Varulv [Varulvar på ett tåg] - R2

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Det stämmer att vagn 5 numera är längst bak i tåget, och att vagn 10 är mellan 4 och 6.
Ok. Så gissningsvis kan Sidd byta plats på vagnen han är i. Vill du bekräfta det Sidd?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Skit också.
Här satt jag och spelade drakborgen med familjen (Jag dog av en fallucka) och kommer tillbaka till en sen outning av siare som sedan bekräftas av en utröstning.

Två tankar.

1. Inget ulvmord inatt, sett stärker min misstanke om att de precis som oss förmpge användare måste pricka in någon som är i samma vagn som dem när förmågan går av.

2. Att tant rangnar var en siare är skumt, för jag är en siare. Så uppenbarligen har vi två.
Så Antligen är ulvarna starka eller så är det för att balansera vår begränsning av att vi måste pricka in folk.

3. (bonus) Jag chansade på att jag kanske kunde fånga hellzone i min förmåga om han hade en sen förflyttning (min förmåga är rätt tidig) så jag gick bakåt till hans vagn och förösker sia honom.
Jag verkar ha missat för jag fick ingen info
Så du kan bara sia någon i din egen vagn? Känns ju rimligt då att det kanske är 2 siare med den nerfen. Troligtvis kan nog då också alla (2? 3?) ulvarna nattmörda var för sig också i sina vagnar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Och: Hellzon och Xyas blev ni uppgraderade med tanke på vad som finns i vår vagn?

Röst: Halo9000

Halo9000 var delaktig i biljettsnurreriet men gjorde inget av det. Han var heller inte särskilt aktiv i förra rundan, men hoppade kvickt in i slutet. Han röstade ut en claimad siare.

Halo: ge oss din version av förra rundan. Varför inget nattmord? Hur rörde du dig och varför?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Ni får gärna motivera varför ni tyckte det var rimligt att rösta ut en claimad siare.
Det var ju såklart inte rimligt nu när vi vet att Tant Ragnar var siare. Men det var en väldigt sen out och Ragnar kunde outat en halvtimme tidigare så den kändes helt enkelt inte så trovärdig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Fick tokpanik där på slutet och var inte helt säker på min röst på LJSLarsson. Så när Tant Ragnar passade på att claima där på slutet så blev det det som krävdes för att väga över för mig.
Du hoppade alltså över till en claimad siare i sista sekunden????

Gick tillbaka och kollade och det stämmer ju att du och LJSLarsson flyttade era röster till Tant Ragnar EFTER outandet. Det måste ni ju fatta att det är extremt rödande. Är ni bybor gör ni det här extremt svårt för oss :(
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Ok. Så gissningsvis kan Sidd byta plats på vagnen han är i. Vill du bekräfta det Sidd?
Ja eller Halo som satt i den andra bytta vagnen. Jag var lite tveksam till att gräva i förmågor men nu började du. (Och det är väl en kandidat till scumförmåga också? Fast nu vet vi ju att vi ska se upp för att bli switchade.)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Larsson sticker ut med sin biljett, småulvigt beteende samt aktivt utröstande av claimad siare. Tycker det är rimligt han spiller hela sin roll, inklusive turordningsummer på sin förflyttning och förmåga.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Ja eller Halo som satt i den andra bytta vagnen. Jag var lite tveksam till att gräva i förmågor men nu började du. (Och det är väl en kandidat till scumförmåga också? Fast nu vet vi ju att vi ska se upp för att bli switchade.)
Jag vill inte gräva i förmåga generellt, men denna är så bisarr så det känns vettigt att ha koll på den.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,569
Location
Oktoberlandet
Okey här händer det saker.
Synd att Tanten var bybo. Är det rätt att vi inte ser om det var en Siare?

Alla ser ju att vagnarna bytt plats vilket förflyttningen, jag förflyttade mig 1 framÅt för att inte snart bli avkopplad och hitta nya saker...

I min värld var det väl lite sent outat av Siaren...gick ju knappt att hinna svara än mindre diskutera sanningshalten och rädda något...

Basse om du nu anser att Larsson är farlig i min vagn får du gärna skydda mig
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Och: Hellzon och Xyas blev ni uppgraderade med tanke på vad som finns i vår vagn?

Röst: Halo9000

Halo9000 var delaktig i biljettsnurreriet men gjorde inget av det. Han var heller inte särskilt aktiv i förra rundan, men hoppade kvickt in i slutet. Han röstade ut en claimad siare.

Halo: ge oss din version av förra rundan. Varför inget nattmord? Hur rörde du dig och varför?
Jag kan inte svara på varför det inte var ett nattmord men eftersom du väktade dig själv så kan man ju misstänka att Xyas och/eller Hellzon är ulv i din vagn. Sen vet jag inte vad du menar med att jag inte gjorde något av biljett gate. Jag tog ju ställning och röstade på Tant Ragnar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag kan inte svara på varför det inte var ett nattmord men eftersom du väktade dig själv så kan man ju misstänka att Xyas och/eller Hellzon är ulv i din vagn. Sen vet jag inte vad du menar med att jag inte gjorde något av biljett gate. Jag tog ju ställning och röstade på Tant Ragnar?
@Halo9000

Förklara i så fall hur ulvarna genomför sina nattmord. Väljer de en vagn och så mördar de den, vilken som helst i den vagnen?

Förklara också varför inte en bybo-Xyas eller en bybo-Hellzon dog?

Förklara helt enkelt hur nattmord en fungerar så som du gissar att de går till.

Ni andra: låt oss dreva Halo9000. Jag tror att vi kan få ut mycket av det här.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Hellzon vad tänker du om Xyas som befinner sig i samma vagn som dig med Basse som claimar väktare och påstår att han skyddade sig själv?

Röst: Hellzon
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
@Halo9000

Förklara i så fall hur ulvarna genomför sina nattmord. Väljer de en vagn och så mördar de den, vilken som helst i den vagnen?

Förklara också varför inte en bybo-Xyas eller en bybo-Hellzon dog?

Förklara helt enkelt hur nattmord en fungerar så som du gissar att de går till.

Ni andra: låt oss dreva Halo9000. Jag tror att vi kan få ut mycket av det här.
Jag gissar att eftersom du som väktare bara kan väkta en person i samma vagn som dig så kan ulvarna bara nattmörda någon i samma vagn som dem själva.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det är ju inte omöjligt att nattmordet sker efter förflyttningar och att Vimes meddelar ulvarna vilka som finns i deras vagnar så att de kan välja vem de vill döda.

Två andra förklaringar till varför det inte skedde något nattmord är:

1. Ulvarna kan välja att inte utföra det.
2. Alla ulvarna blir ensamma i sina vagnar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Ja det var inga konstigheter med min förflyttning
Fast du borde ju tycka att det var det. Eller fick du gå tre steg och så tidigt i turordningen att du inte följde med i vagnswitchen?

Jag tänker så här om switchen. Sidd (eller Halo) kan byta plats på sin vagn och någon annan, kanske med restriktioner. Detta sker innan de går. Det här kan de förstås använda för att döda en annan spelare som väntas gå bakåt om de själva börjar långt bak, som Sidd gjorde.

Hade Halo blivit switchad till vagn 10 först och sen gått bakåt så hade han bevars hamnat i vagn 10 och följt med Ragnar.

Vi har fyra möjligheter:
* Sidd kan byta plats på vagnar, då har han varit jättenära att döda Halo men i övrigt håller folks stories.
* Halo kan byta plats på vagnar. I så fall har han ljugit av nån anledning om att det inte var något konstigt med hans förflyttning. Alternativet är att han får gå 3 steg, och det så pass tidigt att han lämnade vagn 5 innan den blev switchad.
* Nån tredje spelare switchar vagnar. Osannolikt eftersom övriga outade förmågor är bundna till den vagn man står i (och det skulle ju vara supermäktigt att kunna switcha vagnar hur som helst) och vi vet att ingen annan spelare står/stått i vagn 10 eller 5.
* Vimes switchar vagnar enligt schema eller slump. Troligare än tredje alternativet ändå.

Empis fyrverkerier blev ju nåbara nu. Vem av ovanstående ska vi tacka för det? Och vilken grej låg i vagn 5 och kommer att försvinna "i natt"?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,569
Location
Oktoberlandet
Xyas vad får dig att tro att det var just jag som flyttade vagnar?
Ska jag hinta min förmåga och du ligga lågt?
Xyas ge oss info som stämmer: föremål förmåga : så öppnar jag upp mer.
Detta gäller alla förståss!
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Fast du borde ju tycka att det var det. Eller fick du gå tre steg och så tidigt i turordningen att du inte följde med i vagnswitchen?

Jag tänker så här om switchen. Sidd (eller Halo) kan byta plats på sin vagn och någon annan, kanske med restriktioner. Detta sker innan de går. Det här kan de förstås använda för att döda en annan spelare som väntas gå bakåt om de själva börjar långt bak, som Sidd gjorde.

Hade Halo blivit switchad till vagn 10 först och sen gått bakåt så hade han bevars hamnat i vagn 10 och följt med Ragnar.

Vi har fyra möjligheter:
* Sidd kan byta plats på vagnar, då har han varit jättenära att döda Halo men i övrigt håller folks stories.
* Halo kan byta plats på vagnar. I så fall har han ljugit av nån anledning om att det inte var något konstigt med hans förflyttning. Alternativet är att han får gå 3 steg, och det så pass tidigt att han lämnade vagn 5 innan den blev switchad.
* Nån tredje spelare switchar vagnar. Osannolikt eftersom övriga outade förmågor är bundna till den vagn man står i (och det skulle ju vara supermäktigt att kunna switcha vagnar hur som helst) och vi vet att ingen annan spelare står/stått i vagn 10 eller 5.
* Vimes switchar vagnar enligt schema eller slump. Troligare än tredje alternativet ändå.

Empis fyrverkerier blev ju nåbara nu. Vem av ovanstående ska vi tacka för det? Och vilken grej låg i vagn 5 och kommer att försvinna "i natt"?
Det är med tanke på min turordning mycket möjligt att jag flyttar innan vagnswitchen och det vore konstigt om någon inte flyttade före en sådan förmåga. Jag kan dock inte flytta på vagnar. Kan du det Sidd?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hellzon vad tänker du om Xyas som befinner sig i samma vagn som dig med Basse som claimar väktare och påstår att han skyddade sig själv?
Jag är öppen för att Xyas är weird, men jag började undra i Varulvarnas Kyrkogård också för att hans stil är så tvärtemot min.
Jag gissar att eftersom du som väktare bara kan väkta en person i samma vagn som dig så kan ulvarna bara nattmörda någon i samma vagn som dem själva.
Men det här har ju implikationer. Om du har rätt så betänk att alla började i varsin vagn och måste gissa de andras förflyttningar - gäller både varulvar och byns powerroller. Det är då fullt möjligt att ulvarna missade.

Speciellt mtp vagnswitchen, att åtminstone Xyas, Halo och Sidd får gå mer än en vagn (Sidd har claimat 1-2 steg i R1) och att jag blev kastad/dragen/teleporterad 6 steg.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Xyas vad får dig att tro att det var just jag som flyttade vagnar?
Det är med tanke på min turordning mycket möjligt att jag flyttar innan vagnswitchen och det vore konstigt om någon inte flyttade före en sådan förmåga. Jag kan dock inte flytta på vagnar. Kan du det Sidd?
Det är ju mycket sannolikt att någon av er ljuger.

Hörni, betänk biljettgate i R1.

Menar du att ulvarna saknar biljett för resan?
Halo greppade väldigt snabbt Larssons biljettsnack och jag tycker det mest har pratats om andra.
Ragnar, Lukas och jag har outat att vi inte har biljetter. Larsson och Basse har biljett. (Jag kan mycket väl ha missat någon här.)

Halo var med på Ragnartåget, och bytte inte när Ragnar outade sig. Å andra sidan kom outningen enstaka minuter innan rundans slut. Men antingen Halo eller Sidd ljuger om sin vagnswitchförmåga. Är Halo den Blodtörstige Konduktören som vinner om alla utan biljett åker ut? Men finns det då bara två biljetter och resten är fripassagerare som ska ut, eller sitter nån och tjuvhåller på sin?

Eller så är Sidd iskall konduktör med livsfarlig förmåga. Han har ju vett att hålla tyst om saker, det har vi sett i både Varulvarnas Kyrkogård och här.
 
Top