Varulv [Varulvar på ett tåg] - R3

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Och eftersom jag uppenbarligen är populärast i stan så får jag väl spilla bönor: Ja, jag har nog satt fast Xyas där han står. Jag är nämligen roleblocker, och blockade honom i R2 eftersom jag inte litar på honom, och gissade att Basse kanske inte kan vakta sig själv två rundor i rad.
Jag blockar på 5 och förflyttar på 16, därav att jag lämnade vagnen och xyas blev kvar. Vimes har ju bekräftat i R1 att förflyttning är förmågeanvändande.

Och i R1 så blockade jag förstås den jag var orolig för skulle kunna passa på att göra något fult med mig i min vagn innan jag gick - Lukas. Det blev ju rörigt förstås.
Kanske missade det men har det förklarats hur i hela friden du hamnade från vagn 7 till vagn 3 mellan R1 och R2?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Kanske missade det men har det förklarats hur i hela friden du hamnade från vagn 7 till vagn 3 mellan R1 och R2?
Nä. Nån ljuger ju och har använt nån förflyttningsförmåga på mig. Om Xyas kan ta med sig folk och Halo/nån annan kan snurra på vagnar så är det väl inte otänkbart att nån mer kan dra/putta folk.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hm, roleblocker är väl oftast förknippad med scum?

Nåja, jag tycker nog att Hellzon är grönare än Halo i alla fall.

Jag skulle vilja testa att rösta på Halo en gång till. Tror att han är scum som väktats av sina egna. Och två gånger i rad lär man inte kunna skydda någon.

Halo! Du får gärna hjälpa till att dechiffrera det här partiet. Om DTF finns hur ser en sådan fraktion ut?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hellzon du skriver att du blockade Lukas i R1 som inte var i din vagn....?
Räta ut det där tack eller har du trasslat in dig så och på väg till sista vagnen
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Spelare Förflyttning Förmåga Kommentar
Stövelkatten Mot särskilt föremål (21)
Xyaz 1-2 v./r+ Har en. Samma vagn. Kan ta med sig en spelare i förflyttningen. Kunde inte röra sig R2.
av Hellzon eller Basenanji?
Basenanji 1 v./r Väktare (20+) Letar julmust. Har biljett.
Skulle gå till vagn 4 och vakta Sidd i R2. Varför drog Sidd?
LJSLarsson 1 v./r? Kan se biljetter Har biljett. Rör sig bakåt i tåget. Hamnar i tian.
Tant Ragnar Siare HÄNGD.
Halo9000 Obegr. Kan dela ut biljetter (25)
Lukas 1 framåt/r Siare (Innan 16) Förflyttningen sker innan förmågan. Siade Hellzon R1 - Blankt
Siade Empiricus R2 - Bybo.
Hellzon 1 v./r(16) Roleblocker (5) Skum förflyttning.
Empiricus 1 v./r Kan se biljetter Letar nyårsraketer. Har stadigt sökt gå ett steg framåt.
Kommer alltså nå dem nästa runda.
Sidd 1-2 v./r Förflyttningen sker efter vagnsflytten baserat på förfl.mönster


### Hunches / misstankar etc. ###
Basenanji är nog grön. Smular väktargrejer innan outning. Lukas är nog också det.

Nattmord är troligen en förmåga som funkar som de övriga. I samma vagn. Nattmord blir därför livsfarligt för ulvarna om det inte
sköts snyggt dvs det ska gärna vara fler än en kvar i mordvagnen nästa runda.

Halo9000s förflyttning i R2 är jättekonstig. Ville han hamna sist i tåget? Varför?

Hellzons förflyttning i kombination med Lukas siande av honom är fett fishy.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
SpelareFörflyttningFörmågaKommentar
StövelkattenObegr. mot spec. föremål. (21)-
Xyaz1-2 vagnar/runda+Har en. Kräver samma vagnKan ta med sig en spelare i förflyttningen. Kunde inte röra sig R2.

Basenanji
1 vagn/rundaVäktare(20+)Har biljett. Letar julmust.
Sidd drog av någon anledning när Basse skulle väkta. Konstig förklaring.
LJSLarsson1 vagn/runda?Kan se folks biljetterHar biljett. Rör sig bakåt i tåget. Hamnar i tian.
Tant RagnarOklartSiareHÄNGD.
Halo9000ObegränsatKan dela ut biljetter (25)
Lukas1 vagn framåt/rundaSiare(Innan 16)Förflyttningen sker innan förmågan. Siade Hellzon R1 - Blankt Siade Empiricus R2 - Bybo.
Hellzon1 vagn/runda (16)Roleblocker (5)Skum förflyttning R1-R2
Empiricus1 vagn/runda Kan se biljetterLetar nyårsraketer. Har stadigt sökt gå ett steg framåt. Når raketerna R4
Sidd1-2 vagnar/runda-Har en förflyttning som sker efter vagnsflytten troligen.

Några lösryckta hunches och misstankar:


Basenanji är nog grön. Smular väktargrejer innan outning. Lukas är nog också det. På grund av detta antagande är nog Empiricus det också.

Nattmord är troligen en förmåga som funkar som de övriga. I samma vagn. Nattmord blir därför livsfarligt för ulvarna om det inte
sköts snyggt dvs det ska gärna vara fler än en kvar i mordvagnen nästa runda.

Halo9000s förflyttning i R2 är jättekonstig. Ville han hamna sist i tåget? Varför?

Hellzons förflyttning i kombination med Lukas siande av honom är fett fishy.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Hellzon du skriver att du blockade Lukas i R1 som inte var i din vagn....?
Räta ut det där tack eller har du trasslat in dig så och på väg till sista vagnen
Turordningen och ren chansning.
1-4? Lukas går bakåt till vagn 7
5: Min blockerförmåga triggar och blockar Lukas
6-15: Lukas siarförmåga triggar men är blockerad.
16: Jag går ett steg framåt.
X? Nån slänger mig över halva tåget till vagn 3.

@Lukas, är det där rimligt? Vi har ju ett alternativ där jag inte ens har blockat dig:

1-13: Lukas går, jag blockar, oviktigt vilken ordning.
Innan 16: Jag blir kastad tvärs över tåget till vagn 4
Innan 16: Lukas siar tomma luften.
16: Jag går framåt till vagn 3.

Ett klart enklare alternativ, och mitt favoritverktyg är Occams rakkniv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Eftersom jag fastnat på Hellzon och Xyas som ulvar.
Hjälp mig och klargör varför Halo är misstänkt.
Vad har jag missat?

Varför jag drog från vagnen som Basse var på väg till (har jag ju redovisat) var att jag inte litade på Basse och eftersom det verkar som riskfyllt att vara i samma vagn som en nattmördande ulv så ville jag inte låta ulvarna få öppet mål...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Krångligt spel.

Tror ju absolut att minst en ljuger om sin förmåga.

Jag tycker ju att det finns anledning att testa att hänga Halo9000 en gång till för att avgöra om han ÄR untouchable eller om han bara var det en gång.

Är det rimligt att en bybo får skydd mot lynchning? Är det i så fall rimligt att Halo9000 låtit bli att berätta det? Nej, för han har ju också skrivit att han blev förvånad över att inte ha blivit hängd. Är det så att en annan bybo kan rädda någon undan en lynchning? Borde ha kommit fram i så fall.

Nä, jag tror att Halo9000 blev väktad av en ulv.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Turordningen och ren chansning.
1-4? Lukas går bakåt till vagn 7
5: Min blockerförmåga triggar och blockar Lukas
6-15: Lukas siarförmåga triggar men är blockerad.
16: Jag går ett steg framåt.
X? Nån slänger mig över halva tåget till vagn 3.

@Lukas, är det där rimligt? Vi har ju ett alternativ där jag inte ens har blockat dig:

1-13: Lukas går, jag blockar, oviktigt vilken ordning.
Innan 16: Jag blir kastad tvärs över tåget till vagn 4
Innan 16: Lukas siar tomma luften.
16: Jag går framåt till vagn 3.

Ett klart enklare alternativ, och mitt favoritverktyg är Occams rakkniv.
Blockerförmågor tenderar väl att vara ulvförmågor? Det är rätt convinient att använda den när siaren går förbi. Vad var det du fruktade från Lukas egentligen?

Sen är ju din förflyttning ett oupklarat mysterium. Ingen har ju gått ut med det så jag antar att det är en ulv som står för det men det kan ju vara din ulvkamrat eller att du av nån anledning valt att inte avslöja din rätta förflyttning?

Röst: Hellzon
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Basse hur var det med dinväktarförmåga?
Exakt hur gäller den?
Mot ulvar?
Mot Nattmord?
Nått annat?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nä, jag tror att Halo9000 blev väktad av en ulv.
Jag är helt med på att prova att hänga Halo igen, men vi ska kanske inte utesluta att hans räddning kom av ren slump när förmågorna interagerar på oklara sätt. Men någon måste ju ha förmågan att flytta vagnar, har svårt att se att det sker av sig själv. Så lögnare har vi ju bland oss.
 
Top