Varulv [Varulvar på ett tåg] - R2

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
En inte orimlig teori skulle ju vara Halo och Katten som ulvar på jakt efter mig. Då jag outat att jag inte kunde nå vagn 10 så ger det rätt goda odds att gissa var jag kommer stå runda 2 och då försökta spåra upp och döda mig.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Katten tycker jag kan ta och steppa upp och förklara motiveringen till att stå kvar på samma plats, och komma med lite ställningstaganden
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Toppen, varför valde du att flytta till vagnen jag stod i?

Jag tror Lukas lever för att Lukas antingen är ulv eller så behöver ulvarna nattmörda i vagnen de står i.
Tänkte att det jag letade efter kanske fanns där men hittade bara något som passar bra på julbordet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hade felnotering på att katten skulle röstat på Halo.

Plus på att Empi lyfter att Lukas och Hellzon inte rett ut Lukas försök att Sia Hellzon: kan dessa två reda ut detta nu tack!

Skulle gärna se att Lukas och Empi (som står i samma vagn) försöker gröna varandra så att mitt tänk att släppa dem gäller för att kunna focusera på andra...

Vimes antyder i R2-starten att vi bybor riktigt satt oss i skiten: betyder det 3 ulvar så har vi jobbigt nu...hoppas det stämmer då att de inte kan nattmörda var som helst utan behöver vara i samma vagn men då blir det jobbigt att arra för SL eller så kan varje ulv nattmörda varsiyy offer vilket låter stark så då kanske det ända bara är två ulvar...hängde ni med där i den trevande tanken...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Xyas: Hellzon verkar inte längre vara på kartan för dig trots att han står i samma vagn som Basse? Vad är dina tankar om nattmordet och ulvarnas förmågor? Varför mördades ingen och i vilka vagnar tror du att ulvarna befinner sig?
Jag tycker det finns ett helt gäng starkare alternativ än Hellzon denna rundan, dig inklusive.

Jag tror ulvarna måste pricka i vagnen de är, och att de helt enkelt missade denna rundan. Och jag säger de, för jag tror att mer än en ulv kan nattmörda.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Alltså, @Lukas , säger du att du inte fick något svar på ditt siande som i att det inte fanns ett giltigt mål?

Om det är det du säger så betyder det att om du talar sanning om förmåga och Hellzon talar sanning om förflyttning så borde du fått ett svar på ditt siande. Alltså vet vi att någon av er två ljuger. Right?
Ja alltså jag gick bakåt till hellzons vagn.
Och siade honom innan (16) när hans förflyttning skulle skett enligt honom själv.

Jag fick svaret av Vimes att min förmåga inte gav någon information vilket jag antar är för att jag missade. Om inte hellzone är omöjligt att sia.

1.Så Antligen fungerar inte min förmåga. Antligen genom någon form av bockning eller bara genom att vara värdelös.

2. Hellzone har ljugit om när han förflyttade sig.

1 är inte omöjlig då jag sa i första rundan att jag hade en förmåga, så om ulvarna har en blockers så borde jag varit ett tydligt mål för den.
Om hellzone hade varit omöjlig att sia borde han sagt något vid det här laget om han var Bybo.

2. r möjlig men riskabel. Känns farligt att hitta på ett nummer som någon annan kan ha haft. Så i såfall skulle jag gissa att han tagit det ifrån när någon ulv förmåga eller liknande aktiveras
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Du hoppade alltså över till en claimad siare i sista sekunden????

Gick tillbaka och kollade och det stämmer ju att du och LJSLarsson flyttade era röster till Tant Ragnar EFTER outandet. Det måste ni ju fatta att det är extremt rödande. Är ni bybor gör ni det här extremt svårt för oss :(
Ja, som sagt - blev stressigt och hade inte direkt så mycket tid att bestämma mig. Att outa sig som siare några få minuter innan deadline är ju inte helt optimalt kanske.

Varför är du kvar i samma vagn? Valde du att inte flytta på dig, och i så fall varför?
Den enkla anledningen till att jag står kvar är att jag inte kunde flytta mig i förra rundan. Åtminstone inte på något gynnsamt sätt.
Jag smulade det tidigare, men rent konkret så kan jag endast flytta på mig om jag vet vilket föremål som finns i vagnen jag vill förflytta mig till. Om det föremålet inte finns där, så kan jag inte flytta mig. Så på sätt och vis så kan man använda min förflyttningsförmåga för att kolla lögner, om än med livet som insats. Min förmåga aktiveras på tur 21.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så Stövelkatten kan bara förflytta sig till en vagn som hen vet vad som finns där. Låter jobbigt då...
Varför gick du då inte till vagn 10 där jag sagt vad som fanns?
Varför inte mer försöka få andra att spoila föremål mer Genom att tex avslöja dit egna föremål osv...
Berätta mer så du inte blir utröstad
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Spöktågets röst: Stövelkatten

(Det här är en legit röst. D.v.s. det ligger fr.o.m. detta inlägg en extra röst på Stövelkatten.)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spöktågets röst: Stövelkatten

(Det här är en legit röst. D.v.s. det ligger fr.o.m. detta inlägg en extra röst på Stövelkatten.)
Som om spelet inte var krångligt nog. 😳

Spontant teori: detta är Ragnar. Den som blir utröstad får rösta i rundan efter, lite som spökrösterna i Varulvarnas kyrkogård. Vimes var ju spöke då och tyckte det var kul, så det skulle inte förvåna mig om han ville ha med det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Typ tre timmar till deadline. Glöm inte att skicka in förmågeanvändning!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Så Stövelkatten kan bara förflytta sig till en vagn som hen vet vad som finns där. Låter jobbigt då...
Varför gick du då inte till vagn 10 där jag sagt vad som fanns?
Varför inte mer försöka få andra att spoila föremål mer Genom att tex avslöja dit egna föremål osv...
Berätta mer så du inte blir utröstad
För då hade jag ju behövt gå bakåt i tåget, och det hade jag ju ingen direkt lust med.
Jag tror också, som Basenanji skrev i förra rundan, att det nog främst är ulvarna som har nytta av förmågor vilket
är varför jag inte riktigt vill pressa folk till att outa sina föremål. Längst bak i tåget kan det vara okej dock. Men nu i
och med att vagnarna kan kastas omkring så blir exakt allt jättekonstigt haha.

Men okej: I min vagn finns det Hummer och jag letar efter en Lussekatt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ok, snabbt från lyxsemestern:

Jag kommer gå till vagn 4 och vakta Sidd!

Hoppas det blir bra!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag tror faktist inte stövelkatten är en ulv.
Varför skulle en ulv hitta på en sådan konstig begränsning?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag tror faktist inte stövelkatten är en ulv.
Varför skulle en ulv hitta på en sådan konstig begränsning?
Det har du faktiskt rätt i och jag tror ju inte att ulvar skulle vara begränsade på det sättet heller
men samtidigt är det rimligt för en bybo i vagn nio att vara såpass begränsad?

Om Stöveln inte hittar sitt föremål så skulle han fastna i en vagn som kopplas loss imorgon.
Dessutom vore han väldigt sårbar för ulvattacker?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Stövelkatten (3): Halo9000, Empiricus, Spökvagnen
Halo9000 (2): Basenanju, Hellzon
Xyas (2): LJSLarsson, Sidd
LJSLarsson (1): Xyas

Inte röstat: Lukas, Stövelkatten
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Stövelkatten har knappt varit inne denna runda. Är det ulv som gett upp, eller missade han bara att det är endagsrundor? Jag blev själv tagen lite på sängen, och eftersom det verkar rätt dött här är jag nog inte den enda.

Stövelkatten borde kunna rösta på Halo eller Xyas och hoppas få med sig någon där. Xyas kan likaväl försöka rädda sig själv genom att rösta på Stövelkatten.

Jag är sugen att flytta min röst till Stövelkatten eftersom han är mitt alternativ 2, men jag skulle först vilja se vad @Lukas vill rösta på.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Stövelns begränsning känns väldigt konstig, och att förmågan dessutom "aktiveras på tur 21" låter ju bara weird. Vidare har katten inte tagit ställning riktigt till nån spelare alls denna runda så min röst ligger bra just nu. Jag skall läsa igenom igen och titta lite närmare på Halo som jag får skumma känslor av, och i så fall kan ju katten bekräfta sin skill genom att hoppa till vagn 10.
 
Top