Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Rent medhåll på ditt inlägg.

Jag kommer själv också fortsätta vara riktigt aktiv ända tills 21.00. Så min röst kan svänga om ny info dyker upp. Det är inte för sent Barcaii!

Det är bra att ha fått mer info om kvinnorna. Nästa runda kan vi fortsätta nysta hårdare i info som militära grader osv. men, det är viktigt att inga män spoilar något nu upprepar jag. Så som jag ser det iaf.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
heh, væltajmat :gremsmile:

Ska Vimes ta och peka med hela handen nu och sæga åt oss alla vem som vi ska røsta ut?
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Nu har alltså alla kvinnor sagt vad de påstår sig tillhöra. Vi har två som säger sig vara militära och två som säger sig vara civila. Jag vet inte riktigt vad det ger oss. Hur går man vidare med den här informationen?
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
För den delen så ska även jag försöka vara aktiv hela vägen till slutet nu, men håller på att städa så det blir väl inte svar från mig varje minut, men iaf mer än tidigare idag(när jag jobbat).
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Maniac: "...den informationen som jag har är att det finns en civil i vår grupp."


Lukas: "Jag är civil, så jag har ingen rank.
jag bor på den här planeten och hatar Goa'Ulds på grund av vad de gjort mot mitt folk."

Xyas: "så jag antar att jag ræknas som civil. Jag tillhør IOA vilket fluff-mæssigt tyder på civil tillhørighet."

Wait a minute... Maniac. Säger du att det finns EN civil eller att det finns civila?

Missförstånd eller lögner och i så fall från vem?
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Det finns en civilist i SG-24, med
Xyas: "så jag antar att jag ræknas som civil. Jag tillhør IOA vilket fluff-mæssigt tyder på civil tillhørighet."
så antar jag att det är Xyas då han själv påpekar det med sin rank.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Så om jag förstår Maniac rätt så ljuger antingen Lucas eller xyas? Och att xyas hade en mer trovärdig bakgrund?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Någon av de tre ljuger / har fått fel information / försöker förvirra och splittra oss. Om Maniac är varulv och skriver att det bara finns en civil, och det sen visar sig att det finns två så skulle vi förmodligen tolka det som att en av de som uppger sig för att vara civila ljuger / ge miss visande information. Men kan det inte vara Maniac som har skrivit fel för att splittra oss? Jag bara slänger ut mig tankar till höger och vänster.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Kolla gärna tillbaka på dem svaren jag skrev till K.K, jag är helt ärlig.
Ni väljer dock själva om ni vill tro på mig eller inte.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Det är ju sant, tänkte inte på det. Om det maniac skriver är fel men vi tar det för sant måste vi ju hänga två bybor innan vi definitivt vet att han ljugit...
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Maniac, som det är nu så tar jag bara upp tankar som flyger omkring om spelet, hur jag ser det för tillfället. Ska även säga det att jag kommer att åka iväg ikväll (ska se den sista potter filmen) och kommer inte vara särskilt effektiv från halv fem och framåt. Kommer försöka logga in då och då för att snabbläsa, men kan inte lova att jag kan svara så mycket.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Kanske kan vara smart att du flyttar vi båda flyttar våra röster till nån av de tre som just nu ligger mest mistänkt till? Men vem vill vi försöka driva mot? Lukas eller xyas?
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Eftersom ingen verkar vilja göra något och jag sitter under mest press för tillfället väljer jag att flytta min röst till Lucas. Min anledning till till detta är ju att vi vet att minst en av Lucas, xyas eller Maniac ljuger. Jag tycker informationen maniac sitter på känns relativt trovärdig, eller iaf det bästa vi har att gå på just nu. Sen att välja mellan lucas eller xyas var lite svårare men jag tycker att xyas var lite mer detaljerad och därav känns lite trovärdigare när han beskrev sin roll.

Röst: Lucas
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Maniac behöver dock inte nödvändigtvis ljuga. Han säger att en av medlemmarna i SG-24 är cvilist. Det behöver inte nödvändigtvis vara så att alla spelare är med i SG-24.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Eller så är det hela en tankemiss...

Maniac påstår att det bara finns en civil i SG-24.

Lukas påstår inte att han (hon) är medlem i SG-24.

Well. Alla tre är kvinnor så det är en duglig chans att vi plockar ut en varulv på ren tur också.

Röst: Lukas
Motivering: Någon måste pressas och Xyas lät mer trovärdig. Vilket i sig inte behöver betyda så mycket, men, men.

Jag måste revidera mitt påstående om att jag kommer vara aktiv hela kvällen. Jag ska tydligen också se på bio 17.30-19.30! Anyway, efter det är jag tillbaks full force.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Det kan det också vara.

En grej som jag undrar är om alla militärer är medlemmar i SG-24. Det skulle nog vara bra att veta. Vet dock inte varför än.

Vi vet att det finns militärer och civila.
Men är exempelvis Lukas civil? Han påstår sig komma från en annan planet. Finns det alltså militära, civila och 'utomjodriska' personkategorier? Det kan det nog också vara värt att spekulera om. Jag har ingen information om detta men det kan vara bra att ha med tanke på Maniacs påstående om att en av medlemmarna i SG-24 är civil.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Ermm.. Vänta nu. Barcaii sa inte ett skvatt och reagerade inte på att han hade 5 röster på sig utan bara pekade finger?

Jag kan ju känna att det är rätt misstänkt.

Men hur som haver står min röst kvar. Jag vill bara inte glömma att Barcaii är kvinna och har enligt mig agerat riktigt misstänkt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Barcaii said:
Okej, jag kan berätta lite snabbt om mig själv förutom mitt kön. Jag är en militär och min gradbeteckning är löjtnant. Jag är här som stargate medlem.
Barcaii gav info. Kanske inte så utömmande, men definitivt mer än ett skvatt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Barcaii said:
Eftersom ingen verkar vilja göra något och jag sitter under mest press för tillfället väljer jag att flytta min röst till Lucas. Min anledning till till detta är ju att vi vet att minst en av Lucas, xyas eller Maniac ljuger. Jag tycker informationen maniac sitter på känns relativt trovärdig, eller iaf det bästa vi har att gå på just nu. Sen att välja mellan lucas eller xyas var lite svårare men jag tycker att xyas var lite mer detaljerad och därav känns lite trovärdigare när han beskrev sin roll.

Röst: Lucas

okej så du vill ha mer information
jag tillhör rasen Ilempiri och vill hämnas på Goa'ulds eftersom det har förslavat mitt folk med hjälp av en speciell drog.
 
Top