Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 5

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 5 av 15

LJSLarsson said:
Konrad said:
Jag är ju som sagt var rätt säker på att xyas inte är ulv och jag vet att inte jag är ulv så Larsson snackar ju skit. Därför flyttade jag min röst.
Kan du svara på varför du är rätt säker på att xyas är grön?

Och hur säker är du?
För att det finns en ulv kvar (annars ligger vi brunt till) och med uteslutningsmetoden så ser jag xyas som grön.

Helrätt xyas spel genom hela spelet.

Varför är han röd? För att han dansade med Empis eller är det nått mer?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
4/15

Först ska jag förklara godissiandet. Så de här är de spelare som dansade mellan runda 1 och 2:

Arvidos MC
Björn den Gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Pix
Recca
Tyr
xyas

Och i början av runda 2 går Empiricus ut med att han har siat och avslöjat en godislögnare. Ulvarna fattar genast att det är Pix och låter honom outa miller för att försöka rädda situationen innan Empiricus hinner avslöja vem.

Hade Brynolf eller Dragonborn varit ulvar OCH ljugit om sitt godis, då hade ulvarna sagt ”Shit, Empiricus har avslöjat antingen Pix eller Brynolf/Dragonborn!” och då hade de inte skickat ut Pix för att ljuga om sitt snask, för tänk om Empiricus hade siat Brynolf/Dragonborn – Då hade ju två ulvar varit på väg mot galgen.

Så Brynolf/Dragonborn KAN vara godisljugare, och de KAN vara ulvar, men de KAN INTE vara både ulvar och godisljugare, för då hade inte ulvarna reagerat som de gjorde. Deras krisplan var en reaktion på att de var övertygade om att Empiricus hade avslöjat Pix och ingen annan.

Så hela RÅTT_GATE säger ingenting om Brynolf/Dragonborns ulvighet eller icke ulvighet, strikt logiskt. Man kan hävda att en av dem är en bybo som ljugit om sitt godis, men det leder ju ingenvart. (sedan tycker Recca att det pingar dem grönt eftersom Vimes inte skulle vara ett sådant as att han gav en ulv ett godisalibi som var identiskt med en bybos godis)

Så det här är varför jag tror Dragonborn är grön:
+ Han spelar för knäppt för att ha ett rådgivande ulvteam bakom sig, liksom, han gör saker som ulvarna aldrig skulle säga åt honom.
+ Att Recca lockade honom att försöka diska sig själv var ett ganska fult drag, men smart. För det visar att han var redo att göra det för att hjälpa byn/vi ska tycka om honom/slippa spela vidare. Hans ulvteam hade aldrig gått med på det.
+ I slutet på runda 3, när det står mellan Lu-kaazh och Dragonborn så har Basse röstat på Dragonborn. Det är en toss-up och Basse hade precis lika gärna kunnat rösta på Lu-kaazh utan att något hade höjt ett ögonbryn, men han väljer Dragonborn. Det tyder på att Dragonborn inte är hans kompanjon.
+ Kolla vad Basse diggar teorin om ett noobteam med ulvar där Dragonborn ingår. Det här är typ enda gången Basse hållt med mig i spelet.

Och det här är varför jag tror Brynolf är grön:
+ Han spelar så jävla grönt! Jag gick igenom alla hans inlägg och det finns inget som känns konstigt, liksom. Tvärtom känns han hela tiden avslappnad och konstruktiv, till och med när Dragonborn outar sega råttor så är hans reaktion ”Åh, intressant”

Men det största argumentet i både Brynolfs och Dragonborns fördel är att Basse försöker slänga så mycket bajs på dem han kan i runda fyra, och han är inte diskret med det! Han satsar allt på att bruna dem och mig för att rädda sig själv. Tyvärr så kletar han ju bara ner sig själv i slutändan.

Här är samtliga gånger Basse nämner Brynolf eller Dragonborn i runda fyra, kronologisk ordning, no cherrypicking.

Basenanji said:
Om vi har två ulvar kvar blir det genast jobbigare, men just detta faktum är värt att fundera lite kring. I så fall har vi Dragon + en till och nu är det erfarna typer kvar så då ska vi leta efter folk som gömmer sig där:
Basenanji said:
Det är väl det här som jag tycker är den stora grejen med spelet: OM Trasan offrades så blir allt grönande efter honom vilseledande. Nu är jag iofs osäker på huruvida ulvarna verkligen offrade Trasan eller bara lät honom självdö på nåt klumpigt sätt, men jag ÄR skeptisk mot Arvid (och Brynolf) som verkligen grönas av att tidigt gå på Trasapa.
Basenanji said:
Om vi antar att vi har fyra ulvar och ulvlägret tidigt väljer att offra/låta Trasapa självdö så är det förstås ingen gigantisk bedrift av byn att naila honom, speciellt inte om vi ser på Arvids/Brynolfs följande poster som att de försöker locka byn till att "hitta" Trasapas klass-claim. Kollar man noga så tar det ett tag innan folk ser Trasapas miss och det efter att både Arvid och Brynolf har varit och tryckt på. 
Basenanji said:
Som jag ser det så borde det vara givande att resonera kring tänkbara ulvpar* och högst på min ulvtopp finns:

Arvidos och Brynolf
+ Båda försöker få byn att "hitta" Trasapans "miss".
+ Arvid har lustig hatt och Brynolf har samma godis som Dragonborn
- min teori om att trasan offrades kan vara fucked-up och de bägge har i så fall gjort ett bra bybojobb.
- Arvid HAR spelat bra och är enormt redig i sin diskussion och redogörelse av läget. jag älskar hu han snyggt länkar till allt!
- Brynolf likaså, plus att han tog fram den där affischen som tydligt visar att någon fjärdeklassare inte ska komma till discot

Dragonborn och xyas
+ Dragonborn har claimat samma godis som Brynte, har märklig utklädnad och har varit allmänt skum/nybörjaraktig. 
+ xyas är fåordig överlag och försöker gröna DB nu i den här rundan (se min tidigare fråga).
- Dragonborns förmåga verkar stämma.
- xyas diskuterar ändå reko och har medvetet röstat ut ulvar. 
Basenanji said:
Arvid said:
Jag håller med om att jag fiskade i Trasapans klassclaim, men vad är det som får dig att säga att Brynolf drev på och grönades av detta?
Men jag menar inte att Brynolf grönades av det här, utan att ni två (tillsammans med mig) var först och störst på Trasapa-bollen.

Arvid, vilka ulvpar ser du framför dig just nu?
Basenanji said:
Röstläget, med reservation för fel. 

Hörni, just nu tycker jag att den här listan är skitintressant eftersom det knappast lär vara så att ulvarna röstar på varandra. Att Arvid, Dragonborn, Brynolf och xyas inte har lagt någon röst rödar dem i mina ögon.
Basenanji said:
Dragon: det är fusk att lägga upp sitt PM och som andra sagt dåligt för byn. Det du kan göra är att rösta och argumentera för din sak. Du kan också försöka förklara hur vi har missförstått dig. Och kom ihåg att du vinner med byn – hängd eller inte. Hjälp byn, med andra ord.
(och Dragons senaste poster får det verkligen att klia i mitt 'byta röst'-spår)
Basenanji said:
Kolla: mitt senaste spår är att vi ska försöka hitta ulvparet. Om man tar en titt på Röstläget (vem la upp den posten?)– och utgår från att ulvarna inte röstar på varandra - så kan vi där definiera olika par som är mer troliga än andra. Det är tex liten chans att Mjärden och Brynolf är varulvar, men desto större att Brynolf och Arvid är ulvar. Därtill har vissa inte röstat och nu när listan är uppe har Brynolf kvicknat till och lagt en röst. Så här ser den ut just nu btw:
Hela det här inlägget

Vänta, här skriver han något positivt om Dragonborn:

Basenanji said:
…och…

Dragonborn är fortfarande skum som fan, men ska jag lita på magkänslan där också så blir det bara svårare och svårare att tro att han verkligen är ulv och inte en bybo som trasslat in sig i hela byns misstankar.
Eller vänta, så här skriver han bara några stycken ner:

Basenanji said:
Eller så är det pressen på DIG som börjar ge utdelning! Vi har ett drev mot Dragonborn, en väldigt ifrågasatt spelare som…du…spektakulärt räddade förra rundan. Vet du, det känns som att du har samlat dig till en sista lååååång post. Beror det på att du och Dragon är riktigt illa ute nu och du skrapar ihop dig till en slutplädering, må det bära eller brista!

Jag skulle vilja byta röst till Dragon just nu, men den här grejen från dig får min röst att ligga kvar och det ska bli spännande att se hur Dragon röstar nu.
Basenanji said:
"Antingen är Basse Ulv…

…eller…

så är han en frustrerad bybo som känner att han försöker och försöker men aldrig riktigt får till det samtidigt som KK, Recca, Vimes, LJS, Brynolf utvecklas och bara blir smartare och smartare. Nu har Basse chansen att (kanske för sista gången) visa hur man spelar varulvsspel och den här gången vill han Verkligen Vinna. Så börjar spelet med en strategi från Basse att visa hur han tänker och vad han tycker är bra bybospel så att sådana som Lu-kaazh faktiskt tar sig en funderare på om det är smart att låta bli att skriva i tråden på en hel dag och därigenom få allas blickar på sig. Visst, det sammanföll med LJS start, men det kan ju inte Basse råda över? Därefter får Basse kritik och frågor, från KK, Mukwa, Brynolf och sedan Arvidos och alla frågorna rör egentligen småsaker, för vad kan vi veta redan i runda ett? Tex så är Brynolf rätt ettrig kring en ordväxling mellan KK och Basse och som går ut på att Basse tror att KK inte har fått information om dansandet, men blir missförstådd gång på gång.
Basenanji said:
Jo, tänker jag, det måste ändå vara så att Arvid är pressad. Han och Dragonborn/Brynolf är kvarvarande ulvar och nu är det nära slutet.
Basenanji said:
Nu inför slutet så vill jag bara att ni som överväger att rösta på mig verkligen är beredda att rösta ut den som:

– har röstat ut TVÅ ulvar
– har blivit grönsiad av Empiricus [grön siare].

...i stället för att rösta ut antingen Dragoborn eller Brynolf, vilka:

– har samma godis
– går i samma klass
– INTE har blivit siade av Empiricus

Känns det här verkligen rätt? Vem startade bandvagnen?

Röst: Dragonborn
Och till slut, hela det här inlägget
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 15

Arvidos said:
Och i början av runda 2 går Empiricus ut med att han har siat och avslöjat en godislögnare. Ulvarna fattar genast att det är Pix och låter honom outa miller för att försöka rädda situationen innan Empiricus hinner avslöja vem.

Hade Brynolf eller Dragonborn varit ulvar OCH ljugit om sitt godis, då hade ulvarna sagt ”Shit, Empiricus har avslöjat antingen Pix eller Brynolf/Dragonborn!” och då hade de inte skickat ut Pix för att ljuga om sitt snask, för tänk om Empiricus hade siat Brynolf/Dragonborn – Då hade ju två ulvar varit på väg mot galgen.

Så Brynolf/Dragonborn KAN vara godisljugare, och de KAN vara ulvar, men de KAN INTE vara både ulvar och godisljugare, för då hade inte ulvarna reagerat som de gjorde. Deras krisplan var en reaktion på att de var övertygade om att Empiricus hade avslöjat Pix och ingen annan.

Så hela RÅTT_GATE säger ingenting om Brynolf/Dragonborns ulvighet eller icke ulvighet, strikt logiskt. Man kan hävda att en av dem är en bybo som ljugit om sitt godis, men det leder ju ingenvart. (sedan tycker Recca att det pingar dem grönt eftersom Vimes inte skulle vara ett sådant as att han gav en ulv ett godisalibi som var identiskt med en bybos godis)
Du gör ett jättejobb Arvidos! Skitkul att du är så här pepp och taggad tycker jag, du skriver jättebra inlägg och jag tror 15 inläggstak har gynnat dig väldigt mycket som spelare. Jag själv känner mig rätt gimpad, men du lyckas verkligen! Stor eloge!

Hur som jag slopar ju allt du skrivet om Basse, Dragonborn och Brynolf och hoppar in på RÅTT_GATE istället..

Och i början av runda 2 går Empiricus ut med att han har siat och avslöjat en godislögnare.

Då grönas Dragonborn/Brynolf och RÅTT_GATE faller eftersom ulvar VET att det bara är Pix som kan synas i sömmarna.

Då grönas även K.K och Recca i samma veva eftersom även de kan få sitt snask synat i sömmarna. Eller håller inte den teorin då?

Arvidos said:
Så Brynolf/Dragonborn KAN vara godisljugare, och de KAN vara ulvar, men de KAN INTE vara både ulvar och godisljugare, för då hade inte ulvarna reagerat som de gjorde.
Jo..Lixom, varför inte?

Asså om Brynolf är ulven och har chansat på Sega Råttor i ett tidigt skede, alltså: Brynolf är en Godisljugare Varför är det en omöjlighet?

Lixom, Empis är ju en bra spelare och han chansar på Pix eftersom han uppgett att han skall dansa. Det är ju redig jävla jackpott som han skriver själv. Att välja Brynolf efter R1 är lixom rätt låg prioritet som bybo eftersom Brynolf i R1 var en av kungarna.

Om jag hade Empis förmåga och kikar på R1 så skulle jag absolut INTE välja Brynolf för han var (och är jävligt) bra och har spelat väldigt bra.

Så visst är det en möjlighet att Brynolf chansat in Sega Råttorna lixom. Att sedan vara kall och inte skita ut sig och låta Pix ta smällen är ju en rätt hållbar ulvstrategi lixom. RÅTT_GATE gör ju Brynolf outo-grön enligt de flesta.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fnnnghhh...!!

Mjärden said:
Du gör ett jättejobb Arvidos! Skitkul att du är så här pepp och taggad tycker jag, du skriver jättebra inlägg och jag tror 15 inläggstak har gynnat dig väldigt mycket som spelare. Jag själv känner mig rätt gimpad, men du lyckas verkligen! Stor eloge!
Tack! Jag är arbetslös också. Jag vet, det är fan fusk, men whatevs.

Men det här är fan det sista inlägget jag skriver om RÅTT_GATE.

Mjärden said:
Då grönas Dragonborn/Brynolf och RÅTT_GATE faller eftersom ulvar VET att det bara är Pix som kan synas i sömmarna.

Då grönas även K.K och Recca i samma veva eftersom även de kan få sitt snask synat i sömmarna. Eller håller inte den teorin då?
Nej, allt vi vet är att av de som dansade så kan endast Pix vara en GODISLJUGARE och ULV. Alla andra som dansar kan vara GODISLJUGARE och de kan vara ULV, men de kan inte vara bägge.

Mjärden said:
Asså om Brynolf är ulven och har chansat på Sega Råttor i ett tidigt skede, alltså: Brynolf är en Godisljugare Varför är det en omöjlighet?
Tänk dig en mörk varghåla. Brynolf och Basenanji sitter och spelar kort.
Plötsligt kommer Pix inrusandes och skriker "Empiricus har siat en godisljugare!!!"
Basenanji tittar på Pix och frågar "Ljög du om ditt godis?" Pix nickar.
Basenanji tittar på Brynolf och frågar "Ljög du om ditt godis?" Brynolf nickar.
Basenanji lägger fingrarna i kors och säger tankfullt "Det betyder att Empiricus har siat Pix. Okej, det finns bara ett sätt vi kan rädda den här situationen. Pix, du går genast ut och medger att du ljugit om ditt godis, kanske kan det rädda dig." Brynolf säger "Men, tänk om det var mig som Empiricus siade? Då kommer ju både jag och Pix bli röda, det är ju sjukt dumt!"
Basenanji säger med falsettröst "GÖR SOM JAG SÄGER!!!!"

Okej, nä, vänta, du hur ju dumt det blir. Vi spolar tillbaka, Pix har just kommit inrusandes:

Basenanji tittar på Pix och frågar "Ljög du om ditt godis?" Pix nickar.
Basenanji tittar på Brynolf och frågar "Ljög du om ditt godis?" Brynolf skakar på huvudet.
Basenanji lägger fingrarna i kors och säger tankfullt "Det betyder att Empiricus har siat Pix. Okej, det finns bara ett sätt vi kan rädda den här situationen. Pix, du går genast ut och medger att du ljugit om ditt godis, kanske kan det rädda dig."
Brynolf och Pix säger i kör "SKITSMART!!!"

Eller, vad jag tror hände:

Tänk dig en mörk varghåla. LJSLarsson och Basenanji sitter och pratar om Arvidos MC.
Plötsligt kommer Pix inrusandes och skriker "Empiricus har siat en godisljugare!!!"
Basenanji skriker "AAAAAAH!!!"
Basenanji säger "Förlåt, jag trodde det var Arvidos MC"
LJSLarsson säger "De säger att hans blick tränger igenom själen och bränner sönder en inifrån"
Pix säger "Hallå, Empiricus har siat en godisljugare! Vad ska vi göra?!"
Basenanji tittar på LJSLarsson och frågar "Ljög du om ditt godis?"
LJSLarsson säger "Det spelar ingen roll, jag dansade inte. Jag var rädd för Arvidos MC."
Basenanji fladdrar med fingrarna och säger nervöst "Han måste ha siat Pix. Okej, det finns bara ett sätt vi kan rädda den här situationen. Pix, du går genast ut och medger att du ljugit om ditt godis, kanske kan det rädda dig."
LJSLarsson säger "Det kommer ändå inte spela någon roll, Arvidos MC kommer avslöja oss allihop"
Basenanji säger med falsettröst "GÖR SOM JAG SÄGER!!!!"
----

Det grönar inte dig, för du kan också ha suttit i ulvhålan fast haft ett godisalibi och svarat "nej" när Basse frågar.

Vill du veta Sega Råttans Gåta?

Vimes tyckte att ulvarna skulle få något att vilseleda byn med. Uppenbarligen, för det är ju precis det som har hänt, Basse mjölkade ju den döda hästen för allt vad den var värd.

Eller så goofade han till det och råkade skriva samma godis på två bybor.

CASE FUCKING CLOSED
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Arvid said:
CASE FUCKING CLOSED
Du skulle kunna testa att klistra in någon bild på ett gulligt djur i ditt inlägg, då kanske Konrad förstår dig bättre. ;-P

Har herr psykolog funderat på att Konrad kanske är röd och kämpar in i det sista för att inte bli utröstad?

Konrad said:
Varför är han (xyas) röd? För att han dansade med Empis eller är det nått mer?
Jag är inte av åsikten att Xyas är röd, utan att du är det. Jag ville bara veta varför du ansåg det, och det har jag fått svar på.

Och på tal om xyas har han ännu inte postat i den här rundan.

Xyas - Jag skulle mycket gärna vilja veta hur du ställer dig till min, Konrad och Arvidos dragkamp.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 15

Rundan slutar på söndag för övrigt.

Arvidos said:
CASE FUCKING CLOSED
Okej.

Brynolf/Dragonborn är fri från synd.

Dragonborn borde lägga en bättre röst än den som ligger nu.

Kvar att välja på?

K.K
Larsson
BDG
Arvidos
xyas

Om jag inte är fel ute.

xyas har fått grönt kort.
Arvidos har fått grönt kort tidigare.
BDG har haft grönt kort väldigt länge.

Larsson fick ett tidigt gult kort av K.K så jag delar väl ut det andra nu då så det blir rött.

Röst: Larsson

Motiveras med: Se Arvidos.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Varför vi ska rösta ut LJSLarsson

Jag är på LJSLarsson som fan, men jag tänker att det är lika bra så att det blir ett slut på spelet. Här är min lista över rödpingar på LJSLarsson, i kronologisk ordning.

<ul style="list-style-type: disc">[*]Gillar Basenanjis startinlägg i sitt första inlägg och tycker det gör honom grönish, vilket är ganska mycket grönhet på bara ett inledande inlägg. Basenanji har medgett att han skrev inlägget i förhand, men det verkar inte som att han ville prata om det. Det här ger mig intrycket att de förberett det tillsammans i ulvalaget och kommit fram till att det är skitbra tillsammans.[*]Passar små angrepp mot Basse så att det ska verka som att de bråkar, men egentligen så leder de ingen vart eller väcker någon reaktion. I slutet av det här inlägget ligger min analys/ordmärkande.[*]Dansar inte i slutet på runda 1 och motiverar detta så här:
För mig kändes dansgolvet läskigt. Det var en ny variabel och var antagligen där bybor råkade illa ut. Jag har i de senaste spelen jag varit med i alltid dött i runda 1 och ville inte ta några chansningar denna gång.

Dessutom; på de få listor som skrevs om folks önskemål angående vilka som skulle dansa (skriva av dig, Trasapa och Arvidos) stod det på alla att jag skulle hålla mig från dansgolvet. Jag hade haft svårt att komma med argument att gå emot era önskningar.
Detta är en trippel rödping.[*]För det första så ska inte bybor spela för självbevarelsedrift, utan för solidaritet med byn. [*]För det andra så fanns det visst argument för att dansa. Jag, en av de tre källor han använder som motivation, skrev själv att alla borde dansa för att dölja powerrollerna.[*]För det tredje, alla dansade förutom Lu-kaazh, Basenanji och LJSLarsson. Basenanji är ulv. LJSLarsson och Basenanjis beslut sticker alltså ut ganska rejält från byn här. Till skillnad från byn ville de nämligen inte bli siade, så de höll sig från dansgolvet. Pix dansade, förmodligen för att kunna använda en egen förmåga.[*]Larsson reagerar när jag nämner att han är cahoots med Basenanji i runda 4. Se analys/ordmärkeri i slutet av inlägget.[*]Basse går bananas ur när jag pressar honom, och full banana split när jag säger att det verkar som att han inte vill associeras med LJSLarsson. Vilket tyder på att de är ulvar tillsammans.[*]Allt Basse skriver är om i inlägget ovan är hur lågflygande LJSLarsson är, men det är inte det jag frågat om. Det ger mig också intrycket av att de diskuterat att LJSLarsson ska ha en lågflygande strategi tillsammans.[*]I slutet på runda 4 skriver LJSLarsson en dansteori som bekräftar Basenanji som röd och honom som grön. Tajmingen är väldigt misstänkt eftersom vi alla slutade prata dansteorier i typ runda 2, och nu vet LJSLarsson att Basse kommer röstas ut, bli röd, och att jag vill dreva mot honom härnäst.[*]Runda 5: Vill att jag ska prata dansteori med honom. ”Så, nu har jag svarat lite på dina anklagelser. Skulle du kunna tänka över mina frågor till dig från inlägg 1?”[*]Skriver den varulvigaste apellen ever till mig:
Jag förstår att du skulle känna dig mycket nöjd med dig själv om det var jag som var sista ulven, men du är knappast en felfri spelare och behöver faktiskt tänka över om jag verkligen är rätt val. Är jag inte det så blir du inte den fantastiska spelaren som knäckte Basse/Larsson-koden utan istället den enda spelaren under partiet som såg till att bybor blev felaktigt utröstade (mig och Luukaz).
[*]Här skriver jag hur LJSLarssons dansteori är självmotsägelsefull, missar det uppenbara och inte genomtänkt, vilket visar att det är något LJSLarsson har skyndat ihop för att rädda sig själv istället för att samla fakta till spelet.[*]Försöker avvärja mina anklagelser med argumentet ”Eftersom du anser mig som röd måste du anse att både Brynolf och Dragonborn är gröna. Men är båda gröna så har ingen ljugit om sitt godis. Att ge båda samma godis är också en nackdel för byn.” Det här är en trippel rödping:[*]För det första så försöker han byta ämne genom att tillskriva mig en åsikt.[*]För det andra så håller han fast vid Brynolf och Dragonborn-spåret, vilket är vår enda rödping på Mjärden kan jag tillägga.[*]Och för det tredje så håller han inte koll på vad han själv tycker. Här skriver han nämligen att Brynolf och Dragonborn är gröna Och här är nog LJSLarsson den första som tar upp idén Ponera att det är en enda ulv som ljugit om sitt godis, alltså lösningen på Sega Råttans Gåta, men det glömmer han i det tysta när ulvarna inser att det här grönar Brynolf och Dragonborn.[/list]

Och här, för tredje gången, ursäkta tjatet, är min analys/ordmärkeri av LJSLarssons reaktioner på mig och hans låtsasbråk med Basse:

1. Starten

Så, låt oss säga att Basse säger till ulvlaget innan spelet ”Jag förbereder ett hjälpsamt inlägg för att starta diskussionen med”. Han postar det som första inlägg, nice. LJSLarsson skriver sen i sitt första inlägg, runda 1:

Basses inlägg ger mig positiva vibbar. Det är mycket genomtänkt och känns genuint och äkta på ett sätt som är svårt att emulera som ulv. Basse känns därför grönish (men detta kan självklart ändras längre fram - detta är bara ett spontant första intryck)
Inget fel att gilla ett inlägg, men det här kändes väldigt... ja...

Han har skrivit ETT inlägg, och nu är han grönish, alltså! Känns jäkligt groupmind, ulvarna har suttit och snackat ihop sig och peppat sig och blivit lite hemmablinda. De tycker att deras prep är bra för de har tune:at in på varandras entusiasm istället för byn.

2. Låtsasbråkar

Här kommer lite exempel på vad jag menar med att LJSLarsson och Basenanji misstänker varandra precis lagom mycket:

LJSLarsson inlägg 3, runda 1:
LJSLarsson said:
Back to business

De jag vill pressa nu är Basse och xyas.

Basse: Varför röstade du på Tyr? Varför röstar du nu på Arvidos?

Xyas: Har du några tyngre åsikter att komma med? Vilka är rödish/grönish till exempel?
Basse har röstat på Tyr och mig för att vi inte skrivit något än, världens lättaste anklagelse att svara på med andra ord.

LJSLarsson första inlägg, runda 3: (09:09)
LJSLarsson said:
Basse

Basse, jag har en fråga till dig:

I inlägg 3, förra rundan, ger du en lista på dina gröna. Jag finns med på den listan. Men i hela runda 1 tyckte du att det var jättekonstigt att jag på min danslista skrev att Mukwa, Empricus och Luukaz inte skulle dansa. 

Första mordet skedde bland dem som inte dansade, en grupp som både du och jag tillhörde. Nu är det inte lika rödande för mig längre eftersom Tyr dog på dansgolvet, men det visste vi inte i runda 2.

Varför blev jag grön för dig i början av runda 2 med tanke på allt det här?

Röst: Basse
Basse svarar: (09:38)

Basenanji said:
4/15...tror jag...

Först svar till Larsson:

LJS said:
Varför blev jag grön för dig i början av runda 2 med tanke på allt det här?
Faktiskt jättebra fråga! Jag vet inte egentligen, du bara försvann från händelsernas centrum liksom. Det lilla jag har sett av dig i det här spelet är en del rätt vassa frågor och krumelurigt spel. Du är liskom en av de där som sitter på en gunga på verandan och tuggar snus och så rätt vad det är komemr en bitsk kommentar. Men jag har inget jättestarkt intryck av dig och som någon sa så är du överhuvudtaget lågflygande.

Men, det ska sägas, jag tror inte att närvaron på dansgolvet spelar så stor roll faktiskt. Ulvarna ser ju ut att döda var folk än befinner sig. Dansgolvet ser jag mer som något vilket fungerar ihop med förmågeanvändande.
Kolla vilken sjuk jävla skillnad på Basses reaktioner när Larsson granskar honom jämfört med när jag gör det!

LJSLarsson svarar: (12:08)

LJSLarsson said:
Till Basse

Du skriver:
Xyas said:
Alltså, xyas har väl inga jätteröda pingar när jag börjar läsa genom hans poster, men å andra sidan har jag väldigt svårt att köpa att han skulle klanta sig som ulv. Det blir liksom nästan tvärtom: en sådan spelare som xyas blir mer misstänkt ju mer cleant han spelar, för bybor gör enkla misstag, misstänker varandra och har sig, medan coola varulvar (som xyas) kan stå lite laid-back i baren och sucka över att folk är så "himla nittital liksom…".
Menar du att folk som inte gör misstag är röda? Eller är det bara xyas som spelar bättre som ulv som bybo? Det låter väldigt "jag vill gärna rösta ut xyas men har inget egentligen vettigt att gå på".
Vill man ha ping på xyas kan man ta upp låg aktivitet, att han försvarade Pix rån, att han outade sent. Att han "inte gör misstag" är inte ett riktigt skäl utan låter som en pälsursäkt.

Är det några andra du tyckt spelat "för bra"?
Oj oj! Det var en bra fråga från LJSLarsson där! Vad händer sedan i den här rafflande processen?

Absolut ingenting.

LJSLarsson skriver tre inlägg, Basse skriver tre inlägg, inget berör det här ämnet. Det blev väl för svårt?

Sedan röstar Basse på Lu-kaazh 15:46 och LJSLarsson byter från röst på Basse till röst på Dragonborn 07:38 nästa morgon.

Låt oss kolla på runda 4:

Det här skriver Larsson, klockan 09:24 igår morse:
LJSLarsson said:
Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Xyas tar ju nästan ingen ställning alls, och det blir därför jättesvårt att hitta pings på honom. Varje gång Basse skriver något så är det bara att titta strängt på honom och säga "Varför tycker du så?" så gör han något knasigt, men xyas rår man inte på med det. Som ulv kan han bara luta sig bakåt och undvika folks blickar till att det är för sent.
Herr Skriva-för-mycket, en allvarlig anklagelse!

Efter några inlägg svarar Basse, 18:52

Basenanji said:
LJS said:
Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.

Kolla: mitt senaste spår är att vi ska försöka hitta ulvparet. Om man tar en titt på Röstläget (vem la upp den posten?)– och utgår från att ulvarna inte röstar på varandra - så kan vi där definiera olika par som är mer troliga än andra. Det är tex liten chans att Mjärden och Brynolf är varulvar, men desto större att Brynolf och Arvid är ulvar. Därtill har vissa inte röstat och nu när listan är uppe har Brynolf kvicknat till och lagt en röst. Så här ser den ut just nu btw:


Lagom mycket misstänksamhet mot varandra. Verkar det betyda något? Nej, egentligen inte.

Alltså, återigen så reagerar Basse annorlunda mot Larsson, han rycker på axlarna lite klädsamt, går inte upp i spinn som med mig. Notera hur Basse bara totalt byter ämne sedan, till det som är viktigt. Gå upp i försvar mot Larsson är inte viktigt i det här läget. Han vet ju att Larsson aldrig skulle fälla honom om de är ulvar tillsammans.

3. Arvidos MC

Sedan kommer den där jävla Arvidos och misstänker att Larsson och Basse är i cahoots. (jag refererar till det här inlägget)

Så här svarar Larsson:

Jag kommer vara en sådan där jobbig typ som analyserar precis allt man säger och klistra in det kursivt i Larssons citat:

LJSLarsson said:
Antingen är jag en superduperultra-ulv, eller bara en bybo som gör sitt jobb. (jag fiskar, Larsson verkar förorättad)

Det egentligen enda du har, (är det bara jag, eller låter det här som en gangster i en maffiafilm?) som du tycker är skumt med mig, är att jag gillade Basses första inlägg (vilket också KK gav mig lite röd blick för i runda 1). Jag står för att jag gillade det; jag gick in med detta nya typ av spel (med inläggstak) med öppna armar med en mentalitet av ”vi får se vad som händer”, och här kommer ett megalångt inlägg som verkar genuint och genomtänkt. 
Nu i efterhand är det flera punkter jag inte håller med om (som ni ser har jag inte skrivit 15 inlägg/runda, vilket Basse sa att man skulle göra), och min kritik mot Basse har ju senare handlat om att han skriver mycket dötext som egentligen inte säger någonting.(du gillar det, men det känns som du börjar ursäkta dig för det samtidigt?)
Det egentligen enda han skrev var att man skulle dreva (vilket jag tyckte var vettigt, men som inte höll i längden), men det var faktiskt väldigt mycket text för att säga så lite.

Enligt din logik blir ju Recca också röd, (avvärjer och förvirrar) för hon hade också liksom mig också en crush för Basses första inlägg. Nu är Recca i och för sig siad grön, vilket gör det mycket otroligt att hon är ulven, men inte mer otroligt att BÅDE jag och Basse är ulvar tills du har förklarat hemligheten med Sega Råttan (byter ämne). För att både jag och Basse skall vara ulvar så kan varken Brynolf eller Dragonborn vara det. (ehh? Notera också att i skrivande stund så har Larsson insett att det är kört att rädda Basse och släppt det här och börjat anklaga honom istället.)

Arvid said:
och här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet
Varför Basse är så nice mot mig kan jag inte svara på. Fast jag fick ju honom att förlora humöret ganska nyligen i denna runda:

Basse said:
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.
Mmm hmm. (se ovan)

Tycker att Larssons inlägg blir ganska annorlunda från hur han skrivit förut, då har han varit mysfarbror deluxe och välkomnat och tröstat Dragonborn och Pix, men å andra sidan, det är ju första gången i spelet någon anklagar honom.

Så här reagerar Basse på att jag misstänker honom + Larsson:

Basenanji said:
Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt

Ah, ni har inte fått ironi i Göteborg va? Läs mitt svar till LJS en gång till och leta efter syrligheter, dvs när man säger saker man inte riktigt menar, eller: med undertext. (nu förstår jag inte ens vad Basses poäng är: För mig är det en signal att vi inte har ett samtal längre, utan han försöker göra något annat, avfärda)

och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand

Ja, för DET är väl jättemysko att skriva inlägg i förväg till ett spel som har inläggstak? (skuldkänslor? Det är inte att skriva i förväg som är grejen, det är att de gick samspelta) Det är nog ännu mer misstänkt att jag tänkte på spelet INNAN jag hade fått min roll! (sarkasm, försöker avfärda) Huruvida LJS skriver myspyso kan väl kvitta, men dra inte in mig i det! (vill inte associeras med LJSLarsson?) Dessutom skrev jag det inte innan, utan samtidigt med spelstarten, men vi behöver väl inte vara så noggranna med sanningen när vi har din starka mage:(ordmärker, anklagar, använder sarkasm: Basse försöker byta fokus, för han gillar inte vart det här leder)
Jag plockar upp att Basse inte verkar vilja associeras med Larsson:
Arvidos MC said:
7/15

Oj, nu hettade det till ordentligt! Jag ska försöka reda ut allt som händer här i ett nytt inlägg, men så länge så måste jag fråga dig en sak till Basse, jag får intrycket av att du också tycker att LJSLarsson är fett brun, eller? Förstår om du inte vill slösa ett inlägg på det, men det vore uppskattat!

Param pam pam!
Basse svarar så här:

Basenanji said:
Jag skriver detta i Recca-land! jag är i Linköping! Nu ska vi se om det finns internet här!

OM LJS

Jag vill bara kort säga ett par saker om denne mystiske Larsson, Skuggornas Mästare, Osynliga Mannen, Ur-mönstret till själva idén bakom uttrycket Tapetblomma att…

Visste ni att när katolska kyrkan skulle ta fram receptet på Oblat så ringde de LJS mamma för att hämta inspiration till något utan smak?

Larsson har fått utmärkelsen "Sveriges Mest Oväntade Efternamn!". Not.

I Mexico (det land där man odlar mest stark chili och gärna kryddar maten så att den blir spännande) anses det vara en synd att kombinera bokstäverna L J och S.

LJS faktiskt är en förkortning för "Nu Ska Vi Se Var Har Jag lagt Mina Läsglasögon Och Min Kalkylatormaskin För Jag Måste Räkna Lite På Antalet Inlägg Så Att Det Blir Helt Rätt!"

Larsson har skrivit en vass och utmanande artikel om varulvsspelsteori. Den publicerades 1876 i München.

När Larsson spelar skräckrollspel så föreslår han gärna Traveller eftersom "det är så många varulvar med där!"

Variationsrikedomen kring alternativa varulvsspels-roller är rik. På mafiawiki kan man hitta:
"LJSLarsson ( aka the Invisible Man) *no evidence of playstyle found yet*

---

Med andra ord, ja såklart att LJS kan vara varulv. Jag hade honom på min senaste lista som grön-gul, tillsammans med BDG, KK och xyas. Jag kan bara inte se att han har gjort något speciellt…alls. Han är sådär lagom vettig som man kan förvänta sig av den mest konflikträdda kristdemokraten i Jönköpings basarförening.

Och visst, den där typen av lågflygande spel som LJS kör med är ju misstänkt, men MER misstänkt än xyas som typ hoppade på Trasapa-drevet sekunden efter att det startade?

Nja.

…men jag har inte din mage Arvid :gremtongue:

…. right.

Basse lugnar ner sig på slutet iaf. Vilken kombo! Förlöjligande med ilska med skämt/sarkasm, men vänlighet på slutet för att avstyra situationen.

Nu röstar vi på LJSLarsson och vinner.

Röst: LJSLarsson
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Mjärden said:
Inlägg 7 av 15

Rundan slutar på söndag för övrigt.

Arvidos said:
CASE FUCKING CLOSED
Okej.

Brynolf/Dragonborn är fri från synd.

Dragonborn borde lägga en bättre röst än den som ligger nu.

Kvar att välja på?

K.K
Larsson
BDG
Arvidos
xyas

Om jag inte är fel ute.

xyas har fått grönt kort.
Arvidos har fått grönt kort tidigare.
BDG har haft grönt kort väldigt länge.

Larsson fick ett tidigt gult kort av K.K så jag delar väl ut det andra nu då så det blir rött.

Röst: Larsson

Motiveras med: Se Arvidos.
Så, till slut ger KK upp, efter att ha blivit fullständigt överkörd av Arvidos mycket starka argumentation så inser han att det inte längre är någon idé att hålla fast vid rått-gate utan röstar på den enda andra i byn som han tror att han kan få utröstad den här rundan. Han gör det dessutom helt utan motivering (samtidigt som han anklagar mig för att bara gå på vad Recca har sagt (fast jag inte bara har gått på det) ) så är det plötsligt ok för honom att bara gå på vad Arvidos har sagt. Det känns jättemärkligt. Vad jag tänker på för tillfället är att jag är rätt säker på att det bara finns en ulv kvar (så mäktiga förmågor har inte byn haft så att 5 ulvar är rimligt), och det gör att man kan analysera spelet på ett helt nytt sätt.

Vi vet ju nämligen nu att det bara kan vara en som ljuger, och det finns ingen som har något motiv att skydda någon annan, per definition liksom. Det blir dessutom ett spel där om vi kan hitta 4 gröna roller, också automatiskt har vunnit. Själv kan jag känna att jag redan har hittat 4 gröna roller, och därför tycker jag inte att det är jätteviktigt vem vi röstar ut den här rundan. Arvidos bygger dessutom ett bra case mot LJSLarsson, men Arvidos, du som har lite tid över, jag skulle jättegärna se att du också byggde ett case mot ulv nummer två utifall att du skulle ha fel om Larsson, eftersom du med största sannolikhet kommer dö i natt. Håller du med mig om att KK är näst-mest suspekt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Jag inser att jag återigen inte angivit någon deadline. Som jag skrev i förra rundan kör vi deadlines tisdagar, torsdagar och söndagar. Detta innebär att
Denna runda avslutas imorgon söndag, 22:00
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Björn den gode said:
Så, till slut ger KK upp, efter att ha blivit fullständigt överkörd av Arvidos mycket starka argumentation så inser han att det inte längre är någon idé att hålla fast vid rått-gate utan röstar på den enda andra i byn som han tror att han kan få utröstad den här rundan. Han gör det dessutom helt utan motivering (samtidigt som han anklagar mig för att bara gå på vad Recca har sagt (fast jag inte bara har gått på det) ) så är det plötsligt ok för honom att bara gå på vad Arvidos har sagt. Det känns jättemärkligt. Vad jag tänker på för tillfället är att jag är rätt säker på att det bara finns en ulv kvar (så mäktiga förmågor har inte byn haft så att 5 ulvar är rimligt), och det gör att man kan analysera spelet på ett helt nytt sätt.
Självklart att att KK byter röst till mig helt utan motivation; har har ingen för att han är röd.

Även om man skulle anta att Arvidos argumentation håller (vilket den inte gör eftersom jag är grön - det är därför den bara blivit längre och längre, upprepande och tar till Basse-grepp med lustiga små pjäskonversationer) så existerar de inte i ett vakuum.

Björn den gode said:
men Arvidos, du som har lite tid över, jag skulle jättegärna se att du också byggde ett case mot ulv nummer två utifall att du skulle ha fel om Larsson
Jag skulle gärna också höra vad du har för förklaring för KKs udda beteende denna och förra rundan. Är jag röd så måste ju han vara grön, men varför skulle KK av alla människor spela så om han var det?

Suck... det hade faktiskt varit lättare om Arvidos varit slug ulv istället för en blind bybo. Det hade varit lättare att värja sig mot. Nåja, vi spelar ju för att det är kul, och det har jag, så jag skall inte klaga. :)

Den här rundan röstar vi ut KK, vi vinner och sedan kan jag och Arvidos pussas och kramas i eftersnacket. Du fick ju faktiskt ut Basse, så du behöver inte vara ledsen att jag råkade ha rätt just den här gången. ;-)

Röst: KK
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Björn Den Gode said:
Arvidos bygger dessutom ett bra case mot LJSLarsson, men Arvidos, du som har lite tid över, jag skulle jättegärna se att du också byggde ett case mot ulv nummer två utifall att du skulle ha fel om Larsson, eftersom du med största sannolikhet kommer dö i natt. Håller du med mig om att KK är näst-mest suspekt?
Ja, KK är näst mest suspekt, men det enda case jag har nu är 1) Spelar inte lika skarpt och 2) Håller fast i Sega Råttan gåta. Men det kan vara vanlig need for closure. (Wikipedia it)

Nu är jag uppbokad fram till söndag klockan 21, så jag kommer nog inte skriva mer. Skrev mitt sista Larssoninlägg så att jag kan släppa det här jävla spelet, haha.

Kram Larsson

Skönt att få skriva ett skojinlägg (gälla rösten med Basse) mellan alla anklagelser

Cred för att ha löst Sega Råttan Gåta: Larsson, Brynolf, Björn Den Gode, Recca
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 15

BDG said:
Så, till slut ger KK upp, efter att ha blivit fullständigt överkörd av Arvidos mycket starka argumentation så inser han att det inte längre är någon idé att hålla fast vid rått-gate utan röstar på den enda andra i byn som han tror att han kan få utröstad den här rundan. Han gör det dessutom helt utan motivering (samtidigt som han anklagar mig för att bara gå på vad Recca har sagt (fast jag inte bara har gått på det) ) så är det plötsligt ok för honom att bara gå på vad Arvidos har sagt. Det känns jättemärkligt. Vad jag tänker på för tillfället är att jag är rätt säker på att det bara finns en ulv kvar (så mäktiga förmågor har inte byn haft så att 5 ulvar är rimligt), och det gör att man kan analysera spelet på ett helt nytt sätt.
Hehe, jo det ante mig BDG. Jag tänkte till och med skriva så här:

"Röst: Larsson, se Arvidos. Det är numera okay att spela på det här viset för så gör BDG"

Nu höll jag mig ifrån det och det är klart att du skall dra upp detta emot mig. Det är rätt komiskt.

Jag står fortfarande för att Brynolf mycket väl kan ha chansat in Sega Råttor och det lär ju visa sig när spelet är slut hur det ligger till. Lixom, jag är ju inte så dum så att jag ENSAM försöker hänga Brynolf när jag själv är bybo och har röster på mig. Det vore ju idioti och det förstör ju chansen att vi skall segra.

Att vi skall utgår från att det finns en ulv kvar har du däremot rätt i BDG.

Vem är den sista ulven? Som det är nu så lär ju min röst ligga kvar på Larsson och för egen del känns det ju rätt ovärt att engagera mig i att bygga ett case när andra så kallade bybor säger att det inte behövs. Jag hade mina rätt dåliga feelings för Larsson i R1 (samma dåliga feelings som jag hade för Trasapa-Basse-Recca). Att det nu enligt Arvidos med flera är rätt säkert att Pix var den ända ulven som kunde ha blivit siad av Empis så är det ju ett rätt så lätt val att ta Larsson i och med att han inte dansade (med motiveringen att han ville överleva till R2 om jag inte är helt fel ute. Alltså, rätt dåligt bybospel att agera utifrån att SJÄLV överleva när man inte har ens en förmåga som kan hjälpa byn. Ungefär samma inställning som Ulv-Pix som ville leva till R2).

Larsson said:
Självklart att att KK byter röst till mig helt utan motivation; har har ingen för att han är röd.
Varför röstar du på mig Larsson? Vad är ditt case? Är det att jag dansade med Empis eller?

Larsson said:
Jag skulle gärna också höra vad du har för förklaring för KKs udda beteende denna och förra rundan. Är jag röd så måste ju han vara grön, men varför skulle KK av alla människor spela så om han var det?
Jag av alla människor. Okej. Vad har jag för udda beteende denna rundan? Kan du peka på det eller skall någon annan behöva göra det jobbet åt dig?

Förra rundan? Vad i förra rundan är det inte du har förstått? Vad har jag inte förklarat på ett någorlunda vettigt vis? Kan du peka på de saker som jag missat så är det ju en aning lättare för mig att förklara de saker du inte hajjat.

Arvidos said:
Ja, KK är näst mest suspekt, men det enda case jag har nu är 1) Spelar inte lika skarpt och 2) Håller fast i Sega Råttan gåta. Men det kan vara vanlig need for closure. (Wikipedia it)
1. Är inget case. Du spelar inte lika som tidigare lir du heller (du spelar bättre). BDG är en osynlig fjärt i det här liret, är det värt en rödning? Recca spela katastrofalt i R1 men visade sig vara grön. Dragonborn röstar på sig själv och spelar inte spelet lixom. Är det en ping (öh, ja vem vet lixom. Dragonborns plan kanske är att lägga sig den här rundan för det är ju inte en ända bybo som kommer att rösta på honom så är han ulv är det ju genialiskt).

2. Är det ulvigt att tro att Brynolf har gjort ett väldigt ballsy play? Lixom, att bybor misstänker andra bybor för ulvande är ju rakt av inte nått ovanligt. Jag har gjort det förr och jag har fått bybor hängd förut, men slutligen har byn segrat ändå.

Sen om du (eller de som misstänker mig) kan göra en kolla av mina tidigare spel (det finns runt 20) så finns det rätt tydliga tecken på att jag har rätt stora problem med need for closure. Oftast är Mukwa eller Vimes inblandad i dessa beefar och den största anledningen till att jag har problem att stänga spelet är nog att jag har otroligt stor vilja att vinna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 9 av 15

Nu har ju inte jag helt och hållit läst alla Arvidos inlägg om Larsson eftersom dom är så välordnade och mastiga så det jag skriver kan mycket väl redan ha tagits upp.

Jag har däremot tagit mig lite tid och kikat på de tidigare rundorna med Larsson. Dels för att jag inte har nått bättre för mig och dels för att det är ju så jag brukar jobb i sånna här spel.

Okej!

R1.

Trasapa said:
Alltså, om ingen dansar denna runda så borde ingen bli nattmördad eftersom ulvarna måste dansa för att mörda. Och om någon dör så ser vi ju facit nästa runda vem det var som var uppe och slängde sina lurviga. Kan det vara så enkelt?
Larsson said:
Ursäkta mig, men du låter väldigt säker i detta. "Ulvarna måste dansa för att mörda". Hur vet du det? Har du någon information som vi andra inte har?

Tittar man dessutom på vilket godis du laxat fram så är det New Refreshers. Låter väldigt specifikt med ett märke när andra kommit med mer generella saker som "sega råttor" och "hallonremmar". Den enda som hintat om att ha ett specifikt märke är väl Recca som brödsmulat nonstop?

Är det inte ni två som folk har som mest röda? Väldigt intressant att båda har märken tycker jag.

Röst: Trasapa
Larsson said:
Trasapa -
Herr Apa är för mig den tydligaste ulven just nu. Det finns en väldigt intressant fråga som Arvidos tagit upp, vilket Trasapa råkat låta bli att svara på, som får honom att se pälsig ut i mina ögon.
Dessutom har han outat New Refreshers, vilket inte passar ihop med andras mer generella godistyper (jag har till exempel själv bara ett generellt typ av snask). Den enda som har ett märke är Recca, en annan potentiell ulvkandidat.
R2.

Larsson said:
Det enda du gjorde förra rundan var att lägga en tidig röst på Trasapa baserad på magkänsla. Sedan, efter hans outning av fjärdeklassare tagits upp, kommer du igen och låter rösten nöjt ligga kvar. Hade jag varit med i ulvlaget hade jag varit av åsikten att Trasapas misstag var så stort så att det inte gick att reperara, så jag skulle inte för allt smör i Småland flytta rösten. Din första röst på honom var dock så vag och så tidig, så den kan du inte få cred för.
Okej! Såhär va: Larsson har hela R1 varit rätt inriktad på xyas spel. Det är någon han haft som näppeligen misstänkt och det är en spelare han verkligen satsat på att få ut saker av. (enligt min erfarenhet så har xyas spelat sitt patenterade xyas spel och det är svårt att få ut saker ur xyas så länge han själv anser att han kan hålla tyst om det hela).

Hur som så har jag fetat några linor.

Larsson röstar alltså på Trasapan på grund av New Refreshers och sedan förstärker han den då Arvidos pungar fram klass 4 beefen.

xyas röstar alltså på Trasapa på grund av magkänsla och förstärker sedan rösten efter det att Arvidos hittat 4:th grade gate.

Grejen som jag ser som konstig här är alltså att Larsson själv gjort precis samma sak. Eller? Är inte hans beef gällande New Refreshers jävligt mycket magkänsla eller?

Vidare.

Larsson said:
Nu säger Emp att någon ljugit om sitt godis. Ponera att det bara är en enda ulv som gjort det, och det är Pix. Då bestämmer sig xyas att vara den första som hoppar på henne och gröna sig själv. Det känns falskt och som en desperat ulvtaktik.

Jag tror xyas och Pix är våra två sista ulvar.
Hmm.

Klockan 03.11 släpper Pix bomben och efter det är det alltså två inlägg från xyas där han röstar på Pix.

Hans motivering är ju tydlig: "Men herregud Pix. Det du beskriver är ju en ulvroll rätt upp och ned. Du sniffar tändarvätska och har koll på vilka mellanstadieungar som är tuffare än andra (har powerroller). Det finns absolut inget annat att göra denna rundan än att rösta ut dig. Eller det finns det väl om någon kommer på en sorts plan för att använda en känd ulv (dig) för att verifiera en siare eller någonting. Fast jag kan inte se hur."

Så här i efterhand så är det ju rätt klockrent och typiskt xyas att vara på det hela så pass snabbt.

Larssons reaktion på det hela är alltså att fälla xyas.

Exakt samma åsikt hade ju även jag vid det läget. Jag gillade inte alls vad som hände. Jag gick ju bananas på Muwas outning efter ding-dongen och xyas inblandning i även det. Hur som så insåg jag tillslut mitt goofande och började läsa xyas så som han skall läsas och då är ju xyas väldigt byboig.

När släpper Larsson xyas då?

Larsson said:
Min röst ligger just nu på xyas. Han tolkade det som att jag röstade på honom för att han misstänkte något som var ulvigt. Det var inte därför. Jag tyckte i hela runda 1 att han inte tillförde något utan att sparka in öppna dörrar, och nu när loppet såg ut att vara kört för Pix (får vi anta) så kunde det se ut som en ulv med en lömsk plan. Även om det inte är en pälskonspiration var det ju inte något svårt att ta ställning till ändå, så det grönar inte xyas på samma sätt Brynolf och Arvidos blev grönade i sin uppmärksamhet mot Trasapa.

I vilket fall, denna runda skall självklart Pix röstas ut.
Ujja, ujja. Långt, långt senare.

Och med motiveringen att loppet såg kört ut för Pix. Alltså, nummer 9 på tåget.

Med det sagt så orkar jag inte nått mer.

Tycker egentligen att allt Larsson skriver om xyas är intressant. Lixom, Larsson misstänker xyas konstant i R1-R2-R3

Det spelar ingen roll vad som händer så trycker Larsson in xyas i det hela. När han outar chips så klossas Recca och xyas ihop som ulvar trots att xyas outar innan Recca "chansar" på chips efter outningen i ett inlägg där Recca citerar xyas outning.

Ur det får Larsson alltså fram "Och på tal om facit på hand: Recca, hur kunde du veta att xyas hade chips?"

Sen gillar ju Larsson min (K.K´s) plan att skicka upp xyas med Empis och mig. Det är ju perfekt med tanke på alla misstankar mot xyas i hela liret. Nu har det dock svängt om till misstankar mot K.K men det är ju inte så konstigt med tanke på att K.K har spelat sämre som bybo än xyas.

Tjipp, tjipp!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Björn Den Gode: Äh, KK är okej. Han har rätt i att man är i olika form hela tiden, och ibland grokkar man bara inte grejer. Jag tycker han känns soft med att han inte fattade Sega Råttan.

Vi har liksom en Sega Råttan-ping på honom, men vi har den pingen plus 14 andra på Larsson, jag tror aldrig jag sett ett så massivt rött case.

Slacka inte av nu, in i matchen och rösta era segtrattar, annars blir det valet 2010 all over again. Palla att dra ut på det här en runda till, vi avslutar det nu och slår byborekord istället.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Har försökt ha semester idag så har inte hängt med så mycket. Allt jag vet är att vi kan ha fel två gånger. Men det vill vi inte.

KK är mitt förstahandsval av ulv.
Larsson har jag fortfarande inte pluggat in, men det har ni andra ju tydligen gjort.

Och sen har vi den grönare sidan:
BDG har legat lågt den sista tiden, Xyas har legat lågt hela tiden, Arvidos har kommit igång något alldeles infernaliskt. Vilket troligen är bra. Att det skulle vara maniska ulv-dödsryckningar känns långsökt.

Jag och Dragon är ju fett gröna per automatik. Eller?

I morgon kommer jag flyga mera och ha mindre internet än vanligt. Så bäst att ta ställning nu.

Det får bli KK föfan. Mina misstankar ligger där och resten av byn tycks luta ditåt också. Vill ni hänga Larsson får ni göra det, men jag hinner troligen inte flytta min röst.

Röst: Mjärden
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det här är ju löjligt. Jag skriver mitt bästa case någonsin, och ingen orkar läsa det. Jag känner mig som i en Dostojevskiroman.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Arvidos MC said:
Det här är ju löjligt. Jag skriver mitt bästa case någonsin, och ingen orkar läsa det. Jag känner mig som i en Dostojevskiroman.
Inte alls. Jag har följt allt som skrivits i tråden med intresse. Däremot så har jag inte särskilt mycket att tillägga.

Röst: LJSLarsson
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Gilla!

Rösträkning:
LJSLarsson: Arvidos MC, Mjärden, xyas
Mjärden: Björn Den Gode, LJSLarsson, Brynolf
Dragonborn: Dragonborn
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Arvidos MC said:
Gilla!

Rösträkning:
LJSLarsson: Arvidos MC, Mjärden, xyas
Mjärden: Björn Den Gode, LJSLarsson, Brynolf
Dragonborn: Dragonborn
Jag förstår ju att du är glad, men jag hade uppskattat att du svarade på mina frågor ändå.

Vad anser du om KKs beteende? Vad har du förklaring bakom den? Och är xyas helt grön i dina ögon?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ääh, fan då Arvid. Du är för söt när du är engagerad. Ok då. Larsson it is.

Röst: Larsson
 
Top