Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
"Äh, det är ju sant, ju! Jag gillar geléhallon! På riktigt, asså." Men de övriga bara skakar på huvudet. "Basenanji" säger någon "det spelar ingen roll. Min storesyrra gillar hallonbåtar, och hon går liksom i gymnasiet. Erkänn att du egentligen inte heller får vara här! Erkänn! Erkänn att du är en lögnare." Basenanji ska just till att säga något när ett hopprep plötsligt drar honom med en duns till golvet. Någonstans har någon hittat en kvarglömd innebandyklubba och Basenanji får utstå flera svidande rapp över låren, samtidigt som alla skanderar: "Erkänn! Erkänn! Erkänn!" Tillslut kvider Basenanji fram: "Okej då. Jag går i sjuan egentligen. Sluta slå mig nu!" Slagen upphör tillräckligt länge för att en rödgråten högstadiemobbare ska hinna springa ut från gympasalen. Samtidigt som dörren smäller igen går en gammal klassiker igång: "No Limit" med 2 Unlimited.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qM5W7Xn7FiA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/qM5W7Xn7FiA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Allt skrikande har gjort Recca trött. Så hon har gått hem. Men någon säger "Jag är säker på att det finns fler högstadieelever här, för det står fortfarande en trimmad moppe gömd i buskarna utanför!"


Utröstad blev
Basenanji, klass 7 (högstadiemobbare), favoritsnask geléhallon, utklädnad ninja.

Nattmördad blev
Recca, klass 6 (mellanstadiekid), favoritsnask Nonstop, utklädnad Autobot.

Dansade gjorde
Arvidos MC
Dragonborn
LJSLarsson
Mjärden
Recca

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Rundan avslutas söndagen den 15:e, 22:00
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Shit jag överlevde e n runda till fan va nice men då jag inte har varken tid eller internet just nu så är det inga hard feelings om jag åker ut denna runda!

Röst dragonborn
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Har inte tid för ert töntiga disco med läskeblask och Carola, ska misshandla SJ-tåg.

Högstadiet RULEZ!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Arvidos MC said:
\o/ Bra spelat, Recca!

Häng klabbet, låt gud sortera dem

Röst: LJSLarsson

Motivering
Jag kommer med mitt svar till din motivering imorgon.

Tills dess undrar jag vad din åsikt är angående ulvarnas relation till att dansa/inte dansa.
* Är min teori, om att ulvarna måste vara på samma plats som offren, felaktig?
* Är det enda ulvarna behöver göra att undvika dansgolvet för att inte bli siade? Har de inga andra ställningstagande att ta?
* Om så är fallet, var är då meningen med Luukaz förmåga; att hindra folk att gå upp och dansa?


Som jag skrivit tidigare anser jag att KK är sista ulven (med xyas som potentiell andrakandidat om vi har fel). Mina slutsatser finns att läsa i förra tråden, men jag sammanfattar dem igen imorgon.

Röst: Konrad
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Röst: Mjärden/KK
Motivering:
Recca said:
Nä fuck asso!

Basse och KK som ulvar tror jag alltså. Måste gå på gutfeeling här.

Jag tror på Arvidos och jag tycker KK försöker röda Brynolf helkonstigt. Ulvarna KAN INTE HA HAFT FACIT PÅ VEM EMPIRICUS SIADE. Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.

Alltså är både Dragonborn och Brynolf gröna.

Att KK ignorerar detta är fan för stort. Det finns ju knappt ett rätt i Basenanjis och KKs inlägg i R4. Det är ju bara att läsa igenom dem. Och nu när jag och Arvid pressar Basse och han tappar fattningen på sitt jäkla tåg så inser ju förstås KK att det blir jävligt svårt för honom att som ensam ulv greja det här spelet inom någon som helst görlig tidsperiod så han börjar förstås leta skit på Brynolf och Dragonborn och han ljuger ju antagligen inte när han skriver att han hellre har kvar Dragonborn i slutet än Brynolf. För Brynolf är en vass bybo. Dragonborn är en nybörjare (med talang wink -Recca is nice gurl).

Brynolf och Dragonborn är grönisar ihop på grund av att de har dublettgodiset som Vimes planterat för att slå griller i våra huvuden. Pix' tidiga outning eller "offer" av sig själv slog helt jävla snett för ulvarna eftersom det nu bevisar att både Dragonborn och Brynolf MÅSTE VARA GRÖNA!.

Och eftersom Dragonborn är grön med sitt discohår så är ju Arvidos' hatt inget konstigt alls längre. Och det faktum att Arvidos plockade Trasapan är ju grönande mer än Tyrs siande av mig.

Det Basse försöker göra är att rikta våra misstankar mot Arvidos genom helt bisarra teorier. Och till slut går han bananas i syfte att försöka släta över sina märkliga teorier. Basse är ulv och KK är ulv.

Så äre bara.

Röst: KK och Basse

Både KK och Basses teorier är ju löjeväckande, så här tänker ju inte smarta bybor som jag vet att de är. Det är liksom ansträngda helt osannolika historier de släpar fram båda två. Finn fem fel? Sikta på 100 så kanske du kommer närmare, liksom.

Det faktum att KK i princip inte kommit med något vettigt under hela spelet (ja, kanske litegrann) och inte agerat den starka klippan han brukar agera är också förstås rödande.

Trust me. Vi har våra ulvar. KK, Basse. Tack för gott spel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 1 av 15

Tack Recca och Tack Basse för gott spel!

Heja byn!

Okay.

Jag har två röster på mig så jag väljer att outa:

Jag är bybo!

Kan BDG kanske uppdatera mig om vad han tycker om mig istället för att använda Recca´s snack. Vore inte det toppen så här mot slutet att stå på egna ben?

Vidare.

Nu är ju alla ulvar i min bok utom möjligen Arvid som har spelat bra hela spelet förutom R2 där han dekade ur en aning och xyas eftersom jag kör på magkänslan där.

Arvidos case Larsson/Basse är stabil och Larssons slutkläm förra rundan gällande att ulvarna måste befinna sig i zonen för att nattmörda. I och med det skohornades K.K in som Basses kumpan för att jag och xyas dansade med Empis som nackades och i R1 nackades Mukwa när Basse satt vi sidlinjen. Det är felaktigt med tanke på att xyas och jag är bybor båda två.

BDG är varken grön eller röd så brunish, men det är ju läget att kolla vad BDG pysslat med. Rätt osynlig så här på rak arm vill jag tro. Kanske har pekat med hela handen någon gång och varit BDG.

RÅTT_GATE lär ju inte vara över va? Jag vågar ju inte chansa på att både Brynolf och Dragonborn är gröna.

En ulv kvar så någon av:
* Brynolf
* Dragonborn
* BDG
* Larsson

Vill jag nacka den här rundan

Vilka dansade inte och varför?

xyas, Brynolf, BDG, Basse dansade inte om jag läser av rätt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Fyra små moppepåjkar jiddrade med en by. De alla jiddrade för mycket. Så nu får de stygn i fejset sy. Boyakka boyakka!
Tack för ytterligare en kul runda, Basse o Recca.

Jag tycker KK är vår nästa ulv. Larsson är tydligen ett annat bud, men där är jag mindre bevandrad.

Röst: KK
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Jag dansade inte (egentligen är det hädelse att inte dansa till 2unlimited). Dels för att jag inte orkat skicka PM från mobilen med umdermålig hotelluppkoppling. Och dels för att jag inte längre ser poängen. Siarna är döda, alla med vettiga förmågor är döda. Fan, till och med ulvarna är väl döda. Eller nån har vi väl kvar antar jag :gremlaugh:

Nu yakuzzi eller vad det heter. Tittar förbi i morgon och retar Konrad för banana skidsen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Mjärden said:
Kan BDG kanske uppdatera mig om vad han tycker om mig istället för att använda Recca´s snack. Vore inte det toppen så här mot slutet att stå på egna ben?
Jag behöver ju inte stå på egna ben när jag har såna superbybor att luta mig på. Det är lite samma sak som i förra partiet jag spelade där jag i slutändan bara blint litade på Vimes känsla av att Recca skulle röstas ut och det stämde. Jag är ju liksom inte bäst på det här, och när någon som är väldigt duktig och dessutom helt 100% grön nu gör en så skarp analys så ser jag ingen anledning att inte följa det.

Men ok, det finns ju ett ännu mer rödande tecken som Recca bara delvis kunde vara inne på.

Förra rundan jobbade KK jättehårt för att rädda Basenanji. Detta trots att Recca (som han visste var grön) hade en helt annan uppfattning så struntade han i det och bara fortatte att försöka locka blickarna till rått-gate. KK jobbade alltså jättehårt för att en ulv skulle överleva. Det kan ju tyda på två saker, antingen är han en bybo som har absolut ingen koll alls, eller så är han ulv, ta det som en komplimang men det första alternativet finner jag oerhört osannolikt.

Jag dansade inte då jag inte trodde att det spelade någon roll, och om det spelade roll så kunde jag inte se att byn kunde ha någon fördel av det (då hade den bybon redan gått ut) medan det trots allt finns en liten risk att varulvarna också har nytta av att folk dansar (med tanke på Lukas förmåga). Men i stort sett så tror jag att hela deanseriet är överspelat.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 2

Angående KK

KK said:
Arvidos case Larsson/Basse är stabil och Larssons slutkläm förra rundan gällande att ulvarna måste befinna sig i zonen för att nattmörda. I och med det skohornades K.K in som Basses kumpan för att jag och xyas dansade med Empis som nackades och i R1 nackades Mukwa när Basse satt vi sidlinjen. Det är felaktigt med tanke på att xyas och jag är bybor båda två.
Hur vet du att xyas är grön?

Enligt min teori är det du eller xyas som är den sista ulven, och domen föll på dig på grund av ditt beteende förra rundan. Det kändes som en uppgiven ulv som desperat försökte hindra Basse från att bli utröstad.

I min bok lider xyas just nu av två synder:
* Han har varit lågflygande och tagit lite ställning
* Han försökte försvara Pix rån

Hos dig finns det däremot fler frågetecken:
* Banananskids/banankola
* Förvirrat och uppgivet spelade senaste rundan
* Försvarandet av Basse
* Recca kommer till insikten att du är ulv och nattmördas

Hade du varit grön tror jag att den naturliga reaktionen varit att antingen förklara varför min teori var fel eller att xyas var den röda av er två, inte från ingenstans dra fram att xyas är helt grön plötsligt.


Försvar till Arvidos


Arvid said:
Man skulle nästan kunna säga att LJSLarsson kommer igång i spelet och slutar flyga lågt först när jag lägger fram bevis för att han och Basse är i cahoots. Inte så konstigt kanske, men värt att notera.
Jag har varit igång hela spelet. Jag har inte bara följt med strömmen och röstat på den rödaste, utan ansträngt mig att leta upp egna scumm tells på folk. Mot Trasapa försökte jag dyka djupare i märkesgodis, och senaste rundan började jag hitta egna saker på Basse (varför föll jag av hans lista / hur menar han att xyas spelar för bra).

Anledningen att jag skriver mera nu är för att det finns en (med ganska stor säkerhet grön) bybo som jobbar på att få mig utröstad. Då kan jag inte bara säga "håhåjaja vad jobbigt det blev - rösta ut mig för det är lättast", utan jag behöver bevisa för honom att jag är grön och försöka hitta den riktiga ulven.

Arvid said:
LJSLarsson said:
Basse said:
Alltså, xyas har väl inga jätteröda pingar när jag börjar läsa genom hans poster, men å andra sidan har jag väldigt svårt att köpa att han skulle klanta sig som ulv. Det blir liksom nästan tvärtom: en sådan spelare som xyas blir mer misstänkt ju mer cleant han spelar, för bybor gör enkla misstag, misstänker varandra och har sig, medan coola varulvar (som xyas) kan stå lite laid-back i baren och sucka över att folk är så "himla nittital liksom…".
Menar du att folk som inte gör misstag är röda? Eller är det bara xyas som spelar bättre som ulv som bybo? Det låter väldigt "jag vill gärna rösta ut xyas men har inget egentligen vettigt att gå på".
Vill man ha ping på xyas kan man ta upp låg aktivitet, att han försvarade Pix rån, att han outade sent. Att han "inte gör misstag" är inte ett riktigt skäl utan låter som en pälsursäkt.

Är det några andra du tyckt spelat "för bra"?
Oj oj! Det var en bra fråga från LJSLarsson där! Vad händer sedan i den här rafflande processen?

Absolut ingenting.

LJSLarsson skriver tre inlägg, Basse skriver tre inlägg, inget berör det här ämnet. Det blev väl för svårt?
Jag har en lugn och tålmodig spelstil. Om du kommer ihåg så tog det ganska lång tid för mig att få några vettiga svar från xyas, till exempel.

Anledningen till att jag inte stressade på mer är för att det som var på agendan den rundan var att rösta ut Dragonborn/Brynolf (vid en tidpunkt då byn var överens om att en av dessa herrar var röda). Sedan gick du och fick kalla fötter och såg till att Luukaz blev utröstad, så vi fick fortsätta dividera Sega Råttans hemlighet även i början av den kommande rundan.

Sedan fick du Basse att tappa fattningen och det blev tydligt för alla utom just KK att han var röd. Då var det inget behov att dra upp mina punkter igen.

Så, nu har jag svarat lite på dina anklagelser. Skulle du kunna tänka över mina frågor till dig från inlägg 1?


Till Dragonborn

Jag tycker att du antingen skall rösta på mig eller KK. Att du röstar ut dig själv skulle inte byn tjäna på just nu.

Personligen anser jag att du skall rösta av KK, men han delar nog inte den åsikten med mig. ;-)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 2 av 15

BDG said:
KK jobbade alltså jättehårt för att en ulv skulle överleva
Kan du eller någon annan ta fram hur jag jobbade jättehårt för att hålla Basse vid liv?

Det jag jobbade för var att hänga Dragonborn eller Brynolf för att undvika en massa trassel mot slutet. Väljer byn att hänga mig den här rundan så kommer det ju straffa sig i och med att nästa runda kommer att bli en chansrunda mellan Brynolf/Dragonborn. Troligen kommer fler att återgå till RÅTT_GATE då. Just nu tycks jag vara ensam om att tycka att det finns en ulv begraven där och det är konstigt (tycker jag då).

Men jag tar gärna fighten. Arvidos har ju jobbat jättehårt för att visa alla hur röd Basse var. Det är ju bara för din del BDG att jobba fram ett case mot mig eller skall jag försvara mig på chans?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
YES! VI DÖDA EN PÄLSHUND!!! Bättre död än så får man ju typ inte. Lycka till byn! :gremlaugh:

/Recca som tycker det är skönt att va ute för att helgen är helt fullspäckad.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
2/15

LJSLarsson said:
Så, nu har jag svarat lite på dina anklagelser. Skulle du kunna tänka över mina frågor till dig från inlägg 1?
Nej, nej, berätta mer! Jag tänker ju att du har ett insider perspective på det här.

Som till exempel, finns det någonting överhuvudtaget vi sett i spelet som tyder på att dansen fungerar så här och inte bara är något du hittat på?
Och varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan nnär Basse blir utröstad och du vet att jag är ute efter dig?
Och på vilket sätt Lu-kaazh förmåga är ett argument för den här teorin, exakt hur skulle det funka?

Mjärden:
Mjärden said:
Arvidos case Larsson/Basse är stabil och Larssons slutkläm förra rundan gällande att ulvarna måste befinna sig i zonen för att nattmörda. I och med det skohornades K.K in som Basses kumpan för att jag och xyas dansade med Empis som nackades och i R1 nackades Mukwa när Basse satt vi sidlinjen. Det är felaktigt med tanke på att xyas och jag är bybor båda två.
Strong choice att gröna xyas så där! Vill du utveckla?

Vad är din grund för att misstänka Dragonborn/Brynolf som ulv?

Och du kan la berätta varför du bytte röst från Brynolf till Larsson till Brynolf i slutet på förra rundan.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 3

Men Arvid, jag vet ju att fluffet säger att vi är mellanstadiekids, men du behöver inte köra "I am rubber you are glue" för det. ;-P

Jag förstår att du skulle känna dig mycket nöjd med dig själv om det var jag som var sista ulven, men du är knappast en felfri spelare och behöver faktiskt tänka över om jag verkligen är rätt val. Är jag inte det så blir du inte den fantastiska spelaren som knäckte Basse/Larsson-koden utan istället den enda spelaren under partiet som såg till att bybor blev felaktigt utröstade (mig och Luukaz).

Så därför ber jag dig en gång till att ge dina åsikter angående mina frågor från inlägg 1. Om det är så - emot alla odds - att både jag, KK och xyas är gröna - så tror jag säkert att de sista byborna i den sista kaosrundan skulle uppskatta att du uttryckte dina åsikter nu.

Nåja, jag svarar gärna på dina frågor:

Arvid said:
Som till exempel, finns det någonting överhuvudtaget vi sett i spelet som tyder på att dansen fungerar så här och inte bara är något du hittat på?
Min teori bygger på det observerade mönster med bekräftade ulvar på mordplatsen samt tanken att dansen borde innebära en variabel för ulvarna utöver att akta sig för siarna. Det är därför det jag skrivit att det är en "teori" och inte hårda empiriska fakta.

Arvid said:
Och varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan nnär Basse blir utröstad och du vet att jag är ute efter dig?
Jag fann den inte tidigare.

Det du insinuerar är att jag hoppade på Basse sent när allt hopp var ute. Men som du kommer ihåg la jag min röst på Basse redan klockan 9, långt innan jag kom med min teori. Teorin kom sju timmar senare, klockan 15.

Anledningen till att jag inte la min röst på Basse förrän på morgonen hade jag gjort klart tidigt dagen innan:

Larsson said:
Idag är jag hemma med vård av sjukt barn, så jag kommer inte hinna läsa igenom allt idag. Jag får göra det imorgon istället. Då skall jag kolla på dessa fem herrar och försöka rangordna dem inbördes.
Det var alltså ingen ulvstrategi, utan en situation irl som påverkade mitt spel (vilket jag gått ut med innan Basses fall).

Arvid said:
Och på vilket sätt Lu-kaazh förmåga är ett argument för den här teorin, exakt hur skulle det funka?
Luukaz hindrar folk för att gå upp på dansgolvet. Om ulvarna inte har någon orsak att gå upp, utan bara bör stanna i kiosken för att inte bli siade, så är det enda som kan hända med denna förmåga att Luukaz av misstag hindrar en bybo att gå upp när det var bättre att bybon faktiskt gjort det. Förmågan är alltså en nackdel för byn.

Eftersom du anser mig som röd måste du anse att både Brynolf och Dragonborn är gröna. Men är båda gröna så har ingen ljugit om sitt godis. Att ge båda samma godis är också en nackdel för byn.

Jag finner det svårt att tro att byn skulle få båda dessa nackdelar emot sig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Alltså att försöka hänga någon annan än Basse är att försöka rädda Basse. Jag tror ingen av oss hade förväntat sig ett försvar från dig som lät 'jag tror basse är grön kan vi hänga någon annan jag vet inte riktigt vem...' för att rädda Basse så var du ju tvungen att anfalla, och så gjorde du det, tyvärr för dig så var Recca betydligt mer övertygande.

Så här försöker du rädda Basse tex:

KK said:
Jag vill hänga Brynolf eller Dragonborn. På pappret är Brynolf grönast, men jag vill hellre ha med mig Dragonborn längre in i spelet eftersom Brynolf är en sjukt vass ulv.

Ulvarna hade inget facit om vem Empis siade? Jag har ingen aning. Det kan finnas förmågor hos ulvarna som gör det möjligt att kolla upp sånt, lixom vad vet jag?

RÅTT_GATE är ju lixom det som sticker ut mest av allting. Varför finns det två med Sega Råttor? Det är klart att någon där måste dingla.
Och här:
KK said:
KAOSDEMON-BASSE gillar ju jag. Att han är grön är väl kanske att ta i men jag kommer inte ställa mig bakom en hängning av Basse så länge det finns RÅTT_GATE!
Och sen när det visar sig att Basse är röd så leder det inte till någon reflektion av dig, inte till någon förvåning utan du kör bara vidare på ditt spår från förra rundan som om ingenting har hänt.
KK said:
Tack Recca och Tack Basse för gott spel!

Heja byn!

Okay.
[...]
RÅTT_GATE lär ju inte vara över va? Jag vågar ju inte chansa på att både Brynolf och Dragonborn är gröna.
Med det här menar du att det enda vettiga nu är att hänga Brynolf/Dragonborn den här rundan och den andra nästa runda? Annars är det ju lika mycket chansrunda nästa runda oavsett, för att den ena är grön är ju inte alls ett tecken på att den andra är röd. Rått-gate är över, släpp det! (Det hade ju tom varit troligare att båda var röda och att ulvarna fått ett gemensamt alibigodis och sen inte uppmärksammat att den ena redan tagit det, men det vet vi ju nu inte är sant).

Slutligen så tror jag om vi utgår från att det bara är en ulv kvar (allt annat verkar jättekonstigt) så är vi ju just nu 7 spelare, nästa runda 5, rundan därpå 3, så även om du skulle vara grön, så skulle vi ha möjlighet att hänga både Dragonborn och Brynolf innan spelet är över, om det nu är vad byn vill.

Själv tycker jag att det finns ett bra case mot LJSLarsson, men jag tycker att det är väldigt uppenbart att det här är sant:

Recca said:
Både KK och Basses teorier är ju löjeväckande, så här tänker ju inte smarta bybor som jag vet att de är. Det är liksom ansträngda helt osannolika historier de släpar fram båda två. Finn fem fel? Sikta på 100 så kanske du kommer närmare, liksom.

Det faktum att KK i princip inte kommit med något vettigt under hela spelet (ja, kanske litegrann) och inte agerat den starka klippan han brukar agera är också förstås rödande.

Trust me. Vi har våra ulvar. KK, Basse. Tack för gott spel.
och tycker att jag inte behöver ha ännu mer case än allt det jag redan framfört den här rundan, och istället för att be om mer saker att försvara sig mot så kan du ju försvara dig mot allt det som redan är framfört, tex i Reccas inlägg som jag citerade. Fast allvarligt, om jag ska kunna tro på att du är grön så måste du nog plocka fram något helt annat som tyder på detta, som jag har missat hittils, för vilket ordvrängande du kan skapa på konkreta frågor just nu är jag inte så intresserad av. Bevisbördan ligger på dig, varför är du grön?

P.S(Jag kommer vara på lajvworkshop hela helgen, men kommer förstås kolla från mobilen och på nätterna på hotellet)
D.S
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLarsson said:
Jag förstår att du skulle känna dig mycket nöjd med dig själv om det var jag som var sista ulven, men du är knappast en felfri spelare och behöver faktiskt tänka över om jag verkligen är rätt val. Är jag inte det så blir du inte den fantastiska spelaren som knäckte Basse/Larsson-koden utan istället den enda spelaren under partiet som såg till att bybor blev felaktigt utröstade (mig och Luukaz).
Va?! :gremlaugh:

Oh no you di'nt



Det här är ju helt awesome. Du har alltså börjat fresta mig med ära om jag bara släpper spåret på dig?

Som bybo så handlar spelet om att hitta varulvar, men nu spelar du två andra spel här: Att försöka så tvivel i mig och smickra mig, samt att distrahera oss med meningslöst teoretiserande om dansandet. Bägge har syfte att distrahera från att hitta varulvar. Och i nuläget är det allt du har att komma med, för läget är desperat i ulvbyn, population one.

Din teori är bara något du hittade på ensam eller tillsammans med ulvarna för att köpa tid, och nu ska jag visa varför.

För det första så säger du emot dig själv. Här hävdar du att det är farligt för byborna att dansa:

LJSLarsson said:
Luukaz hindrar folk för att gå upp på dansgolvet. Om ulvarna inte har någon orsak att gå upp, utan bara bör stanna i kiosken för att inte bli siade,
Här, i ditt sista inlägg i runda 4, hävdar du att det är både farligt att dansa och inte dansa:

LJSLarsson said:
Min tanke är att åtminstone en ulv måste vara på samma plats som den man mördar. Första mordet var på Mukwa, som inte dansar. De enda som inte dansade (som fortfarande är kvar i spel och inte bevisats vara bybor) då var jag och Basse. Då är någon av oss ulv.
För det andra så missar du det uppenbara. Vi vet redan att man måste dansa för att använda sina powerroller. Vad tyder då Lu-kaazh förmåga på? Jo, att ulvarna också har powerroller.
Jag tror att Trasapan och Pix hade powerroller, men de fick inte chansen att använda dem innan de dog. Du och Basse fick istället godis-alibi som kompensation. Det är därför du och Basse inte dansade i runda 1, ni vann inget på det och riskerade att sias för det.

För det tredje så har du inte tänkt genom Lu-kaazh roll, för du svarar inte när jag fiskar efter exakt hur hans förmåga skulle använda. Säg Lu-kaazh han blockar en ulv. Jaha? Händer inget nattmord alls då? Eller har ulven andrahandsnamn? Då blir det ju en totalt meningslös förmåga. Räcker det att en ulv blir blockad, eller finns det en ledarulv?

Hade den här teorin kommit fram genom att du var bybo och satt ner och frågade dig själv ”Hmm, jag undrar vad dansen har för funktion i vårat spel?” så hade du kommit fram till de här sakerna själv. Men nu kom den här teorin istället fram genom att du är ulv och satt ner och frågade dig själv ”Hmm, hur kan jag formulera en teori som på något sätt grönar mig?” Precis som Basses Trasapa-kupp så är det är ett hopkok du varit tvungen att snabbt slänga ihop för att rädda ditt eget ulvaskinn.

Arvid said:
Och varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan nnär Basse blir utröstad och du vet att jag är ute efter dig?
Jag fann den inte tidigare.

Det du insinuerar är att jag hoppade på Basse sent när allt hopp var ute. Men som du kommer ihåg la jag min röst på Basse redan klockan 9, långt innan jag kom med min teori. Teorin kom sju timmar senare, klockan 15.

Anledningen till att jag inte la min röst på Basse förrän på morgonen hade jag gjort klart tidigt dagen innan:

Larsson said:
Idag är jag hemma med vård av sjukt barn, så jag kommer inte hinna läsa igenom allt idag. Jag får göra det imorgon istället. Då skall jag kolla på dessa fem herrar och försöka rangordna dem inbördes.
Det var alltså ingen ulvstrategi, utan en situation irl som påverkade mitt spel (vilket jag gått ut med innan Basses fall).[/quote]

Fan heller att jag insinuerar något! Jag frågar varför du lägger fram den här alibi-teorin just i slutet på rundan när Basse blir utröstad. Vi har funderat över dansens funktion i runda 1 och 2, typ. Sedan i slutet på runda 4 poppar det här fram, helt plötsligt. Men det är just i samma veva som Basse håller på att röstas ut och jag riktar kanonerna mot dig istället.

Du svarar istället på något helt annat, varför du hoppade på Basse sent, men det har jag inte sagt ett ord om. Jag tycker inte att du hoppade på asse sent.

Men eftersom du är varulv är du hypervigilant på att någon ska tycka att du agerar misstänkt, så du är själv rädd och har skuldkänslor för att du var tvungen att ljuga när du började anklaga Basse, så du projicerar den skulden på mig, och reagerar med att förklara och ursäkta dig själv. Klassisk ulvping!

LJSLarsson said:
Eftersom du anser mig som röd måste du anse att både Brynolf och Dragonborn är gröna. Men är båda gröna så har ingen ljugit om sitt godis. Att ge båda samma godis är också en nackdel för byn.
Och här kör du med mer distraherande taktiker för att få det att handla om Brynolf och Dragonborn istället, genom att säga att om jag tycker du är röd så måste jag tycka att de är gröna.

Jag tänker inte rösta på Brynolf eller Dragonborn, men varför kan jag förklara när Mjärden har fått en chans att skriva om sina misstankar om dem.

Ut med ulven nu!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 3 av 15

Heppåer!

BDG said:
Jag är ju liksom inte bäst på det här, och när någon som är väldigt duktig och dessutom helt 100% grön nu gör en så skarp analys så ser jag ingen anledning att inte följa det.
Och NÄR det visar sig att Recca´s analys är fel då? Skyller du det på Recca eller tar du på dig det själv?

BDG said:
Alltså att försöka hänga någon annan än Basse är att försöka rädda Basse. Jag tror ingen av oss hade förväntat sig ett försvar från dig som lät 'jag tror basse är grön kan vi hänga någon annan jag vet inte riktigt vem...' för att rädda Basse så var du ju tvungen att anfalla, och så gjorde du det, tyvärr för dig så var Recca betydligt mer övertygande.
Nu ska vi se här. Jag försökte absolut inte hänga Basse förra rundan, men det gör ju inte mig till en ulv eller? Det är ju inte helt ovanligt att bybor är av olika åsikt om vem som skall hängas och inte. Jag har i runda 3 och 4 haft ett sug på att lösa RÅTT_GATE och således röstat på Dragonborn och Brynolf. Varför jag röstade på Brynolf i R4 är ju inget nytt direkt men jag tar det igen.

Dragonborn eller Brynolf kan vara den sista ulven. På pappret är Brynolf mer clean än Dragonborn, men jag garderar hellre upp och grönar Brynolf via hängning och får en signal om att Dragonborns Sega Råttor är ulv än tvärs om. Nu var ju detta FÖRRA rundan. Nu är det ju en helt annan sits med tanke på att vi inte har råd att bomma till höger och vänster.

Att vi hängde Basse och att han var ulv är ju lixom kanon men det löser fortfarande inte problemet som vi nu har skjutit framför oss.

Att jag försöker rädda Basse är ju fel lixom. Jag har inte haft ett ända intresse av att hänga Basse på hela R4 (troligen inte R3 heller).

Sen att jag gillar KAOSDEMONEN-BASSE det kan jag stå för. Jag tycker Basse är en helskön snubbe och lirare. Att jag skrev att han var grön "är väl kanske att ta i" men jag kunde lixom inte hålla mig ifrån att punga in ett inlägg om att jag GILLAR Kaosdemonen Basse vilket jag gjorde.

BDG said:
Och sen när det visar sig att Basse är röd så leder det inte till någon reflektion av dig, inte till någon förvåning utan du kör bara vidare på ditt spår från förra rundan som om ingenting har hänt.
Yes! Vad skall jag göra då BDG?

Att Basse har en ulvpolare i Dragonborn eller Brynolf är för mig inte alls omöjligt lixom.

[quote0BDG]Med det här menar du att det enda vettiga nu är att hänga Brynolf/Dragonborn den här rundan och den andra nästa runda? Annars är det ju lika mycket chansrunda nästa runda oavsett, för att den ena är grön är ju inte alls ett tecken på att den andra är röd. Rått-gate är över, släpp det! (Det hade ju tom varit troligare att båda var röda och att ulvarna fått ett gemensamt alibigodis och sen inte uppmärksammat att den ena redan tagit det, men det vet vi ju nu inte är sant).
[/quote]

Jag tror jag tar "mitt" RÅTT_GATE i ett separat inlägg.

Men jag har alltså varit rätt het på att hänga först Dragonborn och sedan Brynolf förra rundan för att få det överstökat. Hade vi dinglat Dragonborn i R3 istället för Lu-kaazh hade jag (och förhoppningsvis övriga) fått svart på vitt lixom och hade han varit ulv hade ju allt varit frid och fröjd. Nu blev det inte så men jag skall luska i det hela en aning i ett separat inlägg som sagt var.

Arvis said:
Jag tänker inte rösta på Brynolf eller Dragonborn, men varför kan jag förklara när Mjärden har fått en chans att skriva om sina misstankar om dem.
Absolut.

Arvidos said:
Strong choice att gröna xyas så där! Vill du utveckla?

Vad är din grund för att misstänka Dragonborn/Brynolf som ulv?

Och du kan la berätta varför du bytte röst från Brynolf till Larsson till Brynolf i slutet på förra rundan.
Jag antar att det finns en ulv kvar och det är inte xyas så magkänsla? xyas har spelat sitt spel och gjort det bra så jag har ingen anledning att misstänka honom. Sen drog xyas upp mig på scen med Empis.

Empis nackades den rundan, inte helt oväntat så när Larsson i förra rundan drog fram sin teori att ulvar måste vara på dansgolvet för att fälla en bybo så lade jag in en röst på Larsson för att visa att det är nått jag inte tror på.

Larsson said:
Om min teori stämmer (att minst en ulv måste befinna sig på mordplatsen), så hittar vi en ulv styck i dessa par:

Larsson & Basse
Xyas & Konrad

I första paret tycker jag personligen inte att det är svårt att se den röde, men jag tycker att KK betett sig underligt sedan Arvidos fick Basse att tappa fattningen:
* När alla bestämmer sig för Basse fortsätter han med råttgate
* Han säger att Basse är grön efter Basses långa lustiga inlägg om mig
* Efter Basse-fadäsen verkar han trött, förvirrad och omålmedveten i sina inlägg, på det sätt att jag föreställer mig en ulv skulle känna efter att ha sett Pix, Trasapa och Basse falla på eget grepp.


För att sammanfatta: Basse och Konrad bör vara våra sista ulvar.
Teorin bygger ju trots allt på att Larsson eller Basse är ulv i R1 och att xyas eller Konrad är ulv i R3.

Jag är ju som sagt var rätt säker på att xyas inte är ulv och jag vet att inte jag är ulv så Larsson snackar ju skit. Därför flyttade jag min röst.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad said:
Jag är ju som sagt var rätt säker på att xyas inte är ulv och jag vet att inte jag är ulv så Larsson snackar ju skit. Därför flyttade jag min röst.
Kan du svara på varför du är rätt säker på att xyas är grön?

Och hur säker är du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 4 av 15

Arvidos MC said:
Jag tänker inte rösta på Brynolf eller Dragonborn, men varför kan jag förklara när Mjärden har fått en chans att skriva om sina misstankar om dem.
Varför jag röstat på Dragonborn och Brynolf:

Dragonborn har outat Discofluff vilket jag placerade in som en möjlig klädnad på en ulv likt Hockeyhjälm och Lustig Hatt. Nu har ju jag släppt mina misstankar mot Arvidos med den lustiga hatten så Discofluffet är ju i nuläget inte alls lika udda och konstigt som jag ansåg att det var i R1-R3

Dragonborn outade Sega Råttor efter Brynolf. Att två spelare sitter på samma candy kan ju vara en grej Vimes fuckat upp, men det kan ju vara en outning som skitit sig för ulvarnas del.

Det går ju att vända på det mot Brynolf. Alltså, ulv-Brynolf sitter utan alibigodis som Trasapa och Pix. Han chansar på Sega Råttor. Grejen är att han outar långt innan Dragonborn så det är ju sopklantigt om det är så att Dragonborn inte har koll på vad som händer i tråden. Övriga ulvar bör ju ha förvarnat Dragonborn om vad som inte är upptaget lixom därför så ser jag det som en möjlighet att Brynolf fått till det bra med sin outning av Sega Råttorna i och med att Dragonborn är den som skiter ut sig och outar sist.

Dragonborn har kört nån form av freebejsning med STÖRSTE och Basse har ju dillat om LÅNGE. Det är ju ingen stor grej men Basse är ju ulv så det är ju inte långsökt att tro att Basse vill ha nått att snacka om. I den beefen finns ju även Brynolf som är inne och luskar i det rätt hårt. Ännu en sak som Basse-Brynolf-Dragonborn är rätt mycket i ljuset av. I min paranoia kan det alltså vara Dragonborn som är grön här och Basse+Brynolf går lös om det hela som två ulvar?

Dragonborn outar klass 5 och Brynolf korpar åt sig klass 5 han med. Att de går i samma klass är ju ingen biggie men nu snackar vi om två snubbar som outat Sega Råttor.

Brynolf ninjar in sin outning snyggt och det ger ju Dragonborn en brunmelerad aura i R1 eller är det bara jag som är av den åsikten?

Dragonborn har samma förmåga som ulv-apan. Alltså, är han en ulv så är det ju sjukt dålig planering i ulvlägret, men sånt kan ju hända lixom. Förmågan är ju helt kass för byn så länge inte ulvarna haft någon form av förmåga (vilket jag själv varit inne på tidigare och det är nått jag använde mig av i min motivering av rösten på Brynolf förra rundan. Att om Dragonborn är bybo så skall han ju få en chans att använda sin förmåga för byns räkning).

Dragonborn said:
Shit jag överlevde e n runda till fan va nice men då jag inte har varken tid eller internet just nu så är det inga hard feelings om jag åker ut denna runda!

Röst dragonborn
Det här hjälper ju oss igen vart heller för den delen.

Byn är splittrad som den är och jag kan släppa det hela om någon vis man förklarar för mig varför de har samma snacks och varför inte det gör en av dem till ulv?

De som röstar på mig får ju lov att lägga upp något jag skall ta ställning till för att "gröna" mig själv mot Reccas åsikter är ju rätt kasst för byn.

Recca said:
Ulvarna KAN INTE HA HAFT FACIT PÅ VEM EMPIRICUS SIADE. Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.

Alltså är både Dragonborn och Brynolf gröna.
Jag vet inte riktigt vad det här betyder men Empis hade fem kandidater att sia. Alltså, för att bekräfta nått form av snask. Där i båten är båda Sega Råttorna och eftersom de är i samma båt som Pix så är dom grön i och med att Pix tog smällen.

Recca
K.K
Dragonborn
Brynolf
Pix

Betyder det då att även K.K är grön?

Utöver det skulle Empis kunna ha synat:

Arvidos MC
Björn den Gode
Dragonborn
Tyr
xyas

Är dessa namn också gröna?

Ja om så är fallet så är det ju Larsson som är den sista ulven.

Empis förmåga said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Recca said:
Både KK och Basses teorier är ju löjeväckande, så här tänker ju inte smarta bybor som jag vet att de är. Det är liksom ansträngda helt osannolika historier de släpar fram båda två. Finn fem fel? Sikta på 100 så kanske du kommer närmare, liksom.

Det faktum att KK i princip inte kommit med något vettigt under hela spelet (ja, kanske litegrann) och inte agerat den starka klippan han brukar agera är också förstås rödande.
Min teori gällande SUPERULVEN-Brynolf är ju inte hållbar. Den sågades rätt snabbt och det var ju inte direkt så jag försökte komma undan med den eller? Jag hade ett feltänk på att Pix offrades för att få fram siare-Tyr men det såg ju Recca som en felaktighet direkt och det uppskattade jag ju. Varför jag gjorde nått mot Brynolf är ju inte heller nått jag försöker dölja eller bygga upp misstankar på luft. Det jag vill göra är att få svar på RÅTT_GATE och det genom att nacka Brynolf eller Dragonborn och att välja Brynolf är ett bättre val eftersom jag fruktar honom mer som ulv än Dragonborn.

Lixom, Dragonborn gör ju som GRÖN-RECCA och röstar på sig själv.

Att min teori var löjeväckande och innehöll fel är ju nått jag vet om och nått jag tagit på mig. Det är ingen hemlighet.
 
Top