Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
"Vi kan inte göra det! Jag vägrar att vara delaktig i detta. Möllers röst skär igenom i templet. Han går emot tempeldörren, öppnar den fort och sen är han.. Borta.."


Ja, trist det där med idiotism, det är det. Föregående runda blev, tack vare mig, en testrunda. Detta betyder att ni har inte fått reda på någonting, Goa'Ulderna har inte tagit livet av någon och ingen har blivit utröstad.

Detta är dom som är kvar:

1 Vimes
2 Xyas
3 Smrtihara
4 Konrad Konvalj
5 Barcaii
6 Lukas
7 Maniac
8 Fain
9 Korpa
10 Purgatory

Möller är inte ens med på listan för.. Ja, vi vet ju varför.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Så det blev en extra runda, fast det var väl mer eller mindre väntat. Vi vet fortfarande i princip ingenting, men vi har fått några dagar till på oss att spekulera och DISKUTERA saker.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Alright then. Då börjar vi om då. Jag väger mellan Vimes, som är extremt inaktiva, och Smrtihara som dök upp precis i slutet precis efter alla röster hamnade på denne. Så:

Röst: Smrtihara
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Heh, jag kommer vara mer aktiv nu så förhoppningsvis faller inga fler röster på mig baserat på hur många inlägg jag skrivit..

Jag håller för övrigt fast vid min röst på Korpa.

Röst: Korpa

Skulle vi prata kön, eller är vi fortfarande pryda?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Smrtihara said:
Skulle vi prata kön, eller är vi fortfarande pryda?
jag har väll varit den mest emot outning MEN jag anser att tystnaden som har varit hittills är farligare.

så jag tänker nog vara för outning av kön OM vi utsätter en ordning när folk skall outa.
typ bokstavsordning
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Smrtihara said:
Heh, jag kommer vara mer aktiv nu så förhoppningsvis faller inga fler röster på mig baserat på hur många inlägg jag skrivit..

Jag håller för övrigt fast vid min röst på Korpa.

Röst: Korpa

Skulle vi prata kön, eller är vi fortfarande pryda?
Kön har ingen betydelse, det vet du väl :gremwink:

Jo men jag är fortfarande lite inne på om vi skulle outa det. Tyckte Purgatorys idee med tillvägagångssättet verkade vettig.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Bokstavsordning? Sure, jag är på. Omvänd bokstavsordning, också bra. Baserat på flest bokstäver i namnet, eller hur många tänder man saknar funkar med. Vad som helst.

Jag håller med om att tystnaden är riktigt dålig.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Smrtihara said:
Oj! Jag har haft det väldigt fullt här hemma, så jag har inte haft någon möjlighet att posta tidigare.

I alla fall så vill jag bara säga att jag verkligen försökt att posta så fort jag kunnat!

Aaanyway.

Min röst lägger jag på Korpa på grund av en gut feelin'. På riktigt. Min mage kurrade till när jag läste Korpas första inlägg.
Jag tycker det är väldigt intressant att du är otroligt inaktiv och sedan lägger en röst på mig för att din mage kurrade till när du läste mitt första inlägg där jag enbart redogjorde för min tidigare erfarenhet samt påpekade att jag hjälper till att arrangera ett lajv.

Röst: Smrtihara
Motivering: Att vara borta nästan en hel runda utan att förvarna eller ens kunna ta sig tiden att skriva ett snabbt inlägg som omöjligt kan ta mer än en minut är otroligt misstänksamt.

Jag är fortfarande på att outa kön, men oavsett vilken ordning vi kör är det bäst om jag är antingen väldigt tidig (=ikväll) eller sen (=söndag) för jag kommer inte ha internettillgång från imorgonbitti till någon gång på söndag pga lajvet.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Ouch.. Den kängan skulle jag väl ha för att jag var borta utan förvarning.

Ja, vad ska man annars gå på första rundan förutom magkänsla eller något så enkelt som inaktivitet?

Oavsett så vill jag gärna börja outa så snart som möjligt om Korpa ska vara borta.

Purgatorys idé är för övrigt utmärkt. Jag kan till och med börja om fler ger tummen upp för förslaget.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Jo, jag måste hålla med om att Smrtihara har uppträtt mest misstänksamt hittills. Ser inget i Korpas inlägg som jag själv ser som udda så kan inte ställa mig bakom nått sådant resonemang.

Därför röstar jag på Smrtihara tills jag blir övertalad att rösta anorlunda.

Röst: Smrtihara
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Då föreslår jag att korpa börjar. Dvs berättar sitt kön och väljer en person ska vara nästa att outa.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Könsoutning låter bra tycker jag, bra att fler tar initiativ till det. Spelar ingen roll för mig vem vi börjar med för tillfället.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Jag ställer mig bakom outningen och stödjer den, tystnaden är som sagt i nu läget dödligt för oss, vilken ordning kommer det bli isåfall?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag är man jag med.

Skönt att detta kom igång i alla fall!

Jag säger Barcaii, din tur!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nuvarande röstläge

Smrtihara: xyas, Korpa, Barcaii,
Korpa: Smrtihara,
Ingen: Vimes, K.K, Lukas, Maniac, Fain, Purgatory
 
Top