Varulv [Varulvar på ett tåg] - R3

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ok @Empiricus du menar att vagnsförflyttningen skyddade Halo?

Men utröstningen sker ju på turordningsnummer 0?!


Försöker du rädda en ulvkompis?
Exakt! Turordning 0 sätts Halo i vagnen på slutet, och vagnen på slutet kopplas bort i turordning 31. Den som placeras i vagnen turordning 0 får alla förmågor blockerade enligt reglerna. Så det kan alltså inte vara en förmåga som Halo har som flyttade vagnarna, och hade vagnarna inte flyttats hade Halo röstats ut.
Om vi röstar ut Halo igen och sätter H i sista vagnen så finns det inget som säger att inte den vagnen flyttas igen.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Om vi däremot lyckas få in ulven som flyttar vagnar i sista vagnen så spärras ju den förmågan, och då kan vi ta Halo rundan därpå
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Basenanji - Förstår du hur jag menar, eller varför tycker du vi skall chansa på Halo igen när Halo räddades förra rundan?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Halo skyddades förra nattfasen, vi har inget som säger att Halo inte kan skyddas nu igen. Jag utgår ifrån att reglerna som Vimes gjort stämmer, och att det inte var Halo utan ulvkumpanen/kumpanerna som rörde om vagnarna, och då är det mer värt att hänga kumpanen än Halo. Visar det sig att Hellzon bär päls efter i natt så kan vi gå efter Halo med mindre oro, är Hellzon grön så har ju Lukas ljugit och visat sig vara ulvpolaren.
Det har du jävligt rätt i. I kombination med vad Basse precis sa, om att utröstningen och därmed förmågespärren sker vid 0, så är det inte Halo som styr vagnskaoset.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Typ 10 minuter kvar. Om någon glömt att skicka in förmågeanvändande är det bra om ni får det gjort nu!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Liksom, jag kan inte tänka mig att spelet är designat så att ulvarna om och om igen kan skydda sig genom att flytta vagnar. Eller måste Xyas göra någon sorts supermanöver för att hindra det? Typ kidnappa en ulv?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag utgår från att det är en specifik ulv som kan flytta vagnar som sin förmåga
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Har inte hunnit läsa ikapp, tycker ju egentligen Halo är ett bättre val, men det verkar råda koncesus kring Hellzon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Röstläget just nu:
Hellzon (5):
Empiricus, Lukas, Sidd, Halo9000, Spöktåget
Halo9000 (4): LJSLarsson, Basenanji ,Stövelkatten, Hellzon
Min röst på Hellzon är äldsta lagda röst
En halvtimme innan rundans slut. Ulv på väg ut.

Det här LJS ser inte bra ut.
 
Top