet (sen typ 10-11 imorse)
Nu när jag har läst igenom tråden så är det väl bäst om jag berättar om min rollperson.

Jag är som sagt kvinna, medlem i SG-24, min militära grad är Menig i Amerikanska armén.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Jag tänker i alla fall ändra min röst då Vimes inaktivitet har det blivit bot på, dock så har Barcaii dragit sig undan mera nu.
Röst: Barcaii
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Två av de fyra kvigorna har släppt ur sig en del information.

Xyas: "så jag antar att jag ræknas som civil. Jag tillhør IOA vilket fluff-mæssigt tyder på civil tillhørighet."

Maniac: "Jag är som sagt kvinna, medlem i SG-24, min militära grad är Menig i Amerikanska armén."

Övriga två; Barcaii, och Lukas lyser med sin frånvaro. Jag själv har varit inloggad rätt hårt idag eftersom det är första dagen på jobbet, och min hjärna är fortfarande kvar på semestern. Jag har sett Lukas dyka upp några gånger, men inte lämnat några avtryck. Det samma gäller Barcaii som i nuläget sitter på den stora delen av rösterna, och det vore ju klokt av hen att hjälpa sig själv och oss andra.

21.00 närmar sig och jag skulle gärna villa klämma ur både Lukas & Barcaii lite information och jag tror inte jag är helt ensam om det?
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Okej, jag kan berätta lite snabbt om mig själv förutom mitt kön. Jag är en militär och min gradbeteckning är löjtnant. Jag är här som stargate medlem.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,656
Location
Huddinge
okej jag ska gå ut med lite information om mig.

Jag är civil, så jag har ingen rank.
jag bor på den här planeten och hatar Goa'Ulds på grund av vad de gjort mot mitt folk.
 
Top